Jump to content

Pisk z przodu


molfix
 Share

Recommended Posts

Zakładam, że będzie trudne do zdiagnozowania, stąd mój post. Może ktoś już cos takiego miał.

Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika spod maski wydobywa się pisk.

Teraz część opisowa: piszczy tak jakby to był jakis przegrzany transformator, jakieś urządzenie elektryczne.

Chyba że skąś uchodzi powietrze duże ciśnienie i jakaś mikrodziurka.

słychać z 10 kroków.

 

Kiedy auto ostygnie na amen sprawa znika. i piszczy tylko po długich trasach

 

Forester 2.5 manual 2006

Link to comment
Share on other sites

Kolego podjedź do ASO i zasugeruj żeby sprawdzili rolkę napinacza osprzętu. U mnie był podobny objaw - po długiej trasie było słychać tarcie/pisk, myślałem, że to łożysko alternatora a okazało się że rolka napinacza. Koszt całego elementu ok. 200 PLN a sprawa dosyć istotna bo jak się zatrze i pasek osprzętu pęknie to zawsze jest ryzyko, że wkręci się w rozrząd a wtedy ..... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Kolego podjedź do ASO i zasugeruj żeby sprawdzili rolkę napinacza osprzętu. U mnie był podobny objaw - po długiej trasie było słychać tarcie/pisk, myślałem, że to łożysko alternatora a okazało się że rolka napinacza. Koszt całego elementu ok. 200 PLN a sprawa dosyć istotna bo jak się zatrze i pasek osprzętu pęknie to zawsze jest ryzyko, że wkręci się w rozrząd a wtedy ..... :cry:

Po wyłączeniu silnika rolka napinacza piszczala? To już musi być naprawdę bida :)

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe, bo u mnie też słychać taki jednostajny pisk tylko nie jestem pewien czy z przodu, czasem też na włączonym silniku. Czasem po otwarciu i zamknięciu drzwi ustaje, czasem nie. Póki co, nie wiem skąd dochodzi i kiedy ustaje, w objawach nie ma żadnej regularności :|

Link to comment
Share on other sites

A czy pisk kończy się nagle, czy stopniowo cichnie zmieniając tonację?

Stopniowe zanikanie świadczyło by, że dotyczy obszaru gdzie jest nadciśnienie.

Zaczął bym od korka chłodnicy. Tam jest taki zaworek ciśnieniowy. Może on popuszcza do zbiorniczka wyrównawczego?

Tylko go nie otwieraj na gorącym, bo ci buchnie wrzątkiem i poparzy.

Ewentualnie postukaj nie za mocno po korku podczas pisku.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
... a sprawa dosyć istotna bo jak się zatrze i pasek osprzętu pęknie to zawsze jest ryzyko, że wkręci się w rozrząd a wtedy ..... :cry:

Bez przesady. Po to jest osłona rozrządu aby m.in. nic się w niego nie wkręciło.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...