TP_S Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 No i stało się. Kupiłem OBK MY 2010. Ponieważ idzie zima, muszę mu kupić jakieś laczki na 17 calowe felgi. I tu pytanie- jaki maxymalny profil opony mogę rozważać - 55, 60, 65? Pytanie wybiegające w przyszłość - jaki max. rozmiar felgi, oczywiście przy mniejszym profilu opony, mogę wsadzić na lato? T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 a jaki masz fabryczny rozmiar opon? 225/60-R17? maks./min. profil opony zalezy od wybranej szerokosci, tj. szerokosc i profil nowej opony maja byc takie, aby ogolna wysokosc/srednica nowych opon nie odbiegala znaczaco od ogolnej wysokosci/srednicy starych opon jezeli fabryczny rozmiar to 225/60-R17, to mozesz zalozyc np. 215/65-R17 na zime, a na lato np. 225/55-R18, itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 a jaki masz fabryczny rozmiar opon? 225/60-R17? maks./min. profil opony zalezy od wybranej szerokosci, tj. szerokosc i profil nowej opony maja byc takie, aby ogolna wysokosc/srednica nowych opon nie odbiegala znaczaco od ogolnej wysokosci/srednicy starych opon jezeli fabryczny rozmiar to 225/60-R17, to mozesz zalozyc np. 215/65-R17 na zime, a na lato np. 225/55-R18, itd. Właśnie nie wiem jaki ma rozmiar fabrycznie ponieważ auto przypłynęło na różnych oponach. Felgi są 17", tyle wiem. T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Właśnie nie wiem jaki ma rozmiar fabrycznie ponieważ auto przypłynęło na różnych oponach. Felgi są 17", tyle wiem. euro-OBK fabrycznie maja 225/60-R17 pomuka poprosze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Właśnie nie wiem jaki ma rozmiar fabrycznie ponieważ auto przypłynęło na różnych oponach. Felgi są 17", tyle wiem. euro-OBK fabrycznie maja 225/60-R17 pomuka poprosze To USA OBK pewnie nie większe. T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Właśnie nie wiem jaki ma rozmiar fabrycznie ponieważ auto przypłynęło na różnych oponach. Felgi są 17", tyle wiem. euro-OBK fabrycznie maja 225/60-R17 pomuka poprosze To USA OBK pewnie nie większe. T. sprawdzilem - w US MY'10 sa takie same albo nawet mniejsze na poszczegolnych wersjach: 215/70-R16 :arrow: http://www.cars101.com/subaru/outback/outback2010.html dasz mi jeszcze jednego pomuka? p.s. na zime ja bym jednak bral 215/65-R17 - sgodnie z tym watkiem sa dosc sporo tansze od oryg. 225/60-R17 :arrow: viewtopic.php?f=24&t=149341&start=50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 No i stało się. Kupiłem OBK MY 2010. Ponieważ idzie zima, muszę mu kupić jakieś laczki na 17 calowe felgi. I tu pytanie- jaki maxymalny profil opony mogę rozważać - 55, 60, 65? Sugeruję rozmiary homologowane. Chyba, że nie będziesz jeździł po drogach publicznych i ubezpieczysz auto u cioci Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 No i stało się. Kupiłem OBK MY 2010. Ponieważ idzie zima, muszę mu kupić jakieś laczki na 17 calowe felgi. I tu pytanie- jaki maxymalny profil opony mogę rozważać - 55, 60, 65? Sugeruję rozmiary homologowane. Chyba, że nie będziesz jeździł po drogach publicznych i ubezpieczysz auto u cioci Pozdr. Rozmiary homologowane? Możesz rozwinąć temat? T. -- 23 paź 2012, o 20:50 -- p.s. na zime ja bym jednak bral 215/65-R17 - sgodnie z tym watkiem sa dosc sporo tansze od oryg. 225/60-R17 :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f= ... 1&start=50 Celowałbym w Blizzak DM-V1 225/60 R17 99 R, podoba mi się reklama ale index mnie zniechęca - vmax 170 ;-(, więc wybieram te Nokian WR G2 SUV 225/60 R17 103 V XL Ja dużo jeżdżę, poza miastem głównie. Do tego nocne trasy, więc nie szukam oszczędności tylko niezawodności. Niemniej jednak dzięki za sugestie. T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Rozmiary homologowane? Możesz rozwinąć temat? To rozmiary opon wymienione w świadectwie homologacji (zwykle są też wspomniane w manualu itd.) Formalnie na innych oponach samochód traci dopuszczenie do ruchu. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Rozmiary homologowane? Możesz rozwinąć temat? To rozmiary opon wymienione w świadectwie homologacji (zwykle są też wspomniane w manualu itd.) Formalnie na innych oponach samochód traci dopuszczenie do ruchu. Pozdr. tak, ale nie w Polsce :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Rozmiary homologowane? Możesz rozwinąć temat? To rozmiary opon wymienione w świadectwie homologacji (zwykle są też wspomniane w manualu itd.) Formalnie na innych oponach samochód traci dopuszczenie do ruchu. Pozdr. gdyby tak było to firmy oponiarskie musiałyby zamknąć połowę fabryk. Znasz może podstawę prawną? Ubezpieczalnia ( producent pewnie też ) nie mogą zakwestionować użycia opon spełniających warunki określone w przepisach o dopuszczeniu do ruchu ( odpowiednia nośność oraz szerokość) oraz dopuszczone go sprzedaży. BTW: OBK MY10 ma homologację o ile dobrze pamiętam 225/60/17 oraz 235/45/18..