Skocz do zawartości

Maxymalna wielkość felgi oraz profil opony


TP_S

Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się. Kupiłem OBK MY 2010. Ponieważ idzie zima, muszę mu kupić jakieś laczki na 17 calowe felgi. I tu pytanie- jaki maxymalny profil opony mogę rozważać - 55, 60, 65?

 

Pytanie wybiegające w przyszłość - jaki max. rozmiar felgi, oczywiście przy mniejszym profilu opony, mogę wsadzić na lato?

 

T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz fabryczny rozmiar opon? :)

225/60-R17?

 

maks./min. profil opony zalezy od wybranej szerokosci, tj. szerokosc i profil nowej opony maja byc takie, aby ogolna wysokosc/srednica nowych opon nie odbiegala znaczaco od ogolnej wysokosci/srednicy starych opon

 

jezeli fabryczny rozmiar to 225/60-R17, to mozesz zalozyc np. 215/65-R17 na zime, a na lato np. 225/55-R18, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz fabryczny rozmiar opon? :)

225/60-R17?

 

maks./min. profil opony zalezy od wybranej szerokosci, tj. szerokosc i profil nowej opony maja byc takie, aby ogolna wysokosc/srednica nowych opon nie odbiegala znaczaco od ogolnej wysokosci/srednicy starych opon

 

jezeli fabryczny rozmiar to 225/60-R17, to mozesz zalozyc np. 215/65-R17 na zime, a na lato np. 225/55-R18, itd.

 

Właśnie nie wiem jaki ma rozmiar fabrycznie ponieważ auto przypłynęło na różnych oponach. Felgi są 17", tyle wiem.

 

T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem jaki ma rozmiar fabrycznie ponieważ auto przypłynęło na różnych oponach. Felgi są 17", tyle wiem.

euro-OBK fabrycznie maja 225/60-R17 :)

 

pomuka poprosze :P:mrgreen:

 

To USA OBK pewnie nie większe.

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem jaki ma rozmiar fabrycznie ponieważ auto przypłynęło na różnych oponach. Felgi są 17", tyle wiem.

euro-OBK fabrycznie maja 225/60-R17 :)

 

pomuka poprosze :P:mrgreen:

 

To USA OBK pewnie nie większe.

 

T.

sprawdzilem - w US MY'10 sa takie same :)

albo nawet mniejsze na poszczegolnych wersjach: 215/70-R16

 

:arrow: http://www.cars101.com/subaru/outback/outback2010.html

 

dasz mi jeszcze jednego pomuka? :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

p.s. na zime ja bym jednak bral 215/65-R17 - sgodnie z tym watkiem sa dosc sporo tansze od oryg. 225/60-R17 :arrow: viewtopic.php?f=24&t=149341&start=50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się. Kupiłem OBK MY 2010. Ponieważ idzie zima, muszę mu kupić jakieś laczki na 17 calowe felgi. I tu pytanie- jaki maxymalny profil opony mogę rozważać - 55, 60, 65?
Sugeruję rozmiary homologowane. Chyba, że nie będziesz jeździł po drogach publicznych i ubezpieczysz auto u cioci :mrgreen:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się. Kupiłem OBK MY 2010. Ponieważ idzie zima, muszę mu kupić jakieś laczki na 17 calowe felgi. I tu pytanie- jaki maxymalny profil opony mogę rozważać - 55, 60, 65?
Sugeruję rozmiary homologowane. Chyba, że nie będziesz jeździł po drogach publicznych i ubezpieczysz auto u cioci :mrgreen:

 

Pozdr.

 

Rozmiary homologowane? Możesz rozwinąć temat?

 

T.

 

-- 23 paź 2012, o 20:50 --

 

p.s. na zime ja bym jednak bral 215/65-R17 - sgodnie z tym watkiem sa dosc sporo tansze od oryg. 225/60-R17 :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f= ... 1&start=50

 

Celowałbym w Blizzak DM-V1 225/60 R17 99 R, podoba mi się reklama ale index mnie zniechęca - vmax 170 ;-(, więc wybieram te Nokian WR G2 SUV 225/60 R17 103 V XL

 

Ja dużo jeżdżę, poza miastem głównie. Do tego nocne trasy, więc nie szukam oszczędności tylko niezawodności. Niemniej jednak dzięki za sugestie.

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiary homologowane? Możesz rozwinąć temat?

To rozmiary opon wymienione w świadectwie homologacji (zwykle są też wspomniane w manualu itd.) Formalnie na innych oponach samochód traci dopuszczenie do ruchu.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiary homologowane? Możesz rozwinąć temat?

To rozmiary opon wymienione w świadectwie homologacji (zwykle są też wspomniane w manualu itd.) Formalnie na innych oponach samochód traci dopuszczenie do ruchu.

 

Pozdr.

