Skocz do zawartości

Gwint, rady, opinie, noł hał ;-)


Luqu

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym dowiedziec sie i moze przy okazji zebrac troche w tym temacie info o zawieszeniach gwintowanych.

W Colinie mam obecnie standartowe zawieszenie od newage sti i jazda jest owszem mila wsiada sie wygodnie i golebie nawet nie odlatuja z drogi bo maja nad glowa jakies 20 cm zapasu :roll: ale jak patrze z tylu to subarak wyglada jak Tatra wywrotka bez piachu... :roll:

poprzednio byl niski twardy Ohlins ale Peszzi wolal wyzej .... ma to swoje plusy i generalnie subi prowadzi sie dobrze ale wole nizej i twardziej.

Mysle o gwincie bo zawsze mozna sobie ulozyc pod siebie i cos zmieniac ale szczerze mowiac nie znalazlem nic konkretnego w tym dziale.

Co radzicie ? firmy ? oczywiszcie w granicach rozsadku finansowego.

pacjent to type ra colin 96 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co radzicie ? firmy ? oczywiszcie w granicach rozsadku finansowego.

co to jest ten rozsądek? ile to jest? do czego ten zawias ma być? (tylko ulica czy też upalanko?)

 

Przepraszam zapomnialem ze to forum subaru i slowo 'rozsadek' moze byc pojeciem conajmniej mglistym :mrgreen:

Zawias na ulice i czasem na ulez.

Na przykladzie zegarow postaram sie to wyjasnic sa autogaugany ktore sa tanie dzialaja ale sa made in china. Sa srti ktore sa dobre maja w miare dobra opinie sa w miare niezawodne ale nikt ich nie zalozy do mega profi projektu. Sa tez defi ktore sa mega wooow i tez mega wooow kosztuja i nie koniecznie uwazam ze sa warte wydania takiej kasy.

Szukam czegos co odpowiada w zawieszeniach standartowi i cenie zegarow srti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Colinie mam obecnie standartowe zawieszenie od newage sti

 

poprzednio byl niski twardy Ohlins

 

Jak pisał przedmówca - faktycznie trudno jest coś poradzić, gdy ma się do wyboru produkty z zakresu pomiędzy OEM STI, a (pół)profesjonalnym - jak mniemam - ohlinsem. Musielibyśmy znać zakres cenowy

 

-- 22 kwi 2012, o 20:52 --

 

Szukam czegos co odpowiada w zawieszeniach standartowi i cenie zegarow srti.

 

To może Bilstein?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisał przedmówca - faktycznie trudno jest coś poradzić, gdy ma się do wyboru produkty z zakresu pomiędzy OEM STI, a (pół)profesjonalnym - jak mniemam - ohlinsem. Musielibyśmy znać zakres cenowy

 

Ohlins byl ale za czasow poprzedniego wlasciciela i oprucz fotek i relacji Peszziego nie wiem nic na jego temat i choc chcial bym wyrobic sobie opinie to zawias jezdzi juz w rajdowce panow z fantazyjnej firmy nie aso 8)

 

Szukam czegos co odpowiada w zawieszeniach standartowi i cenie zegarow srti.

 

To może Bilstein?

 

Hmmm liczylem na ciut wiecej szczegolow ;-) bo z wstepnego googlowego rozeznania to zestaw zaczyna sie od 7,5 tys pln i uznajmy ze to jest przekroczenie granicy rozsadku w samochodzie ktory 2 razy w roku pojezdzi nawet ostro ale 20 kolek po ulezy

 

-- 22 kwi 2012, o 21:21 --

 

Co radzicie ? firmy ? oczywiszcie w granicach rozsadku finansowego.

co to jest ten rozsądek? ile to jest? do czego ten zawias ma być? (tylko ulica czy też upalanko?)

 

Przepraszam zapomnialem ze to forum subaru i slowo 'rozsadek' moze byc pojeciem conajmniej mglistym :mrgreen:

Zawias na ulice i czasem na ulez.

