Skocz do zawartości

Rozmowy fotograficzne


Chloru

Rekomendowane odpowiedzi

W tej sekundzie, przeczytalem na forum Nikona, ze polar, to, ogolnie, porazka i jak juz, to szara polowka...

 

JED, na każdym forum można przeczytać tak samo dużo bzdur, jak i wypowiedzi wartościowych. Widziałeś moje zdjęcia, oceń sam, czy chcesz mieć filtr wywołujący taki efekt, czy nie.

 

W końcu nie bierzesz z tym polarem ślubu - nie będzie pasował, odsprzedasz... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej sekundzie, przeczytalem na forum Nikona, ze polar, to, ogolnie, porazka i jak juz, to szara polowka...

 

JED, na każdym forum można przeczytać tak samo dużo bzdur, jak i wypowiedzi wartościowych. Widziałeś moje zdjęcia, oceń sam, czy chcesz mieć filtr wywołujący taki efekt, czy nie.

 

W końcu nie bierzesz z tym polarem ślubu - nie będzie pasował, odsprzedasz... :roll:

Juz zdecydowalem, ze wezme albo B+W MRC, albo Heliopan CPL SH-PMC, tylko niech ktos mi powie, czy do 18mm powinien byc SLIM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz zdecydowalem, ze wezme albo B+W MRC, albo Heliopan CPL SH-PMC, tylko niech ktos mi powie, czy do 18mm powinien byc SLIM?

 

Gdzieś powyżej piszesz o forum Nikona, więc podejrzewam że chodzi o 18mm z Nikkora 18-70. Jeśli tak, to sądzę, że slim będzie potrzebny -- 18-70 na szerokim kącie winietuje i bez filtra (choć z filtren innym niż slim go nie używałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz zdecydowalem, ze wezme albo B+W MRC, albo Heliopan CPL SH-PMC, tylko niech ktos mi powie, czy do 18mm powinien byc SLIM?

 

Gdzieś powyżej piszesz o forum Nikona, więc podejrzewam że chodzi o 18mm z Nikkora 18-70. Jeśli tak, to sądzę, że slim będzie potrzebny -- 18-70 na szerokim kącie winietuje i bez filtra (choć z filtren innym niż slim go nie używałem).

 

Ale 18mm *1.5 (bo chyba nie o najnowszego full frame chodzi) to daje juz 27mm wiec nie tak szeroko juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 18mm *1.5 (bo chyba nie o najnowszego full frame chodzi) to daje juz 27mm wiec nie tak szeroko juz.

 

Ale podejrzewam, że na szkle DX-owym - nie kryjącym pełnej klatki, czyli cropowa matryca nie ma znaczenia dla winietowania.

 

Serio - 18-70 solidnie winietuje już bez filtra. Sądzę więc (choć innego niż Hoya Pro1 Digital na swoim nie używałem), że filtr nie-slim będzie, bardziej niż slimowy, na winietę wpływał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej sekundzie, przeczytalem na forum Nikona, ze polar, to, ogolnie, porazka i jak juz, to szara polowka...

Dwa filtry o dwóch różnych zastosowaniach. Jeśli chcesz przyciemnić niebo, to owszem połówka może zastąpić polara.

Jeśli jednak zależy Ci na pozbyciu się odbić w szybach, bo wiesz, że sąsiadka z naprzeciwka łazi po domu na golasa, ale akurat wtedy kiedy słoneczko daje w taki sposób, że w jej oknach widzisz odbicie swoich to szara połówka nie pomoże. Konieczny polar. A jak sąsiadka jest paskudna i nie masz na to ochoty patrzeć, to polarem możesz spotęgować odbicia.

Tak samo pozbywasz się odbić w wodzie czy na lakierze samochodowym. Polar daje także możliwości wyciągnięcia chmur.

Szara połówka nie jest niczym innym jak filtrem, który w połowie przyciemnia obraz. Nie mówię jej nie, bo pozwala na uzyskanie nieprzerajanego nieba w słoneczny dzień kiedy zależy na wyciągnięciu szczegółów z cieni.

Juz zdecydowalem, ze wezme albo B+W MRC, albo Heliopan CPL SH-PMC, tylko niech ktos mi powie, czy do 18mm powinien byc SLIM?

Wskazane by był to slim. W sumie w każdym przypadku jest to wskazane, chyba, że masz pewność, że obiektyw z filtrem nie slim nie winietuje.

Ale podejrzewam, że na szkle DX-owym - nie kryjącym pełnej klatki, czyli cropowa matryca nie ma znaczenia dla winietowania.

