Skocz do zawartości

Brak doładowania turbo w WRX 01


Dice

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dziś w drodze do pracy mój WRX 01 (seryjny) stał się słaby. Na dodatek przestałem słyszeć jak turbo doładowuje.

 

Akurat dziś przyszły do mnie zegary doładowania turbo i na szybko sprawdzając to turbo w ogóle nie dmucha.

 

Czy ktoś wie co może być przyczyną? Wydaje mi się, że turbo nie może nagle tak nawalić, aby ciśnienie znikło, tym bardziej, że w ogóle nie kopci z tyłu.

 

Będę wdzięczny za rady.

 

Pozdrawiam,

Damian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dziś w drodze do pracy mój WRX 01 (seryjny) stał się słaby. Na dodatek przestałem słyszeć jak turbo doładowuje.

 

Akurat dziś przyszły do mnie zegary doładowania turbo i na szybko sprawdzając to turbo w ogóle nie dmucha.

 

Czy ktoś wie co może być przyczyną? Wydaje mi się, że turbo nie może nagle tak nawalić, aby ciśnienie znikło, tym bardziej, że w ogóle nie kopci z tyłu.

 

Będę wdzięczny za rady.

 

Pozdrawiam,

Damian.

 

Jak nagle się tak zrobiło, to może z tych najprostrzych rzeczy WG się zawiesił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki ciśnieniowe sprawdzone? Daj jakieś foty - jak to tam wygląda. Może trzeba zainwestować parę groszy w silikony...

 

PS. W jakim mieście kupiłeś tego WRX'a...? Uzupełnij profil - zawsze może się znajdzie pomocna dusza, która rzuci okiem, wsadzi łapska gdzie trzeba i naprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając kolejno, to jestem z Poznania, a auto kupiłem w Krotoszynie.

 

Wężyki przejrzałem i znalazłem jeden ukruszony, ale to nie rozwiązało problemu. Sprawa jest o tyle dziwna, że nie słychać żadnego syku pod tytułem "ucieka ciśnienie", auto pracuje normalnie, żadnych dodatkowych hałasów. Jest jedynie słabsze.

 

Nie bardzo wiem co to prekat w uppipe... :/

 

Załączam foty:

 

sub1.jpg

 

sub2.jpg

 

sub3.jpg

 

Dzięki za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć ten czerwony kurek na full , powinno pomóc :wink: :mrgreen:

 

A serio , to powodów że nie ładuje jest co najmniej kilkanaście

sprawdz najpierw tak :

odepnij całkiem aktuator ( ten grzybek z ramieniem do turbo )

weź kawałek druta np. ze migomata lub czegokolwiek, i zablokuj klapkę turbo ( skręć ją na sztywno tym drutem ) tak żeby sie nie ruszała

odpal auto i zobacz , na dwójce czy trójce powinno tak ładowac że zrobi boost cut i na chwile odetnie , to oznacza że turbo jest ok, precat też, i problem nalezy w sterowaniu , i wtedy jest co najmniej kilka rzeczy nastepnych do sprawdzenia

Powodzenia :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź kawałek druta np. ze migomata lub czegokolwiek, i zablokuj klapkę turbo ( skręć ją na sztywno tym drutem ) tak żeby sie nie ruszała

 

Druciarstwo :P

 

być może , ale nie znam szybszego sposobu praktycznie 100% na sprawdzenie turbo + aktuatora, a od jednego boost cuta , nic mu nie będzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem co to prekat w uppipe

 

uppipe to element pomiedzy kolektorem wydechowym a turbosprezarką...Twoj akurat samochód w owym uppipe ma ZLO zwane prekatem.....w/w katalizator ma tendencje do rozsypywania sie w drobny mak....owy mak częściowo blokuje przepływ spalin a częściowo pragnie zamieszkać w Twojej turbosprezarce. O ile to jest powodem usterki to testy z odpinaniem wężyka wastegate i pedałem w podłoge nie będą mile widziane. Inna sprawa, ze jak sie rozsypał to z tej sprezarki i tak pozytku wielkiego juz nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soplica, a check Ci się świecił jak padła przepływka?

 

U mnie nic na żółto na desce nie pali...

 

Zaraz chyba w tym deszczu zacznę to rozbierać przed robotą :P

 

-- So gru 17, 2011 12:27 pm --

 

No i jak powiedział, tak zrobił. Zdjąłem na szybko pod chmurką IC, wszystko wyglada ok.

 

Miałem nadzieję, że odpalę auto i zobaczę czy turbo dmucha, ale niestety jestem tu sam i zaraz po odpaleniu bez IC auto gaśnie (przepływka jest wówczas odpięta)... Tyle z dzisiejszej weryfikacji.

 

Choć ciągle odstawiam, że turbo niedmucha, bo słyszałbym, że gdzieś syczy, a tu nic :/.

 

Generalnie sprostujcie mnie, jeśli się myle... napędzianiem turbiny nie steruje elektronika. Tylko WG sterowany ciśnieniem doładowania. Komputer nie może sobie "wyłączyć" turbo, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...