Na przykladzie zegarow postaram sie to wyjasnic sa autogaugany ktore sa tanie dzialaja ale sa made in china. Sa srti ktore sa dobre maja w miare dobra opinie sa w miare niezawodne ale nikt ich nie zalozy do mega profi projektu. Sa tez defi ktore sa mega wooow i tez mega wooow kosztuja i nie koniecznie uwazam ze sa warte wydania takiej kasy.

Szukam czegos co odpowiada w zawieszeniach standartowi i cenie zegarow srti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SS jest ok. spory zakres regulacji wysokości i twardości. Koszt +-1300€.

http://www.stef-design.com/combines-fil ... _copie.cfm

Obecnie oglądam ten model innej marki. Mnie bardzo zależy na łatwej regulacji nachylenia przodu bo auto jeździ codziennie cywilnie i co miesiąc na torze. Rentowność (1090€) zakupu jest po 4 pojezdzawkach na zużyciu opon.

SS są trochę droższe ale bardzo przyjazne w cywilu i ponoc bardziej trwale. Nie wejdź przypadkiem w KONI bo to straszna rzeźba do subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z BC-Racing ma ktoś doświadczenia w subaru?

 

Znajomi maja zamontowane w Toyotach i sobie bardzo chwalą.

W przeciwieństwie do wielu tanich gwintów maja regulację wysokości niezależnie od napięcia sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zaczęło się... wypisywanie mądrości ludowych :lol:

 

A niby dlaczemu KONI to zły zawias? Który model? Ja mam o Koni całkiem dobrą opinię!!!

 

Luqu, z gwintami jest tak: NIE MA dobrego i taniego gwintu! Dobry amortyzator ma być trwały, ma dobrze działać = dobrze tłumić, "dociskać" koło do nawierzchni = dobre prowadzenie się samochodu w każdych warunkach w których jeździsz!!!! Za 4k zł nie do osiągnięcia!! Chyba że wyjdziesz z założenia że ważniejszy jest wygląd zawiasu a nie trwałość i jego działanie :mrgreen:

 

Na forum napisano dziesiątki stron na ten temat. Poszukaj!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zaczęło się... wypisywanie mądrości ludowych :lol:

 

A niby dlaczemu KONI to zły zawias? Który model? Ja mam o Koni całkiem dobrą opinię!!!

 

Luqu, z gwintami jest tak: NIE MA dobrego i taniego gwintu! Dobry amortyzator ma być trwały, ma dobrze działać = dobrze tłumić, "dociskać" koło do nawierzchni = dobre prowadzenie się samochodu w każdych warunkach w których jeździsz!!!! Za 4k zł nie do osiągnięcia!! Chyba że wyjdziesz z założenia że ważniejszy jest wygląd zawiasu a nie trwałość i jego działanie :mrgreen:

 

Na forum napisano dziesiątki stron na ten temat. Poszukaj!!!!

 

Może i sa dziesiatki stron ale zawsze jak sie chce czegoś dowiedziec zaczynam od gruntownego przejrzenia forum i nie trafiłem na nic co by mnie satysfakcjonowało i dlatego założyłem temat.

Wiekszość z tych dziesiątków tematów wygląda tak jak niestety zaczyna wyglądać ten czyli:

a) Może Koni

B) Koni nie to szajs

a) Nieprawda ja mam Koni i jest super

B) Szwagier miał kiedyś koni i mu nie kleiło na winklach a ja mam Bilsteina i jedzie jak po sznurku

itd

Nie wiadomo jakie Koni jak Bilstein czy wogóle ktoś pisze o gwintach czy np o amortyzatorach

Jasne ze mozna zawsze w ciemno polecic topowe zestawy Ohlinsa czy Bilsteina i do tego nie potrzebuje forum zeby wiedziec ze jak kupie nowe zawieszenie za ponad 15 tysi to bede zadowolony.

