owoc666 Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Tak się zacząłem zastanawiać. Dlaczego przy dynamicznym ruszeniu (w Legacu dopiero na śniegu, ale np. w WRXie OGSa już na mokrym) auto "staje bokiem"..? I to zawsze w tą samą stronę. Co jest? Źle wyważone? Zła geometria? Czy inne czynniki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 rozdzial momentu jest 50/50.....przy ruszaniu obciazony jest bardziej tyl.....jako pewnie cos z tego wynika.... :roll:....mamy tu studentow AGH - niech oni cos wymysla :wink: Ale to zjawisko chyba ogolnie wystepuje przy AWD... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 He he - a zawsze jeździsz samochodem w dwie osoby o identycznej wadze? Czy zazwyczaj jesteś tam sam, jako kierowca? No to już masz odpowiedź, dlaczego to jest zawsze w jedną stronę... Szczególnie, że pewnie jak jeździsz z rodzicami, to pewnie nie ruszasz tak dynamicznie, by postawiło samochód bokiem . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 dobra, to czemu woda w kiblu zawsze splywa w ta sama strone, hmm? :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 dobra, to czemu woda w kiblu zawsze splywa w ta sama strone, hmm? :roll: a w ile stron kręci się ziemia...? :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 ....ale to by oznaczalo, ze w Australii woda splywa w druga strone! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 ....ale to by oznaczalo, ze w Australii woda splywa w druga strone! Tam w ogóle nie spływa, bo wszyscy chodzą do góry nogami PS. Tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 PS. Tak. A wez idz pojezdzij swoja Impreza, Klugscheisser 8) :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Zapewne nie wystepuje tam gdzie przód ma sporo większy ciąg niż tył. owoc666, a boczek ucieka ci zawsze od strony kierwcy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted January 19, 2006 Author Share Posted January 19, 2006 Szczególnie, że pewnie jak jeździsz z rodzicami, to pewnie nie ruszasz tak dynamicznie, by postawiło samochód bokiem . owoc666, a boczek ucieka ci zawsze od strony kierwcy? Nie rozumiem. Dupa wyjeżdża na lewo od mojego fotela. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 ....ale to by oznaczalo, ze w Australii woda splywa w druga strone! No ale zależnie od półkuli to strumień spływającej wody tworzy wir zakrecony albo w lewo albo w prawo o ile pamiętam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 A ja owszem ......tzn ruszam ostro, ale samochodu nie stawia :wink: (chodzi o ruszanie z rodzicielami na pokladzie...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted January 19, 2006 Author Share Posted January 19, 2006 A ja owszem ......tzn ruszam ostro, ale samochodu nie stawia :wink: (chodzi o ruszanie z rodzicielami na pokladzie...) Ja ostatnio rodzicielce pokazywałem, jak fajnie można Legacem stanąć bokiem na śniegu - i bez problemu wrócić do poprzedniego toru jazdy. Było ok, dopóki w pewnym momencie nie przegiąłem - tak, że stanąłem prawie w poprzek drogi . Mówiła, że jej to już się raz, nieświadomie zdarzyło - i wcale się jej nie podobało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek@klubsubaru.pl Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 a to czasem nie jest tak (ze stawaniem bokiem, nie z wodą z kibla ), że z tyłu jest jakaś tam szperka i się spina i dlatego staje (bokiem)? mi się zawsze tak wydawało... Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted January 19, 2006 Author Share Posted January 19, 2006 Legac ma tylko centralną szperę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek@klubsubaru.pl Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 a Impreza z roku 1997? bo nie wiem... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted January 19, 2006 Author Share Posted January 19, 2006 Wolny ssak - nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek@klubsubaru.pl Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 nie?!??!?! no jak to nie??!?! to co ja tam mam? nic? ok, trza zapolować na jakiegoś GTka i mu wykręcić tylny most... Link to comment Share on other sites More sharing options...
QL Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 pomijając powyższe podpowiedzi masz następujace możliwości: 1. założyłeś odwrotnie oponę kierunkową na tyle 2. ktoś Ci kabelki zamienił i rozdziela 50/50 tyle ze nie na przód / tył a na prawo / lewo 3. tylny dyfer masz do góry nogami założony i koło talerzowe jest nie z tej strony co konstruktorzy przewidzieli więc satelity gupieją i bardziej jedno koło ciągnie niż drugie aha i mam pytanie: auto ucieka na lewo od Twoje fotela ale jak patrzysz od przodu, czy jak siedzisz przodem do jazdy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted January 19, 2006 Author Share Posted January 19, 2006 aha i mam pytanie: auto ucieka na lewo od Twoje fotela ale jak patrzysz od przodu, czy jak siedzisz przodem do jazdy? To chyba bez znaczenia... OGSowi też staje bokiem - i to WRX. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moniqa Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 OGSowi też staje bokiem -. a co na to szanowna małżonka :?: sorry nie mogłam sie powstrzymać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 przypomina mi to rubryke w karcie zdrowia, z ktora nam kazali w klasie maturalnej isc do lekarza: "odchylenie rozwoju plciowego wg. Bernera" (czy jakiegos innego faceta) Niezlesmy sie nameczyli, zeby w koncu stwierdzic, ze to jednak nie katomierzem trzeba.... ale jak dokladnie to dalej nie wiem :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Mi BB ucieka w prawo (to porządna dziewczyna, nie skacze na lewo ), ale nic nie muszę nawet robić, bo się włącza DCCD i robi wszystko za mnie 8). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogs Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 OGSowi też staje bokiem -. a co na to szanowna małżonka :?: sorry nie mogłam sie powstrzymać A co jej do tego? A co do samochodu :wink: - to faktycznie samochod staje bokiem zawsze zgodnie ze wskazowkami zegara... a moze przypadek? :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
g-seven Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Tak się zacząłem zastanawiać. Dlaczego przy dynamicznym ruszeniu (w Legacu dopiero na śniegu, ale np. w WRXie OGSa już na mokrym) auto "staje bokiem"..? I to zawsze w tą samą stronę. Co jest? Źle wyważone? Zła geometria? Czy inne czynniki? Hmmm, mi staje w dwie strony ;P (bez skojarzeń) :wink: :wink: :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now