Skocz do zawartości

Pisk z przodu


molfix

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam, że będzie trudne do zdiagnozowania, stąd mój post. Może ktoś już cos takiego miał.

Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika spod maski wydobywa się pisk.

Teraz część opisowa: piszczy tak jakby to był jakis przegrzany transformator, jakieś urządzenie elektryczne.

Chyba że skąś uchodzi powietrze duże ciśnienie i jakaś mikrodziurka.

słychać z 10 kroków.

 

Kiedy auto ostygnie na amen sprawa znika. i piszczy tylko po długich trasach

 

Forester 2.5 manual 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego podjedź do ASO i zasugeruj żeby sprawdzili rolkę napinacza osprzętu. U mnie był podobny objaw - po długiej trasie było słychać tarcie/pisk, myślałem, że to łożysko alternatora a okazało się że rolka napinacza. Koszt całego elementu ok. 200 PLN a sprawa dosyć istotna bo jak się zatrze i pasek osprzętu pęknie to zawsze jest ryzyko, że wkręci się w rozrząd a wtedy ..... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego podjedź do ASO i zasugeruj żeby sprawdzili rolkę napinacza osprzętu. U mnie był podobny objaw - po długiej trasie było słychać tarcie/pisk, myślałem, że to łożysko alternatora a okazało się że rolka napinacza. Koszt całego elementu ok. 200 PLN a sprawa dosyć istotna bo jak się zatrze i pasek osprzętu pęknie to zawsze jest ryzyko, że wkręci się w rozrząd a wtedy ..... :cry:

Po wyłączeniu silnika rolka napinacza piszczala? To już musi być naprawdę bida :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, bo u mnie też słychać taki jednostajny pisk tylko nie jestem pewien czy z przodu, czasem też na włączonym silniku. Czasem po otwarciu i zamknięciu drzwi ustaje, czasem nie. Póki co, nie wiem skąd dochodzi i kiedy ustaje, w objawach nie ma żadnej regularności :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy pisk kończy się nagle, czy stopniowo cichnie zmieniając tonację?

Stopniowe zanikanie świadczyło by, że dotyczy obszaru gdzie jest nadciśnienie.

Zaczął bym od korka chłodnicy. Tam jest taki zaworek ciśnieniowy. Może on popuszcza do zbiorniczka wyrównawczego?

Tylko go nie otwieraj na gorącym, bo ci buchnie wrzątkiem i poparzy.

Ewentualnie postukaj nie za mocno po korku podczas pisku.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...