Jump to content

zwiekszenie mocy


danus00

Recommended Posts

Trzeba było kupić H6 :D . Wtedy obyłoby się bez takich emocjonujących dyskusji. I to jest też NAJTAŃSZY i najtrwalszy sposób zwiększenia mocy w 2,0DOHC - sprzedać i kupić H6 Spec.B :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

Nie można i nie warto. Chcesz wiecej mocy to niestety albo stety musisz kupic samochod z wiatrakiem. B)

 

Ekskjuz mi.

Subaru Impreza SRX, JDM Impreza 2.0R i Legacy 2.0R

2.0 N/A 190hp / 7100 198Nm/6200 DOHC AVCS z tego co pamietam.

Dokladna roznica mi nieznana-prawdopodobnie uklad dolotowy i ECU

plus cos w samym silniku (stopien sprezania 11,5:1!)

 

W JTCC startowala Impreza klasyk wanna. Miala 300hp bez turbo.

Zostala zbudowana przez firme SYMS pod katem niezawodnosci, miala

naped na tyl i skrzynie z "benewu". Niestety nie wygrala za wiele bo byla

wolniejsza od konkurencji... :(

 

tumblr_m8e78vqScg1rpqn0wo1_500.jpg

 

Dodatkowo ZZYZX Motorsport zbudowal 300hp Impreze 2.5RS

 

http://youtu.be/XbNPMsBHm-0

Link to comment
Share on other sites

Zwiększanie mocy w silnikach bez turbo to nienajlepszy pomysł.

Musisz sobie obrać za cel kupno kolejnego subaru w wersji turbo, lub H6 - i to bedzie najlepsze rozwiazanie :)

Link to comment
Share on other sites

Czy sie oplaca?

Pod katem wydatki/przyrost mocy- nie.

Pod katem stabilnej linii momentu i mocy- tak (ktos gdzies tak madrze napisal).

Gdyby bylo mnie stac to bym sobie taki wariant zafundowal.

Bez turbodziury, bez zmatrwienia, ze turbo wysadzi czwarty cylinder, ze turbo padnie.

Nie mowiac o posiadaniu wyjatkowego auta.

Co do samego silnika 165hp.

Blok to tak jak WRX (225hp?) i B4 GT (280hp) "open deck", a korba (poza blobem STi, gdzie jest nitrowana)

jest ta sama. Teoretyzujac. Silnik powinien wytrzymac ~300hp bez kutych bebechow.

Gdybys mial dobrego tunera ktory ci to zgra to z glowicami od bloba STi (podwojny AVCS),

pompa i wtryskami z WRX( bugeye-prawie ten sam motor) , dolotem z 2.5 i dobrym chlodzeniem

byloby jakies 230hp. Widzialem podobny projekt na bazie 2.0R "lanosa".

Czyli 3.0R bylby tanszy.

Ale 3.0 jest ciezszy i nie kreci do 8200rpm...

Wszystko zalezy czego sie chce.

Nie wazne na jakim forum temat poruszysz to fani suszarek i tak cie "zjedza"

(taki kompleks wyzszosci :mrgreen: )

Moglbys zbudowac takie auto, pokazac, ze jest szybsze, mniej pali itd.

A i tak ci powiedza, ze nie mozesz go podkrecic do 450hp bo nie ma turbo...

 

 

o-JEREMY-CLARKSON-570.jpg?2

So You ain`t got turbo?.... Hmm

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem jedynym opłacalnym podkręceniem NA jest kompresor, ale i tak będzie to jedynie jechało tylko trochę lepiej niż seria WRX. W ciężkim Subaru musisz mieć odpowiednią ilość Nm, a to NA zapewni tylko przez pojemność. Wszelkie wysokoobrotowe szlifierki nie będą działać.

Link to comment
Share on other sites

Daddykubs, to nie chodzi o żaden kompleks wyższości. Po prostu to nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Jesli chcesz super mocny silnik bez doladowania, to lepiej kupić takie BMW 550i, a nie eksperymentować na sobie z kręceniem subarowskiego 2.0 do 300 koni :)

Oczywiście nikt bogatemu nie zabroni, pytanie tylko: po co?

