Jump to content

Myszkujące STi


wit411
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Jeździłem dzisiaj STi z 2002 roku i miałem wrażenie że auto nie do końca trzymało tor jazdy. Na prostej bylo wszytsko ok, ale przy 110 km/h na łukach auto trochę myszkowało. W trakcie jazdy po mieście nie odczuwałem niedogodności. Dodam, że jeździłem na łysych letnich oponach, w dodatniej temperaturze, na czarnej drodze. Właściciel mówi, że amortyzatory są w 100% ok. Nie mam dużego doświadczenia, stąd moje pytanie do Was, co może być nie tak. Jeśli taki temat istnieje, to przepraszam, ale sprawa jest nagła i wymaga szybkiej weryfikacji. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

co może być nie tak

 

Po pierwsze trzeba zrobić pełną geometrię podwozia , nie tylko zbieżności tył i przód ale i kąty pochylenia , liniowość i przesunięcia tył przód i będziesz coś bardziej o autku wiedział , bo pewnie zamierzasz kupić :) a najlepiej oprócz tego niech ktoś kto ma subaru przejedzie sie tym autkiem

Link to comment
Share on other sites

co może być nie tak

 

Po pierwsze trzeba zrobić pełną geometrię podwozia , nie tylko zbieżności tył i przód ale i kąty pochylenia , liniowość i przesunięcia tył przód i będziesz coś bardziej o autku wiedział , bo pewnie zamierzasz kupić :) a najlepiej oprócz tego niech ktoś kto ma subaru przejedzie sie tym autkiem

 

Dokładnie geometria to podstawa oraz sprawdzenie na szarpakach całego zawieszenia!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Auto wydaję się bardzo dobre, 3 osoby z zewnątrz potwierdziły jego bardzo dobry stan. Boje się jednak, że auto mogło dostać dzwona w koło, ale czy wtedy samochód zachowywał by się bezproblemowo przy mniejszych prędkościach i na prostej? Przy hamowaniu auta nie znosiło. Dodam też, że samochód długo stał w garażu.

Link to comment
Share on other sites

Dodam, że jeździłem na łysych letnich oponach Dodam też, że samochód długo stał w garażu.

trochę dziwne łyse opony długo stał w garażu , a mi się wydaje że po prostu albo ktoś nie dbał o to autko albo nie było go stać na utrzymanie tego samochodu bo jak można w zimie jeździć na łysych letnich oponkach.

Przyjrzyj się temu autu dokładniej :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja mialem problem z myszkowaniem przy wyzszych predkosciach w Legacy, i wprawdzie jest to inne auto od imprezy, to byc moze moje doswiadczenia pomoga. Na poczatku zmienilem opony i zrobilem geometrie, problem zmalal ale nie zanikl, wiec wymienilem amortyzatory, i zalozylem obnizajace sprezyny (bardziej by poprawic wlasciwosci jezdne generalnie), i dopiero wymiana amortyzatorow zniwelowala problem. Myszkowanie auta moze byc spowodowane usterka jednej czesci, lub zuzyciu roznych czesci ktorych suma powoduje ze auto prowadzi sie kiepsko przy wyzszych predkosciach.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź tez jakie są modyfikacje zawieszenia. Ludzie kupią okazyjnie jakaś cześć np stabilizator przód, tył zostawia seryjny itp. A potem jeżdżą zdziwieni ze sie dziwnie prowadzi, wypluwa przód, tył, jeździ bokiem itp....

 

Ja bym zaczął w kolejności:

-ciśnienie w oponach

- wymiana opon na mniej lyse

- sprawdził amorki

- sprawdził geometrie

- szukał tuningu zawieszenia

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za informacje! Jutro prześwietlę auto w Kocarze i jak wszystko pójdzie dobrze, to w końcu trafie do zacnego grona ;)

Auto jest ponoć w 100% seryjne, nawet końcówka wydechu, więc myślę, że skończy się na geometrii lub na złym ciśnieniu. W najgorszym wypadku nowe amorki, ale jest to jeszcze do przełknięcia.

 

Lecą pomuki!

 

Subarak zakupiony! Po 4 latach ślinotoku :D Jakiej szerokości opon używacie? W książce napisane jest 215, w necie 225, mam te drugie. Teoretycznie różnica bardzo mało, ale w serwisie powiedzieli mi, że opony są za szerokie i na polskich drogach może to robić różnicę. Jakie są Wasze doświadczenia w tej sprawie Siostry i Bracia :D ?

Link to comment
Share on other sites

A w koleinach nie masz problemu? Wczoraj mnie tak zniosło przy wyprzedzaniu do rowu, że siedziałem na drugim piętrze :D

Z subaru nie mam problemu w koleinach co prawda mam tuleje poliuretanowe w zawieszeniu może to troszkę poprawia :) , ale supra z 255/40/17 to jest dopiero tragedia w koleinach :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...