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Rozmiary homologowane? Możesz rozwinąć temat? To rozmiary opon wymienione w świadectwie homologacji (zwykle są też wspomniane w manualu itd.) Formalnie na innych oponach samochód traci dopuszczenie do ruchu. Pozdr. tak, ale nie w Polsce :wink: +1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 gdyby tak było to firmy oponiarskie musiałyby zamknąć połowę fabryk.Znasz może podstawę prawną? Ubezpieczalnia ( producent pewnie też ) nie mogą zakwestionować użycia opon spełniających warunki określone w przepisach o dopuszczeniu do ruchu ( odpowiednia nośność oraz szerokość) oraz dopuszczone go sprzedaży. Mówimy o homologacji dla konkretnego modelu samochodu a nie o dopuszczeniu do ruchu ogólnie.Żeby daleko nie szukać: viewtopic.php?p=603576#p603576 - stąd zaczynają się konkrety Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 BTW: OBK MY10 ma homologację o ile dobrze pamiętam 225/60/17 oraz 235/45/18..... Malo prawdopodobne, bo 235/45/18 jesli prawie 5% mniejsze kolo od 225/60/17. Odpowiednikiem 235/45/18 na 17" jest 225/50/17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 gdyby tak było to firmy oponiarskie musiałyby zamknąć połowę fabryk.Znasz może podstawę prawną? Ubezpieczalnia ( producent pewnie też ) nie mogą zakwestionować użycia opon spełniających warunki określone w przepisach o dopuszczeniu do ruchu ( odpowiednia nośność oraz szerokość) oraz dopuszczone go sprzedaży. Mówimy o homologacji dla konkretnego modelu samochodu a nie o dopuszczeniu do ruchu ogólnie.Żeby daleko nie szukać: viewtopic.php?p=603576#p603576 - stąd zaczynają się konkrety Pozdr. zwróć uwagę, że dyskusja była prawie 5 lat temu...... -- 24 paź 2012, o 07:34 -- BTW: OBK MY10 ma homologację o ile dobrze pamiętam 225/60/17 oraz 235/45/18..... Malo prawdopodobne, bo 235/45/18 jesli prawie 5% mniejsze kolo od 225/60/17. Odpowiednikiem 235/45/18 na 17" jest 225/50/17. jeśli ktoś ma książkę auta pod ręką może sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 zwróć uwagę, że dyskusja była prawie 5 lat temu...... Co się zmieniło (w przepisach) od tamtego czasu? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 nie wiem ale pewnie podejście SIP ponieważ jakiś czas temu "Dyrekcja" zdemontowała nieprawdziwe pogłoski, że zastosowanie opon o innym niż homologowane rozmiarze ale zgodne z ogólnymi przepisami, będzie skutkowało utratą gwarancji. Jedyny parametr jaki należy bezwzględnie przestrzegać to nośność. BTW => w przytoczonym temacie oprócz stanowiska działu technicznego, że tylko homologowane nie znalazłem innym "konkretów". Przepisy i koszty homologacji w Polsce są takie jakie są pewnie dlatego ogranicza się ją do jednego rozmiaru. Jeżeli jest to szkodliwe dla samochodu to jak wytłumaczyć fakt,że te same modele są sprzedawane z różnymi rozmiarami opon na różnych rynkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Jeżeli jest to szkodliwe dla samochodu to jak wytłumaczyć fakt,że te same modele są sprzedawane z różnymi rozmiarami opon na różnych rynkach.Nie poruszam zagadnień technicznych a wyłącznie o kwestie prawne. Różne rozmiary na różnych rynkach są dopuszczone właśnie w wyniku homologacji (na dany rynek). Trzebaby zgłębić zagadnienie ale na pewno powstały dyrektywy unijne mówiące o konieczności podawania rozmiaru opon do homologacji. I na pewno od dobrych kilku lat podaję rozmiar opon zamontowanych w samochodzie podczas likwidacji szkody w TU. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 w sumie rozmawiamy o dwóch różnych kwestiach: podejście gwaranta i TU. Czy ktoś zna przypadek zakwestionowania przez TU opon o rozmiarze zbliżonym ( nazwijmy to o jeden rozmiar ) do homologowanych ? mam jeszcze jedno pytanie: Czy nasze lokalne TU mają wiedzę jaką homologację ma mój WRX z 2004 ze Szwajcarii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alcyone Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 jak wsadzę opony inne(rozmiar) niż mam na słupku b,to podczas kolizji ew. wypadku TU będzie się czepiać?homologacja opon rajdowych scorpion jest nie na publiczne jezdnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się