karolwa Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 A ile punktow szacunu na dzielni +100pkt na dzielni +210pkt do lansu +50% do życia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazyyy Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Gazyyy, "kucizna" prócz frapującej i elektryzującej wymowie tego słowa,ma jakby zupełnie inne zdania niż tylko i wyłącznie tzw."zakucie".Zapytaj mechanika który będzie to składał i pasował,dodając do czego ma służyć auto. Tak czy inaczej powodzenia. Dla mnie samochod ma odpalic i jezdzic, bedzie uzywany do jazdy na codzien i coraz wybiore sie na tor, i tylko po to, a i nie potrafie zrozumiec, jak co niektorzy mysla ze trzeba wydac na czesci 10k na robocizne 10k . Poprostu czasem trzeba sie troche rozejrzec po niektoych stronach popatrzec na ceny, i zastanowic sie czy warto jest byc robionym w balona kupujac z marżą i oddajac samochod np do nie-ASO, takie jest moje spostrzeżenie na ten temat, każdy robi jak chce, ostatnio na tych gratach co wymienilem niedlugo bedzie STI MY98 śmigać to sami zobaczycie czy faktycznie się nie da. Ale najgorzej jak ktoś nowy na forum a tu już wszyscy się rzucają jakby pozjadali wszystkie rozumy. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolwa Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 rozejrzec po niektoych stronach popatrzec na ceny www.allibaba.com wymienilem niedlugo bedzie STI MY98 śmigać to sami zobaczycie czy faktycznie się nie da naprawdę czekam Ale najgorzej jak ktoś nowy na forum a tu już wszyscy się rzucają jakby pozjadali wszystkie rozumy. nie przesadzaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Poprostu czasem trzeba sie troche rozejrzec po niektoych stronach popatrzec na ceny, i zastanowic sie czy warto jest byc robionym w balona kupujac z marżą i oddajac samochod np do nie-ASO, takie jest moje spostrzeżenie na ten temat, każdy robi jak chce, ostatnio na tych gratach co wymienilem niedlugo bedzie STI MY98 śmigać to sami zobaczycie czy faktycznie się nie da. Ale najgorzej jak ktoś nowy na forum a tu już wszyscy się rzucają jakby pozjadali wszystkie rozumy. To nie tak jak myślisz. Na forum jest kilka osób, które poskładały dziesiątki silników, które jeżdżą do tej pory i będą jeszcze długo jeździć. I to jest wykładnią. A nie jeden silnik, który będzie jeździł... Nie twierdzę, że Ci się nie uda. Pytanie: jak długo toto pojeździ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazyyy Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 rozejrzec po niektoych stronach popatrzec na ceny http://www.allibaba.com wymienilem niedlugo bedzie STI MY98 śmigać to sami zobaczycie czy faktycznie się nie da naprawdę czekam Ale najgorzej jak ktoś nowy na forum a tu już wszyscy się rzucają jakby pozjadali wszystkie rozumy. nie przesadzaj na www.alibaba.com nie ma takowych części, jeśli potrzebujesz jakieś to daj znać to Ci ogarnę żebyś nie musiał/musiała przepłacać ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolwa Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 jeśli potrzebujesz jakieś to daj znać to Ci ogarnę żebyś nie musiał/musiała przepłacać ;D na pewno się zgłoszę i czekam na relacje foto-video z "kucia" powodzenia kończę bo szczur75 da mi pasek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazyyy Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Poprostu czasem trzeba sie troche rozejrzec po niektoych stronach popatrzec na ceny, i zastanowic sie czy warto jest byc robionym w balona kupujac z marżą i oddajac samochod np do nie-ASO, takie jest moje spostrzeżenie na ten temat, każdy robi jak chce, ostatnio na tych gratach co wymienilem niedlugo bedzie STI MY98 śmigać to sami zobaczycie czy faktycznie się nie da. Ale najgorzej jak ktoś nowy na forum a tu już wszyscy się rzucają jakby pozjadali wszystkie rozumy. To nie tak jak myślisz. Na forum jest kilka osób, które poskładały dziesiątki silników, które jeżdżą do tej pory i będą jeszcze