Skocz do zawartości

STI MY06 Turbo ładuje 1,27 , błąd przeładowania


sole3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sole3 , wytłumacz mi bo czegoś nie rozumiem , takie działania na ślepo z zamiana restryktorow to proszenie sie o kłopoty :idea:

Czemu nie chcesz naprawić auta tylko kombinujesz z retryktorami ? zamontuj restryktor taki jaki miałeś seryjny i napraw auto zanim mu zrobisz kuku :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sole3, naprawdę zrób tak jak Ci Carfit i inni piszą bo z doładowaniem nie ma żartów a szkoda rozwalić cały silnik. Przyczyną pewnie jest drobiazg ale zaniedbanie tego i "chałupnicze" naprawy mogą naprawdę doprowadzić do najgorszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamontuj restryktor taki jaki miałeś seryjny i napraw auto zanim mu zrobisz kuku :roll:

 

Też tak uważam. Takie zmiany restryktorów to może być jedynie maskowanie usterki. Problem może się z czasem pogłębić i zrobić kuku silnikowi. Fabrycznie w Sti '06 to chyba powinna siedzieć pastylka 0.9mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamontuj restryktor taki jaki miałeś seryjny i napraw auto zanim mu zrobisz kuku :roll:

 

Też tak uważam. Takie zmiany restryktorów to może być jedynie maskowanie usterki. Problem może się z czasem pogłębić i zrobić kuku silnikowi. Fabrycznie w Sti '06 to chyba powinna siedzieć pastylka 0.9mm.

Dokładnie tak ! a najlepiej zrobić trojportowy selenoid coob lub prodrive i zapomnieć o restryktorze i mieć pełne i stabilne sterowanie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka wydaje mi się wykryta ( pomógł tomekc ). Nieszczelność selenoidu. Dziś wymienię selenoid , restryktor na oryginał - sprawdzę doładowanie i dam znać.

Swoją drogą to gdyby komp nie pokazał przeładowania to człek by jeździł na nieświadomości aż tu nagle ............. Wydaje mi się że powinno wcześnie pokazywać przeładowanie a nie dopiero przy 1.3

Autko na przeładowaniu to normalnie "fruwało" - podobało mi się .... no ale cóż :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Restryktor oryginalny, selenoid wymieniony , węrzyki zmienione .

Doładowanie max ( pedał w dechę i do odcięcia )

1 bieg - 1.1

2 bieg -1.09

3 bieg 1. 12

4 bieg 1.24 ???????????

 

Czy tak ma być ????

 

 

Można jeździć spokojnie i doładowanie ok. ale od spokojnej jazdy to Ja mam inne auto i rower.

 

-- Wt lip 31, 2012 5:13 pm --

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obrotach 4700-4800 i pełnej klepce można zauważyć raz przeładowanie, a czasem jest w normie. Aktuator się przycina, czy mechanizm wastegate? Mapa jest oczywiście seryjna. Nie mam niestety jak wrzuciś loga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, bo ecu robiąc korekty robi przeładowania.

 

Więc ponieważ sam to przeżyłem i rozwiązałem problem napiszę co i jak

 

Po pierwsze, czy masz cata? jeżeli masz to ok, jeżeli nie i soft nie był modyfikowany to będze bujało w niektórych przypadkach

 

a po drugie...

 

subaru też ma idiotyczne wpady czyli... wężyki bez zabezpieczeń czyli sprawdzamy wężyki na kolektorze dolotowym najpierw ten od przodu po lewej pomiędzy purge valve a kolektorem, potem wężyk pomiędzy kolektorem a sterowaniem zaworu dv.Połączenie jest po prawej przy przepustnicy. jeżeli jesteś pewny tych połączeń to sprawdź stan wężykiawychodzącego z turbo do trójniaka, jest w nim zwężka, potem połączenie trójnik gruszka, potem trójnik solenoid. Potem pracę wg czyli ściągasz ramie i machasz wajcha od wg, jeżeli się przycina to odrobina smaru miedziowego pomaga.

cały czas polecam robić logi romraiderem i analizować boost target boost error mapę wg i korekty dla wg. Poczytaj na forum RR jak działa turbo dunamics i to drugie też jakaś mądra nazwa. Jeżeli to nie pomaga, wymień profilaktycznie wężyki na siliconowe oraz na każdy krócieć załóż elastyczną obejmę z drutu byle nie na śrybkę, musi być podobna do tych na wężach chłodnicy itd. Wyczysć otwór w restryktorze. Jezeli załozyłes rurki siliconowe to one są o tyle do dupy bo puchną przy wyższej temp więc na wysokości restryktora trzeba założyć obejmę inaczej powietrze omija restrykotor pomiędzy ścianką restryktora a rurką siliconową. Jeżeli to nie pomaga i w logach wiedać że ecu dalej robi spore korekty na wg to może oznaczać zasyfienie solenoidu sterująceogo wg. Jeżeli jest za bardzo przepustowo to widać, na korektach, że odejmuje, jeżeli jest na mało przepustowy to widać, że dodaje. to wszystko da się odczytać z logów. Ja u siebie to wszystko co napisałem miałem, terazmam uktraperfect czyli idealni, praktycznie bez korekt, boost target względem boost error to 3 miejsce po przecinku.