Chyba jednak istnieje coś między seryjnym zawieszeniem a topowymi ultra dopracowanymi w pełni regulowanymi na wszystkie strony zestawami milion pincet sto dziewiencet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X69, X69, jak chcesz to mam koni na których zrobiłem jedna pojerzdzawke i zmieniłem na teina.

Do koni trzeba rzeźbić zawias tzn docinać rury. Wkład jest przykręcany na śrubę od spodu która pomimo wklejenia na produkt odkręca się bardzo szybko bo jest luz w rurach. Brak regulacji kopułek. i Wiele innych.

Do wszystkich znanych mi renówek system jest OK ale do lanosa N/A to była rzeźba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i sa dziesiatki stron ale zawsze jak sie chce czegoś dowiedziec zaczynam od gruntownego przejrzenia forum i nie trafiłem na nic co by mnie satysfakcjonowało i dlatego założyłem temat.

Wiekszość z tych dziesiątków tematów wygląda tak jak niestety zaczyna wyglądać ten czyli:

a) Może Koni

B) Koni nie to szajs

a) Nieprawda ja mam Koni i jest super

B) Szwagier miał kiedyś koni i mu nie kleiło na winklach a ja mam Bilsteina i jedzie jak po sznurku

itd

Nie wiadomo jakie Koni jak Bilstein czy wogóle ktoś pisze o gwintach czy np o amortyzatorach

Jasne ze mozna zawsze w ciemno polecic topowe zestawy Ohlinsa czy Bilsteina i do tego nie potrzebuje forum zeby wiedziec ze jak kupie nowe zawieszenie za ponad 15 tysi to bede zadowolony.

Chyba jednak istnieje coś między seryjnym zawieszeniem a topowymi ultra dopracowanymi w pełni regulowanymi na wszystkie strony zestawami milion pincet sto dziewiencet.

 

No to witaj w klubie!!!

ja mam dokładnie takie same odczucia po przeczytaniu dziesiątek stron na forum :!:

niczego mądrego o amortyzatorach się nie dowiedziałem. A wygląda to dokładnie tak jak opisałeś :cry:

a) Może abc

B) abc nie to szajs, kup assx. Moj brat ma takie i pali gumę codziennie

a) Nieprawda ja mam ten szaj assx i guma się nie pali tylko pęka :mrgreen:

c) jaki zawias na szuter?

d) kup se zawias za 7k i będzie dobrze :!:

 

I w efekcie ludzie kupują AGX i Eibachy ProKit. Nie wiedzą chyba jak działa dobry zawias... Nie chodzi mi o to żeby kogoś krytykować ale prawda jest taka że ludzie kupują bezkrytycznie co ktoś im poleci i nie mają pojęcia co montują do auta. Amortyzatory to amortyzatory. Mogą się różnić kolorem, AGX jest czerwony a USR jest złoty. Wszystko co wiedzą na temat.

Może AGX i Eibachy ProKit jest to dla Ciebie rozwiązanie. Będzie niżej i twardziej. Czy jakość i komfort będzie OK to się nie da ocenić przed kompem bo są to subjektywne odczucia a każdy kierowca ma własne preferencje.

Szukałem kilka miesięcy na różnych forach subaru i prawie nic. Pogadałem w serwisach amortyzatorów i mi wyjaśnili co sa warte "jednorazówki" zawiasy typu D2 czy KSport = szkoda $ - naprawa często droższa niż nowy amortyzator, jakość dyskusyjna.....:

post-14782-135184467903_thumb.jpg

post-14782-135184467979_thumb.jpg

 

na wykresie tylnych amortyzatorów jeden na maximum "twardości" jest "miększy" od drugiego ustawionego na "minimum" twardości!!!!!

 

Pewnie znajdą się szczęśliwi uzytkownicy którzy by mnie ukamienowali za takie stwierdzenie - może maja racje a może nie. Ja w każdym razie nie wygrałem w LOTTO pierdyliard złotych na Ohlinsa czy AST, chcę mieć dobry zawias z gwintem i najlepiej z regulają.... Dalej szukam jakiegoś rozwiązania.