A nawet jakby to był FF, to trzeba brać pod uwagę, że kiedyś może zostać podpięty do FF. Jeśli różnica w cenie nie jest dramatyczna można kupić od razu slima do przyszłego użytku na FF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED, wygrzebię gdzieś jeszcze foty - zrobione dla sportu, dlatego są marne, które pokazują efekt zdjęcia polarem odbicia z szyby.

 

[EDIT] O, mam. Jak pisałem, chodzi w tych fotach o efekt - są marne, widać winietowanie (nałożyłem polar na UV) itp. itd.

 

polar1iw9.jpg

 

polar2gk9.jpg

 

PS Foty zrobione w salonie subaru w Barcelonie. Co ja tam będę dzieła Gaudiego fotografował, jak mogłem WRX-a pstryknąć :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED, wygrzebię gdzieś jeszcze foty - zrobione dla sportu, dlatego są marne, które pokazują efekt zdjęcia polarem odbicia z szyby.

No, to czekam.

 

Pytanie: B+W, czy Heliopan?

 

[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 9:41 am ]

O, mam. Jak pisałem, chodzi w tych fotach o efekt - są marne, widać winietowanie (nałożyłem polar na UV) itp. itd.

Widac efekt.

W zwiazku z Wasza porada, nabywam B+W. :wink:

 

[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 1:34 pm ]

Fajna strona z przykladowymi zdjeciami z roznych obiektywow (wg mnie, rewelacja):

http://pixel-peeper.com/

 

A tutaj moje skromne Sti z obiektywu Sigma 10-20, zepsute HDR'em.

stihdr1ic5.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki fajny temat to i ja się podłączę. Otóż ostatnio wziąłem moje GT na sesję w plenerze i w postprodukcji wyszła mi taka tapetka http://www.digart.pl/zoom/2135539/Subar ... za_GT.html

 

Na www.eboran.digart.pl można pogrzebać i coś tam się jeszcze ciekawego mojego znajdzie. Używam Canona eos 400d (jeszcze) z kitowym 18 - 55 mm i do tego Canon 70 - 300 IS USM, kilka filterków (głównie gradual grey, cir polar)... a wszystko to psuje w PeeSie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED, wygrzebię gdzieś jeszcze foty - zrobione dla sportu, dlatego są marne, które pokazują efekt zdjęcia polarem odbicia z szyby.

No, to czekam.

Pobawilam sie dzis dwoma obiektywami i dwoma filrami :)

 

Canon EF 17-40mm 4L

 

bez filra

2638536331_30e752cf22_b.jpg

 

i z filrem marumi DHG

2639368960_3d8796436c_b.jpg

 

Tamron AF28-75mm F/2.8 XR Di

 

bez filra

2639372618_406a4a262b_b.jpg

 

i z filrem B+W MRC CPL

2638546507_63f1a257e8_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawilam sie dzis dwoma obiektywami i dwoma filrami :)

 

Canon EF 17-40mm 4L

Tamron AF28-75mm F/2.8 XR Di

Fotki z różnych obiektywów (zarówno z filtrami jak i bez nich) różnią się kolorystyką. Różny balans bieli był ustawiony dla obu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki z różnych obiektywów (zarówno z filtrami jak i bez nich) różnią się kolorystyką. Różny balans bieli był ustawiony dla obu?

Tak, tak:) U mnie na monitorze, chmury roznia sie kolorystyka: te z canona sa lekko zaniebieszczone, a te z tamrona biale.

Na innym monitorze z kolei te z canona sa biale a z tamrona zoltawe.

Tylko jak mam teraz skalibowac monitor, zeby biale bylo biale :?:

 

Balans bieli byl ustawiony na auto ;) Chodzilo mi raczej o stopien przyciemnienia nieba.

Wydaje mi sie, ze jest podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak:) U mnie na monitorze, chmury roznia sie kolorystyka: te z canona sa lekko zaniebieszczone, a te z tamrona biale.

Na innym monitorze z kolei te z canona sa biale a z tamrona zoltawe.

Tylko jak mam teraz skalibowac monitor, zeby biale bylo biale :?:

U każdego tak samo. Wykonalne? :twisted:

 

Jeśli nie masz dostępu do sensownego kolorymetru/kalibratora, to pozostają metody amatorskie (zupełnie wystarczające, gdy nie zajmujesz się zawodowo obróbką grafiki) - np. http://ckmedia.pl/~jankomuzykant/k/0.htm lub "pasek" z dołu dowolnej podstrony DPReview - http://www.dpreview.com/previews/nikond700/

 

Balans bieli byl ustawiony na auto ;) Chodzilo mi raczej o stopien przyciemnienia nieba.

