Skocz do zawartości

Różne zużycie opon...


Pavel

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam opony do kompletu ale mam problem bo jest ich mało. Chodzi o przód. Firehawk SZ90u w rozmiarze 215/45/17. Są 3 opcje na allegro ale zastanawiam się czy nie załatwię sobie napędu. Chodzi o stopień zużycia. Moje mają około 4,5-5mm. Opcje z allegro:

 

1. kupuję jedna oponę - bieżnika około 7,8mm - różnica 2-3mm pomiędzy moją obecną

2. kupuję dwie na przód - bieżnik 7,8mm - różnica 2-3mm pomiędzy osiami

3. kupuję wszystkie 4 ... :( - opcja 3 w totalnej ostateczności bo te obecne opony jeszcze dają rade

 

Jakieś porady? Zabiję wiskozę? Czy nie lepiej mieć różne na przedniej osi czy na osiach?

I jeszcze czy można zakładać oponę o indeksie nośności np. 87 gdy reszta ma 91?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozmiar opon i wzor bieznika sie zgadzaja to stan bieznika nie ma najmniejszego znaczenia.byle lyse nie byly;-)

 

no nie do końca... opony powinny byc jednego producenta i modelu, oraz o zbliżonym stanie zużycia... róznice do 2 mm nie będą mocno odczuwalne przez dyferencjały, ale zawsze to różnica...

 

szukaj opon o zbliżonym stanie zużycia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozmiar opon i wzor bieznika sie zgadzaja to stan bieznika nie ma najmniejszego znaczenia.byle lyse nie byly;-)

 

no nie do końca... opony powinny byc jednego producenta i modelu, oraz o zbliżonym stanie zużycia... róznice do 2 mm nie będą mocno odczuwalne przez dyferencjały, ale zawsze to różnica...

 

szukaj opon o zbliżonym stanie zużycia...

 

Ja osobiście skłaniałbym się do opinii carlos-wrx. Krążą różne opinie i podobno im większa prędkość jazdy tym większe znaczenie ma nawet zużucie bierznika! Ja osobiście bym nie ryzykował różnicy większej niż 2mm-oszczednośći na oponach mogą być niewspółmierne do ewentualnych kosztów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pavel, najlepiej aby oponka miała ten sam indeks prędkości i nośności... no i te same homologacje (np MO), ochrony na ranty itd itp, jednym słowem szukaj najlepiej znaleźć taką samą - szczególnie na jednej osi.. Teoretycznie Policja nie złapie i 1-2mm nie robią różnicy, ale musisz mieć na uwadze, że w ekstremalnych warunkach (np jak wpadniesz w kałużę) to mogą się jednak inaczej zachować :? Jak musisz jeździć to weź tą jedną ale nie przestawaj szukać dokładnie takiej samej..

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TERZO, dzieki. Kupilem indentyczna opone. Tylko inny rok produkcji. Reszta - bieżnik, nośność, indeks ten sam. Mam nadzieje, ze przy nakładaniu nie wyjdą jakieś kwiatki bo kupiona na allegro :? Przy okazji dowiedziałem się, że moje opony nie są kierunkowe (są asymetryczne) i prawe toczą się jakby do tyłu :D Ale oczywiście wszystko jest w porządku. Dziwne.. Dziwne...

 

Koleś, który pociął wszystkim te opony chyba nie zdaje sobie sprawy jakie to koszty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pavel, 2 mm to różnica do zaakceptowania. Powinna być tym mniejsza im szybciej jedziesz.

-wtedy większa różnica prędkości. Gdy dużo na trasie to szczególnie uważaj na różnicę w zuzyciu.

może dotrzesz gdzieś na betonie jadąc w kółko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedni dyfer masz otwarty wiec smialo montuj tę oponę i zapomnij o problemie.

 

centralna wiskoza i tak musi połknąć tą różnicę ,ale fakt będzie miała 2 razy mniej do roboty ,gdy załozysz te różniące się opony na przód ,niż tylna,gdybyś załozył na tył.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...