 

X69, X69, jak chcesz to mam koni na których zrobiłem jedna pojerzdzawke i zmieniłem na teina.

Do koni trzeba rzeźbić zawias tzn docinać rury. Wkład jest przykręcany na śrubę od spodu która pomimo wklejenia na produkt odkręca się bardzo szybko bo jest luz w rurach. Brak regulacji kopułek. i Wiele innych.

Do wszystkich znanych mi renówek system jest OK ale do lanosa N/A to była rzeźba

 

No świetna opinia,...ile wnosi do tematu :mrgreen: jaki model KONI miałeś? jakie kopułki? co to jest :shock:?

Przycięcie rury starego amortyzatora to nie rzeźba - rozwiązanie dobrze znane od lat. Stosowane nawet przez producentów samochodów a nie tylko przez firmy zajmujące się częściami zamiennymi czy tunningowymi. Jeżeli masz luz pomiędzy rurą a wkładem to rzeczywięcie jest rzeźba!! Jest to niedopuszczalne - jest jakiś problem z doborem właściwego wkładu!!!! przecież będzie się zmieniać geometria w zawieszeniu w czasie jazdy!!!!

W taki sam sposób montuje się wkłady KONI do GC8 i GD (WRX i STI New Age) 8610-1351SPORT przód i 8610-1408SPORT tył Poczytaj:

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1219607

i jkoś na NASIOC.COM odkręcająca się śruba nie była wcale częstym problemem!!! wszyscy kochają te KONI :P

Jak komuś nie pasuje trochę powalczyć z montażem amortyzatora (z rzeźbieniem jak napisałeś), to nie kupuje samych wkładów tylko płaci 2x więcej za gotowe kompletne zawieszenie P&P. Co kto woli.... Tien chyba nie był tańszy? Te Koni przy cenie ok 700zł za sztukę oferują zajeb#stą jakość i charakterystykę + realną regulację odbicia w dużym zakresie ale dalej to nie jest gwint :!: Jak masz lepsze rozwiązanie w podobnej cenie to dawaj!!!!

 

pewnie to czytaliście: viewtopic.php?f=21&t=151190&view=unread#unread

 

Proszę się nie denerwować na mnie za ostre słowa. Nikogo nie chciałem dotknąć :!:

Pozdrawiam

 

-- Pn kwi 23, 2012 2:48 pm --

 

Na przykladzie zegarow postaram sie to wyjasnic sa autogaugany ktore sa tanie dzialaja ale sa made in china. Sa srti ktore sa dobre maja w miare dobra opinie sa w miare niezawodne ale nikt ich nie zalozy do mega profi projektu. Sa tez defi ktore sa mega wooow i tez mega wooow kosztuja i nie koniecznie uwazam ze sa warte wydania takiej kasy.

 

W pełni się zgadzam z co do autogauganów i defi :!: sam mam zamontowane depo które kosztowały pewnie tyle co autogałgany:

post-14782-135184467984_thumb.jpg

Jedyna różnica jaka jest pomiędzy autogałganami i defi to taka że defi najczęściej ma trochę więcej funkcji (zapisywanie wartości ileś tam ostatnich minut, etc...) i służą do lansu.

Z zawiasem też tak jest. Potrzebujesz regulację dobicia w niskim zakresie prędkości tłoka?, w wysokim zakresie prędkości tłoka? odbicia? wysokości? no to PŁAĆ!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X69, widze ze tyle czytasz az brak czasu na jazde. Ja mam odwrotnie i upieram sie ze docinanie rur to rzeżba. Nie ma kompletnych zawiasow koni do nowszych imprez. Przynajmniej ja nie znalazlem. Kosztowalo mnie to kompletny zawias zawalajacy garaz bo nie mam czasu wywiezc na zlom. Komplet wlladow kosztuje raptam 400€ e cala pocieta reszta nie nadaje sie do niczego. Ktos inny na moim miejscu by pewnie zachwalal aby sprzedac zalegajacy zlom. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X69, widze ze tyle czytasz az brak czasu na jazde

dowcipny :P

 

jaki modele masz tych KONI? 8610-1351SPORT przód i 8610-1408SPORT tył? chetnie przygarnę z cenie złomu

co za to kopółka bez regulacji?

