Skocz do zawartości

majx

Nowy
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Łódź
  • Auto
    Forester SG, EJ20F

Ostatnie wizyty

274 wyświetleń profilu

Osiągnięcia majx

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. dzięki, tak też było a przynajmniej po wytarganiu silnika i zobaczeniu uszczelki wyglądało na cylinder #3. Przy robieniu głowic okazało się, że jedna prowadnica była opadnięta, a 6 siedziało luźno więc komplet dorobionych i osadzonych na nowo. Oprócz tego rozrząd, regulacja zaworów, uszczelki, uszczelniacze i co tam jeszcze warto zrobić z silnikiem na dłoni - jakiś miesiąc i górkę $ później mam spokojną głowę, no powiedzmy, że póki co po przejechaniu 2kkm jest super kul i nie wiem co to odpowietrzanie układu a dla potomnych podsumowanie tu: https://drive.google.com/open?id=1cbxLRniFK0_bIlNKDHWOQuw5WieC-yO1
  2. Tak, teraz też nawet mam ponad MAX, tak że płyn jest widoczny prosto z otworu wlewowego, w miejscu gdzie pionowa ścianka zbiorniczka przechodzi po łuku w poziom. Ale mam wrażenie, że jak przy ściąganiu przepustnicy (wcześniej też regenerowałem reduktor LPG ) dostało się sporo powietrza, to przy stygnięciu nie ma wystarczającego podciśnienia, żeby korek zassał potrzebną/brakującą ilość płynu. btw. subiektywne odczucie jest takie, że po ściskaniu węży chłodnicy przy podniesionym przodzie auta mniej słychać przelewanie.
  3. Jakiś czas temu po zdjęciu i czyszczeniu przepustnicy zaczął mi wywalać płyn do zbiorniczka wyrównawczego + bąbelki. Po przewertowaniu forum większość przemawia za UPG, cień szansy, że to powietrze w układzie. Każdy chyba wolałby tę drugą opcję, tak też pomyślałem, wiedząc, że po odłączeniu wężyków od przepustnicy zgubiłem trochę płynu, a później nie zaciągał tyle ile powinien, pierwszy pomysł - korek chłodnicy - wymieniony nadal to samo. Dodatkowo po starcie zimnego silnika słychać przelewanie w nagrzewnicy, ergo: układ musi być zapowietrzony, szukałem googlowałem, trafiłem na taką procedurę http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2007/Forester 2007/contents/data/S106/S106060a20.html dodatkowo trafiałem na podpowiedzi, że trzeba ponieść przód auta, żeby ułatwić odpowietrzenie układu bla, bla. Najpierw wg tych czarów marów spod linka wyżej, na płaskim, auto w poziomie przód/tył - marny efekt wywala płyn nadal - dodatkowo pojawiają się bąbelki w wyrównawczym, ale na odkręconym korku chłodnicy już bąbelków brak. (hyhy ręcami i nogamy zapieram się przed UPG ). Trafiłem też na urządzenie, które może nam, właścicielom dolno-termostatowych aut ułatwić nieco napełnianie układu i pozbywanie się z niego uwięzionego w zakamarkach powietrza - https://www.subaruspeed.co.nz/products/subaru-radiator-bleeding-kit . Zasada działania prosta, z takim ustrojstwem mamy pewność, że najwyższym punktem układu będzie krawędź lejka i możemy do woli ściskać przewody na zimnym/ciepłym silniku, bo nadmiar wypłynie i nie ucieknie - opowiedziane ładnie w tym jutubie https://www.youtube.com/watch?v=gyUlQrjcCMg Szukam gdzie coś podobnego dostać - dżizas! dostępność w PL - słabo, albo ~300pln, obudziła się we mnie żyłka konstruktora podjudzana faktem, że mam przecież stary korek chłodnicy na zbyciu Trzeba było tylko znaleźć brakujące elementy układanki - lejek, zaworek, uszczelkę (wszystko dostępne w marketach budowlanych). Efekt poniżej. Jutro ostateczny test czy za pomocą tego ustrojstwa da radę porządnie zalać i odpowietrzyć układ Jeżeli to nie to, wracam na ścieżkę oswajania się, że to UPG
  4. a co mi tam! przywitanie po raz drugi ! - tym razem już wszystkimi czterema kołami Póki co pakiet startowy zamówiony, może w piątek uda się podziałać
  5. Witajcie, cześć i czołem! Mam plan przygarnąć kolejnego japońca na swojej "drodze łącznika" póki co autem wyboru jest Forester SG przed-lift, mam nadzieję, że będzie to godny następca koleżanki z Hiroshimy. Pozdrawiam! m.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...