Skocz do zawartości

2.0 turbo. Chłodziwo cieknie na kolektor wydechowy pod prawą głowicą?


viperski

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Legacy I turbo

Mam taki problem, że dymi mi się spod maski po ostrzejszej jeździe.

Swąd wskazuje, że to chłodziwo, a dym wychodzi spod prawej głowicy, tj dokładnie z okolic kolektora pod prawą (pasażera) głowicą.

Nie potrafię tego miejsca, źródła dymu, dojrzeć ani od góry ani od dołu,,dlatego tutaj pytam, skąd ten płyn się wydobywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent Legacy I turbo Mam taki problem, że dymi mi się spod maski po ostrzejszej jeździe. Swąd wskazuje, że to chłodziwo, a dym wychodzi spod prawej głowicy, tj dokładnie z okolic kolektora pod prawą (pasażera) głowicą. Nie potrafię tego miejsca, źródła dymu, dojrzeć ani od góry ani od dołu,,dlatego tutaj pytam, skąd ten płyn się wydobywa?
Do warsztatu. Ale to biegusiem! Najlepiej na lawecie. Edytowane przez Kapic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie okazał się fałszywy alarm - po prostu woda z powietrza się skrapla na obudowie głowicy na etapie nagrzewania się silnika i pare kropel leci na rozgrzany już kolektor.

 

To już bardzie wygląda na to, co kolega powyżej napisał. Też tak kiedyś miałem i doszczelnienie dekli zaworowych załatwiło sprawę. No chyba, że u Ciebie ewidentnie pachnie spalonym płynem chłodniczym to już grubsza sprawa, albo właśnie kwestia sprawdzenia przewodów.

 

Powodzenia życzę i litościwego rachunku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z przodu gdzieś musi kapać, dymek z przodu wychodzi, mniej więcej spod przedniego narożnika głowicy. Nad tym miejscem węże suche.

Będę się temu przyglądał, na razie dziadem nie jeżdżę, robię mu blachę.

 

Nie chcę zakładać oddzielnego tematu, więc może tu mnie ktoś oświeci.

Są w tym aucie trzy miejsca wlewania chłodziwa, zbiorniczek wyrownawczy koło pompy wspomagania, korek w intercoolerze i jeszcze plastikowy zbiornik przy lewym reflektorze (korek z napisem coolant). Które jest do czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli dobrze kombinuję, to zbiorniczek przy wspomaganiu jest najwyższym punktem układu chłodzenia, jeśli na chłodnicy nie masz korka, to uzupełniasz do oporu płyn chłodzący w tym własnie zbiorniku. Plastykowy zbiorniczek przy lewym reflektorze to jest tzw. wyrównawczy, do którego przelewa się nadmiar płynu. Korek na intercoolerze służy do uzupełniania płynu w układzie intercoolera. Chłopaki poprawcie mnie jeśli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...