yarro Posted December 7, 2012 Share Posted December 7, 2012 Koledzy! Czy ktoś z was ma informacje na temat wymiany chłodnicy silnika w forku 2,5xt z MY05. Są tam jakieś problemy z demontażem (odkręcanie zdarzaka, pasa przedniego itp.) Czy układ trzeba odpowietrzać czy może zrobi to się samo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted December 7, 2012 Share Posted December 7, 2012 ) Czy układ trzeba odpowietrzać czy może zrobi to się samo? moze byc problem z odpowietrzeniem Link to comment Share on other sites More sharing options...
yarro Posted December 7, 2012 Author Share Posted December 7, 2012 Panie Andrzeju rozumiem że pominięcie początku mojego pytania oznacza brak komplikacji? Kilka śrub, opasek i do góry :-). Takie rzeczy lubię zrobić sam więc jak z tym odpowietrzeniem, nie ma na układzie żadnych odpowietrzników, więc jakie możliwości pozostają? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted December 7, 2012 Share Posted December 7, 2012 Jak pamietam.....kilka razy trzeba sprawdzać , dolewać , uciskac węże ...az do skutku.....w każdym razie po zalaniu plynu do pelna ..nie myslec , że jest ok. .W MY 05 korek wlewu jest tylko w zbiorniczku a nie ma w chłodnicy i to troche utrudnia odpowietrzenie. W MY 06 sa juz dwa i jest łatwiej... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SEBA_M Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 (edited) Dokładnie jak Andrzej Koper napisał. Mój odpowietrzał się cholernie długo. Dopiero po tygodniu wszystko wróciło do normy. MTS chłodnicę wymienił mi w 1h, nie zauważyłem jakiś trudności. Edited December 8, 2012 by SEBA_M 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
yarro Posted December 8, 2012 Author Share Posted December 8, 2012 (edited) Jak pamietam.....kilka razy trzeba sprawdzać , dolewać , uciskac węże ...az do skutku.....w każdym razie po zalaniu plynu do pelna ..nie myslec , że jest ok. .W MY 05 korek wlewu jest tylko w zbiorniczku a nie ma w chłodnicy i to troche utrudnia odpowietrzenie. W MY 06 sa juz dwa i jest łatwiej... Czyli standardowa procedura, no to sie cieszę na relaksik w garażu :cool: Co do chłodnicy to ja mam taką Niestety nie ma w niej korka i trzeba będzie wlewać przez zbiorniczek przy turbo, nie znalazłem w ofercie takich z korkiem i żeby miały te dwa krućce na dole. Gdzie idą dwa wężyki z dolnej części chłodnicy bo nie bardzo tam coś można zobaczyć. Czy to jest chłodzenie turbosprężarki. :?: Edited December 8, 2012 by yarro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 (edited) Gdzie idą dwa wężyki z dolnej części chłodnicy bo nie bardzo tam coś można zobaczyć. Czy to jest chłodzenie turbosprężarki. dotyczy wyłacznie skrzyni AT. Jak MT to nic nie podlaczamy..... ps. przy odpowietrzaniu/nalewaniu dobrze zdjąć ze zbiorniczka cienki przewod idący do chlodnicy- łatwiej odpowietrzyc/nalac Edited December 8, 2012 by Andrzej Koper 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
yarro Posted December 9, 2012 Author Share Posted December 9, 2012 Jak MT to nic nie podlaczamy..... kiedy ja mam manuala i widzę że wężyki sa podłączone. Chłodnica wyglada na oryginalną więc nie sadzę żeby ktoś wcześniej połączył je razem bo akurat taką chłodnice miał. Ma ktoś manuala do forka II? Mógłby wrzucić rysunki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 kiedy ja mam manuala i widzę że wężyki sa podłączone. nie pamietam jak jest my05.....ale wystarczy ...podłaczyć je tam gdzie .....są podłaczone... :-P . Link to comment Share on other sites More sharing options...
yarro Posted December 9, 2012 Author Share Posted December 9, 2012 No jasne! Dzięki za pomoc! A dla tych co chcieli by więcej bardzo proszę Chwała Google i Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
yarro Posted December 18, 2012 Author Share Posted December 18, 2012 Operacja zakończona, w warunkach garażowych nie jest łatwo ale da się zrobić . Te dolne podłączenia to jest chłodzenie oleju w skrzyni biegów, również w MT, nie ma problemu z demontażem i nawet po ściągnięciu węzyków nie leje się za dużo (polecam sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego po zakończeniu prac). Napełnianie układu chłodzenia to mozolna czynność. Nalewanie przez korek to prawdopodobnie kilka godzin ale zaopatrując się w lejek, lepiej odłączyć górny przewód w chłodnicy i wlewać do oporu w chłodnicę, silnik i do zbiorniczka, będzie znacznie szybciej . Odpowietrzanie trawa kilka dni i trzeba sprawdzać zbiornik wyrównawczy na każdym postoju, ja po 5 dniach osiągnąłem poj. 6,5 litra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy_001 Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Witam Podpowiedzcie mi jak sprawdzać poziom płynu. Na zimnym czy ciepłym ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sal1232 Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 (edited) odpowietrzenie ukladu jest proste starczy ze zbiorniczka zdjac jeden przewod ten od strony grodzi podlaczyc wysysarke od wymiany plynu hamulcowego i dolewac do zbiornicza az w pwysysarce zacznie pojawiac sie plyn chlodniczy i uklad zostanie odpowietrzony ,co do demontarzu niem aproblemu trzeba odkrecic dwa uchwyty z gory klucz 12 z dolu odpiac kostki wentylatorow i odkrecic kleme od przewodu wodnego sprawdzic plyn chlodniczy na zimnym silniku najlepiej po nocy Edited March 11, 2013 by sal1232 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alien_TM Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Nie wiem jak w tym forku , ale w 2006 roku jak kupisz zamiennik ze stanów to trzeba dospawać jeden z króćców (usa chyba nie ma zbiorniczka wyrównawczego, ewentualnie kupiłem nie od XT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malyboss Posted January 26, 2020 Share Posted January 26, 2020 A podłączę się i odgrzebię temat sprzed lat, może komuś się przyda. Niespełna miesiąc temu przegnałem Forka po ekspresówce, jadąc tak 140 - 150 km/h. Po zatrzymaniu się widzę jakieś dymy i opary spod maski, a w kabinie charakterystyczny, słodkawy zapach płynu chodzącego. Otwieram maskę, a tam wszystko od góry zabryzgane płynem: Okazało się, że chłodnica rozszczelniła się u góry - podobno to dość standardowy problem... Na szczęście z wymianą nie ma żadnego problemu, jest to dość prosta operacja. Na miejsce starej miała wlecieć nowa chłodnica Nissens. Przyszła, ale do jakiejś innej wersji, więc zwróciłem. Ponieważ zależało mi na czasie, zamiast niej zamontowana została ostatecznie chłodnica NRF (podobna cena do Nissens, a też podobno OK). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now