Jump to content

2.0 N/A Przestaje iśc... :-(


zeroart
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie. Klasyczna wanna GF 2000 rok 2.0 N/A + zadbana LPG BRC. Niezależnie od jakości mieszanki i jej rodzaju samochód idzieł ładnie (zbiera sie) ale tylko do 4200 obrotów. Po przekroczeniu tych obrotów zaczowuje sie jakby ktoś mnie za tylek nagle złapał i przestaje przyspieszac. Wrazenie jest identyczne jak przy niskim cisnieniu gazu ale tylko i wylacznie przekraczjac 4200 obr. Wczesniej tak nie bylo szedl ładnie do końca...

 

 

 

 

 

O co come on...???

Edited by zeroart
Link to comment
Share on other sites

Z czujnikiem zrób tak:-Na chwile odkreć czujnik i za pomocą tertytek przymocuj go do jakiegoś gumowego kabla. Znajdz kawałek drutu,linki i przykrec jeden do czujnika a drugi koniec do bloku.

Zobacz wtedy co sie dzieje.

Jak nie pomoże to zdejmij kleme i jeszcze raz.

W twoim wiem ze niema przepływki przy flitrze ale ponoc gdzies jest. Odłącz ją i zobacz.

Na ten moment wuecej pomysłów niemam :(

Link to comment
Share on other sites

Wymienisz czujnik stuku i auto zacznie jechać. Nie doszukuj się problemów :)

 

swiece nowe Bosh 4elektrodowe

 

A te świece szybciutko wymień na jednoelektrodowe. 4 elektrody nie nadają się do auta z LPG. Tam musi być jedna mocna iskra, a nie cztery słabe.

Bosch ma w ofercie specjalne świece do LPG (ok 30pln/sztuka)). Ewentualnie wrzuć takie jak podaje katalog do Twojego auta czyli zwykłe jednoelektrodówki.

Link to comment
Share on other sites

To ja może z innej mańki. Miałem dokładnie to samo jakiś czas temu, wszystko ok do 4000 obrotów i prędkości 90 km/h, potem jakby ktoś auto cementem zalał. Powodem był zapieczony tłoczek. :o Sprawdź czy po dłuższej jeździe jakieś koło (felga) nie jest gorące.

Link to comment
Share on other sites

Powodem był zapieczony tłoczek
ale wtedy bylo by to zalezne od predkosci a nie obrotów. Mi traci moc na KAZDYM BIEGU przy 4200 bez wzgledu czy to 20 km/h czy 110 km/h

 

nie nadają się do auta z LPG.
no własnie te swiece dedykuje Bosch do LPG. To ja juz nie kumam... :-(((
Link to comment
Share on other sites

o własnie te swiece dedykuje Bosch do LPG. To ja juz nie kumam... :-(((

Nie ma takiej opcji :blink:

Gdzie takie info znalazłeś?

Link to comment
Share on other sites

Czujnik spalania stukowego cofa zapłony "po cichu", nie okazuje tego checkiem.

Czek to obiaw jego uszkodzenia.

 

zbędny temat. Chyba że po wymianie sie nie poprawi...

 

Btw, u mnie tez jest walniety i auto idze jak burza, dławi go jedynie przy ruszaniu z jedynki i czasem opóźnia reakcje na gaz

Link to comment
Share on other sites

zbędny temat
nie twierdze ze czujnik stukowy ma jakikolwiek zwiazek z ta sytuacja. Chcialem sie dowiedziec co moze byc przyczyna takiego dlawienia...

 

Gdzie takie info znalazłeś?
nie gadam z tobą... Informacje taka dostalem w Inter Cars w Legionowie
Link to comment
Share on other sites

Informacje taka dostalem w Inter Cars w Legionowie

 

Od dawna stosuje zasadę, że niemieckie części pasują tylko do niemieckich samochodów. :) A IC jest dobry (czasem) do kupowania, nie do zasięgania języka.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

nie gadam z tobą... Informacje taka dostalem w Inter Cars w Legionowie

Możesz nie gadać.

