Skocz do zawartości

STI '04 czy M3 E46


marcinch

Rekomendowane odpowiedzi

Nie widzę sensu dyskusji co jest szybsze po modyfikacjach i proponowałbym przyhamować ten hurra optymizm roztoczony nad Subaru, porównujmy seryjne egzemplarze.

 

Pozwolę sobie na dalszą dyskusję. Oczywiście są to nowe modele. Sytuacja jest dość interesująca, a byłaby jeszcze ciekawsza gdyby wyrównać auta mocami do M3. No i czterołap jest szybszy na wyjściu z zakrętu, no i czterołap daje radę na suchym, mokrym, nierównym i zapiaszczonym torze. No i ... łatwiej zrobić mody :wink:

Myślę, że przy modach STI do 420 KM cena M3 i tak byłaby chyba wyższa. Ja brałbym STI + mody 8)

P.S. Przepraszam za jakość skanu ... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie widzę sensu dyskusji co jest szybsze po modyfikacjach i proponowałbym przyhamować ten hurra optymizm roztoczony nad Subaru, porównujmy seryjne egzemplarze.

 

Pozwolę sobie na dalszą dyskusję. Oczywiście są to nowe modele. Sytuacja jest dość interesująca, a byłaby jeszcze ciekawsza gdyby wyrównać auta mocami do M3. No i czterołap jest szybszy na wyjściu z zakrętu, no i czterołap daje radę na suchym, mokrym, nierównym i zapiaszczonym torze. No i ... łatwiej zrobić mody :wink:

Myślę, że przy modach STI do 420 KM cena M3 i tak byłaby chyba wyższa. Ja brałbym STI + mody 8)

P.S. Przepraszam za jakość skanu ... :roll:

Co do czterech łap, to w TOP GEAR porównywali M3 V8 z RS5 V8. Quattro Audi z mocniejszym o ok 30KM silnikiem nie nadążało na zakrętach i w nich za M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czterech łap, to w TOP GEAR porównywali M3 V8 z RS5 V8. Quattro Audi z mocniejszym o ok 30KM silnikiem nie nadążało na zakrętach i w nich za M3.

 

proponuje ogladnac jakis bardziej wiarygodny test tych aut , np: zrobiny przez autocar a nie program ktory opiera sie na robieniu show.Oczywisicie zeby nie bylo bardzo lubie TG ale opinia na temat samochjod nie jest u nich wiarygodna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czterech łap, to w TOP GEAR porównywali M3 V8 z RS5 V8. Quattro Audi z mocniejszym o ok 30KM silnikiem nie nadążało na zakrętach i w nich za M3.

 

proponuje ogladnac jakis bardziej wiarygodny test tych aut , np: zrobiny przez autocar a nie program ktory opiera sie na robieniu show.Oczywisicie zeby nie bylo bardzo lubie TG ale opinia na temat samochjod nie jest u nich wiarygodna.

Owszem ich wyścigi na torze są kręcone zabawnie ale miejsce za kółkiem zajmują często kierowcy wyścigowi. Myślę, że Stig robi dobrą robotę testując czas okrążenia a tam RS5 też przegrało z M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem ich wyścigi na torze są kręcone zabawnie ale miejsce za kółkiem zajmują często kierowcy wyścigowi. Myślę, że Stig robi dobrą robotę testując czas okrążenia a tam RS5 też przegrało z M3.

 

przy idealnych warunkach , sadnie kropla deszczu i kazde AWD robi papa M3. Do tego Stig nie wypowiada sie specjalnie jak mi feeling odnosnie danego samochodu , a to bardzo wazne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przy idealnych warunkach , sadnie kropla deszczu i kazde AWD robi papa M3" ???

.

hmm chyba sam w to nie wierzysz??? Jasne, że na mokrym BMW będzie trudniej, ale to nie znaczy, że każde AWD go zrobi.

Tak czy siak będziesz się upierał przy audi ( co widać na załączonym obrazku :) ) a ja wybrałbym M3 ale to temat na inną dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak będziesz się upierał przy audi ( co widać na załączonym obrazku ) a ja wybrałbym M3 ale to temat na inną dyskusję.

nie upieram sie przy audi , podalem ci tylko przyklad programu gdzie testy przeprowadzaja profesjonalni dzienikarze i aktywni lub byli kierowcy wyscigowi.Tak samo w kazdym wypadku bardziej wiarygodna jest dla mnie ocena przez FFifth Gear gdzie i Tiff Needell a tym bardziej Plato to swietni kierowcy wyscigowi.

 

hmm chyba sam w to nie wierzysz??? Jasne, że na mokrym BMW będzie trudniej, ale to nie znaczy, że każde AWD go zrobi.

 

fizyke raczej ciezko jest oszukac.M'ki to wspaniale auta , ale tylko i wylacznie na suchym.Na mokrym a tym bardziej na sniegu to praktycznie bezuzyteczne auto jak kazde RWD z moca pond 400KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak będziesz się upierał przy audi ( co widać na załączonym obrazku ) a ja wybrałbym M3 ale to temat na inną dyskusję.

nie upieram sie przy audi , podalem ci tylko przyklad programu gdzie testy przeprowadzaja profesjonalni dzienikarze i aktywni lub byli kierowcy wyscigowi.Tak samo w kazdym wypadku bardziej wiarygodna jest dla mnie ocena przez FFifth Gear gdzie i Tiff Needell a tym bardziej Plato to swietni kierowcy wyscigowi.

 

hmm chyba sam w to nie wierzysz??? Jasne, że na mokrym BMW będzie trudniej, ale to nie znaczy, że każde AWD go zrobi.