 

tak to wygląda na logach

matrixboost1.png

grafboost1.png

wgtarget.png

log2.png

log1.png

tu widać purge valve i niezbędne obejmy

IMAG0441.jpg

grucha i wężyki

IMAG0443.jpg

IMAG0444.jpg

solenoid, koniecznie z trójnika do górnego króćca - jezeli w dolny = falowanie boost.

IMAG0442.jpg

 

No to się na wymądrzałem :mrgreen:

 

Pozdrawiam

 

-- 02 sie 2012, 17:49 --

 

zawsze możesz postępować wg poniższego schematu

03290649.jpg

:oops:

Podrawiam

 

-- 02 sie 2012, 17:52 --

 

tu masz mój stary wątek

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=147914&p=1470492#p1470492

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, bo ecu robiąc korekty robi przeładowania.

 

Więc ponieważ sam to przeżyłem i rozwiązałem problem napiszę co i jak

 

Po pierwsze, czy masz cata? jeżeli masz to ok, jeżeli nie i soft nie był modyfikowany to będze bujało w niektórych przypadkach

 

a po drugie...

 

subaru też ma idiotyczne wpady czyli... wężyki bez zabezpieczeń czyli sprawdzamy wężyki na kolektorze dolotowym najpierw ten od przodu po lewej pomiędzy purge valve a kolektorem, potem wężyk pomiędzy kolektorem a sterowaniem zaworu dv.Połączenie jest po prawej przy przepustnicy. jeżeli jesteś pewny tych połączeń to sprawdź stan wężykiawychodzącego z turbo do trójniaka, jest w nim zwężka, potem połączenie trójnik gruszka, potem trójnik solenoid. Potem pracę wg czyli ściągasz ramie i machasz wajcha od wg, jeżeli się przycina to odrobina smaru miedziowego pomaga.

cały czas polecam robić logi romraiderem i analizować boost target boost error mapę wg i korekty dla wg. Poczytaj na forum RR jak działa turbo dunamics i to drugie też jakaś mądra nazwa. Jeżeli to nie pomaga, wymień profilaktycznie wężyki na siliconowe oraz na każdy krócieć załóż elastyczną obejmę z drutu byle nie na śrybkę, musi być podobna do tych na wężach chłodnicy itd. Wyczysć otwór w restryktorze. Jezeli załozyłes rurki siliconowe to one są o tyle do dupy bo puchną przy wyższej temp więc na wysokości restryktora trzeba założyć obejmę inaczej powietrze omija restrykotor pomiędzy ścianką restryktora a rurką siliconową. Jeżeli to nie pomaga i w logach wiedać że ecu dalej robi spore korekty na wg to może oznaczać zasyfienie solenoidu sterująceogo wg. Jeżeli jest za bardzo przepustowo to widać, na korektach, że odejmuje, jeżeli jest na mało przepustowy to widać, że dodaje. to wszystko da się odczytać z logów. Ja u siebie to wszystko co napisałem miałem, terazmam uktraperfect czyli idealni, praktycznie bez korekt, boost target względem boost error to 3 miejsce po przecinku.

 

tak to wygląda na logach

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/matrixboost1.png ]

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/grafboost1.png ]

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/wgtarget.png ]

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/log2.png ]

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/log1.png ]

tu widać purge valve i niezbędne obejmy

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMAG0441.jpg ]

grucha i wężyki

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMAG0443.jpg ]

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMAG0444.jpg ]

solenoid, koniecznie z trójnika do górnego króćca - jezeli w dolny = falowanie boost.

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMAG0442.jpg ]

 

No to się na wymądrzałem :mrgreen:

 

Pozdrawiam

 

-- 02 sie 2012, 17:49 --

 

zawsze możesz postępować wg poniższego schematu

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/03290649.jpg ]

:oops:

Podrawiam

 

-- 02 sie 2012, 17:52 --

 

tu masz mój stary wątek

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=147914&p=1470492#p1470492

 

-- Pt sie 03, 2012 10:19 am --

 

tak, bo ecu robiąc korekty robi przeładowania.

 

Więc ponieważ sam to przeżyłem i rozwiązałem problem napiszę co i jak

 

Po pierwsze, czy masz cata? jeżeli masz to ok, jeżeli nie i soft nie był modyfikowany to będze bujało w niektórych przypadkach

 

a po drugie...

