Skocz do zawartości

Zbieżność, geometria, a dystanse


Kaiser_Sowza

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem dystanse 5 mm(w letnich 17 przy ostrej jeździe na zakrętach delikatnie ocierało o farbę na zaciskach). Teraz kwestia jak to się ma do ustawiania zbieżności i geometrii?

 

Zakład, gdzie to robię ma fajny sprzęt(marki "Hunter"). Wbijają jaki model i od razu im wychodzi co mają jak poprawiać. Niestety diagnosta powiedział, że będzie problem z ustawieniem na dystansach, bo oni mają tylko seryjne dane.

 

Pacjent: Bug WRX Sports Wagon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to za sprzęt, ale dystanse nie wpływają na zbieżność, kąt wyprzedzenia, kąt pochylenia i inne parametry ustawiane w trakcie "robienia geometrii".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to za sprzęt, ale dystanse nie wpływają na zbieżność, kąt wyprzedzenia, kąt pochylenia i inne parametry ustawiane w trakcie "robienia geometrii".

 

Na koła zakładają jakby takie ekrany, a przed autem są 4 kamery z jakimiś wiązkami laserowymi.

 

To kto w końcu ma rację? Oni twierdzili, że wynik wyjdzie zakłamany. :huh: Nic nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kto w końcu ma rację? Oni twierdzili, że wynik wyjdzie zakłamany. Nic nie rozumiem.

Ja zmieniałem koła w obu autach i nic się nie przestawiało, a ET, szerokości felg i ich średnice były inne.

 

U Sylwka też są 4 głowice z narysowanymi trójkątami czy innymi wzorami i dwie kolumny z laserami. To jest standard.

Mierzy to kąty, a nie rozstaw kół, więc przypuszczam, że jakbyś pojechał i im nic nie powiedział, to by nawet nie zauważyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem koła w obu autach i nic się nie przestawiało, a ET, szerokości felg i ich średnice były inne.

 

U Sylwka też są 4 głowice z narysowanymi trójkątami czy innymi wzorami i dwie kolumny z laserami. To jest standard.

Mierzy to kąty, a nie rozstaw kół, więc przypuszczam, że jakbyś pojechał i im nic nie powiedział, to by nawet nie zauważyli.

 

No mnie też to zdziwiło. :D Ale widać takie fachowcy. :biglol: No to mnie uspokoiłeś, a ja spokojnie powiem, żeby ustawiali jak im "mądra" maszyna powie. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dystanse nie wpływają na zbieżność, kąt wyprzedzenia, kąt pochylenia i inne parametry ustawiane w trakcie "robienia geometrii

 

Masz rację, oprócz jednej rzeczy, która się jednak zmienia : promień zataczania -bo zwiększa się odległość koła od zwrotnicy i fachmani maja rację ,że powinno sie skorygować kąt pochylenia koła lub kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy . Ale to teoria, bo w praktyce to mała różnica i nie do wyczucia ( po montażu dystansów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w nowej geometrii huntera z lustrami, ale w starszym modelu na laserowych głowicach, była mozliwosc modyfikacji danych samochodu. Powiedzmy przyjezdzasz WRXem na geometrie i mówisz ze masz dystanse załozone, wybieram model z katalogu i podstawia mi automatycznie dane do tabel, ale kazde okno moge modyfikowac dowolnie, czyli np zwiekszam rozsaw kół o te 10mm. jak przychodził klient i mówił ze np chce takie i takie kąty i taką zbieznosc/rozbieznosc to wstawiało sie to zamiast seryjnych danych i po kłopocie. wtedy tylko krecisz tak zeby wszystkie parametry weszły na zielone pole :)

 

ale tak jak kolega wyzej powiedział, jesli nie powiesz ze masz dystanse i ustawisz na seryjnych parametrach, to ani tobie ani mechanikowi nie zrobi to róznicy :P

zbieznosc/geometrie ustawiasz przy kołach do jazdy na wprost i dystanse nic tu nie zmieniają. zmiany pojawiają sie po skreceniu kół...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jesli auto do codziennego uzytku to nie ma co kombinowac. W autach do sportu robi się rózne dziwne ustawienia, ze o drifcie nie wspomne :P. Np zwiekszenie kąta pochylenia koła poprawia trzymanie przodu w zakrecie, zmniejsza podsterownosc(mowa o przednim zawieszeniu). Znowu wyprzedzenie sworznia zwrotnicy spowoduje ze kierownica bedzie szybciej wracała do swojego pierwotnego połozenia... i tak mozna kombinowac w nieskonczonosc, trzeba tylko pamietac, że wszystkie odchyłki od normy bedą negatywnie wpływac na zuzycie opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jesli auto do codziennego uzytku to nie ma co kombinowac. W autach do sportu robi się rózne dziwne ustawienia, ze o drifcie nie wspomne :P. Np zwiekszenie kąta pochylenia koła poprawia trzymanie przodu w zakrecie, zmniejsza podsterownosc(mowa o przednim zawieszeniu). Znowu wyprzedzenie sworznia zwrotnicy spowoduje ze kierownica bedzie szybciej wracała do swojego pierwotnego połozenia... i tak mozna kombinowac w nieskonczonosc, trzeba tylko pamietac, że wszystkie odchyłki od normy bedą negatywnie wpływac na zuzycie opon

 

Auto będzie używane głównie cywilnie(dynamicznie, ale cywilnie). Ewentualnie kilka wyjazdów w roku na jakieś zloty, ale to też zabawy amatorskie dla fun'u, a nie jakaś walka o dziesiąte części sekundy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbieznosc/geometrie ustawiasz przy kołach do jazdy na wprost i dystanse nic tu nie zmieniają. zmiany pojawiają sie po skreceniu kół...
.

sobi, tak ,ale właśnie oprócz promienia zataczania, który zmienia się po założeniu dystansów-przy kołach na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z większością warsztatów ustawiających geometrię jest tak, że super sprzęt za grubą kasę obsługuje baran, który nie rozumie nawet wyświetlanych na ekranie animacji łopatologicznie pokazujących, co po kolei robić, nie mówiąc już o jakimś modyfikowaniu parametrów wzorcowego pojazdu. Ustawienie inne niż "co się da ma być na zielonym" wprowadza takiego gościa w dygot i od razu profilaktycznie koleś mówi, że się nie da, to niebezpieczne itd. Byłem "na Hunterze" raz, awaryjnie. Musiałem non stop patrzeć kolesiom na ręce i sto razy potwierdzać, że "tak, ma być -2, chociaż jest mocno na czerwonym". Masakra.

 

@Kaiser_Sowza, zastanów się czy nie zmienić chociaż trochę standardowej geometrii. Nawet jak nie planujesz grubego upalania, to auto od razu przyjemniej się zachowuje.

Edytowane przez mzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kaiser_Sowza, zastanów się czy nie zmienić chociaż trochę standardowej geometrii. Nawet jak nie planujesz grubego upalania, to auto od razu przyjemniej się zachowuje.

 

A co byś proponował? Tylko, żeby mi opon po jednym sezonie nie zjadło. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...