 

fizyke raczej ciezko jest oszukac.M'ki to wspaniale auta , ale tylko i wylacznie na suchym.Na mokrym a tym bardziej na sniegu to praktycznie bezuzyteczne auto jak kazde RWD z moca pond 400KM.

Glatego właśnie wybrałbym M3 bo ma tylny napęd i nie będę się sprzeczał o setne sekundy na okrążeniu.

teraz padnie pytanie dlaczego mam subaru, wiec od razu odpowiem- to inna kasa. Nie mam subaru dlatego, bo odpycha sie z 4-ech ale dlatego ze z niewielkim wkładem można osiągnąc sporą moc. Jesli jednak miałbym wybierać między nowymi- tylko M-ka bo nie potrzebuę auta z napędem na 4.

PS. Imprezę chyba będę miał aż się rozpadnie :mrgreen:

A kierowcy 5thG and 1stG ścigali się już ze sobą niejednokrotnie i nic z tego nie wynikało. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm chyba sam w to nie wierzysz??? Jasne, że na mokrym BMW będzie trudniej, ale to nie znaczy, że każde AWD go zrobi.

niewielkim nakladem to sie robi moc w EVO :P wiec chyba nie trafiles z zakupem :lol:

 

Jesli jednak miałbym wybierać między nowymi- tylko M-ka bo nie potrzebuę auta z napędem na 4.

 

to chyba tez nie ta kasa :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to powiedział klasyk: prawdziwy samochód na silnik z przodu a tylne koła go napędzają". Nie wiele osób czyta książki, słucha muzyki klasycznej a ciągle gadamy a minionej epoce w motoryzacji. Auto ma być niezawodne, ma zapewniać bezpieczeństwo bierne i być stabilne w prowadzeniu. Z całym przekonaniem muszę stwierdzić, że Subaru mi to zapewnia. Pomimo moich kiepskich umiejętności mogę się autem bawić na torze i jeździć po bułki bez skutków ubocznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm chyba sam w to nie wierzysz??? Jasne, że na mokrym BMW będzie trudniej, ale to nie znaczy, że każde AWD go zrobi.

niewielkim nakladem to sie robi moc w EVO :P wiec chyba nie trafiles z zakupem :lol:

Dlatego właśnie kupiłem relatywnie tanie subaru, bo można niewielkim kosztem uzyskać easy 350-380km

 

Jesli jednak miałbym wybierać między nowymi- tylko M-ka bo nie potrzebuę auta z napędem na 4.

 

to chyba tez nie ta kasa :idea:

Nie rozumiem o co Ci chodzi ale wytłumaczę inaczej. Gdybym miał lużne 400tyś. PLNów nie kupiłbym Audi tylko M3 lub c63 a o subaru to nawet bym nie myślał- nie ta klasa.

 

Myślę, że czas zakończyć te wywody bo tematem jest M3 czy SUBARU- audi nie wchodzi w rachubę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mały off ale miałem okazję przejechać się M3 E36.

Zaklatkowany, wypruty, zeszperowany i na dobrej oponie - auto naprawdę robi wrażenie. Przy dużych prędkościach (230-240 km/h wg gps) spokój w środku ale trzeba mieć, szybkie niczym mała japońska, doładowana 4 litrami redbulla ninja, żeby ogarnąć ten sprzęt w kontrach.

 

Gdybym miał zbędne 40kpln na pojeżdżawkowóz to byłby solidny dylemat czy m3, evcia czy może jednak ra :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy AWD ci to da

 

Nie każdy: Infiniti nie

 

-- 21 sty 2012, o 10:01 --

 

Może mały off ale miałem okazję przejechać się M3 E36.

Zaklatkowany, wypruty, zeszperowany i na dobrej oponie - auto naprawdę robi wrażenie. Przy dużych prędkościach (230-240 km/h wg gps) spokój w środku ale trzeba mieć, szybkie niczym mała japońska, doładowana 4 litrami redbulla ninja, żeby ogarnąć ten sprzęt w kontrach.

 

Gdybym miał zbędne 40kpln na pojeżdżawkowóz to byłby solidny dylemat czy m3, evcia czy może jednak ra :mrgreen:

 

Jak tylko 40 tys to brałbym M3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

wiem że to dość dziwne pytać na forum Subaru o taki wybór ale zastanawiam się co wybrać do zabaw na torze? Wszelkie za i przeciw mile widziane!!!!!

 

PS: W obu przypadkach zakładam zakup seryjnego egzemplarza

Po pierwsze odpowiedz sobie szczerze na pytanie - na jakie tory i przy jakiej pogodzie masz zamiar sie wybierać? Jeżeli ma to być Poznań i przeważnie suchy lub pojeżdżawki na lotniskach z szybkimi i przyczepnymi próbami to można rozważyć M3, ale jak auto ma służyć przez cały rok, na każdej nawierzchni i w różnych konfiguracjach torów/tras to raczej STi lub EVO :wink:

Tak dla zobrazowania jak bardzo traci mocne RWD na gorszej nawierzchni podam taki prosty przykład. Jak miałem jeszcze STi to kiedyś w nocy stanąłem na światłach z C63 AMG i w normalnych warunkach nie miałbym szans, ale..............było tylko mokro. Skośnooki cudzoziemiec tak samo jak ja miał chęć być pierwszym na zwężeniu z 3 do 1 pasa za jakieś 200-300m. Ja wystartowałem na zasadzie 5 tyś rpm i strzał ze sprzęgła i wystrzeliłem jak z katapulty, a AMG jeszcze kilka sekund głównie poruszało tyłem na boki zanim efektywnie zaczęło przyśpieszać :wink: - mina kierownika na nastepnych światłach (ja jechałem prosto a on z pasa do skętu w lewo) bezcenna :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...