Lukasz123 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Witam. Dziś musiałem zatrzymać się w połowie stromej góry. Po puszczeniu hamulca auto zjeżdżało mi w dół, jak dodałem gazu lekko i spokojnie podjechał. Wcześniej przy mniejszych górkach auto stało i ani nie podjeżdżało samo ani się nie cofało. Dodam iż jechaliśmy w 3 osoby, autko 2011 2,0 4eat pozycja D cały czas. Czy to normalne zachowanie Forestera A/T że przy stromym wzniesieniu się cofa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 to normalne, tylko wersje z manualną skrzynią są wyposażone w hillholder. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 normalne zjawisko w takich sytuacja warto pomoc sobie lewa noga na hamulcu albo recznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Według mnie może się zdarzyć, ale nie jest to chyba normalne/stałe zjawisko. Mi raz czy dwa się też zdarzyło, ale generalnie "skrzynia trzyma" i nie pozwala przez krótki czas na staczanie się samochodu - coś jak hillholder. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Dziękuję Wam za odpowiedzi, dodam iż na znacznie mniej stromych górkach i w codziennej jeździe nie ma tego zjawiska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 dokladnie na mniej stromych gorkach sila jaka jest na konwerterze automatycznej skrzyni przy zalaczonym trybie D/3/2/1/ wystarcza zeby auto stalo w miejscu ta sama sila na plaskim powoduje tzw pelzanie auta -- 28 gru 2011, o 09:38 -- karol76, przy bardzo stromych podjazdach auto bedzie sie staczac do tylu mimo wlaczonego trybu D/3/2/1 to jest normalne zjawisko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 karol76, przy bardzo stromych podjazdach auto bedzie sie staczac do tylu mimo wlaczonego trybu D/3/2/1 to jest normalne zjawisko Wiem, zdarzyło mi się na bardzo stromym podjeździe na parkingu podziemnym. Byłem mocno zdziwiony i wtedy nie do końca przygotowany na tę okoliczność. Autko mocno szarpnęło jak dałem w palnik, bo za mną bardzo blisko był inny kierownik. :wink: Teraz już jestem czujny przy takich ostrych podjazdach - ręczny pomaga. W "normalnych" warunkach (wzniesienia o niewielkim stopniu nachylenia) nie ma problemu. Jest git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomany22 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Łukasz a ile pali ci to cacko w automacie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Chyba wtedy sprzęgło hydrokinetyczne nie jest wystarczająco spięte żeby utrzymać samochód na stromej górce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioo Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Chyba wtedy sprzęgło hydrokinetyczne nie jest wystarczająco spięte żeby utrzymać samochód na stromej górce. Ktoś z Was forumowiczów naprawiał taką przypadłość? Mój forek właśnie zaczął się staczać z górek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Sprzęgło hydrokinetyczne spięte jest tylko olejem, jak pisano wcześniej - na płaskim pełza, na górce trzyma, a na stromym nie. Tak czy inaczej się ślizga (na sztywno spinane jest dodatkowym sprzęgłem na wyższych biegach, przy spokojnej jeździe, by nie tracić energii na poślizg). Jeśli trzyma gorzej niż kiedyś, to może coś z nim nr teges (sterowanie "kierownicą", poziom oleju albo erozja łopatek), ale i zdrowe jak się przekroczy siłę oporów, to puści. Poza tym wspomniane problemy powinny być widoczne przy ruszaniu i w jeździe. Uwaga - może obroty jałowe spadły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioo Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Sprzęgło hydrokinetyczne spięte jest tylko olejem, jak pisano wcześniej - na płaskim pełza, na górce trzyma, a na stromym nie. Tak czy inaczej się ślizga (na sztywno spinane jest dodatkowym sprzęgłem na wyższych biegach, przy spokojnej jeździe, by nie tracić energii na poślizg). Jeśli trzyma gorzej niż kiedyś, to może coś z nim nr teges (sterowanie "kierownicą", poziom oleju albo erozja łopatek), ale i zdrowe jak się przekroczy siłę oporów, to puści. Poza tym wspomniane problemy powinny być widoczne przy ruszaniu i w jeździe. Uwaga - może obroty jałowe spadły ? Jeździłem dziś cały dzień. Nie widzę żadnej różnicy w jeździe. Obroty jałowe w zasadzie bez zmian, jedyne co to jest chyba ciut głośniejszy ale obstawiam, że to raczej coś z wydechem. Poza tym przyśpieszenie jest, rusza normalnie, zmienia biegi normalnie, redukuje normalnie. Jutro dzwonie do http://midparts.pl/, zobaczymy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) U mnie jest podobna sytuacja. Na niewielkim nachyleniu pojazd stoi w miejscu. Na płaskim lekko pełza do przodu, a niestety przy wiekszej stromiźnie stacza się w dół. Czasem pomaga funkca "HOLD" i pojazd wtedy przy trochę większym nachyleniu utrzymuje stałą pozycję. Co do spalania o którym ktoś wspomniał na trasie przy ok 120 km/h potrafi zejść do 9,5 l/100 km. Przy większej prędkości 140 km/h, załadowany spala ok 11 l/100 km. Przy obecnych mrozach myślę że spalanie może wzrosnąć do ok 14-15 litrów. Dodam że mam porównanie PB do LPG które u mnie jest na podbnym poziomie. Edytowane 8 Stycznia 2017 przez diamond Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 (edytowane) Czasem pomaga funkca "HOLD" i pojazd wtedy przy trochę większym nachyleniu utrzymuje stałą pozycję. Utrzymuje go siła sugestii. Funkcja HOLD w starszych automatach nie ma chyba nic wspólnego z trzymaniem auta na wzniesieniu. Tryb HOLD Nacisnąć dolną część klawisza. Przeznaczony do jazdy po śliskich, ośnieżonych lub błotnistych drogach. https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/54803-forester-25xt-automatmanual-a-przyspieszenie/page-3#entry1590581 Edytowane 9 Stycznia 2017 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się