buhhu Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Witam, Przeszukałem "techniczny" i jakoś się nie dokopałem do tego co by mnie usatysfakcjonowało ale jeśli coś gdzieś jest to proszę mnie zrugać i podesłać link. Wczoraj w drodze Dziadek zapukał metalicznie, zadymił i wymusił postój. Prawdopodobnie panewka [*]. W środę będzie u mechanika a do tego czasu rozważam 2 opcje. Remont lub "nowy" motor. Co do drugiej opcji pytanie do Was. Motor od Gt-ka "podejdzie" P&P czy to zabieg nie warty zachodu ? Mam szukać tylko od Turbodziada i nie kombinować czy bez specjalnych "rzeźb" da się to sensownie włożyć ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adassow Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Mam silnik od GT 96 w dziadku i z tego co wiem (bo wkładał go poprzedni właściciel) to wszedł P&P. Jednak jak by się ktoś mnie zapytał czy robić remont w silniku od Turbodziada czy wymieniać na GTkowy to wolałbym zrobić remont. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Wczoraj w drodze Dziadek zapukał metalicznie, zadymił i wymusił postój. Tak z ciekawości, jaki przebieg silnika? Remont lub "nowy" motor. Również obstawiałbym remont, "nowy" motor jak nie jest po szczegółowym przeglądzie może Ci też zrobić niespodziewanie kuku - nie znasz jego historii. Masz loterię Chyba, że ta loteria jest naprawdę atrakcyjna cenowo względem remontu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Motor (sam tzw. słupek)od GT 92-98 pasuje bez problemu do Turbodziada, późniejsze - 99-00 już nie, bo nie pasują otwory do mocowania kolektora ssącego na głowicach Do normalnego dupowozu zakładałbym sprawdzoną i dobrą używkę, nie bawił się w remont, bo dobry remont to kupa kasy, obróbka mechaniczna bloku i głowic, kute tłoki, ACLe, ARP i inne drogie wydumki, chyba że masz kasę i chęć budowy potwora... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 kute tłoki, ACLe, ARP i inne drogie wydumki Do dupowozu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buhhu Opublikowano 28 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Wczoraj w drodze Dziadek zapukał metalicznie, zadymił i wymusił postój. Tak z ciekawości, jaki przebieg silnika? licznik wskazuje 336k ale czy to od tego motoru to raczej watpie - nie znam pelnej historii auta Remont lub "nowy" motor. Również obstawiałbym remont, "nowy" motor jak nie jest po szczegółowym przeglądzie może Ci też zrobić niespodziewanie kuku - nie znasz jego historii. Masz loterię Chyba, że ta loteria jest naprawdę atrakcyjna cenowo względem remontu. myslalem nad motorem od Kicala a to juz nie jest loteria -- Śr mar 28, 2012 1:32 pm -- To teraz takie pytanie dla specjalistów i doświadczonych. Wyciągam motor z dziadka robie remont na zakutych gratach - same części przybliżony koszt możecie mi podać ? Nie jestem specjalistą od mechaniki więc nawet to co widzę na alledrogo mi dużo nie mówi, może gdzieś jest taniej ? Sam nie wiem, pomóżcie podjąc dobrą decyzję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Zakuwanie motoru do dupowozu moim zdaniem jest przerostem formy nad treścią.... same tłoki 2-4k pln, do tego korby, uszczelki, śruby.....tanio nie będzie, z bardzo grubsza możesz liczyć około dychy.... :shock: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 i ... ? rozkręciłeś silnik ? ... remontujesz ? czy szukasz innego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 buhhu, kasę która by poszła na kute graty przeznacz na porządne ogarnięcie motoru. Jak nie celujesz w jakieś bardzo duże moce to po konkretnym remoncie silnika masz problem z głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buhhu Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 i ... ? rozkręciłeś silnik ? ... remontujesz ? czy szukasz innego ? Silnik "się rozkręca" i decyzja podjęta po wysłuchaniu Forumowych Znawców tematu. Remont bez kucia - porządny bez rzeźby i druciarstwa. Do tego rozrząd płyny itd, może sprzęgło organika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 i ... ? rozkręciłeś silnik ? ... remontujesz ? czy szukasz innego ? Silnik "się rozkręca" i decyzja podjęta po wysłuchaniu Forumowych Znawców tematu. Remont bez kucia - porządny bez rzeźby i druciarstwa. Do tego rozrząd płyny itd, może sprzęgło organika. To i tak remont cie wyjdzie okolo 8-10, skoro ma byc po "po bozemu", jak bedziesz mial rozlaczany motor ze skrzynia to zrob wlasnie sprzeglo, sprawdz jak skrzynia sie ma itd. Wiec zenisz sie z dziadkiem? :wink: Przy takich kosztach nie mozna tego inaczej nazwac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buhhu Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 i ... ? rozkręciłeś silnik ? ... remontujesz ? czy szukasz innego ? Silnik "się rozkręca" i decyzja podjęta po wysłuchaniu Forumowych Znawców tematu. Remont bez kucia - porządny bez rzeźby i druciarstwa. Do tego rozrząd płyny itd, może sprzęgło organika. To i tak remont cie wyjdzie okolo 8-10, skoro ma byc po "po bozemu", jak bedziesz mial rozlaczany motor ze skrzynia to zrob wlasnie sprzeglo, sprawdz jak skrzynia sie ma itd. Wiec zenisz sie z dziadkiem? :wink: Przy takich kosztach nie mozna tego inaczej nazwac 8-10k ? :shock: Wyszczególnij mi to gendziu jeśli możesz bo nastawiałem się bardziej na 4-5,5 k Ślub to ja z nim planowałem od dawna i możnaby rzec, że mnie złapał na dziecko (panewkę) Teraz nie uciekne od odpowiedzialności 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 nastawiałem się bardziej na 4-5,5 k to takie minimum, jakie trzeba przeznaczyć na części. a robocizna? szliwy, osiowania, itd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zerknij sobie w temat w dziale Impreza, jeden z tych na topie, na temat napraw silnika w turbo-Imprezie. Da Ci to obraz kosztow. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buhhu Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zerknij sobie w temat w dziale Impreza, jeden z tych na topie, na temat napraw silnika w turbo-Imprezie. Da Ci to obraz kosztow. Mówisz o tym, tak ? -> http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=21&t=143397&start=100 Pytanie czy korby i wał od STI EU 2003, SILNIK EJ 207 (VIN: JF1GDBLH33G048770) podejdą do Dziada ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Stare turbo legacy ma nieco inny blok i wymaga nieco innego walu fabrycznie - zdaje sie, ze podpory walu sa inaczej rozlokowane, ale po szczegoly najlepiej do specjalistow. Natomiast to co istotne - da sie ten blok przerobic tak, zeby mozna bylo zalozyc wal nowego typu. A korby to korby 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adassow Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 buhhu, Ile Cię wyszedł remont? Bo coś mi dziś zaczęło stukać pod maską Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buhhu Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 buhhu, Ile Cię wyszedł remont? Bo coś mi dziś zaczęło stukać pod maską sti;] pw lepiej bo ludzi splosze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1223 Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 ja też robię w sumie wymianę 2 tłoków (pęknięte przy pierścieniach) regeneracja głowic nowe uszczelki śruby ale dół poza tłokami nie ruszany, na bloku naturalne oryginalne rysy po honowaniu przebieg 230tys kmdołu nie ruszam panewki idelane aż dziw bierze. Koszty już dosyć spore i pewno w 3tys zamknę z robotą ale dołu tak naprawdę nie ruszałem. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się