Spokojny Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Czy jest jakaś metoda "ręcznego" odpowietrzania układu chłodzenia w GC8 lub SF5? Jak określić, czy ciśnienie wewnątrz układu jest OK, czy zbyt wysokie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Subarki same regulują sobie ciśnienie w układzie. Jeśli za duże to wywali do zbiorniczka lub na zewnątrz, jeśli za małe to wypije sobie ze zbiorniczka wyrównawczego tyle ile trzeba. Jak układ nie jest odpowietrzony to subar niechętnie chce brać płyn ze zbiorniczka. Niestety nie ma innego sposobu jak po pompować trochę wężami przy chłodnicy, a następnie jak już się rozgrzeje i trzyma stałą temperaturę (normalną po rozgrzaniu) i więcej płynu nie przyjmuje to go porządnie przegonić w prawie pełnym zakresie obrotów kilka kilometrów, dolać płyn i cieszyć się jazdą. Po czasie oczywiście skontrolować. Sprawdzone w dwóch subarkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 OK, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 (edytowane) Subarki same regulują sobie ciśnienie w układzie. Zależy od stopnia zapowietrzenia układu. Jak jest mocno zapowietrzony to "se sam" nie wyreguluje. Poza tym proponuję nie pałować w pełnym zakresie obrotów przy zapowietrzonym układzie. Odpowietrzenie układu - odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego (metalowego). Odpal silnik, potrzymaj go trochę na obrotach (naciskając kołyskę cięgna gazu). Trzymaj do momentu aż załączą się wentylatory, w pewnym momencie powinien nastąpić nagły spadek płynu w zbiorniczku (otwarcie układu na długi obieg) (od tego momentu nie zwalniaj nacisku na kołyskę gazu, możesz co najwyżej dodawać !!!!), dolewasz płynu i nie ujmując gazu (!) zakręcasz zbiorniczek. Czynność może dla pewność powtórzyć. Czynność przeprowadź z kolegą/koleżanką bądź jeżeli sam, to sobie elegancko wszystko przygotuj (tak, aby było pod ręką) - nie wolno Ci odjąć gazu (może jakiś kołeczek blokujący ?), bo zacznie się wylewać płyn zbiornikiem wyrównawczym. Uważaj - wszystko będzie gorące !!!! Pozdrawiam Grzegorz Edytowane 20 Listopada 2012 przez Grzesiek_67 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Lepiej się przejechać tak jak pisałem. Wyjdzie na to samo, a mniej z tym zabawy i mniejsza pewność, że Nas poparzy. Najważniejsze. Dolewaj płynu na wyłączonym silniku i ostrożnie odkręcaj korek. I pamiętaj żeby dolewać do metalowego zbiorniczka, a nie do wyrównawczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Lepiej się przejechać tak jak pisałem. Nie no, jak tak jak pisałeś, to lepiej. Dużo lepiej. :mrgreen: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Odpowietrzenie układu - odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego... W sprawie fachowej podpowiedzi zawsze można na Ciebie liczyć Przy okazji widzę, że procedura do opanowania nawet przez tak leworękiego mechanika jak ja A później będę mógł powiedzieć, że sam potrafię nie tylko zmienić koło ale i odpowietrzyć układ chłodzenia - podoba mi się to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majx Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 (edytowane) Jakiś czas temu po zdjęciu i czyszczeniu przepustnicy zaczął mi wywalać płyn do zbiorniczka wyrównawczego + bąbelki. Po przewertowaniu forum większość przemawia za UPG, cień szansy, że to powietrze w układzie. Każdy chyba wolałby tę drugą opcję, tak też pomyślałem, wiedząc, że po odłączeniu wężyków od przepustnicy zgubiłem trochę płynu, a później nie zaciągał tyle ile powinien, pierwszy pomysł - korek chłodnicy - wymieniony nadal to samo. Dodatkowo po starcie zimnego silnika słychać przelewanie w nagrzewnicy, ergo: układ musi być zapowietrzony, szukałem googlowałem, trafiłem na taką procedurę http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2007/Forester 2007/contents/data/S106/S106060a20.html dodatkowo trafiałem na podpowiedzi, że trzeba ponieść przód auta, żeby ułatwić odpowietrzenie układu bla, bla. Najpierw wg tych czarów marów spod linka wyżej, na płaskim, auto w poziomie przód/tył - marny efekt wywala płyn nadal - dodatkowo pojawiają się bąbelki w wyrównawczym, ale na odkręconym korku chłodnicy już bąbelków brak. (hyhy ręcami i nogamy zapieram się przed UPG ). Trafiłem też na urządzenie, które może nam, właścicielom dolno-termostatowych aut ułatwić nieco napełnianie układu i pozbywanie się z niego uwięzionego w zakamarkach powietrza - https://www.subaruspeed.co.nz/products/subaru-radiator-bleeding-kit . Zasada działania prosta, z takim ustrojstwem mamy pewność, że najwyższym punktem układu będzie krawędź lejka i możemy do woli ściskać przewody na zimnym/ciepłym silniku, bo nadmiar wypłynie i nie ucieknie - opowiedziane ładnie w tym jutubie https://www.youtube.com/watch?v=gyUlQrjcCMg Szukam gdzie coś podobnego dostać - dżizas! dostępność w PL - słabo, albo ~300pln, obudziła się we mnie żyłka konstruktora podjudzana faktem, że mam przecież stary korek chłodnicy na zbyciu Trzeba było tylko znaleźć brakujące elementy układanki - lejek, zaworek, uszczelkę (wszystko dostępne w marketach budowlanych). Efekt