Jump to content

wymiana chłodnicy


yarro
 Share

Recommended Posts

Koledzy! Czy ktoś z was ma informacje na temat wymiany chłodnicy silnika w forku 2,5xt z MY05. Są tam jakieś problemy z demontażem (odkręcanie zdarzaka, pasa przedniego itp.) Czy układ trzeba odpowietrzać czy może zrobi to się samo?

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju rozumiem że pominięcie początku mojego pytania oznacza brak komplikacji? Kilka śrub, opasek i do góry :-). Takie rzeczy lubię zrobić sam więc jak z tym odpowietrzeniem, nie ma na układzie żadnych odpowietrzników, więc jakie możliwości pozostają?

Link to comment
Share on other sites

Jak pamietam.....kilka razy trzeba sprawdzać , dolewać , uciskac węże :mrgreen: ...az do skutku.....w każdym razie po zalaniu plynu do pelna ..nie myslec , że jest ok. :idea: .W MY 05 korek wlewu jest tylko w zbiorniczku a nie ma w chłodnicy i to troche utrudnia odpowietrzenie. W MY 06 sa juz dwa i jest łatwiej...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dokładnie jak Andrzej Koper napisał. Mój odpowietrzał się cholernie długo. Dopiero po tygodniu wszystko wróciło do normy. MTS chłodnicę wymienił mi w 1h, nie zauważyłem jakiś trudności.

Edited by SEBA_M
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jak pamietam.....kilka razy trzeba sprawdzać , dolewać , uciskac węże :mrgreen: ...az do skutku.....w każdym razie po zalaniu plynu do pelna ..nie myslec , że jest ok. :idea: .W MY 05 korek wlewu jest tylko w zbiorniczku a nie ma w chłodnicy i to troche utrudnia odpowietrzenie. W MY 06 sa juz dwa i jest łatwiej...

Czyli standardowa procedura, no to sie cieszę na relaksik w garażu :cool: Co do chłodnicy to ja mam taką img.jpg

Niestety nie ma w niej korka i trzeba będzie wlewać przez zbiorniczek przy turbo, nie znalazłem w ofercie takich z korkiem i żeby miały te dwa krućce na dole. Gdzie idą dwa wężyki z dolnej części chłodnicy bo nie bardzo tam coś można zobaczyć. Czy to jest chłodzenie turbosprężarki. :?:

Edited by yarro
Link to comment
Share on other sites

Gdzie idą dwa wężyki z dolnej części chłodnicy bo nie bardzo tam coś można zobaczyć. Czy to jest chłodzenie turbosprężarki.

 

dotyczy wyłacznie skrzyni AT. Jak MT to nic nie podlaczamy.....

 

ps. przy odpowietrzaniu/nalewaniu dobrze zdjąć ze zbiorniczka cienki przewod idący do chlodnicy- łatwiej odpowietrzyc/nalac

Edited by Andrzej Koper
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jak MT to nic nie podlaczamy.....
kiedy ja mam manuala i widzę że wężyki sa podłączone. Chłodnica wyglada na oryginalną więc nie sadzę żeby ktoś wcześniej połączył je razem bo akurat taką chłodnice miał. Ma ktoś manuala do forka II? Mógłby wrzucić rysunki?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Operacja zakończona, w warunkach garażowych nie jest łatwo ale da się zrobić ;). Te dolne podłączenia to jest chłodzenie oleju w skrzyni biegów, również w MT, nie ma problemu z demontażem i nawet po ściągnięciu węzyków nie leje się za dużo (polecam sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego po zakończeniu prac). Napełnianie układu chłodzenia to mozolna czynność. Nalewanie przez korek to prawdopodobnie kilka godzin :D ale zaopatrując się w lejek, lepiej odłączyć górny przewód w chłodnicy i wlewać do oporu w chłodnicę, silnik i do zbiorniczka, będzie znacznie szybciej :D . Odpowietrzanie trawa kilka dni i trzeba sprawdzać zbiornik wyrównawczy na każdym postoju, ja po 5 dniach osiągnąłem poj. 6,5 litra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

odpowietrzenie ukladu jest proste starczy ze zbiorniczka zdjac jeden przewod ten od strony grodzi podlaczyc wysysarke od wymiany plynu hamulcowego i dolewac do zbiornicza az w pwysysarce zacznie pojawiac sie plyn chlodniczy i uklad zostanie odpowietrzony ,co do demontarzu niem aproblemu trzeba odkrecic dwa uchwyty z gory klucz 12 z dolu odpiac kostki wentylatorow i odkrecic kleme od przewodu wodnego

 

sprawdzic plyn chlodniczy na zimnym silniku najlepiej po nocy

Edited by sal1232
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak w tym forku , ale w 2006 roku jak kupisz zamiennik ze stanów to trzeba dospawać jeden z króćców (usa chyba nie ma zbiorniczka wyrównawczego, ewentualnie kupiłem nie od XT) :P

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

A podłączę się i odgrzebię temat sprzed lat, może komuś się przyda.

Niespełna miesiąc temu przegnałem Forka po ekspresówce, jadąc tak 140 - 150 km/h. Po zatrzymaniu się widzę jakieś dymy i opary spod maski, a w kabinie charakterystyczny, słodkawy zapach płynu chodzącego. Otwieram maskę, a tam wszystko od góry zabryzgane płynem:

 

image.thumb.png.533962a15fc8a8b0d6db368fb797b1e2.png

 

Okazało się, że chłodnica rozszczelniła się u góry - podobno to dość standardowy problem...

 

image.thumb.png.24f8fbf9a4dddfd41cdd28e88e77add3.png

 

Na szczęście z wymianą nie ma żadnego problemu, jest to dość prosta operacja. Na miejsce starej miała wlecieć nowa chłodnica Nissens. Przyszła, ale do jakiejś innej wersji, więc zwróciłem. Ponieważ zależało mi na czasie, zamiast niej zamontowana została ostatecznie chłodnica NRF (podobna cena do Nissens, a też podobno OK).

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...