 

Ja mam odwrotnie i upieram sie ze docinanie rur to rzeżba

skoro tak twierdzisz - może masz rację. W takim razie chłopcy z naisioc to rzeźbiarze i mają braki w stosunku do nas. Apropos, czy przekładka RHD ->LHD to też rzeźba?

 

pozdro!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przekładka RHD ->LHD to też rzeźba?

TAK.

jaki modele masz tych KONI?

Musze poszukac gdzies na fakturach bo z pamieci nie zarecytuje. Tylko czy transport ci sie oplaca :roll: :roll:

 

-- 23 kwi 2012, o 16:45 --

 

8010-1055SPORT.2954

8610-1453SPORT.2954

w zawiasie oem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z BC-Racing ma ktoś doświadczenia w subaru?

Tak - doświadczenia pozytywne.

Regulacja twardości jest bardzo znaczna - po skręceniu na twardo impreza prowadzi się jak gokart. Czuć na kręgosłupie :twisted:

W zimie też spisywał się przyzwoicie.

 

W poprzednim samochodzie miałem markowy zawias za 9tys. Ale gwint to gwint. Wg. mnie lepszy, pomimo, że ponad 2-krotnie tańszy.

 

Tu jest nieco taniej:

http://www.sklep.n-c-t.pl/index.php?p82 ... -wrx-gc6-8

 

tylko trzeba sprawdzić, czy pasuje, bo w opisie dali 97-01

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit:

 

Już wiem

- wersja RS (gwint z 30stopniową regulacją twardości amortyzatorów)

- wersja RA (posiada dodatkowo regulacje kątów pochylenia kół przednich)

- wersja RH (posiada regulacje kątów pochylenia koła z przodu i z tyłu)

 

Czyli mam prawdopodobnie RA, gdyż wyglądają tak:

 

imag0115beb.jpg

regilacjatwardoscityl.jpg

 

 

Mozesz podpytać jeszcze o opinię forumowicza grysia:

viewtopic.php?p=1568308#p1568308

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja z regulacją z tyłu nie jest dużo droższa, a jak się ma jeszcze regulowane wahacze poprzeczne, to ustawiają geometrię można sie już pogubić będąc mało doświadczonym.

 

TUTAJ tę można się dopytać zawias do Subaru - ja stąd właśnie biorę do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie przymierzam wlasnie do RH bo RE to juz nieuzasadniony przerost do tego co wyczyniam z autem.

Pieknie brzmi regulacja w obie strony i zewnętrzny nabój ale to przerost i +600€

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przekładka RHD ->LHD to też rzeźba?

TAK.

jaki modele masz tych KONI?

Musze poszukac gdzies na fakturach bo z pamieci nie zarecytuje. Tylko czy transport ci sie oplaca :roll: :roll:

 

-- 23 kwi 2012, o 16:45 --

 

8010-1055SPORT.2954

8610-1453SPORT.2954

w zawiasie oem

dzioba, nie podejdą mi. Szkoda!!

 

co do BC i Tiena:

http://www.iwsti.com/forums/gd-suspensi ... oflex.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z BC-Racing ma ktoś doświadczenia w subaru?

 

Ja mam serię BR. Trzeba przyznać, że naprawdę czuć zmianę twardości.

Kiedyś w Civicu Type-R miałem Bilsteina B16 PSS9 i tam między min a max nie odczuwałem żadnej różnicy.

Na plus trzeba też zapisać możliwość regulacji wysokości, bez zmiany napięcia spreżyny.

Narazie przejechałem jakieś 3k km i wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...