 

Pozwolę sobie jednak sprostować kwestię ilości elektrod przy zasilaniu LPG żeby ktoś kiedyś nie powtórzył Twojego błędu.

 

Proszę wybrać auto.

Zerknij na zdjęcie świecy opisanej jako "lpg/cng"

 

Gdyby link nie działał, proszę o info.

 

http://www.bosch-aut...Invocation=true

 

 

Edit:

Dla ułatwiania - to jest świeca gazowa do Subaru N/A

0 242 240 653

 

bosch_0_242_240_655.jpg

Link to comment
Share on other sites

Informacje taka dostalem w Inter Cars w Legionowie

:biglol:

 

Kris82 kupił w intercarsie szczeki do tarczobebna GT

 

wyrocznia wskazała iż ma mieć wolnossakowe do bębno-bębna.

 

Your_607939_131497.jpg

 

załoze sie że 4 elektrodowe były 4 razy droższe, dlatego takie dobre do subaru :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

były 4 razy droższe
ok 30 PLN sztuka i od razu widzialem roznice na plus. Wczesniej jechalem na NGK platinum. Ale wracajac do tematu czy ktos jest w stanie przypuszczac co moze byc powodem naglego stanu rzeczy jaki zaistniał...? jak w temacie
Link to comment
Share on other sites

Czujnik spalania stukowego cofa zapłony "po cichu", nie okazuje tego checkiem. Czek to obiaw jego uszkodzenia. zbędny temat. Chyba że po wymianie sie nie poprawi... Btw, u mnie tez jest walniety i auto idze jak burza, dławi go jedynie przy ruszaniu z jedynki i czasem opóźnia reakcje na gaz

 

To jeśli cofa te zapłony, to jest OK, czy nie?

Link to comment
Share on other sites

dławi go jedynie przy ruszaniu z jedynki i czasem opóźnia reakcje na gaz
wiem o czym mowa ale nie jest to mój obecny objaw o którym pisze... jakies inne pomysły...?

 

Niezależnie od jakości mieszanki i jej rodzaju samochód idzieł ładnie (zbiera sie) ale tylko do 4200 obrotów
Link to comment
Share on other sites

 

To jeśli cofa te zapłony, to jest OK, czy nie?

 

To zalezy od powodu. W sprawnym silniku stukowe raczej nie powinno występować. A jeżeli już ,to po to jest czujnik żeby uchronić silnik przed uszkodzeniami.

 

Jeżeli czujnik jest uszkodzony to wtedy może nie reagować na stukowe, stukowe sie "bedzie dziac" uszkadzając silnik. W praktyce jednak wszyscy wiemy ,że wtedy nasz subarowy czujnik działa w druga strone i cofa zapłony nawet gdy stukowe nie wystepuje (lub ecu robi to na zapas dostająć kod checkengine o uszkodzeniu czujnika, nie mam pojecia jak działa ten układ).

 

Ciężki temat ogółem, szkoda że dalej nie mam tego kabla do wtyczki diagnostycznej, zobaczył bym jak to wyglada. Ecuexplorer chyba pokazuje kąty zapłonu real time, widziałem jakiś czas temu wątek w dziale forester. No i wiedział bym w koncu czy na 100% prawda że zapłony cofane są po cichu. Pare razy pisałem posta żeby ktoś potwierdził ,ale nic <_<

Link to comment
Share on other sites

moze ktos na PW polecic w Warszawie miejsce gdzie mógłbym zrobi diagnostyke silnika. chodzi mi ylko o podpiecie pod kompa. za jakies ludzkie pieniadze

Link to comment
Share on other sites

ale po co kombinujesz jak koń pod góre, poczekaj na nowy czujnik, jak to nie pomoże to wsadź stare świece. Jak to nie pomoże to mozna ewentualnie panikować.... :rolleyes:

 

Cofane są do skutku, w krokach co kilka stopni

 

chodzi o to ze bez oświecania chceck engine

Edited by Matiz
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli masz OBDII, to każdy mechanik który nie zatrzymał się na młotku i przecinaku sprawdzi parametry. Czy można sprawdzić działanie stuksensora ? Nie testowałem tego w Subru.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...