Pavel Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Szukam opony do kompletu ale mam problem bo jest ich mało. Chodzi o przód. Firehawk SZ90u w rozmiarze 215/45/17. Są 3 opcje na allegro ale zastanawiam się czy nie załatwię sobie napędu. Chodzi o stopień zużycia. Moje mają około 4,5-5mm. Opcje z allegro: 1. kupuję jedna oponę - bieżnika około 7,8mm - różnica 2-3mm pomiędzy moją obecną 2. kupuję dwie na przód - bieżnik 7,8mm - różnica 2-3mm pomiędzy osiami 3. kupuję wszystkie 4 ... - opcja 3 w totalnej ostateczności bo te obecne opony jeszcze dają rade Jakieś porady? Zabiję wiskozę? Czy nie lepiej mieć różne na przedniej osi czy na osiach? I jeszcze czy można zakładać oponę o indeksie nośności np. 87 gdy reszta ma 91? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Jak rozmiar opon i wzor bieznika sie zgadzaja to stan bieznika nie ma najmniejszego znaczenia.byle lyse nie byly;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Jak rozmiar opon i wzor bieznika sie zgadzaja to stan bieznika nie ma najmniejszego znaczenia.byle lyse nie byly;-) no nie do końca... opony powinny byc jednego producenta i modelu, oraz o zbliżonym stanie zużycia... róznice do 2 mm nie będą mocno odczuwalne przez dyferencjały, ale zawsze to różnica... szukaj opon o zbliżonym stanie zużycia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Dokladnie to co carlos-wrx, napisał. Opony jednego producenta i taki sam bieznik. Jak nie znajdziesz to musisz niestety kupic wszyskie 4 albo dotrzyj swoje i zmien w przyszlym sezonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Jak rozmiar opon i wzor bieznika sie zgadzaja to stan bieznika nie ma najmniejszego znaczenia.byle lyse nie byly;-) no nie do końca... opony powinny byc jednego producenta i modelu, oraz o zbliżonym stanie zużycia... róznice do 2 mm nie będą mocno odczuwalne przez dyferencjały, ale zawsze to różnica... szukaj opon o zbliżonym stanie zużycia... Ja osobiście skłaniałbym się do opinii carlos-wrx. Krążą różne opinie i podobno im większa prędkość jazdy tym większe znaczenie ma nawet zużucie bierznika! Ja osobiście bym nie ryzykował różnicy większej niż 2mm-oszczednośći na oponach mogą być niewspółmierne do ewentualnych kosztów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavel Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Bieżnik ten sam, wszystkie parametry te same. Tak wiec kupię chyba jedną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Pavel, najlepiej aby oponka miała ten sam indeks prędkości i nośności... no i te same homologacje (np MO), ochrony na ranty itd itp, jednym słowem szukaj najlepiej znaleźć taką samą - szczególnie na jednej osi.. Teoretycznie Policja nie złapie i 1-2mm nie robią różnicy, ale musisz mieć na uwadze, że w ekstremalnych warunkach (np jak wpadniesz w kałużę) to mogą się jednak inaczej zachować :? Jak musisz jeździć to weź tą jedną ale nie przestawaj szukać dokładnie takiej samej.. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavel Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 TERZO, dzieki. Kupilem indentyczna opone. Tylko inny rok produkcji. Reszta - bieżnik, nośność, indeks ten sam. Mam nadzieje, ze przy nakładaniu nie wyjdą jakieś kwiatki bo kupiona na allegro :? Przy okazji dowiedziałem się, że moje opony nie są kierunkowe (są asymetryczne) i prawe toczą się jakby do tyłu Ale oczywiście wszystko jest w porządku. Dziwne.. Dziwne... Koleś, który pociął wszystkim te opony chyba nie zdaje sobie sprawy jakie to koszty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Pavel, 2 mm to różnica do zaakceptowania. Powinna być tym mniejsza im szybciej jedziesz. -wtedy większa różnica prędkości. Gdy dużo na trasie to szczególnie uważaj na różnicę w zuzyciu. może dotrzesz gdzieś na betonie jadąc w kółko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 przedni dyfer masz otwarty wiec smialo montuj tę oponę i zapomnij o problemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavel Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 the.wolf, i o taka odpowiedz mi chodzilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 przedni dyfer masz otwarty wiec smialo montuj tę oponę i zapomnij o problemie. centralna wiskoza i tak musi połknąć tą różnicę ,ale fakt będzie miała 2 razy mniej do roboty ,gdy załozysz te różniące się opony na przód ,niż tylna,gdybyś załozył na tył. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się