Skocz do zawartości

zywotnosc silnika 2.0 125 km??


kubeusz1

Rekomendowane odpowiedzi

Mój Forek 2004, przebieg 101kkm.

 

I pamiętaj by olej także wymieniać co 10 000km. Zdrowiej dla silnika.

Eno, ale bez przesady, nie w wolnossącym. Jak się leje dobry olej to te 15000km jest bardzo ok. Chyba, że jeździsz 5km dziennie wtedy oliwa jest wiecznie niedogrzana.

 

Patrząc na rok i przebieg to właśnie tak jest. Poza tym na pewno nie pogorszy nic, a może pomóc, a koszty nie są takie porażające ;).

W instrukcji jest niby napisane te 12 500, ale mówię że te 2500 Cię nie zbawi. Częstsze zmiany oleju zalecane w tych starszych silnikach też są wskazane. Wierz mi, że to dobra recepta i jeden z czynników na długowieczność i mówię to z punktu mechanika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Forek 2004, przebieg 101kkm.

 

I pamiętaj by olej także wymieniać co 10 000km. Zdrowiej dla silnika.

Eno, ale bez przesady, nie w wolnossącym. Jak się leje dobry olej to te 15000km jest bardzo ok. Chyba, że jeździsz 5km dziennie wtedy oliwa jest wiecznie niedogrzana.

 

Patrząc na rok i przebieg to właśnie tak jest. Poza tym na pewno nie pogorszy nic, a może pomóc, a koszty nie są takie porażające ;).

W instrukcji jest niby napisane te 12 500, ale mówię że te 2500 Cię nie zbawi. Częstsze zmiany oleju zalecane w tych starszych silnikach też są wskazane. Wierz mi, że to dobra recepta i jeden z czynników na długowieczność i mówię to z punktu mechanika ;)

 

Dzięki za odpowiedź !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypkenzie, przyszło mi jeszcze do głowy że może katalizator się posypał i stąd te większe spalanie... Ale to chyba odczułbyś zamulenie samochodu - niech mnie ktoś poprawi jak się mylę. A skoro Adam powiedział, żebyś go już nie męczył, to ogólnie z samochodem jest OK :) Sam katalizator to chyba najszybciej będzie sprawdzić analizatorem spalin. Co do hamowni to może ktoś z forum podpowie Ci gdzie można podjechać w Wawie, z tego co kojarzę to była kiedyś nawet grupowa ustawka na jakiejś hamowni (nie wiem czy nie tu: http://ecu-performance.com.pl/) - więc można ta będzie godna polecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojej instrukcji jest to 12500km :roll:

 

bo jakoś w okolicach MY2001-2002 zmieniło się na 15.000 :wink: a przedtem faktycznie było 12.500

 

To co pisze w instrukcji należy traktować z przymrużeniem oka bo na przykład w takiej Lagunie pisze że co 30 000km należy wymieniać olej i teraz nie bez powodu jest zwana królową lawet :lol: Tak zresztą jest w większości nowych aut..

 

Ale wiadomo każdy ma swoje racje ;). Faktycznie jeśli ktoś za każdym razem gdy odpali auto i zrobi te przynajmniej 50 czy nawet 100km to faktycznie olej się dobrze rozgrzeje i można by po 15 000 km wymienić olej.

 

Najzdrowsze dla silnika to wymiana oleju co 10 000km lub co rok jeżeli bardzo mało jeździmy lub rzadko dobrze nagrzewamy auto ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częstsze zmiany oleju zalecane w tych starszych silnikach też są wskazane. Wierz mi, że to dobra recepta i jeden z czynników na długowieczność i mówię to z punktu mechanika ;)

Starszy silnik to pojęcie względne. Z biegiem lat bardziej zwracałbym uwagę na dobór odpowiedniej lepkości oleju niż na częstotliwość wymiany. Jeżeli układ smarowania jest szczelny, wszelkie uszczelki są w dobrej kondycji to nie widzę powodu by olej zmieniać częściej. Miałem okazję oglądać bebechy silnika diesla, w którym oliwa nie była zmieniana przez 6 lat. Fakt, auto nie zrobiło w tym czasie miliona kilometrów, ale to i tak zbyt długo jak na jedną porcję oleju. I co ? Wszystko w doskonałej kondycji (silnik miał już łącznie 20 lat). W projektowaniu maszyn zakłada się duże współczynniki bezpieczeństwa. A mistrzami w tym są (byli) japończycy. Stąd właśnie wartości typu 10000km. Oni wolą zmniejszyć wytrzymałość danego elementu o 20 000km ale zachowują w ten sposób pewność prawie 100% bezawaryjności. To samo jest z paskiem rozrządu. To, że pasek japoński wytrzymuje tylko 105 nie oznacza, że jest gorszy od VW który jedzie 140. To po prostu daleko położona granica wytrzymałości tego elementu aby mieć pewność, że nie strzeli na 500km przed planowaną wymianą.