poniżej. Jutro ostateczny test czy za pomocą tego ustrojstwa da radę porządnie zalać i odpowietrzyć układ Jeżeli to nie to, wracam na ścieżkę oswajania się, że to UPG Edytowane 13 Maja 2019 przez majx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 @majxa klasyczne przelanie ponad MAX w zbiorniczku wyrównawczym robiłeś? W układach bez odpowietrzników to jest pierwsza rzecz jaką się robi po wymianie płynu, one same powinny się odpowietrzyć ale warunkiem do tego jest właśnie lekki nadmiar płynu utrzymywany przez kilka dni w zbiorniczku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majx Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Godzinę temu, ozarek napisał: a klasyczne przelanie ponad MAX w zbiorniczku wyrównawczym robiłeś? Tak, teraz też nawet mam ponad MAX, tak że płyn jest widoczny prosto z otworu wlewowego, w miejscu gdzie pionowa ścianka zbiorniczka przechodzi po łuku w poziom. Ale mam wrażenie, że jak przy ściąganiu przepustnicy (wcześniej też regenerowałem reduktor LPG ) dostało się sporo powietrza, to przy stygnięciu nie ma wystarczającego podciśnienia, żeby korek zassał potrzebną/brakującą ilość płynu. btw. subiektywne odczucie jest takie, że po ściskaniu węży chłodnicy przy podniesionym przodzie auta mniej słychać przelewanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 1 Zalewasz nowy płyn, do wyrównawczego max, 2 nagrzewasz auto do normalnej temperatury pracy 3 gasisz auto i czekasz aż wystygnie(układ zasysa płyn z zbiornika) 4 dolewasz do zbiorniczka wyrównawczego, job done. Jeżeli układ nie zasysa płynu ze zbiorniczka, lub go tam wywala to masz usterkę: 1 korek na zbiorniku płynu 2 reduktor LPG 3 UPG. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majx Opublikowano 14 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 W dniu 14.05.2019 o 13:06, koziolek napisał: 3 UPG. dzięki, tak też było a przynajmniej po wytarganiu silnika i zobaczeniu uszczelki wyglądało na cylinder #3. Przy robieniu głowic okazało się, że jedna prowadnica była opadnięta, a 6 siedziało luźno więc komplet dorobionych i osadzonych na nowo. Oprócz tego rozrząd, regulacja zaworów, uszczelki, uszczelniacze i co tam jeszcze warto zrobić z silnikiem na dłoni - jakiś miesiąc i górkę $ później mam spokojną głowę, no powiedzmy, że póki co po przejechaniu 2kkm jest super kul i nie wiem co to odpowietrzanie układu a dla potomnych podsumowanie tu: https://drive.google.com/open?id=1cbxLRniFK0_bIlNKDHWOQuw5WieC-yO1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekWrona Opublikowano 10 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2023 W dniu 13.05.2019 o 22:51, majx napisał(a): Jakiś czas temu po zdjęciu i czyszczeniu przepustnicy zaczął mi wywalać płyn do zbiorniczka wyrównawczego + bąbelki. Po przewertowaniu forum większość przemawia za UPG, cień szansy, że to powietrze w układzie. Każdy chyba wolałby tę drugą opcję, tak też pomyślałem, wiedząc, że po odłączeniu wężyków od przepustnicy zgubiłem trochę płynu, a później nie zaciągał tyle ile powinien, pierwszy pomysł - korek chłodnicy - wymieniony nadal to samo. Dodatkowo po starcie zimnego silnika słychać przelewanie w nagrzewnicy, ergo: układ musi być zapowietrzony, szukałem googlowałem, trafiłem na taką procedurę http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2007/Forester 2007/contents/data/S106/S106060a20.html dodatkowo trafiałem na podpowiedzi, że trzeba ponieść przód auta, żeby ułatwić odpowietrzenie układu bla, bla. Najpierw wg tych czarów marów spod linka wyżej, na płaskim, auto w poziomie przód/tył - marny efekt wywala płyn nadal - dodatkowo pojawiają się bąbelki w wyrównawczym, ale na odkręconym korku chłodnicy już bąbelków brak. (hyhy ręcami i nogamy zapieram się przed UPG ). Trafiłem też na urządzenie, które może nam, właścicielom dolno-termostatowych aut ułatwić nieco napełnianie układu i pozbywanie się z niego uwięzionego w zakamarkach powietrza - https://www.subaruspeed.co.nz/products/subaru-radiator-bleeding-kit . Zasada działania prosta, z takim ustrojstwem mamy pewność, że najwyższym punktem układu będzie krawędź lejka i możemy do woli ściskać przewody na zimnym/ciepłym silniku, bo nadmiar wypłynie i nie ucieknie - opowiedziane ładnie w tym jutubie https://www.youtube.com/watch?v=gyUlQrjcCMg Szukam gdzie coś podobnego dostać - dżizas! dostępność w PL - słabo, albo ~300pln, obudziła się we mnie żyłka konstruktora podjudzana faktem, że mam przecież stary korek chłodnicy na zbyciu Trzeba było tylko znaleźć brakujące elementy układanki - lejek, zaworek, uszczelkę (wszystko dostępne w marketach budowlanych). Efekt poniżej. Jutro ostateczny test czy za pomocą tego ustrojstwa da radę porządnie zalać i odpowietrzyć układ Jeżeli to nie to, wracam na ścieżkę oswajania się, że to UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekWrona Opublikowano 10 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2023 Jest tańsze urządzenie które pokazuje na youtube Grześ Duda. koszt około 90 zeta. zakupiłem i będę testował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się