Skocz do zawartości

Dlaczego Subaru "staje bokiem" ?


owoc666

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie mysle, ze wystarczy delikatnie zle ustawiona zbieznosc i juz bedzie stawalo zawsze w ta sama strone bo czymajac prosto kierownice na starcie mozemy miec minimalnie skrecone kola...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

....ale to by oznaczalo, ze w Australii woda splywa w druga strone! :idea:

 

Tam w ogóle nie spływa, bo wszyscy chodzą do góry nogami :mrgreen:

 

PS. Tak.

Niby dlaczego ? W Australi woda powinna spływać w tą samą stronę. Wszędzie powinna spływać w tą samą stronę.

 

Czy te wasze Subaru zaczynają się kręcić w tą samą stronę co woda w klozecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogole to najlepiej chyba by bylo sprawdzic na lodzie i porownac pare samochodow. Nie chce mi sie wierzyc, ze wynika to ze zlej zbierznosci. OGS, sprobuj ostrowac z osoba o zblizonej masie do Twojej na prawym fotelu - ciekawe jaki bedzie rezultat :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajde zalodowacialy placyk to poprobuje... Dzisiaj (ale to zanim przeczytalem tego posta) krecilem sie pod Geantem... ale ochrona mnie przegonila... ale ludzie mieli atrakcje przynajmiej :twisted: Fajnie bylo slisko - z miejsca krecil sie w kolko 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym że woda w kiblu kręci się na jednej półkuli w jedną stronę a na drugiej w drugą zastanawiał się coriolis (nie pamiętam jak się pisze) i naukowo to wyjaśnił. A co do zarzucania tyłem w jedną stronę to wszystko ma naukowe wyjaśnienie. Po pierwsze sposób jazdy, możesz tego nie zauważać i dawać skręcając w prawo bardziej w gwizdek ( zauważcie jak się kręcicie po placyku i bączki kręcicie bezwiednie zazwyczaj robimy to w lewo bo dla kierowcy bezpieczniej), kolejna sprawa jadąc ośnieżoną drogą mając zakręt lewy gdy zaczyna wynosić tył opony wjeźdzają na rozjeźdzony śnieg przy poboczu, gdy skręcasz w prawo wynosi cię w lewo na oblodzony wyślizgany srodek jezdni. Mnie np wynosi zawsze na zakrętach w prawo ale szybciej je pokonuje niż lewe bo boje się że mnie wyniesie i przydzwonie czołowo w kogoś, zauważył to dopiero pasażer obserwator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wprawdzie nie mam takiego wyczynowca jak Wy , ale byłam sprawdzić jak to jest

no więc mój Justy startuje równo jak po sznurku ( tylko ja w środku)

potem próbował sam mój chłop (waga 90 kg) i też jechał prosto

start na obrotach ok 4 tys.

niestety nie wiem jaki mam podział napędu

 

P.S. u mnie woda w kiblu kręci w prawo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja sprawdziłem libero.

 

dałem gazu.....no wiecie nie mam obrotomierza,

 

pusciłem sprzegło...............

 

i jazda!!!!!!!!!!!

 

podniósł przednie kółka, tak na dystansie 3 m.....

 

myślicie że to dlatego że tam jest silnik z tyłu???

 

ale odjazd, ludziska sie gapili !!!!

 

zaznaczam ze zrobiłem to na suchym asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozdzial momentu jest 50/50.....przy ruszaniu obciazony jest bardziej tyl.....jako pewnie cos z tego wynika.... :roll:....mamy tu studentow AGH - niech oni cos wymysla :wink: Ale to zjawisko chyba ogolnie wystepuje przy AWD...

 

Nie calkiem to prawda...ja np mam 35/65, a jak masz dccd ustawionie na auto, to juz roznie moze byc. A i tak staje bokiem....dlatego trzeba kontrowac i ma sie spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wprawdzie nie mam takiego wyczynowca jak Wy , ale byłam sprawdzić jak to jest

no więc mój Justy startuje równo jak po sznurku ( tylko ja w środku)

potem próbował sam mój chłop (waga 90 kg) i też jechał prosto

start na obrotach ok 4 tys.

niestety nie wiem jaki mam podział napędu

 

P.S. u mnie woda w kiblu kręci w prawo

 

W justy też nie jest 50/50?

 

QL... nagraj to! Musze to zobaczyc

 

Jestem za!

 

Za to umnie prezważnie staje na prawo (od dziecka :mrgreen: ) jednak zobaczyłem, że robie korekty samoistnie 8) tydzień próbowałem to wyczuć :| Nie to jak być głabem :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Huzar: nie wiem jak Ci to powiedziec.....

 

ale poniewaz w justy i libero nie mamy sprzegieł - tzn technicznie mamy to co zesprzegla, ale nie w sensie jakis poslizgowych urządzonek regulujących siłę napedową - tylko złączony napęd na stałe, to nie wiem jak to podzielić....

 

tak właściwie mamy lepiej niż reszta subarowców - bo my mamy 100/100

 

- a oni tylko 50/50.

 

ha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi BB ucieka w prawo (to porządna dziewczyna, nie skacze na lewo :mrgreen:), ale nic nie muszę nawet robić, bo się włącza DCCD i robi wszystko za mnie 8).

Przemeq, ja nie mam DCCD, i moj te ucieka na prawo, w szczególności przy ostrym przyśpieszaniu.

Ale jeszcze lepszy efekt jest jak człowiek jedzie sobie spokojnie tak kolo 50-60 na sniegu/lodzie, za nim sznur aut, lekki szeroki zakręt, po wyjściu z zakrętu dodaje się trochę gazu, tak aby tył stanoł lekko bokiem, a wszyscy za toba nagle sie hamują do 20 i tak jadą dalej, a ty jedziesz z pełną kontrolą 50 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...