Skocz do zawartości

zywotnosc silnika 2.0 125 km??


kubeusz1

Rekomendowane odpowiedzi

jaka jest zywotnosc silnika 2.0 125 km

 

 

jest to jedne z "zywotniejszych" silnikow subaru

 

trzeba pamietac o terminowej kontroli luzow zaworowych i o rozrzadzie co 100kkm

 

z gazem (dobrej jakosci instalacja) nie ma najmniejszego problemu nalezy tylko 2 x czescie kontrolowac luz zaworowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubeusz1, w Imprezie- ten sam silnik. Przebieg 230kkm, z tego na LPG ponad 100k. Z mechaniki robiony tylko rozrząd, luzy i to wszystko. Nie piszę tutaj o takich rzeczach jak świece i inne eksploatacyjne rzeczy. Silnik nie bierze nawet grama oleju, spalanie w okolicach 11-12l w cyklu mieszanym. Z mechaniki mogę dodać, że z poważniejszych rzeczy robione było tylko sprzęgło :)

Naprawdę 2.0 N/A to są silniki bardzo trwałe i trzeba się postarać by to zajechać

LPG zawsze skraca żywotność silnika
czy to jest czyms potwierdzone??

całkowicie niczym. Jest jeszcze na pewno kilka osób, które potwierdzą, że do N/A dobra instalacja, przeglądy na czas i nie ma większych problemów :wink:

 

-- 20 lis 2011, o 19:20 --

 

Opowieściami użytkowników dyszla.

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, jak się smaruje to się jedzie. Wszystko robione na czas działa. Mój Forek 2004, przebieg 101kkm. Ostatnio nowe zawieszenie wrzucone na tył, oryginalne Subaru, przód jak nowy aż się Adam z Zalesia zdziwił. Rozrząd przy 107kkm i luzy i dali jazda. Oleju nie łyka ponad normę. Ni mam zainstalowanego LPG :) chciałem tylko pochwalić ten japoński motor :) Gorąco !!! Polecam !!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są oznaki kończącego się sprzęgła ?

 

-- 20 lis 2011, o 20:37 --

 

cypkenzie Ni mam zainstalowanego LPG :)

 

 

 

 

 

 

i chwała Ci za to

 

no cóż :) zalewanie V-Power Racing kosztuje ale silnika przez to nie zabijam. Z LPG różnie bywa :(

 

-- 20 lis 2011, o 20:37 --

 

silnik jak silnik martw sie o sprzegło

 

 

A jakie są oznaki kończącego się sprzęgła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są oznaki kończącego się sprzęgła ?

 

 

Szarpanie, ciężko wchodzące biegi, a nawet zgrzytanie (tu trzeba sprawdzić też synchronizatory ;) ).

 

 

Co do żywotności to ojciec ma Legacy z tym silnikiem. Zrobił ponad 200 000km (w tym 80 000 zrobił ojciec) i bez większego wrażenia jedzie dalej. Nigdy nie było sytuacji że silnik zawiódł. Ponad +40 stopni czy ponad -30 stopni, a motor kręci tak samo i bez przejęcia normalnie odpala.

 

Wujka Forek z tym silnikiem ma już 360 000 nalatane i o dziwo powiedział bym że pracuje nawet ładniej od tego co u ojca w Legacy ;)

 

Znajomy chcąc kupić Legacy pojechał do Austrii obejrzeć autko. Przebieg to ponad 600 000km, ale z pełną dokumentacją serwisową. Segregator papierów i zeszyt na pieczątki serwisowe (w oryginalnej książce już dawno skończyło się miejsce ;) ). Motor oryginalny. Ale jednak nie zdecydował się znajomy bo go przebieg przeraził ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wstyd się przyznać ale mój ma trochę ponad 360 000 i chodzi wg mnie bardzo ładnie, po regulacji zaworów nie ma problemów w zimie. Oleju nie dolewam od wymiany do wymiany :) opiłków z olejem nie wylewam ;p Od roku jeżdźę na LPG, dopiero ze 20 000. Ale dobrze wyregulowana instalacja nie ma prawa szkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-power nic nie daje

co masz napisane na klapce paliwa? 95 , to lej 95

 

chyba ze masz za duzo grosza

 

nie chodzi o grosz ale o dobre paliwo.

podobno nie można zalewać ciągle setką, więc leję na zmianę i wszystko działa bez zarzutu.

 

, sprzeglo jak sie skonczy to nie pojedziesz dalej:)

 

też mi odpowiedź ... nie natrudziłeś się ....

 

-- 20 lis 2011, o 23:08 --

 

A jakie są oznaki kończącego się sprzęgła ?

 

 

Szarpanie, ciężko wchodzące biegi, a nawet zgrzytanie (tu trzeba sprawdzić też synchronizatory ;) ).