 

subaru też ma idiotyczne wpady czyli... wężyki bez zabezpieczeń czyli sprawdzamy wężyki na kolektorze dolotowym najpierw ten od przodu po lewej pomiędzy purge valve a kolektorem, potem wężyk pomiędzy kolektorem a sterowaniem zaworu dv.Połączenie jest po prawej przy przepustnicy. jeżeli jesteś pewny tych połączeń to sprawdź stan wężykiawychodzącego z turbo do trójniaka, jest w nim zwężka, potem połączenie trójnik gruszka, potem trójnik solenoid. Potem pracę wg czyli ściągasz ramie i machasz wajcha od wg, jeżeli się przycina to odrobina smaru miedziowego pomaga.

cały czas polecam robić logi romraiderem i analizować boost target boost error mapę wg i korekty dla wg. Poczytaj na forum RR jak działa turbo dunamics i to drugie też jakaś mądra nazwa. Jeżeli to nie pomaga, wymień profilaktycznie wężyki na siliconowe oraz na każdy krócieć załóż elastyczną obejmę z drutu byle nie na śrybkę, musi być podobna do tych na wężach chłodnicy itd. Wyczysć otwór w restryktorze. Jezeli załozyłes rurki siliconowe to one są o tyle do dupy bo puchną przy wyższej temp więc na wysokości restryktora trzeba założyć obejmę inaczej powietrze omija restrykotor pomiędzy ścianką restryktora a rurką siliconową. Jeżeli to nie pomaga i w logach wiedać że ecu dalej robi spore korekty na wg to może oznaczać zasyfienie solenoidu sterująceogo wg. Jeżeli jest za bardzo przepustowo to widać, na korektach, że odejmuje, jeżeli jest na mało przepustowy to widać, że dodaje. to wszystko da się odczytać z logów. Ja u siebie to wszystko co napisałem miałem, terazmam uktraperfect czyli idealni, praktycznie bez korekt, boost target względem boost error to 3 miejsce po przecinku.

 

tak to wygląda na logach

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/matrixboost1.png ]

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/grafboost1.png ]

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/wgtarget.png ]

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/log2.png ]

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/log1.png ]

tu widać purge valve i niezbędne obejmy

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMAG0441.jpg ]

grucha i wężyki

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMAG0443.jpg ]

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMAG0444.jpg ]

solenoid, koniecznie z trójnika do górnego króćca - jezeli w dolny = falowanie boost.

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMAG0442.jpg ]

 

No to się na wymądrzałem :mrgreen:

 

Pozdrawiam

 

-- 02 sie 2012, 17:49 --

 

zawsze możesz postępować wg poniższego schematu

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/03290649.jpg ]

:oops:

Podrawiam

 

-- 02 sie 2012, 17:52 --

 

tu masz mój stary wątek

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=147914&p=1470492#p1470492

 

Cos nie dodało mi tekstu więc jeszcze raz.

No to mam nadzieję, że tylko na tych wężykach i rurkach się zakończy.

Po wyjmowaniu silnika zaczął wyskakiwać mi błąd przeładowania. Podociągałem wszystkie obejmy od IC i założyłem plastikowe tyrtytki na wężyki przy zwężce ( tam gdzie ich brakowało ) i się uspokoiło ale niestety tylko na dwa dni. Teraz zauważyłem, że jest przycięta przez opaskę ta duża górna rura od IC. Mam nadzieję, że jej wymiana załatwi sprawę.

I jeszcze jedno, pewnie będzie lepiej jak plastikowe opaski na cienkich wężykach wymienię na "elastyczną obejmę z drutu”. Gdzie najlepiej tego szukać ? Auto ma program ijakąś puszkę na tłumiku co podobno jest sportowym CAT-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie najlepiej tego szukać

 

http://www.tubes-international.pl/katalog_pdf/armatura_przemyslowa/opaski_do_koncowek_wezy.pdf

seria Wire Clip - Rewelacyjnie mocne, dobry katalog.

 

Pozdrawiam

 

Dzięki. Dobry namiar, bo mam niedaleko. W ASO niestety o czymś takim nie słyszeli.

 

-- N sie 05, 2012 9:23 am --

 

Wymieniłem rurę miedzy I/C a kolektorem i uszczelniłem wszystkie wężyki no i problem z przeładowaniem wyeliminowany. :D Szkoda tylko, że lag nie został taki jak wcześniej, ale nie ma się co łamać i myśleć o powrocie do tego bez szkody dla silnika :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oto to Ci chodziło 8)

no to jak nic pomogą ludzie od majstrowania przy ECU. Ciekawe swoją drogą gdzie tobie "uciekało"

Pozdrawiam

Na 100% rura między I/C a kolektorem była przecięta przez opaskę. Przed naprawą wywalało błąd prawie zawsze przy pełnym ogniu a po wymianie tej rury dwa dni miałem spokoju, ale niestety dzisiaj rano jak " zbudowałem dobrze turbo " na czwartym biegu to znowu go wywaliło :evil: :shock: :? Chyba nałożyły mi się dwie awarie a teraz to tylko wymiana wiatraka mi przychodzi do głowy, ale może to będzie dobra okazja żeby nareszcie wzmocnić motor. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...