 

tak, ale nie w Polsce :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiary homologowane? Możesz rozwinąć temat?

To rozmiary opon wymienione w świadectwie homologacji (zwykle są też wspomniane w manualu itd.) Formalnie na innych oponach samochód traci dopuszczenie do ruchu.

 

Pozdr.

 

 

gdyby tak było to firmy oponiarskie musiałyby zamknąć połowę fabryk.

Znasz może podstawę prawną? Ubezpieczalnia ( producent pewnie też ) nie mogą zakwestionować użycia opon spełniających warunki określone w przepisach o dopuszczeniu do ruchu ( odpowiednia nośność oraz szerokość) oraz dopuszczone go sprzedaży.

BTW: OBK MY10 ma homologację o ile dobrze pamiętam 225/60/17 oraz 235/45/18.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiary homologowane? Możesz rozwinąć temat?

To rozmiary opon wymienione w świadectwie homologacji (zwykle są też wspomniane w manualu itd.) Formalnie na innych oponach samochód traci dopuszczenie do ruchu.

 

Pozdr.

 

tak, ale nie w Polsce :wink:

+1 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby tak było to firmy oponiarskie musiałyby zamknąć połowę fabryk.

Znasz może podstawę prawną? Ubezpieczalnia ( producent pewnie też ) nie mogą zakwestionować użycia opon spełniających warunki określone w przepisach o dopuszczeniu do ruchu ( odpowiednia nośność oraz szerokość) oraz dopuszczone go sprzedaży.

Mówimy o homologacji dla konkretnego modelu samochodu a nie o dopuszczeniu do ruchu ogólnie.

Żeby daleko nie szukać: viewtopic.php?p=603576#p603576 - stąd zaczynają się konkrety :mrgreen:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby tak było to firmy oponiarskie musiałyby zamknąć połowę fabryk.

Znasz może podstawę prawną? Ubezpieczalnia ( producent pewnie też ) nie mogą zakwestionować użycia opon spełniających warunki określone w przepisach o dopuszczeniu do ruchu ( odpowiednia nośność oraz szerokość) oraz dopuszczone go sprzedaży.

Mówimy o homologacji dla konkretnego modelu samochodu a nie o dopuszczeniu do ruchu ogólnie.

Żeby daleko nie szukać: viewtopic.php?p=603576#p603576 - stąd zaczynają się konkrety :mrgreen:

 

Pozdr.

 

 

zwróć uwagę, że dyskusja była prawie 5 lat temu......

 

-- 24 paź 2012, o 07:34 --

 

BTW: OBK MY10 ma homologację o ile dobrze pamiętam 225/60/17 oraz 235/45/18.....

 

Malo prawdopodobne, bo 235/45/18 jesli prawie 5% mniejsze kolo od 225/60/17. Odpowiednikiem 235/45/18 na 17" jest 225/50/17.

 

 

jeśli ktoś ma książkę auta pod ręką może sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ale pewnie podejście SIP ponieważ jakiś czas temu "Dyrekcja" zdemontowała nieprawdziwe pogłoski, że zastosowanie opon o innym niż homologowane rozmiarze ale zgodne z ogólnymi przepisami, będzie skutkowało utratą gwarancji. Jedyny parametr jaki należy bezwzględnie przestrzegać to nośność.

BTW => w przytoczonym temacie oprócz stanowiska działu technicznego, że tylko homologowane nie znalazłem innym "konkretów".

Przepisy i koszty homologacji w Polsce są takie jakie są pewnie dlatego ogranicza się ją do jednego rozmiaru.

Jeżeli jest to szkodliwe dla samochodu to jak wytłumaczyć fakt,że te same modele są sprzedawane z różnymi rozmiarami opon na różnych rynkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to szkodliwe dla samochodu to jak wytłumaczyć fakt,że te same modele są sprzedawane z różnymi rozmiarami opon na różnych rynkach.
Nie poruszam zagadnień technicznych a wyłącznie o kwestie prawne. Różne rozmiary na różnych rynkach są dopuszczone właśnie w wyniku homologacji (na dany rynek). Trzebaby zgłębić zagadnienie ale na pewno powstały dyrektywy unijne mówiące o konieczności podawania rozmiaru opon do homologacji. I na pewno od dobrych kilku lat podaję rozmiar opon zamontowanych w samochodzie podczas likwidacji szkody w TU.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie rozmawiamy o dwóch różnych kwestiach: podejście gwaranta i TU.

Czy ktoś zna przypadek zakwestionowania przez TU opon o rozmiarze zbliżonym ( nazwijmy to o jeden rozmiar ) do homologowanych ?

mam jeszcze jedno pytanie: Czy nasze lokalne TU mają wiedzę jaką homologację ma mój WRX z 2004 ze Szwajcarii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...