Skocz do zawartości

tempomat


Seb_ek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

 

zamarzył mi się tempomat... hmmm...

niestety fabrycznie go u mnie brak

 

Czy jest szansa abym miał pociągnięte wiązki?

Czujnik 7 w skrzyni mam,

nie wiem jeszcze jak z czujnikiem na pedale sprzęga i lampkami.

Brakuje mi manetki...ale gdybym miał wiązkę to nie problem...

 

Czy ECU mogą być różne wersje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zabawne, bo ja swój bym chętnie oddał 8)

Na początku sądziłem, że jest tylko bezużyteczny, ale po kilkukrotnym zastosowaniu uważam, że może być wręcz niebezpieczny. Chyba że na Amerykę, route 66 i takie klimaty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zabawne, bo ja swój bym chętnie oddał 8)

Na początku sądziłem, że jest tylko bezużyteczny, ale po kilkukrotnym zastosowaniu uważam, że może być wręcz niebezpieczny. Chyba że na Amerykę, route 66 i takie klimaty :)

 

Napisz, czemu tak uważasz. Jeżdżę OBKiem (ale przypuszczam, że ma dokładnie takie same funkcje, jak w innych modelach) i w dłuższych trasach tempomat jest świetnym rozwiązaniem (jakby tak jeszcze współpracował z jakimś radarem...). W poprzednim aucie nie miałem tempomatu i już przy całodziennej jeździe prawa noga dostawała skurczy, a pięta bolała jak diabli. Często robię kilkudniowe trasy i bardzo sobie chwalę tę funkcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzioba mieszka we Francji, to ma inną perspektywę zza kierownicy. Tak samo jak każdy mieszkaniec większości krajów UE. A ja pomykam po drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych, i tu nie ma bata :twisted:

Chociaż sprawdziłem też na autostradach w Niemczech - gdyby były puste jak na amerykańskich filmach to bajka, ale w dużym ruchu, z ciężarówkami to jak miałbym nie dotykać co chila gazu/hamulca ?

--

niebezpieczny bo miałem wrażenie że w trybie TEMPOMAT moja uwaga usypia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak miałbym nie dotykać co chila gazu/hamulca ?

--

 

Ale gazu możesz sobie dotykać do woli, jak odpuścisz to tempomat przecież wraca, dopiero hamulec powoduje wyłączenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odpuścisz to tempomat przecież wraca, dopiero hamulec powoduje wyłączenie

O [bluzg] :shock: - tego nie wiedziałem .. Wydawało mi się, że wystarczy dotknąć hamulca albo gazu i system się wyłącza ..?

Chyba muszę się zresetować i spróbować na nowo 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam i nie używam :roll:

 

Jak go używałam, to zdarzyło mu się parę razy wyłączyć zupełnie niespodziewanie :roll:

 

Mówisz o tempomacie? Na pewno?

 

Tak, na pewno... :wink:

Mówimy o tym "dodatkowym kierunkowskazie", którym można sterować prędkością pojazdu? :lol::P :wink:

 

Załączałam go z wybrana prędkością i podczas jazdy na autostradzie się potrafił wyłączyć i auto zaczynało zwalniać... naturalnie :wink: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam i nie używam :roll:

 

Jak go używałam, to zdarzyło mu się parę razy wyłączyć zupełnie niespodziewanie :roll:

 

Mówisz o tempomacie? Na pewno?

 

Tak, na pewno... :wink:

Mówimy o tym "dodatkowym kierunkowskazie", którym można sterować prędkością pojazdu? :lol::P :wink:

 

Załączałam go z wybrana prędkością i podczas jazdy na autostradzie się potrafił wyłączyć i auto zaczynało zwalniać... naturalnie :wink: :roll:

Widzę tu trzy opcje. Albo dotknęłaś sprzęgła (jeśli to nie automat), albo lekko hamulca, albo pociągnęłaś do siebie ten trzeci kierunkowskaz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam i nie używam :roll:

 

Jak go używałam, to zdarzyło mu się parę razy wyłączyć zupełnie niespodziewanie :roll:

 

Mówisz o tempomacie? Na pewno?

 

Tak, na pewno... :wink:

Mówimy o tym "dodatkowym kierunkowskazie", którym można sterować prędkością pojazdu? :lol::P :wink:

 

Załączałam go z wybrana prędkością i podczas jazdy na autostradzie się potrafił wyłączyć i auto zaczynało zwalniać... naturalnie :wink: :roll:

Widzę tu trzy opcje. Albo dotknęłaś sprzęgła (jeśli to nie automat), albo lekko hamulca, albo pociągnęłaś do siebie ten trzeci kierunkowskaz ;)

Żadna z tych :wink: ... nie dotykałam żadnego pedału ani żadnego kierunkowskazu... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wdał się (bez urazy) w kobietę i po prostu ot tak zmienia sobie zdanie? :lol:

 

To by pasowało do ogólnej charakterystyki mojego OBKa :idea: ... ogrzewanie tez jest kapryśne :roll: :lol::mrgreen:

