gbocz Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Witam! Panowie mam pytanie odnośnie Subaru Legacy lata produkcji od 2003 - 2007. Jest to Legacy IV. Co wybrać automatyczną skrzynię biegów czy manualną? Jak wygląda sprawa awaryjności skrzyni? Czy są różne skrzynie automatyczne dla silnika 2.0 i 3.0 czy to ta sama? Jaki jest max moment obrotowy takiej skrzyni automatycznej? Czy warto kupować automat jeśli mieszkam w terenie górskim, gdzie w zimie nieraz jest ślisko i do górki? Czy takie skrzynie często się sypią oraz przy jakich przebiegach? Czy te skrzynie automatyczne mają jakieś tryby pracy w terenie itp? Proszę o odpowiedzi na powyższe pytania. Pozdrawiam! gboczar@onet.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Ad1. to już od ciebie zależy ad2. to zależy jak się trafi i po kim. ad3. tu niech się wypowiedzą posiadacze(czytaj bardziej ozeznani) ad4. słyszałem o max momencie silnika , ale o skrzyni biegów nie? chyba, że nie rozumiem pytania. ad5 brak wypowiedzi ad6. czytaj ad2 ad7. legaś za bardzo do off roadu się nie nadaje ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Jeśli jeździłeś już z AT i odpowiada Ci to odpowiedź jest prosta. Do MT w legacy kombi dostajesz reduktor w gratisie. Jedna wajcha więcej do obsługi. Ja AT jeżdżę o wielu lat i nikt mnie nie przekona do MT. Jeździłem moim obk'iem zaśnieżonymi drogami w górach szurając podłogą po sniegu, jeździłem po poligonie. Nigdzie nie odczułem potrzeby posiadania MT. Przy AT odchodzi Ci sprawa sprzęgła. Wymiany oleju i w jednej i w drugiej skrzyni i tak trzeba robić. Awaryjność jednych i drugich skrzyń jest zależna od wykonywanej obsługi i stylu jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo76 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 tylko automat jeżeli dbasz o skrzynię i zmieniasz na czas olej i filtr to sama sie nie zepsuje z tego co wiem to chyba ta sama skrzynia(chyba) ? fajnie się jeździ w górach bo w trybie sekwencyjnym możesz fajnie redukukować bez rozłączania napędu nawet na chwilę jak 2pkt skrzynia ma P,R,N.D i tryb sportowy oraz możliwość ręcznej zmiany przełożeń szczerze polecam AT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 (edytowane) Ja kocham automat za to, jak przydaje się w mieście (90% moich przebiegow). Gdybym jeździł 90% poza miastem, bralbym manual. A poza tym uważam, ze jest to tak indywidualna kwestia, ze nikt nie pomoże Ci wybrać. Edytowane 23 Grudnia 2012 przez Amstaff23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattm Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Odchodzi sprawa sprzęgła, ale przed zakupem porządnie sprawdź automat bo naprawa może być bardzo kosztowna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 ja z kolei jestem zwolennikiem manuala zwłaszcza że automat trochę oszukuje napędy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Do jazdy w korkach to automat jest optymalnym rozwiazaniem, w szczegolnosci gdy mozna wybierac biegi w trybie manualnym, manualna skrzynia daje jednak wiecej kontroli nad pojazdem i da sie wiecej z auta wycisnac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gbocz Opublikowano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 Rozumiem, czyli warto brać automat. Kolego a co oznacza że automat oszukuje napędy, oraz jak wygląda sprawa zjazdu z górki po śliskiej nawierzchni? Koledzy czy znacie oznaczenie takiej skrzyni oraz ile ma biegów taki automat? Czy w automacie jest też taki reduktor? Jak sprawdzić czy z automatem jest wszystko ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 3.0 H6 ma 5EAT, reszta NA 4EAT, GT byl dostepny z 5EAT - przynajmniej wersja US. W automacie nie ma reduktora. Jak sprawdzic - biegi nie powinny szarpac, plynu powinno byc tyle ile trzeba, no i najlepiej sprawdzac auto na zimno - no i brak wyciekow pod autem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gbocz Opublikowano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 A czy jakiś miernik płynu bądź oleju w niej jest?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 A czy jakiś miernik płynu bądź oleju w niej jest?? Jesli pytasz o bagnet, to tak, jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gbocz Opublikowano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 a olej co ile się wymienia?? bo np w e39 podobno się nie wymienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 A potem wymienia się całą skrzynię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gbocz Opublikowano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 (edytowane) No własnie wiem A w Legacy co ile się wymienia?? Powiedzcie mi jeszcze. Co sprawdzić w skrzyni manualnej gdybym się na taką zdecydował oraz jakie są koszty utrzymania manuala? Edytowane 24 Grudnia 2012 przez gbocz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przymar Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 Jakbym miał brać H6 to tylko AT, jeżeli mowa o 2-litowym, nawet 165 konnym silniku to jednak MT.Porównaj osiągi MT i AT w poszczególnych silnikach. Ponoć nawet osławione łopatki do zmiany niewiele pomagają. Koszt utrzymania - w kwestii paliwa AT ZAWSZE weżmie więcej, w kwestii serwisowej w zależności od egzemplarza dwumasa do wymiany lub przed wymianą na jednomasę, a poza tym uczywiście sprzęgło uzależnione od kierownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 (edytowane) w kwestii paliwa AT ZAWSZE weżmie więcej Subaru jest wyjątkiem od tej reguły i bardzo często A/T spala mniej niż M/T, nawet wg danych katalogowych [patrz Legacy 3.0 A/T vs Legacy 3.0 M/T spec. B]. Edytowane 25 Grudnia 2012 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi