Skocz do zawartości

praca automatycznej skrzyni biegów w subaru legacy 2.5


Gość TSLU

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Parę dni temu kupiłem trzecie subaru legacy 2.5 z automatyczną skrzynią biegów.

Auto ogólnie bez zarzutów z udokumentowanym przebiegiem (140 tys km.) , serwisowane u Kopra.

Pierwsza rzecz, która rzuciła mi się w "oczy" to odczuwalne szarpnięcie przy przełączaniu z 1-go na 2-gi bieg przy delikatnym przyspeszaniu. Przełączanie na pozostałych biegach bez jakichkolwiek zarzutów.

 

Czy ktoś może skomentować to zjawisko, czy jest to defekt?

Gdzie ewentualnie można szukać pomocy i rady??

 

Dziękuję z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

Parę dni temu kupiłem trzecie subaru legacy 2.5 z automatyczną skrzynią biegów.

Auto ogólnie bez zarzutów z udokumentowanym przebiegiem (140 tys km.) , serwisowane u Kopra.

Pierwsza rzecz, która rzuciła mi się w "oczy" to odczuwalne szarpnięcie przy przełączaniu z 1-go na 2-gi bieg przy delikatnym przyspeszaniu. Przełączanie na pozostałych biegach bez jakichkolwiek zarzutów.

 

Czy ktoś może skomentować to zjawisko, czy jest to defekt?

Gdzie ewentualnie można szukać pomocy i rady??

 

Dziękuję z góry za pomoc.

 

Ja mam kombiaka w automacie i tez czuje, nawet przy zmienionych parametrach przelozen na te antyposlizgowe (Hold AT, choc wtedy juz mniej). Generalnie odnosze wrazenie, ze sie czepiasz ;-) chyba ze faktycznie Cie "rzuca" w fotelu.

 

EDIT-> a tak przy okazji - masz LPG? jesli tak - ile Ci pali na miescie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sie pochwalę: mój też nie całkiem chodzi gładko, a mam 2,5 automat.

Pali mi od 12 do 15 litrów, w miescie między 14 a 15 i dochodze do wniosku, ze zależy to od temperatury na zewnątrz... im niższa tym mniej pali gazu i więcej benzyny i na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja mam impreze 1.8 w automacie mocy to nie ma a w miescie ponizej 18 nie zejde trasa to minimum 12.5 i nie moge znalezc nieprawidlowosci z benzyna podobnie miasto 15 trasa 11 i powoli zaczynam sie z tym godzic a uwazam ze powinno byc z 30% mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tyle ze mi benzyny idzie na miescie 12l. nasuwa sie refleksja, czy warto jezdzic na gazie w moim przypadku ;-) 8l roznicy w spalaniu to sporo. z tym ze teraz jestem w fazie testowania pewnej macgyverowej modyfikacji, jesli zejdzie do chociaz 15l to bede zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Szarpanie przy przelaczaniu biegow wynika ze zlej regulacji tasm hamujacych w skrzyni biegow. Tasmy sie z czasem zuzywaja, i dlatego co jakis czas trzeba je wyregulowac, radze wybrac dobry warsztat serwisujacy automaty, regulacja to pol godziny pracy dla fachowca. Przy dobrze wyregulowanej skrzyni, przy normalnej jezdzie nie czuc momentu przelaczania. Ma to tez wplyw na zuzycie paliwa.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie podpowiedzi odnośnie skrzyni.

 

Jeżeli chodzi o spalanie to nie do końca wiem ile pali to cudo, przejechałem 300 km i wstawiłem do warsztatu.

Jak tylko bedę coś wiedział to dam znać.

Poprzedni właściciel deklarował, że nigdy nie palił więcej niż 13 l/100km??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat w moim Subarowniku ma identyczny "uraz" - delikatne szarpnięcie przy przełączaniu z 1 na 2.

 

Dobry warsztat serwisujący automaty ? NIE POLECAM SERWISU ZDANOWICZA w Gdańsku. Byłem u nich w zeszły poniedziałek, chciałem się dowiedzieć o co chodzi z tym szarpaniem, a także w sprawie brzęczącego przekaźnika i nie działającego spryskiwacza tylniej szyby.

 

Jeśli chodzi o szarpanie to powiedzieli, że "panie, to kwestia oleju jest, olej pan wymień w skrzyni". Przekaźnika nie naprawili (dalej brzęczy po zmoczeniu auta) a przy spryskiwaczu wyłamali kawałek lampy ("pan tak już przyjechał").