Wydaje mi sie, ze jest podobny.

To raczej nie zaskakuje. Z samym wycięciem spolaryzowanego światła większość, nawet tanich, filtrów sobie radzi. Dopiero reszta (odblaski, neutralność barwowa, odporność na uszkodzenia itp.) stanowi o różnicy.

 

Pytałem o przebarwienia ze względu na to, że w wielu miejscach już czytałem o tym, że B+W nie wprowadza zafarbu, w odróżnieniu od np. Hoyi. Niestety nigdzie nie znalazłem sensownego porównania. O oddaniu barw przez obiektywy też wielokrotnie czytałem i zastanawiało mnie czy tu w końcu znalazłem przykład, ale skoro balans bieli auto, to nadal nic nie wiadomo :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatni weekend wreszcie użyłem D80 który od jakiegoś czasu kurzył się w szafce. Podpiąłem kitowy obiektyw i aż się zdziwiłem bo jakby zaczął lepiej ostrzyć :razz: Postraszyłem go że zostanie sprzedany, się poprawił :lol:

 

09.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę o swoim teście>

Używam D300 + szkiełka

 

Dostałęm do testów PENTAX K10 + TAMRON AF28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF).

 

BODY

I na starcie przeraził mnie plastik. Materiały przecietnej jakości.

Guzikologia tez nie do końca logiczna (chociaż tu na pewno ocena jest subiektywna i wpływ mają na nią moje przyzwyczajenia do nikona).

AF-L zbyt skrajnie umiejscowiony. Prawie nie ma możliwości jedną ręką skorzystanie z niego.

Uchwyt tez nie najlepiej wyprofilowany, co nie pozwalało na stabilne trzymanie jedną ręką.

Przełacznik wyboru pomiary światła bez blokady i w takim miejscu, że łatwo go przypadkiem przełączyć.

Chciałbym napisać coś pozytywnego, ale to body mnie przeraziło głównie wykonaniem i materiałami.

O technicznych sprawach nie pisze, bo każdy moze znaleźć w necie.

 

OBIEKTYW

Sam mam od miesiaca Tmarona 17-50 2,8.

I natychmiast jak bedę mógł, to go sprzedaję i kupię Nikkora 17-55.

Największa wada tych tamronów, to ostrzenie "na raty".

Niby już wyostrzył i sie zatrzymał ale jeszcze sobie tak "cyka" by dociagnąć.

Stary Nikkor 28-105 na "śrubokręt" jest o niebo szybszy i robi to precyzyjnie.

 

Oczywiście są to moje subiektywne opinie i nikt nie musi sie z nimi zgadzać.

Moze takie doświadczenia komuś pomogą w wyborze.

Mam swiadomośc również, że D300 to inna półka niż K10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja na wstępie powiem, że na co dzień używam K10D. Wybierałem między nim a D80. Po kilka razy się bawiłem oboma zanim podjąłem decyzję.

 

 

I na starcie przeraził mnie plastik. Materiały przecietnej jakości.

Miałem identyczne odczucie jak wziąłem w łapsko D80.

Guzikologia tez nie do końca logiczna (chociaż tu na pewno ocena jest subiektywna i wpływ mają na nią moje przyzwyczajenia do nikona).

Miałem identyczne odczucia jak wziąłem ostatnio D80 w łapsko (chociaż tu na pewno ocena jest subiektywna i wpływ mają na nią moje przyzwyczajenia do Pentaxa, przy zakupie nie było to tak wyraźne)

AF-L zbyt skrajnie umiejscowiony. Prawie nie ma możliwości jedną ręką skorzystanie z niego.

Tu się zgodzę, aczkolwiek krótka wprawka i daje radę.

Uchwyt tez nie najlepiej wyprofilowany, co nie pozwalało na stabilne trzymanie jedną ręką.

Dla mnie był lepszy niż ten w D80, bez problemu trzymam w jednej przedniej łapce.

Przełacznik wyboru pomiary światła bez blokady i w takim miejscu, że łatwo go przypadkiem przełączyć.

Sie mnie nie zdarzyło a trochę go już używam.

Chciałbym napisać coś pozytywnego, ale to body mnie przeraziło głównie wykonaniem i materiałami.

Ciekaw jestem co sądzisz o D80, bo imo K10D jest zrobiony trochę lepiej od D80.

 

Mam swiadomośc również, że D300 to inna półka niż K10.

Kadyszka jest pomiędzy D80 a D200, przy czym bliżej mu jednak do D80 i z tym modelem powinien być bezpośrednio porównywany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...