 

Obecnie wielu producentów stosuje wydłużone interwały wymiany oleju, również w mocnych silnikach z turbo. Oleje są coraz lepsze jakościowo. Czasami lepszym rozwiązaniem byłaby wymiana samego filtra oleju.

 

Ja nikomu nie bronię wymieniać co 10000km. Ale postępując w ten sposób niedługo będziecie wymieniać olej co 5000km bez żadnego konkretnego argumentu.

 

To co pisze w instrukcji należy traktować z przymrużeniem oka bo na przykład w takiej Lagunie pisze że co 30 000km należy wymieniać olej i teraz nie bez powodu jest zwana królową lawet :lol: Tak zresztą jest w większości nowych aut..

A ile z tych Lagun wylądowało w serwisie ze względu na problem z układem smarowania ? Skoro producent wyliczył, że można spokojnie jeździć 30000km na jednym oleju o danych parametrach tzn. że sobie przebadał ten temat. Inaczej zbankrutowałby na naprawach gwarancyjnych. Focusem robiłem niejednokrotnie po 20000km na jednym oleju. Auto jest w naszej rodzinie już ładnych kilka lat i silnik jest w doskonałej kondycji. A kupiony był używany więc nie znam jego przeszłości.

 

Podsumowując: jedynym argumentem (moim zdaniem) do częstszej wymiany oleju jest użytkowanie pojazdu na krótkich dystansach lub w trudnych warunkach środowiskowych. No i oczywiście kiepski stan szczelności również jest arguementem aby częściej lać nowy olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypkenzie, przyszło mi jeszcze do głowy że może katalizator się posypał i stąd te większe spalanie... Ale to chyba odczułbyś zamulenie samochodu - niech mnie ktoś poprawi jak się mylę. A skoro Adam powiedział, żebyś go już nie męczył, to ogólnie z samochodem jest OK :) Sam katalizator to chyba najszybciej będzie sprawdzić analizatorem spalin. Co do hamowni to może ktoś z forum podpowie Ci gdzie można podjechać w Wawie, z tego co kojarzę to była kiedyś nawet grupowa ustawka na jakiejś hamowni (nie wiem czy nie tu: http://ecu-performance.com.pl/) - więc można ta będzie godna polecenia.

 

Dzięki jASIEM :)

 

Katalizator jest Ok :)

Chyba przesadzam troszkę, aż tak niespiesznie nie powożę :) 13 literów to chyba średnia :)

Jak jeździłem energiczniej potrafił palić 16 i 17 :) więc teraz nie ma tragedii :)

 

Czyżbyśmy do tego samego Adama jeździli ??? :)

 

pzdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżbyśmy do tego samego Adama jeździli ??? :)

Tak mi się wydaje... ;)

Chyba przesadzam troszkę, aż tak niespiesznie nie powożę :) 13 literów to chyba średnia :)

Jak jeździłem energiczniej potrafił palić 16 i 17 :)więc teraz nie ma tragedii :)

I tego się trzymajmy :)

 

Dokładnie :)

Pozwolisz jasiem :) w razie jak by co będę się radził, ok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dolaczam do licytacji - legacy II, silnik 2.0 z LPG(instalacja I generacji) przebieg 362 tys. Bierze troche oleju, chociaz uszczelniam silnik jak stara lajbe. Spala jednak oleju troche, zwlaszcza przy duzych predkosciach. 180 km/h na A4 podobno bez klopotow. Spalanie LPG od 12 do 15 litrow

 

A pytanie dotyczylo forestera - mam teraz okazje rozpoczac uzytkowanie forka 2.0 BI-Fuel JTD, czyli od nowosci instalacja wtrysku cieklego gazu. Ma nabite 250 tys i nie wykazuje na razie oznak checi udania sie do krainy manitou. Wiecej bede wiedzial po wizycie w serwisie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...