Skocz do zawartości

Nowy Forester - co warto wiedzieć przed zakupem?


evoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, tak jak w tytule przymierzam się do zakupu nowego Forestera z silnikiem diesla. Auto już chwilkę jest na rynku, więc czego należy się spodziewać po roku, dwóch, trzech użytkowania po naszych drogach? Skrzypiące plastiki w środku, trzeszczące zawieszenie przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności czy jeszcze coś innego? :wink: Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kolego, na plastiko nie ma rady.... Choć są dobrze spasowane... Jedyne co "brzęczy" to roleta bagażnika i mocowanie tylnych siedzeń. Ale ostatnio jechałem z kolegą jego rocznym mocno wypasionym mercem GLK - kosztowal go 260tyś., a brzęczy bardziej niż mój forek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na wstępie warto było by odradzić silnik diesla :):

1. drożej przy zakupie

2. etylina = olej napędowy (cena)

3. awaryjność / niepewność jednostki wysokoprężnej Subaru (moim zdaniem, na podstawie opinii innych)

 

Reszta - same zalety bo to Subaru (noblesse oblige).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadrowy, niestety zdaję sobie sprawę, że na plastiki nie ma rady... kwestia wyboru między mniejszym złem. :wink: Outlander przez 2 lata był naprawdę nieźle spasowany, później zaczęło skrzypieć i brzęczeć tu i ówdzie... pewnie można to zrobić samemu ale ciężko znaleźć motywację żeby to zlikwidować.

 

Co do wyboru diesel vs. benzyna - początkowo nastawienie było głównie na benzynę (trzeba odpocząć od TDI na pompowtryskach :wink: ), ale akurat w tym przypadku PB przegrywa osiągami dosyć mocno z dieslem... a sam klekot w środku nie przyprawia o ból głowy. O oszczędności raczej nie ma co mówi w tym przypadku mając na uwadze fakt, że obecnie 5-cio letni Outlander ma przejechane zaledwie 75.000 km.

 

Warto wiedzieć, że nowy Forek to już nie Subaru... :twisted: Nie ma już tego czegoś w sobie...kup MY07 lub MY08 :mrgreen:

 

Gdyby były w sprzedaży nowe egzemplarze nie byłoby żadnej dyskusji... zaliczka bez jazdy próbnej. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam znacznie lepszą propozycje

 

eko wariaci spowodowali, że subaru stwierdziło, żeby europa zachodnia się pałowała skoro chcą niby fajne auto z miernotą pod maską. No i jeszcze wlot na masce aby inni myśleli/pozazdrościli/wzdychali że to turbo benzyna :P a tu wielka kupa

 

więc kup subaru poza Europą zachodnią czyli w Rosji a może nawet bliżej się da.

http://www.subaru.ru/lineup/forester/model/25xt-s

ładne kolory, cudowne felgi enkei, mocny silnik chociaż nie wiem czy sti-owy i nie wiem jak z zawieszeniem ale od 2012 podobno jest bardzo dobrze czyli nie zachowuje się jak ponton

świetny przebieg momentu

25_s_edition.jpg

11ForSE01-625x416.jpg

 

od razu twarz się cieszy a nie to co jest teraz - żenada czyli nędzne 150km z 350Nm z 2.0 diesla do tak ciężkiego auta. A dlaczego nie ma opcji 200Km i 450Nm? A potem na światłach objeżdża cię wszystko co robi 10s do 100.

 

i niech się pałują z obecna ofertą która jest po prostu mierna. Byłem w salonie we czwartek...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja rowniez przez prawie 2 lata turlalem sie Outlanderem 2.0 Did. Udalo mi sie jednak wrocic do jedynej slusznej marki, poprzez Forka wolnossacego, ktory okazal sie bardzo wdziecznym, ale jednak roboczym mulem - teraz jezdzi nim moj Ojciec i jest przeszczesliwy. Mi udalo sie zakupic Forka 2.5xt i w ramach poprawy ekonomi Prof. Jako dolozyl mu holocaust i mam wreszczie optymalne rozwiazanie (no moze brakuje mi trzymania sie drogi jakie mialem w wrx'ach).

Codziennie rano jak odpalam i slucham boxerka, dziekuje Bogu, ze juz nie musze sluchac chamskiego 2.0 tdi, o calej kulturze pracy silnika, zakresie obrotow do wykorzystania, itd nawet nie wspomne.

Wiec jesli mozesz, zrob sobie wolne od silnika na gnojowke! :)

A najlepsze rozwiazanie, to faktycznie udac sie na wschod i zakupic nowego 2.5xt.

pzdr,

Dominik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF i innych "cudów" ekologi nie unikniesz w żadnym nowym dieselu :mrgreen: Ja nie jestem zwolennikiem fabrycznych nawigacji, gdyż moim zdaniem dokładniejsze i częściej aktualizowane są te "ekraniki". Jedyny minus to właśnie ten "ekranik" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O DPFie i innych cudach jeszcze poczytam ale póki co, co sądzicie o fabrycznej nawigacji? Warto za to dopłacać, czy zostać przy seryjnym radiu z kamerą cofania?

mam używam i mi wystarcza

 

Pozdrawiam

 

-- 15 maja 2012, 11:42 --

 

bukmacerek,

no jakie eur jest teraz wymagane?

fiat ma/miał 120km JTD bez dpf z EUR 4 :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF i innych "cudów" ekologi nie unikniesz w żadnym nowym dieselu

 

Doskonale sobie zdaje z tego sprawę ale jeszcze zdarzają się auta w miarę bezawaryjne... zresztą w salonie pytałem, czy z filtrem są jakieś problemy to sprzedawca powiedział, że jest zupełnie bezobsługowy.

 

Btw, Bukmacerek, kupowałeś auto w JM we Wrocławiu? Jak oceniasz serwis?

 

Czytając tematy o Outlanderze na Mitsumaniakach można odnieść bardzo podobne wrażenie jak tutaj - tam padnięte turbiny, pęknięte głowice, spadające węże, itd., itd. to nic nowego, a jednak mimo wszystko mój egzemplarz przez 5 lat (ODPUKAĆ) nie dotknęła żadna z poważnych usterek, która unieruchomiłaby auto. Tylko wymiana olejów, filtrów i tarcz z klockami z przodu ale tutaj też widziałem, że z ostatnimi jest to samo. :) Zdarzają się jakieś "nadzwyczajne" Forestery nie dotknięte problemami z filtrem, zaworem i innymi? Może i tym razem się uda? :lol:

 

Aha, no i jak z odpalaniem diesla podczas mrozów?

 

mam używam i mi wystarcza

 

Zwykłe radio czy navi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...