 

Zatem może ktoś polecić warsztat w Trójmieście, gdzie wyregulują mi taśmy, jeśli to taśmy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja mam impreze 1.8 w automacie mocy to nie ma a w miescie ponizej 18 nie zejde trasa to minimum 12.5 i nie moge znalezc nieprawidlowosci z benzyna podobnie miasto 15 trasa 11 i powoli zaczynam sie z tym godzic a uwazam ze powinno byc z 30% mniej

 

Moja Impreza 1.8 z automatem pali ~ 9,5 l benzyny na trasie. Powinno być mniej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do skrzyni to przełączanie z 1 na 2 jest najczęstrze więc najszybciej się zurzywa.

Należy też spojrzeć na to inaczej. Posadździe kogoś kto ledwo jeździ do nowego auta z manualną skrzynią. Jak będzie zmieniał biegi z 1 na 2 to lepiej nie być po obiedzie, ale z 3/4 i z 4/5 to już będzie płynnie - poprostu inne momenty obrotowe działają na wyższych biegach więc łatwiej.

 

Co do spalania to mój Legacy 2,5GX 97r kombi AUTOMAT spalił w mieście ok 13-14 ale to zakorkowany Wrocław. Natomiast autostrada średnio 130-150km/h , tylko chwilami 160-180 i spalanie 11 litrów.

Potem strzeliła mi uszczelka pod głowicą i zablokował się termostat - wtedy jechałem 80-110 bardzo łagodnie przez 500km i wyszło 8l/100km.

 

Będę myślał o gazie widziałem że komuś tam pali 20l - czy to sekwencja czy zwykły bo ja planuję ten pierwszy- może ktoś ma jakieś sugestie i uwagi

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę myślał o gazie widziałem że komuś tam pali 20l - czy to sekwencja czy zwykły bo ja planuję ten pierwszy- może ktoś ma jakieś sugestie i uwagi

 

Pozdrawiam

 

to zwykly gaz, ale spalanie rzedu 20l na setke nie jest normalne. powinien palic maksymalnie 15l na miescie. w moim przypadku wysokie spalanie jest usterka, ktora mam nadzieje usunac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje poprzednie auto to Toledo 1,8 na monowtrysku - też robił jaja - na trasie przy 90km/h 11-12 litrów gazu. Na szczęście miałem takie ustrojstwo co podpinałem i pokazywałao na laptopie błędy - okazało się że zamiast umówionego sterownika Autronic wpakowali jakieś gówno robione w stodole u Pana Kazia w Dolnej Brzózce. I dlatego palił jak chciał - poprostu nie każdy sterownik sondy lambda może pracować w danym aucie. Jak Możesz sprawdź czy nie generuje ci błędu sądy lambda przy pracy na gazie. Tutaj włączenie zwory która kasuje błędy przy każdym odpaleniu auta nie pomoże. Teraz Tolek mi chodzi bez zarzutu.

 

PS Sprzedaję go jeśli ktoś chce jeździć takim gównem to polecam

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie okazalo sie, ze nie ma odczytu TPSu i silnik krokowy pracowal jak chcial, walac maks gazu niewazne czy cisnalem czy nie (moze nawet na zdjetej nodze z gazu), teraz to zostalo poprawione, odczyty TPS sa prawidlowe (zalezne od nacisku na gaz), dodatkowo zostala wlaczona opcja cut-off ktora tez podobno byla wylaczona. aktualnie jestem w fazie testow samochodu. jutro bede wiedzial czy to bylo to czy nie, jesli nie - czeka mnie wlasnie wymiana sterownika. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też cudowali CAT_OFY i inne sztuczki kasujące błędy , potem wymieniłem silnik krokowy bo sam sobie gazu dodawał ale to półśrodki. Nie załatwiało to sprawy. Teraz z nowym modułem CAT-OFF mam wyłączony, tak samo kasowanie błędów i chodzi super. Przy tym starym gazie I generacji od czasu do czasu potrafi na ułamek sekundy przygazować (ma bezwładność) ale wcześniej to nie schodził z obrotów. Więc warto zastanowić się nad tym co napisałem powyżej bo ja straciłem na tych pierdołach 3 miesiące.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że pomoże, u mnie jak ręką odjoł.

Dodatwo ten mój Toledo 1,8 przed wymianą sterownika nie chciał jechać ani na bęzynie ani na gazie więcej niż 160km/h, a z nowym sterownikiem 183 na gazie i bęzynie.

 

Ale po tych perypetiach mam dosyć tego prostego gazu i powiedziałem sobie że do Subaru albo sekwencyjny, albo żaden.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Aflinta wiem że nigdy nie była moją mocną stroną ortografia.

Wszystkie uczelnie jednak skończyłem bo były techniczne.

 

Jeśli dobrze widziałem bo jestem jednak nowy na forum to jest to forum techniczne.

Także nie wiem jaki charakter jest tej uwagi i pomimo znaczka :wink: wydaje mi się nieco złośliwy.

 

Wolał bym opinii technicznych np. do mojego zapytania o stukanie przy silniku w Subaru Legacy

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=105003

 

Bez urazy

Pozdrawiam i do następnego przeczytania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze widziałem bo jestem jednak nowy na forum to jest to forum techniczne.

Także nie wiem jaki charakter jest tej uwagi i pomimo znaczka :wink: wydaje mi się nieco złośliwy.

[...]

Bez urazy

Pozdrawiam i do następnego przeczytania

Sam przez wiele lat miałem problemy z ortografią, do dziś mam na monitorze poprzyklejane karteczki z pisowną kilku słówek, których za cholerę nie jestem w stanie przyswoić. Skończenie uczelni technicznej i technikum itp. jakoś nie zwalnia z poprawnego posługiwania się językiem, to świadczy o osobie piszącej i jej szacunku do innych. Błędy są po to by je poprawiać. Co innego literówka, a co innego pakowanie non stop kwiatków w stylu: "jush, kture, bęzyna, bendom itp.".

To co napisałem to nie jest ani złośliwość, ani jakieś wycieczki osobiste, po prostu tak się wygodniej czyta, jakbyś napisał CZY KTOŚ MOŻE ODPOWIEDZIEĆ NA MOJE PYTANIE! też bym się przyczepił do używania literek, które do najwygodniejszych przy czytaniu nie należą.

A odnośnie Twojego silnika i skrzyni się nie wypowiem, bo mam mniejszą pojemność i skrzynię ręczną, w zasadzie oba mechanizmy działają na poziomie akceptowalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze mam czas na klepanie w klawiaturę po literce a niestety w pracy mam uszkodzoną klawiaturę z wytartymi literami i do problemów ortografii dochodzi problem ze sprzętem i często z chęcią szybkiej odpowiedzi na palący problem.

 

Jeśli chodzi Ci jeszcze o utrudnione korzystanie z forum przez długie czytanie moich wiadomości, to mam propozycję Abyś sprawdził ile odpowiedzi na forum jest nie na temat i zbędnych Jak w tym gąszczu znaleźć więc informacje istotne - zwłaszcza w forum technicznym. Dodatkowo możemy zacząć się czepiać tych którzy stosują skróty itd... .

Nie Widzisz, że to lekka przesada.

 

Ja ze swojej strony na pewno przyjmę sobie do serca Twoje uwagi.

Tobie jednak proponuję przyjąć bardziej tolerancyjną postawę - żebyśmy na forum nie czuli się jak na cenzurze bo nie temu ono ma służyć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie zgadzam się ze wszystkim, co napisał aflinta.

Tym bardziej, że mi również pisanie zgodnie z wymogami ortografii nie przychodzi zbyt łatwo i wolę posta przez Worda przepuścić, niż potem się wstydzić.

Zresztą dzięki osobom, które na byki innych zwracają uwagę (i to jestem święcie przekonany, nie złośliwie), można to forum przyjemnie czytać. Również w części technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze mam czas na klepanie w klawiaturę po literce a niestety w pracy mam uszkodzoną klawiaturę z wytartymi literami i do problemów ortografii dochodzi problem ze sprzętem i często z chęcią szybkiej odpowiedzi na palący problem.

Moje wyrazy współczucia, może pracodawaca by przestał sępić i wydał te 15 zł na nową :)

 

Tobie jednak proponuję przyjąć bardziej tolerancyjną postawę - żebyśmy na forum nie czuli się jak na cenzurze bo nie temu ono ma służyć.

Ależ ja jestem tolerancyjny :) nie wytykam pojedynczych przypadków, tylko masówkę :)

W każdym razie przychylam się do sugestii niezaśmiecania tego wątku.

 

Pozdrówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...