Skocz do zawartości

Kiedy świeci się kontrolka paliwa ?


RoadRunner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam xt 2003r ,rezerwa zapala mi się jak mam 9 litrów paliwa , zbiornik mam 60 litrów .A czy się zapala kontrolka po przekręceniu kluczyka to ci powiem potem .Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to miejsce zasysania paliwa zmienia się wraz z poziomem tegoż w zbiorniku?

Też mnie to zdziwiło.

Może pompa w Subaru jest inteligentna i jak paliwa jest dużo to wybiera to najczystsze, a jak końcówka, to sobie myśli trudno biorę co zostało. :wink:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego, że podasz "syf" z dna baku do silnika, to na "oparach" pewnie wystąpi spalanie stukowe - niekorzystne dla kondycji silnika, a szczególnie dla turbosprężarek - a TY maasz, jak widzę XT :idea:

 

Z jakiego powodu może wystąpić spalanie stukowe, przy jeździe na resztkach paliwa? Czy te resztki to jakieś inne paliwo? Rozumiem, że mógłby zacząć przerywać, przy "głębokiej rezerwie" :mrgreen: ale spalanie stukowe? :shock:

Chyba prędzej ryzyko zubożenia mieszanki :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W baku jest tez trochę "pływającego" syfu który się nie bardzo miesza z paliwem i to tan zasysamy przy końcówce.

Jeśli się nie bardzo miesza z paliwem to przy końcówce zmienia swoje właściwości.

Nie zgodzę się z potocznym mitem, że syf który mamy w zbiornikach naszych Forków jest zasysany przy końcówce paliwa w zbiorniku. W trakcie jazy paliwo jest mieszane stale i wszelkie zanieczyszczenia stanowią zawiesinę, która jest pokarmem dla filtra. Jest zasysany prawie stale przez pracującą pompę paliwa. Smok pompy wisi prawie nad samym dnem zbiornika. Nie spotkałem jeszcze inteligentnego co by się sam obniżał wraz z przebytymi kilometrami, jedyna częścią „inteligentną” jest pływak od wskaźnika poziomu.

Przerywanie silników powodowie częściowe zasysanie powietrza przez pompę

W moim kontrolka zapala się prawie na równi z przedostatnią kreska. Mniej więcej od kreski do kreski robę 90-100 km. Pełen zbiorniczek starcza na 550- 600 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qba25, dzięki za zwrócenie uwagi, pomyliłem pojęcia :oops: Oczywiście spalanie stukowe (detonacyjne) jest wywołane innymi warunkami. Miałem na myśli niekorzystne dla sprężarki warunki pracy w przypadku ubogiej mieszanki.

PZDR :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeżdżę tylko po mieście dobijam aż zaświeci się kontrolka, w trasie staram się zjechać na stację po zejściu poniżej ostatniej ćwiartki. Wiadomo że 12,5l nie starczy na długo nie mówiąc o ok 10litrach rezerwy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w Forku rezerwa - ok 10 litrów. Sprawdziłem najprościej jak sie da-jak sie zaświeciła kontrolka- zatankowałem do pełna. Różica między pojemnością zbiornika a ilością zatankowanego paliwa daje informację, ile wynosi rezerwa:)

Trzymanko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...