Skocz do zawartości

Subaru Legacy 2003-2007 - Automat czy Manual?


gbocz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Panowie mam pytanie odnośnie Subaru Legacy lata produkcji od 2003 - 2007. Jest to Legacy IV.

 

Co wybrać automatyczną skrzynię biegów czy manualną?

Jak wygląda sprawa awaryjności skrzyni?

Czy są różne skrzynie automatyczne dla silnika 2.0 i 3.0 czy to ta sama?

Jaki jest max moment obrotowy takiej skrzyni automatycznej?

Czy warto kupować automat jeśli mieszkam w terenie górskim, gdzie w zimie nieraz jest ślisko i do górki?

Czy takie skrzynie często się sypią oraz przy jakich przebiegach?

Czy te skrzynie automatyczne mają jakieś tryby pracy w terenie itp?

 

 

Proszę o odpowiedzi na powyższe pytania.

 

Pozdrawiam!

gboczar@onet.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. to już od ciebie zależy

ad2. to zależy jak się trafi i po kim.

ad3. tu niech się wypowiedzą posiadacze(czytaj bardziej ozeznani)

ad4. słyszałem o max momencie silnika , ale o skrzyni biegów nie? chyba, że nie rozumiem pytania.

ad5 brak wypowiedzi

ad6. czytaj ad2

ad7. legaś za bardzo do off roadu się nie nadaje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeździłeś już z AT i odpowiada Ci to odpowiedź jest prosta.

 

Do MT w legacy kombi dostajesz reduktor w gratisie. Jedna wajcha więcej do obsługi.

 

Ja AT jeżdżę o wielu lat i nikt mnie nie przekona do MT.

Jeździłem moim obk'iem zaśnieżonymi drogami w górach szurając podłogą po sniegu, jeździłem po poligonie.

Nigdzie nie odczułem potrzeby posiadania MT.

 

Przy AT odchodzi Ci sprawa sprzęgła. Wymiany oleju i w jednej i w drugiej skrzyni i tak trzeba robić.

 

Awaryjność jednych i drugich skrzyń jest zależna od wykonywanej obsługi i stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko automat

jeżeli dbasz o skrzynię i zmieniasz na czas olej i filtr to sama sie nie zepsuje

z tego co wiem to chyba ta sama skrzynia(chyba)

?

fajnie się jeździ w górach bo w trybie sekwencyjnym możesz fajnie redukukować bez rozłączania napędu nawet na chwilę

jak 2pkt

skrzynia ma P,R,N.D i tryb sportowy oraz możliwość ręcznej zmiany przełożeń

 

szczerze polecam AT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kocham automat za to, jak przydaje się w mieście (90% moich przebiegow). Gdybym jeździł 90% poza miastem, bralbym manual.

A poza tym uważam, ze jest to tak indywidualna kwestia, ze nikt nie pomoże Ci wybrać.

Edytowane przez Amstaff23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jazdy w korkach to automat jest optymalnym rozwiazaniem, w szczegolnosci gdy mozna wybierac biegi w trybie manualnym, manualna skrzynia daje jednak wiecej kontroli nad pojazdem i da sie wiecej z auta wycisnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czyli warto brać automat. Kolego a co oznacza że automat oszukuje napędy, oraz jak wygląda sprawa zjazdu z górki po śliskiej nawierzchni?

 

Koledzy czy znacie oznaczenie takiej skrzyni oraz ile ma biegów taki automat? Czy w automacie jest też taki reduktor? Jak sprawdzić czy z automatem jest wszystko ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0 H6 ma 5EAT, reszta NA 4EAT, GT byl dostepny z 5EAT - przynajmniej wersja US. W automacie nie ma reduktora. Jak sprawdzic - biegi nie powinny szarpac, plynu powinno byc tyle ile trzeba, no i najlepiej sprawdzac auto na zimno - no i brak wyciekow pod autem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał brać H6 to tylko AT, jeżeli mowa o 2-litowym, nawet 165 konnym silniku to jednak MT.Porównaj osiągi MT i AT w poszczególnych silnikach. Ponoć nawet osławione łopatki do zmiany niewiele pomagają.

Koszt utrzymania - w kwestii paliwa AT ZAWSZE weżmie więcej, w kwestii serwisowej w zależności od egzemplarza dwumasa do wymiany lub przed wymianą na jednomasę, a poza tym uczywiście sprzęgło uzależnione od kierownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kwestii paliwa AT ZAWSZE weżmie więcej

Subaru jest wyjątkiem od tej reguły i bardzo często A/T spala mniej niż M/T, nawet wg danych katalogowych [patrz Legacy 3.0 A/T vs Legacy 3.0 M/T spec. B].

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...