długo jeździć. I to jest wykładnią. A nie jeden silnik, który będzie jeździł... Nie twierdzę, że Ci się nie uda. Pytanie: jak długo toto pojeździ? także widzisz że się da, to jest jako 3 samochód, także nie będzie często używany, takim robię rocznie ok 10 000 km ? może trochę więcej, także sam widzisz, wkurza mnie kiedy ktoś sie rzuca a nie wie sam co i jak, nie mówię że 7k bedzie górną granicą cenową, bo wiadomo ze coś wyjdzie w trakcie, ale na części mam taki cenniki i "nic na to nie poradzę" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Gazyyy, podziwiam Twój hurraoptymizm. Powodzenia. btw. chciałbym przejrzeć u siebie to sti'98... 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ariel Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 karolwa, kupuj te graty do kucia, ja Ci je zamontuje za 200zl :-D Gazyyy, tak sie sklada ze zakuwam silnik i za 5k to dobry Tuner za robocizne Cie skasuje. Niestety jak cos ma byc Profi zrobione to musi kosztowac ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Ariel "zakuwasz", czy "dajesz do zakucia"...? Bo to chyba duża różnica jeśli liczysz z robocizną. Zasada relacji jest niezmienna: Klient chciałby jak najtaniej, a serwis chciałby jak największą marżę. Dlatego jeden zrobi remont za 7 tysięcy, a inny za 30. Odp. jest gdzieś tam w środku Gazyyy - kupuj zabaweczki, remontuj, rób dokumentację i raportuj na bieżąco, bo technicznych informacji jest jak na lekarstwo. Powodzonka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Ariel "zakuwasz", czy "dajesz do zakucia"...? Bo to chyba duża różnica jeśli liczysz z robocizną. zasadnicza, ale jak sądzę niewiele osób ma w garażu możliwość obróbki i osiowania bloku, spasowania panewek, wyważania układu korbowo-tłokowego, sprawdzenia szczelności głowic, pobawienia się z kołem zamachowym etc. :roll: . 90% domorosłych /i nie tylko/ mechaników najpierw nie potrafi w Subaru rozdzielić silnika ze skrzynią, potem np odkręcić kół rozrządu...a średnicówka kojarzy im się tylko z trasą na śląsku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 tłoki CP, korby Eagle Życzę Ci z całego serca powodzenia Tylko sie nie zdziw za pare tys, km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ariel Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 graft, Xbike wyjaśnił to za mnie Co do tłoków CP to słyszałem różne opinie w tym bardzo dużo negatywnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Wyjaśnił tylko tyle, że Ty takiej możliwości nie posiadasz :twisted Gazyyy'iemu do garażu nie zaglądałem. Pogrzebać przy subaru - bezcenne. Może się uda, może nie. Jest ryzyko jest zabawa, jeśli kogoś na to stać. Jak chcecie pomóc, to przygotujcie chłopakowi listę części oraz niespodzianek jakie na niego czekają podczas rozkładania/składania serducha. A jeśli prowadzicie własne biznesy, to przygotujcie konkretną ofertę z kosztorysem, bo być może nie macie marży 8 tysięcy i Gazyyy zdecyduje się na usługę z gwarancją. Ariel - jaki koszt rewizji? Robiłeś u siebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Zasada relacji jest niezmienna: Klient chciałby jak najtaniej, a serwis chciałby jak największą marżę. Dlatego jeden zrobi remont za 7 tysięcy, a inny za 30. Odp. jest gdzieś tam w środku Tak - ale gazyy dokonal wyjatkowo niefortunnego doboru czesci, cieszac sie, ze jest tanio, a kto placi wiecej ten zapewne frajer. Prawde mowiac dobrze byloby okreslic sie w jakie moce i do jakiego uzytkowania celujemy. Przy tym co Gazyy napisal prawde mowiac powiedzialbym, ze najlepszym rozwiazaniem byloby olanie kucizny, zwlaszcza tej chinskiej, ktora - jak Edwin powiedzial - sama go zaskoczy za pare/parenascie tysiecy km, generujac kolejne koszta "po taniosci". W tym przypadku poszedlbym chyba znow w subarowskie hbr'y - ktore w zupelnosci wystarcza do mocy, jakie zapewne w tym aucie sie pojawia. A gdyby kiedys uzytkownik planowal duzo wieksze moce, to i tak bedzie mial po drodze duzo