Kaiser_Sowza Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Kupiłem dystanse 5 mm(w letnich 17 przy ostrej jeździe na zakrętach delikatnie ocierało o farbę na zaciskach). Teraz kwestia jak to się ma do ustawiania zbieżności i geometrii? Zakład, gdzie to robię ma fajny sprzęt(marki "Hunter"). Wbijają jaki model i od razu im wychodzi co mają jak poprawiać. Niestety diagnosta powiedział, że będzie problem z ustawieniem na dystansach, bo oni mają tylko seryjne dane. Pacjent: Bug WRX Sports Wagon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Nie wiem co to za sprzęt, ale dystanse nie wpływają na zbieżność, kąt wyprzedzenia, kąt pochylenia i inne parametry ustawiane w trakcie "robienia geometrii". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Nie wiem co to za sprzęt, ale dystanse nie wpływają na zbieżność, kąt wyprzedzenia, kąt pochylenia i inne parametry ustawiane w trakcie "robienia geometrii". Na koła zakładają jakby takie ekrany, a przed autem są 4 kamery z jakimiś wiązkami laserowymi. To kto w końcu ma rację? Oni twierdzili, że wynik wyjdzie zakłamany. Nic nie rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 To kto w końcu ma rację? Oni twierdzili, że wynik wyjdzie zakłamany. Nic nie rozumiem. Ja zmieniałem koła w obu autach i nic się nie przestawiało, a ET, szerokości felg i ich średnice były inne. U Sylwka też są 4 głowice z narysowanymi trójkątami czy innymi wzorami i dwie kolumny z laserami. To jest standard. Mierzy to kąty, a nie rozstaw kół, więc przypuszczam, że jakbyś pojechał i im nic nie powiedział, to by nawet nie zauważyli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Ja zmieniałem koła w obu autach i nic się nie przestawiało, a ET, szerokości felg i ich średnice były inne. U Sylwka też są 4 głowice z narysowanymi trójkątami czy innymi wzorami i dwie kolumny z laserami. To jest standard. Mierzy to kąty, a nie rozstaw kół, więc przypuszczam, że jakbyś pojechał i im nic nie powiedział, to by nawet nie zauważyli. No mnie też to zdziwiło. Ale widać takie fachowcy. No to mnie uspokoiłeś, a ja spokojnie powiem, żeby ustawiali jak im "mądra" maszyna powie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kameleon Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 ja latam na dystansach już pierdyliard kilomterów - chłopaki z Mysiadła nie mają żadnego problemu - mam delikatny negatyw i robi... Mam dystanse bo AP ryki nie wchodzą na większość felg... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 ale dystanse nie wpływają na zbieżność, kąt wyprzedzenia, kąt pochylenia i inne parametry ustawiane w trakcie "robienia geometrii Masz rację, oprócz jednej rzeczy, która się jednak zmienia : promień zataczania -bo zwiększa się odległość koła od zwrotnicy i fachmani maja rację ,że powinno sie skorygować kąt pochylenia koła lub kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy . Ale to teoria, bo w praktyce to mała różnica i nie do wyczucia ( po montażu dystansów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Czyli powiem im, żeby ustawili tak jak jest w serii. Zresztą skoro moje Rays'y mają ET45 czy 48 to dystans 5 mm raczej zbliży je do seryjnego ET55. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 @@Kaiser_Sowza, nie- w drugą stronę : ET zmniejszysz z 45 do 40 . Uwazaj na błotniki, ale geometrie ustaw serię. Będzie żle na koleinach ,czy dziurach wtedy będziesz kombinował. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobi Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 nie wiem jak jest w nowej geometrii huntera z lustrami, ale w starszym modelu na laserowych głowicach, była mozliwosc modyfikacji danych samochodu. Powiedzmy przyjezdzasz WRXem na geometrie i mówisz ze masz dystanse załozone, wybieram model z katalogu i podstawia mi automatycznie dane do tabel, ale kazde okno moge modyfikowac dowolnie, czyli np zwiekszam rozsaw kół o te 10mm. jak przychodził klient i mówił ze np chce takie i takie kąty i taką zbieznosc/rozbieznosc to wstawiało sie to zamiast seryjnych danych i po kłopocie. wtedy tylko krecisz tak zeby wszystkie parametry weszły na zielone pole ale tak jak kolega wyzej powiedział, jesli nie powiesz ze masz dystanse i ustawisz na seryjnych parametrach, to ani tobie ani mechanikowi nie zrobi to róznicy zbieznosc/geometrie ustawiasz przy kołach do jazdy na wprost i dystanse nic tu nie zmieniają. zmiany pojawiają sie po skreceniu kół... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Czyli mówisz ustawić serię. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobi Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Tak, jesli auto do codziennego uzytku to nie ma co kombinowac. W autach do sportu robi się rózne dziwne ustawienia, ze o drifcie nie wspomne . Np zwiekszenie kąta pochylenia koła poprawia trzymanie przodu w zakrecie, zmniejsza podsterownosc(mowa o przednim zawieszeniu). Znowu wyprzedzenie sworznia zwrotnicy spowoduje ze kierownica bedzie szybciej wracała do swojego pierwotnego połozenia... i tak mozna kombinowac w nieskonczonosc, trzeba tylko pamietac, że wszystkie odchyłki od normy bedą negatywnie wpływac na zuzycie opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Tak, jesli auto do codziennego uzytku to nie ma co kombinowac. W autach do sportu robi się rózne dziwne ustawienia, ze o drifcie nie wspomne . Np zwiekszenie kąta pochylenia koła poprawia trzymanie przodu w zakrecie, zmniejsza podsterownosc(mowa o przednim zawieszeniu). Znowu wyprzedzenie sworznia zwrotnicy spowoduje ze kierownica bedzie szybciej wracała do swojego pierwotnego połozenia... i tak mozna kombinowac w nieskonczonosc, trzeba tylko pamietac, że wszystkie odchyłki od normy bedą negatywnie wpływac na zuzycie opon Auto będzie używane głównie cywilnie(dynamicznie, ale cywilnie). Ewentualnie kilka wyjazdów w roku na jakieś zloty, ale to też zabawy amatorskie dla fun'u, a nie jakaś walka o dziesiąte części sekundy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 zbieznosc/geometrie ustawiasz przy kołach do jazdy na wprost i dystanse nic tu nie zmieniają. zmiany pojawiają sie po skreceniu kół... .sobi, tak ,ale właśnie oprócz promienia zataczania, który zmienia się po założeniu dystansów-przy kołach na wprost. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 (edytowane) Niestety z większością warsztatów ustawiających geometrię jest tak, że super sprzęt za grubą kasę obsługuje baran, który nie rozumie nawet wyświetlanych na ekranie animacji łopatologicznie pokazujących, co po kolei robić, nie mówiąc już o jakimś modyfikowaniu parametrów wzorcowego pojazdu. Ustawienie inne niż "co się da ma być na zielonym" wprowadza takiego gościa w dygot i od razu profilaktycznie koleś mówi, że się nie da, to niebezpieczne itd. Byłem "na Hunterze" raz, awaryjnie. Musiałem non stop patrzeć kolesiom na ręce i sto razy potwierdzać, że "tak, ma być -2, chociaż jest mocno na czerwonym". Masakra. @Kaiser_Sowza, zastanów się czy nie zmienić chociaż trochę standardowej geometrii. Nawet jak nie planujesz grubego upalania, to auto od razu przyjemniej się zachowuje. Edytowane 18 Marca 2013 przez mzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 @Kaiser_Sowza, zastanów się czy nie zmienić chociaż trochę standardowej geometrii. Nawet jak nie planujesz grubego upalania, to auto od razu przyjemniej się zachowuje. A co byś proponował? Tylko, żeby mi opon po jednym sezonie nie zjadło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Hmm, ja mam tak od około dwóch lat i jestem zadowolony. Nie zauważyłem, żeby opony jakoś szczególnie cierpiały. Na serii takich negatywów nie ustawisz (ustaw, ile się da), tylko zbieżności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Czyli konkretnie jak mam im powiedzieć? Przód negatyw ile się da? A tył? No i zbieżność seria tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Kliknąłeś na link 'ja mam tak'? Negatywy wszędzie na maksa, w serii i tak nie wyciągniesz jakichś dużych wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Nie kliknąłem. To i u siebie tak ustawię. Zobaczymy jaki będzie efekt. Na razie walczę z odpowietrzeniem pompy wspomagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się