Jump to content

Legacy I Turbodziadek - swap na 2.0 z GT


buhhu
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Przeszukałem "techniczny" i jakoś się nie dokopałem do tego co by mnie usatysfakcjonowało ale jeśli coś gdzieś jest to proszę mnie zrugać i podesłać link.

 

Wczoraj w drodze Dziadek zapukał metalicznie, zadymił i wymusił postój. Prawdopodobnie panewka [*]. W środę będzie u mechanika a do tego czasu rozważam 2 opcje. Remont lub "nowy" motor.

 

Co do drugiej opcji pytanie do Was. Motor od Gt-ka "podejdzie" P&P czy to zabieg nie warty zachodu ? Mam szukać tylko od Turbodziada i nie kombinować czy bez specjalnych "rzeźb" da się to sensownie włożyć ?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mam silnik od GT 96 w dziadku i z tego co wiem (bo wkładał go poprzedni właściciel) to wszedł P&P. Jednak jak by się ktoś mnie zapytał czy robić remont w silniku od Turbodziada czy wymieniać na GTkowy to wolałbym zrobić remont.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wczoraj w drodze Dziadek zapukał metalicznie, zadymił i wymusił postój.

Tak z ciekawości, jaki przebieg silnika?

 

Remont lub "nowy" motor.

Również obstawiałbym remont, "nowy" motor jak nie jest po szczegółowym przeglądzie może Ci też zrobić niespodziewanie kuku - nie znasz jego historii. Masz loterię :) Chyba, że ta loteria jest naprawdę atrakcyjna cenowo względem remontu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Motor (sam tzw. słupek)od GT 92-98 pasuje bez problemu do Turbodziada, późniejsze - 99-00 już nie, bo nie pasują otwory do mocowania kolektora ssącego na głowicach

Do normalnego dupowozu zakładałbym sprawdzoną i dobrą używkę, nie bawił się w remont,

bo dobry remont to kupa kasy, obróbka mechaniczna bloku i głowic, kute tłoki, ACLe, ARP i inne drogie wydumki,

chyba że masz kasę i chęć budowy potwora... :D

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wczoraj w drodze Dziadek zapukał metalicznie, zadymił i wymusił postój.

Tak z ciekawości, jaki przebieg silnika?

 

licznik wskazuje 336k ale czy to od tego motoru to raczej watpie - nie znam pelnej historii auta

 

Remont lub "nowy" motor.

Również obstawiałbym remont, "nowy" motor jak nie jest po szczegółowym przeglądzie może Ci też zrobić niespodziewanie kuku - nie znasz jego historii. Masz loterię :) Chyba, że ta loteria jest naprawdę atrakcyjna cenowo względem remontu.

 

myslalem nad motorem od Kicala a to juz nie jest loteria

 

-- Śr mar 28, 2012 1:32 pm --

 

To teraz takie pytanie dla specjalistów i doświadczonych.

 

Wyciągam motor z dziadka robie remont na zakutych gratach - same części przybliżony koszt możecie mi podać ? Nie jestem specjalistą od mechaniki więc nawet to co widzę na alledrogo mi dużo nie mówi, może gdzieś jest taniej ? Sam nie wiem, pomóżcie podjąc dobrą decyzję.

Link to comment
Share on other sites

Zakuwanie motoru do dupowozu moim zdaniem jest przerostem formy nad treścią....

 

same tłoki 2-4k pln, do tego korby, uszczelki, śruby.....tanio nie będzie, z bardzo grubsza możesz liczyć około dychy.... :shock: :lol:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

buhhu, kasę która by poszła na kute graty przeznacz na porządne ogarnięcie motoru. Jak nie celujesz w jakieś bardzo duże moce to po konkretnym remoncie silnika masz problem z głowy.

Link to comment
Share on other sites

i ... ? rozkręciłeś silnik ? ... remontujesz ? czy szukasz innego ?

 

Silnik "się rozkręca" i decyzja podjęta po wysłuchaniu Forumowych Znawców tematu. Remont bez kucia - porządny bez rzeźby i druciarstwa. Do tego rozrząd płyny itd, może sprzęgło organika.

Link to comment
Share on other sites

i ... ? rozkręciłeś silnik ? ... remontujesz ? czy szukasz innego ?

 

Silnik "się rozkręca" i decyzja podjęta po wysłuchaniu Forumowych Znawców tematu. Remont bez kucia - porządny bez rzeźby i druciarstwa. Do tego rozrząd płyny itd, może sprzęgło organika.

To i tak remont cie wyjdzie okolo 8-10, skoro ma byc po "po bozemu", jak bedziesz mial rozlaczany motor ze skrzynia to zrob wlasnie sprzeglo, sprawdz jak skrzynia sie ma itd.

Wiec zenisz sie z dziadkiem? :wink: Przy takich kosztach nie mozna tego inaczej nazwac :)

Link to comment
Share on other sites

i ... ? rozkręciłeś silnik ? ... remontujesz ? czy szukasz innego ?

 

Silnik "się rozkręca" i decyzja podjęta po wysłuchaniu Forumowych Znawców tematu. Remont bez kucia - porządny bez rzeźby i druciarstwa. Do tego rozrząd płyny itd, może sprzęgło organika.

To i tak remont cie wyjdzie okolo 8-10, skoro ma byc po "po bozemu", jak bedziesz mial rozlaczany motor ze skrzynia to zrob wlasnie sprzeglo, sprawdz jak skrzynia sie ma itd.

Wiec zenisz sie z dziadkiem? :wink: Przy takich kosztach nie mozna tego inaczej nazwac :)

 

8-10k ? :shock: Wyszczególnij mi to gendziu jeśli możesz bo nastawiałem się bardziej na 4-5,5 k

 

Ślub to ja z nim planowałem od dawna i możnaby rzec, że mnie złapał na dziecko (panewkę) :D Teraz nie uciekne od odpowiedzialności 8)

Link to comment
Share on other sites

Zerknij sobie w temat w dziale Impreza, jeden z tych na topie, na temat napraw silnika w turbo-Imprezie. Da Ci to obraz kosztow.

 

Mówisz o tym, tak ? -> http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=21&t=143397&start=100

 

 

Pytanie czy korby i wał od STI EU 2003, SILNIK EJ 207 (VIN: JF1GDBLH33G048770) podejdą do Dziada ?

Link to comment
Share on other sites

Stare turbo legacy ma nieco inny blok i wymaga nieco innego walu fabrycznie - zdaje sie, ze podpory walu sa inaczej rozlokowane, ale po szczegoly najlepiej do specjalistow.

Natomiast to co istotne - da sie ten blok przerobic tak, zeby mozna bylo zalozyc wal nowego typu.

A korby to korby :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

ja też robię w sumie wymianę 2 tłoków (pęknięte przy pierścieniach) regeneracja głowic nowe uszczelki śruby ale dół poza tłokami nie ruszany, na bloku naturalne oryginalne rysy po honowaniu przebieg 230tys kmdołu nie ruszam panewki idelane aż dziw bierze. Koszty już dosyć spore i pewno w 3tys zamknę z robotą ale dołu tak naprawdę nie ruszałem. Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...