wiecej problemow do rozwiazania, niz tylko tloki czy korby (jak np. tyle razy powtarzana skrzynia biegow) Sugerowalbym po prostu porozmawianie przede wszystkim z warsztatem, ktory ma doswiadczenie w subaru i poleci cos rozsadnego, bez naciagania i bez zachlystywania sie haslami o kuciznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ariel Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Ariel - jaki koszt rewizji? Robiłeś u siebie? Myślę że to jest cena indywidualna, u mnie wymieniam trochę więcej niż tylko tłoki i korby. Bo skoro zakuwam silnik to wolę od razu podnieść parę parametrów Z racji tego że wiadomo kto robi moje auto to nie wypada mi mówić o cenach Jeśli macie tak wyposażone garaże żeby poskładać do kupy silnik z STI to podziwiam i zazdroszczę. Było już kilka takich sytuacji że ktoś robił silnik w firmie X która coś spieprzyła a potem odwracała kota ogonem a na końcu ogłaszała upadłość. Mnie niestety nie stać na takie fuckupy Z mojej robocizny: Wymontowanie silnika Rewizja i Ocena stanu podzespołów Planowanie/Obróbka Głowic + wymiana szklanek i zaworów Wymiana sprzęgła i koła zamachowego Wymiana Turbo i wtrysków Wymiana Rozrządu Montaż TT Wyłącznik ABS Montaż pasów szelkowych Do tego doszło parę pierdół typu: Montaż uszczelek, obróbka bloku itp. Na końcu poskładanie tego do kupy, docieranie i Remap Cały spec opiszę jak auto zostanie poskładane. Jak ktoś twierdzi że można zrobić remont silnika w STI za 5-7k nawet własnym kosztem to podziwiam, zawsze coś dodatkowego wyjdzie przy takiej robocie. A wracając do tematu części: ceny rzeczywiście są różne, w UK ciężko coś dostać patrząc na kurs Funta. Można kupić Turbo za 7000zł i można Chińskie TD05 Big 16G za 1500zł na Allegro - zależy co kto lubi Pozdrawiam -- Wt lut 14, 2012 11:44 am -- Wyjaśnił tylko tyle, że Ty takiej możliwości nie posiadasz :twisted Nie posiadam, powiem jeszcze że to nie moja branża i nie moje źródło dochodu i ogólnie nie mam na to czasu. Gazyyy, dopóki nie zrobisz rewizji silnika to nie pisz o kosztach P.S ja też myślałem że wymienię sobie tylko uszczelki pod głowicą a całość zamknie się w 2500zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 dopóki nie zrobisz rewizji silnika to nie pisz o kosztach P.S ja też myślałem że wymienię sobie tylko uszczelki pod głowicą a całość zamknie się w 2500zł Pamiętam jak 2 lata temu kupiłem wolnossaka i nie dawało mi spokoju bulgotanie w okolicach nagrzewnicy i w zbiorniku wyrównawczym. Podjechałem więc jako laik do takiego serwisu z 4 w nazwie z KACE. Pan wyszedł, popatrzył i momentalnie postawiona doagnoza- Uszczelka pod jedną z głowic na 100% "poszła". Mnie zmroziło i myślałem, że OIOM w Ochojcu zaraz mnie przywita... Jak Pan zaczął wyliczać, to zrobiło się coś k. 8000pln. Ja na to, ze się jeszcze zastanowię... 1,5 roku później Mark L.A powiedział co by wymienić korek chłodnicy za 20pln. Tak też uczyniłem i objaw zniknął, a samochód dalej sobie świetnie daje radę(niestety już nie u mnie). Jaki z tego morał :?: Pozdrawiam :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Jaki z tego morał :?: Oddać samochód do "żyda"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ariel Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Markus, z tym że ja miałem olej w chłodnicy i brak oleju w silniku, analogicznie żaden korek by mi nie pomógł :wink: Nikt Ci nie postawi pełnej diagnozy bez grubszych oględzin silnika. Markus napisał(a):Jaki z tego morał :?: Oddać samochód do "żyda"? Pewnie, wszyscy przecież naciągają P.S na forum Evo jest dział: "Awarie i Fuckupy" może ta lektura nakarmi wasze potrzeby szukania dziury w całym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazyyy Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Zasada relacji jest niezmienna: Klient chciałby jak najtaniej, a serwis chciałby jak największą marżę. Dlatego jeden zrobi remont za 7 tysięcy, a inny za 30. Odp. jest gdzieś tam w środku Tak - ale gazyy