Link to comment
Share on other sites

A po co nie? :mrgreen:

A po co jakis mozg zalozyl V6 do Poloneza

Co do kompresorow to RAPTOR SUPERCHARGERS robi zestaw do

2.0R i osiaga to tyle mocy co japonska wersja bez dmuchawy (ok. 190)

Co do H6- po turbo- jasne.

PULSE Raing zalozyl dwie sprezarki do H6 koniec koncow 630+hp

Jest jeszcze jeden 650hp H6 z uturbionym 3.6 z Tribeci

 

Temat i tak jest czysto teoretyczny, klocic sie z nikim nie bede.

To sa czysto moje opiniie.

Gdybym spal na kasie to moje 2.0R by juz mialo 220hp (taki ladny zadowalajacy numer)

A w garazu bym sobie B4 GT robil na kuloodporne 300hp...

 

Ale, jak sie nie ma co sie lubi...

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajnie i gratuluje fantazji :)

Przy czym autor wątku, podobnie jak my, raczej nie handluje ropą naftową ;)

 

Na normalny budżet takie przeróbki są kiepskim pomysłem moim zdaniem.

Link to comment
Share on other sites

Fantazja to nie jest tylko fakt:

Pierwsze hamowanie. Auto do jazdy dziennej jest limitowane do 450hp na kolach.

 

A jak w cienie podniesc efektywnosc 2.0R

Cosworth filtr powietrza

Dolot Kakimoto

Polerowanie kanalow

Wydech 2.25" wg wielu wlascicieli 2.0n/a wiekszy wydech tylko z turbo.

I mapa

 

Przy szczesciu bedzie 175hp

Niestety

Link to comment
Share on other sites

Pisałem o fantazji w sensie nie, ze to niemożliwe, tylko bardzo pomysłowe i nietypowe :)

A kombinacje w celu podniesienia mocy o 15km moim zdaniem są także niezbyt sensowne.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

napatoczyl mi sie filmik z legacy i jakims fajnym wydechem od GT i tak zaczalem sobie sluchac tych legacy z innymi wydechami.... Czy do tego auta 2.0 165KM, mozna przerzucic jakis ciekawy wydech. Chcialbym dodac smaczku bokserkowi :) nie chodzi o wyciaganie na sile hp tylko o jakas mała namiastke sportowego brzmienia. Nie znam sie, dlatego pisze do was o opinie

 

Link to comment
Share on other sites

...zaluje zawsze,ze nie mam takiego dzwieku,ale zalowalbym,gdyby w trasie moim dzieciom i mnie,na dluzsza jazda halas przeszkadzal.....wole jednak miec ,jak fabryczka dala....postarzalem sie,a limuzyne mam pod rodzinke,a nie tylko pod siebie....

piekne te dzwieki.....

Link to comment
Share on other sites

napatoczyl mi sie filmik z legacy i jakims fajnym wydechem od GT i tak zaczalem sobie sluchac tych legacy z innymi wydechami.... Czy do tego auta 2.0 165KM, mozna przerzucic jakis ciekawy wydech. Chcialbym dodac smaczku bokserkowi nie chodzi o wyciaganie na sile hp tylko o jakas mała namiastke sportowego brzmienia. Nie znam sie, dlatego pisze do was o opinie

Wydech do Turbo to inna bajka niż do wolnossącego. W turbo jest po prostu łatwiej :)

A do wolnossących jest osobny wątek:

http://www.forum.sub...u-na-bulgotalo/ - ja swoje eksperymenty poszukiwania dźwięku zakończyłem wymianą silnika na turbo B)

Nie wiem jak Twój model będzie reagował na takie zmiany w wydechu, ale wczytaj się w wątek - warto :)

Napiszę przy okazji, że tłumik mam z jakiegoś seryjnego STI (przedlanosowego), ściągnięty przez pierwotnego właścicela bo za cichy. Faktycznie w środku szału nie ma, ale na zewnątrz słychać delikatny bulgot. Nie eksperymentuję dalej, bo dziecko wożę w aucie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...