Jump to content

2.0 turbo. Chłodziwo cieknie na kolektor wydechowy pod prawą głowicą?


viperski
 Share

Recommended Posts

Pacjent Legacy I turbo

Mam taki problem, że dymi mi się spod maski po ostrzejszej jeździe.

Swąd wskazuje, że to chłodziwo, a dym wychodzi spod prawej głowicy, tj dokładnie z okolic kolektora pod prawą (pasażera) głowicą.

Nie potrafię tego miejsca, źródła dymu, dojrzeć ani od góry ani od dołu,,dlatego tutaj pytam, skąd ten płyn się wydobywa?

Link to comment
Share on other sites

szklana_kula.jpg

 

Stand-by - investigation in progress

 

A tak nieco powazniej - moze wez auto do kogos na podnosnik, odpalcie, niech sie zagrzeje i obadajcie skad para dochodzi. Moze gdzies tylko jakas uszczelka popuszcza. Jakies pekniecie na jakims wezu? Albo cos?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pacjent Legacy I turbo Mam taki problem, że dymi mi się spod maski po ostrzejszej jeździe. Swąd wskazuje, że to chłodziwo, a dym wychodzi spod prawej głowicy, tj dokładnie z okolic kolektora pod prawą (pasażera) głowicą. Nie potrafię tego miejsca, źródła dymu, dojrzeć ani od góry ani od dołu,,dlatego tutaj pytam, skąd ten płyn się wydobywa?
Do warsztatu. Ale to biegusiem! Najlepiej na lawecie. Edited by Kapic
Link to comment
Share on other sites

Aż tak, żeby na lawecie to nie leje. Podejrzewam że delikatnie kapie po ilości dymku, który wydostaje się stamtąd.

Myślałem, że to może jakaś "typowa" usterka i popowiecie mi gdzie zajrzeć i ktrórędy.

Będę szukał.

Link to comment
Share on other sites

U mnie okazał się fałszywy alarm - po prostu woda z powietrza się skrapla na obudowie głowicy na etapie nagrzewania się silnika i pare kropel leci na rozgrzany już kolektor.

 

To już bardzie wygląda na to, co kolega powyżej napisał. Też tak kiedyś miałem i doszczelnienie dekli zaworowych załatwiło sprawę. No chyba, że u Ciebie ewidentnie pachnie spalonym płynem chłodniczym to już grubsza sprawa, albo właśnie kwestia sprawdzenia przewodów.

 

Powodzenia życzę i litościwego rachunku...

Link to comment
Share on other sites

To z przodu gdzieś musi kapać, dymek z przodu wychodzi, mniej więcej spod przedniego narożnika głowicy. Nad tym miejscem węże suche.

Będę się temu przyglądał, na razie dziadem nie jeżdżę, robię mu blachę.

 

Nie chcę zakładać oddzielnego tematu, więc może tu mnie ktoś oświeci.

Są w tym aucie trzy miejsca wlewania chłodziwa, zbiorniczek wyrownawczy koło pompy wspomagania, korek w intercoolerze i jeszcze plastikowy zbiornik przy lewym reflektorze (korek z napisem coolant). Które jest do czego?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeśli dobrze kombinuję, to zbiorniczek przy wspomaganiu jest najwyższym punktem układu chłodzenia, jeśli na chłodnicy nie masz korka, to uzupełniasz do oporu płyn chłodzący w tym własnie zbiorniku. Plastykowy zbiorniczek przy lewym reflektorze to jest tzw. wyrównawczy, do którego przelewa się nadmiar płynu. Korek na intercoolerze służy do uzupełniania płynu w układzie intercoolera. Chłopaki poprawcie mnie jeśli się mylę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...