dokonal wyjatkowo niefortunnego doboru czesci, cieszac sie, ze jest tanio, a kto placi wiecej ten zapewne frajer. Prawde mowiac dobrze byloby okreslic sie w jakie moce i do jakiego uzytkowania celujemy. Przy tym co Gazyy napisal prawde mowiac powiedzialbym, ze najlepszym rozwiazaniem byloby olanie kucizny, zwlaszcza tej chinskiej, ktora - jak Edwin powiedzial - sama go zaskoczy za pare/parenascie tysiecy km, generujac kolejne koszta "po taniosci". W tym przypadku poszedlbym chyba znow w subarowskie hbr'y - ktore w zupelnosci wystarcza do mocy, jakie zapewne w tym aucie sie pojawia. A gdyby kiedys uzytkownik planowal duzo wieksze moce, to i tak bedzie mial po drodze duzo wiecej problemow do rozwiazania, niz tylko tloki czy korby (jak np. tyle razy powtarzana skrzynia biegow) Sugerowalbym po prostu porozmawianie przede wszystkim z warsztatem, ktory ma doswiadczenie w subaru i poleci cos rozsadnego, bez naciagania i bez zachlystywania sie haslami o kuciznie. co do kucizny, to nie chodzi o to że to musi być, tylko poprostu wydaje mi się że części kute są podobne cenowo, a co do mocy, to wchodzi tylko remap ew coś w okolicach 300 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 co do kucizny, to nie chodzi o to że to musi być, tylko poprostu wydaje mi się że części kute są podobne cenowo, a co do mocy, to wchodzi tylko remap ew coś w okolicach 300 km. No ale co z tego wynika, ze sa podobne cenowo? Nic. Za podobna cene mozesz tez kupic zapewne z 10ton wegla albo uzywane "sejcento"... Cena to nie jedyny atrybut towaru. Uparles sie przy najtanszej, badziewnej kuciznie i niestety mozesz odczuc tego minusy szybciej, niz sie spodziewasz. Z drugiej strony na 3 lata moze wystarczy, skoro wiele nie jezdzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Panowie, nie ma się co napinać, zawsze powtarzam, że każdemu wedle woli :wink: Jeden słucha inny nie, jeden pomysli 3 razy inny będzie robił wg swojego zamysłu. IMHO do 300 koni ładowanie kucizny jest trochę pozbawione sensu, seria wystarczy w zupełności, EOT :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ariel Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Są kute tloki za 1700zł i są za 3800zł, to samo dotyczy korb i innych części. Gazyyy, jak masz robić z takim funduszem to już lepiej kup używany silnik z dobrego źródła Z resztą AMI wszystko wyjaśnił jak trzeba, święta racja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Pogrzebać przy subaru - bezcenne. Może się uda, może nie. Jest ryzyko jest zabawa, jeśli kogoś na to stać. Słaba rada - widać, że autor wątku to typowy "fresh man" wiec to nie ryzyko tylko raczej rosyjska ruletka z 5-cioma kulami w bębenku 8) . Jak chcecie pomóc, to przygotujcie chłopakowi listę części oraz niespodzianek Kolega o to nie prosi bo jak napisał, zrobił rozpoznanie i nawet sam oferuje pomoc w organizacji gratów . Ja jako pierwszy poprosiłbym w szczególności komplet OEM uszczelek do silnika po 450 PLN. Ilosc ....moze byc cala ciezarowka. Usługi też ma skalkulowane w taki sposob, ze ciężko będzie konkurować ...w ciemno. Jest butnie nastawiony wiec merytoryki nie oczekuje. Tak - ale gazyy dokonal wyjatkowo niefortunnego doboru czesci, cieszac sie, ze jest tanio +1 Jaki z tego morał Taki, ze poprawna diagnostyka jest równie istotna jak poprawna naprawa. Są kute tloki za 1700zł i są za 3800zł, to samo dotyczy korb i innych części. I nie zawsze drozsze musi oznaczac lepsze, ale w przypadku Gazyyy, jestem tego samego zdania co AMI Uparles sie przy najtanszej, badziewnej kuciznie i niestety mozesz odczuc tego minusy szybciej, niz sie spodziewasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Xbike, nic dodać nc ująć. Ale póki pacjent nie określi co go boli i jak chce się leczyć to kicha. Właściwie to jak leczymy i jakimi lekami należy do pacjenta. Może być dobrze i na długo,z zapasem,może być dobrze i na krótko bez zapasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się