 

Igi_666, pomuka bym Ci dała, gdybym mogła :mrgreen: 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po autostradzie nawet nie pustej da sie jechac na tepomacie 160kmh jesli nie nie trafi sie na lewopascow po kilkaser kilometrow nie czepiajac sie pedalow tylko operując tempomatem

 

-- 5 mar 2012, o 23:12 --

 

Po autostradzie nawet nie pustej da sie jechac na tepomacie 160kmh jesli nie nie trafi sie na lewopascow po kilkaser kilometrow nie czepiajac sie pedalow tylko operując tempomatem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek_W napisał(a):

jak odpuścisz to tempomat przecież wraca, dopiero hamulec powoduje wyłączenie

 

O [bluzg] :shock: - tego nie wiedziałem .. Wydawało mi się, że wystarczy dotknąć hamulca albo gazu i system się wyłącza ..?

Chyba muszę się zresetować i spróbować na nowo 8)

 

A jak dotkniesz hamulec i się wyłączy ,to wystarczy strzałka w górę i wraca do poprzedniej prędkości:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moje pierwsze autko z tempomatem.Zawsze byłem negatywnie nastawiony(nie mając okazji przetestować) a teraz jestem zachwycony.

Odpalam nawet w Warszawie jadąc np.Wisłostradą/alejami prymasa/innymi arteriami.Wyprzedzanie z wajchą do góry działa bardzo płynnie i dobrze,tak samo zwalnianie.

Dodatkowo jadąc z tempomatem nie korci mnie do ciągłego gnania,mogę na spokojnie się toczyć do celu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebezpieczny bo miałem wrażenie że w trybie TEMPOMAT moja uwaga usypia

 

Trochę racji tu chyba masz: lewa noga co do zasady na autostradzie odpoczywa, ale jak już i prawa leniuchuje, to robi się rzeczywiście jakoś tak usypiająco.

Poza tym... jechałem kilka godzin po zaśnieżonej autostradzie (biała, błoto pośniegowe, czarna mokra, czarna sucha z błotem między pasami) przez Serbię (droga pusta, bo ogłoszono klęskę żywiołową, większość ciężarówek zatrzymano na granicach lub parkingach) i chyba oblodziły się hamulce. Bardzo nieprzyjemne uczucie - warto raz na jakiś czas zrezygnować z hamowania silnikiem.

 

Dodatkowo [...] nie korci mnie do ciągłego gnania

 

Co racja, to racja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tROZ napisał(a):

Dodatkowo [...] nie korci mnie do ciągłego gnania

 

 

Co racja, to racja

+1 nastawiam na 160km/h i spokojnie jadę z ryzykiem max 2 punktów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos tempomatów, Subaru oferuje już tempomat aktywny w obrębie systemu EyeSight, oczywiście nie w Europie (cytat w oryginale poniżej).

 

Tempomat pozwala się relaksować jazdą, niekonieczne na drodze szybkiego ruchu i niekoniecznie tylko kierowcy (pasażerowie lubią jazdę na tempomacie). W nowszych modelach przyciski umiejscowione w kierownicy, są bardzo wygodne w sterowaniu +/-, wajcha w starszych modelach jest jednak mniej wygodna. Odnośnie bezpieczeństwa, nie widzę zbytnio różnic, prawa noga tak czy inaczej spoczywa na pedale gazu, tyle, że jest uwolniona od meczącego utrzymywania pedału w określonej pozycji. Chociaż pewno są kierowcy, którzy z tempomatem prowadzą auto siedząc prawie po turecku.

 

EyeSight’s seven key functions are:

Pre-Collision Throttle Management - helps avoid/reduce impact in car park accidents. Close to a barrier or large object in front of the car (such as a wall or vehicle at close range) the throttle is inhibited, even if the accelerator is fully applied. EyeSight helps minimise or potentially avoid impact. It can also help to reduce impacts in situations when “Drive” is accidentally selected instead of “Reverse” (such as when a driver is intending to reverse out of a parking space).

Adaptive Cruise Control – maintains a safe distance from the ‘target’ car in front. Irrespective of the varying speed of the car in front, the EyeSight vehicle keeps a safe distance. It works across the Subaru’s full speed range. It even has the ability to bring the Subaru to a complete standstill and then resume moving when the “lead vehicle” moves off.

Pre-Collision Braking – applies the brakes when a vehicle ahead is detected slowing or stopping suddenly (and the Subaru driver has failed to apply the brakes).

Pre-Collision Brake Assist – if the system determines that a collision is highly likely and the driver applies the brakes, the system can generate 1G maximum deceleration to help reduce impact or damage.

Lane Departure Warning - alerts the driver if the system determines that the car is drifting across clearly marked lanes.

Vehicle Sway Warning - alerts the driver if the car starts to sway from one side of the road to another, which may occur with fatigue.

Lead Vehicle Start Alert - when the EyeSight-equipped vehicle is stopped and the vehicle in front starts to move, the driver receives an audible reminder and information display indicator notifying them that the vehicle in front has moved.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...