 

 

Co do żywotności to ojciec ma Legacy z tym silnikiem. Zrobił ponad 200 000km (w tym 80 000 zrobił ojciec) i bez większego wrażenia jedzie dalej. Nigdy nie było sytuacji że silnik zawiódł. Ponad +40 stopni czy ponad -30 stopni, a motor kręci tak samo i bez przejęcia normalnie odpala.

 

Wujka Forek z tym silnikiem ma już 360 000 nalatane i o dziwo powiedział bym że pracuje nawet ładniej od tego co u ojca w Legacy ;)

 

Znajomy chcąc kupić Legacy pojechał do Austrii obejrzeć autko. Przebieg to ponad 600 000km, ale z pełną dokumentacją serwisową. Segregator papierów i zeszyt na pieczątki serwisowe (w oryginalnej książce już dawno skończyło się miejsce ;) ). Motor oryginalny. Ale jednak nie zdecydował się znajomy bo go przebieg przeraził ;)

 

Pozdrawiam

 

Wielgachne Dzięki za opasły opis ... uspokoił mnie bo żadnych w/w oznak nie ma i nie było.

Skrzynia chodzi idealnie, reduktor tez.

Jeżdżę normalnie, bez wariactw ale nie zamulam silnika :)

Jak na 7-letnie auto przebieg żaden, a serwisy robię na czas.

Powinienem na tym etapie coś sprawdzić prócz rzecz jasna rozrządu i luzów ?

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypkenzie, nie zaszkodziło by przy tym przebiegu wymienić olej w skrzyni i tylnym dyfrze. Koszt duży nie jest, a masz święty spokój ;)

 

I pamiętaj by olej także wymieniać co 10 000km. Zdrowiej dla silnika.

 

A tak to pozostaje jeździć i jeździć ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypkenzie, nie zaszkodziło by przy tym przebiegu wymienić olej w skrzyni i tylnym dyfrze. Koszt duży nie jest, a masz święty spokój ;)

 

I pamiętaj by olej także wymieniać co 10 000km. Zdrowiej dla silnika.

 

A tak to pozostaje jeździć i jeździć ;).

 

Dla Forka i spokoju cena nie ma znaczenia :)

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i rady, bardzo mi pomogłeś :)

Czyli czas do Adama z Zalesia telefon wykonać za spokój zapłacić :) hehehe.

Do następnego razu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

z tego:

 

http://www.warsztatsubaru.pl/kontakt.php ---- to to samo ? ok, wiem że nie to samo :) sprawdziłem.

 

-- 22 lis 2011, o 08:40 --

 

A mam jeszcze jedno pytanie.

Czy wiek silnika ma znaczenie przy spalaniu ?

Mój Forek pali średnio 13 litrów w mieście, kupując go 3 lata temu palił 11 litrów.

Czy można coś w silniku poprawić czy zmienić żeby obniżyć spalanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można coś w silniku poprawić czy zmienić żeby obniżyć spalanie ?

Wymienić filtr powietrza, po 3 latach warto... ;)

A serio to jesteś pewny że to wina silnika - może styl jazdy (w sensie prawa stopa przytyła) albo warunki w jakich jeździsz się zmieniły?

A wiek silnika (a raczej jego stan) na pewno ma znaczenie -wystarczy że ubyło ...naście KM i już mocniej depczesz gaz żeby osiągi były takie jak wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można coś w silniku poprawić czy zmienić żeby obniżyć spalanie ?

Wymienić filtr powietrza, po 3 latach warto... ;)

A serio to jesteś pewny że to wina silnika - może styl jazdy (w sensie prawa stopa przytyła) albo warunki w jakich jeździsz się zmieniły?

A wiek silnika (a raczej jego stan) na pewno ma znaczenie -wystarczy że ubyło ...naście KM i już mocniej depczesz gaz żeby osiągi były takie jak wcześniej.

 

 

Cześć Kuba

 

Styl jazdy zmienił się na bardziej stonowany i równy.

Czasem błotko ale ostatnio czasu brak więc tylko asfalt. Filtry wymienione, tylne zawieszenie też, wszystkie drążki, gumki i gumeczki i nadkola i płyny i klimy i jak spytałem mechanika Adama co teraz trzeba zrobić to mi powiedział: " Łukasz masz tu kluczyki i daj mi spokój !!! Jedź pobaw się tym autem i wróć za 7 tys. km. Tak mnie pogonił :) Noga czasem ciężkawa ale raczej bez przesady ... no przycisnąć czasem trza by w Warszawskich korkach umiejętnie się poruszać co by innym nie przeszkadzać. Oleju nie bierze, nie dławi się, ładnie pali, zimą jeszcze ładniej, no super ogólnie. A może się czepiam ???

 

A gdzie w Wawie podjechać żeby sprawdzić moc ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...