sender3 Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Mam pytanie z gatunku sportowo-turystycznych. Jako że mam ochotę/potrzebę przyglądania się różnym wskaźnikom i zegarom postanowiłem wyposażyć swoje super autko w małe bajery optyczno-praktyczne. Z racji różnych rozbieżnych opinii chciałbym poradzić się kogoś kto podejmował już taki problem. Wprawdzie zdaję sobie sprawę że wielu subaru-maniaków wypowie się negatywnie na temat mojego pomysłu i zważywszy na tryb użytkowania Forestera uzna to jako niepotrzebny bajer -ale będąc małym chłopcem zawsze coś takiego mi się podobało;) a nie mam na razie zamiaru kupować sobie drugiego autka na pojeżdzawki więc proszę o wyrozumiałość Chodzi dokładnie o kilka porad: 1) Gdzie najlepiej zamontować wskaźniki -mój Forester jest wyposażony w wielgaśny ekran nawigacji nad konsolą środkową a a z tego co dopatrzyłem się na różnych kolorowych zdjęciach innych Foresterów -zegary są montowane albo w miejscu mojej navi (co odpada bo często mi się ona przydaje) albo na lewym słupku. Tak więc pytanie jest czy jest jeszcze inna możliwość czy pozostaje tylko słupek? 2) Przy mojej jeździe głownie miejskiej , czasem międzymiastowej, sporadycznie sportowej typu plejady czy jest sens inwestować w zegary z wyższej półki (ok 1000zł/zegar), średnio dobre i do tego polecane przez kilka osób (ok300zł/zegar) czy niewiadomego pochodzenia ale w super cenie na allegro (za 80zł/zegar). Bo chciałbym głownie kontrolować to kiedy turbo jest już na tyle ciepłe bym mógł już jechać żwawiej czy też jest już na tyle chłodne by zgasić silnik po trasie oraz mieć ogólny wgląd w zachowanie auta w konfiguracji takiej jak jest teraz -czyli seryjnej z wizją delikatnych modyfikacji w przyszłości? 3) Tak jak opisałem w pkt2 -jakie zegary będą przydatne a jakie przy moim trybie użytkowania będą tylko zbędnym obiektem? EGT? BOOST? TEMP OLEJU? CIŚNIENIE OLEJU? TEMP WODY? Dodam tylko że myślałem o 3 zegarach w tym jeden do kontrolowania turbiny ale nie mam pomysłu co jeszcze powinno się tu znaleźć;/ 4) Czy dużo jest roboty a raczej czy trzeba posiadać w głowie know how i do tego potrzeba wygodnego podnośnika by zamontować czujniki? i dlatego lepiej jest oddać możliwość takiej zabawy komuś kto się tym zajmuje na codzień czy może lepiej zaoszczędzić i zrobić zakupy na allegro i montować samemu? A jak nie to gdzie polecacie się udać w Wawie? 5) Jaki kolor zegarów jest najmniej męczący? Forester ma podświetlenie zielonkawe i nie wiem czy lepiej szukać coś by ładnie się wpasowało w otoczenie czy może jest jakiś inny który mniej razi i męczy wzrok przy nocnej długiej jeździe? 6) Jak zamontować zegary -wystarczy skorzystać z aluminiowych mocowań-blaszek które są w zestawie czy lepiej oddać to do profesjonalisty który np powycina otwory i wkomponuje całość w obudowy i dopasuje do danej części kokpitu? Z góry dziękuje za porady i pomoc;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 1) 2) WG mnie wystarczą zwykłe AG, ale poczytaj temat bo chyba zadużo oczekujesz 3) ciśnenie oleju, temp oleju, boost, potem ew ciśnienie paliwa, mozę egt i afr ale ecu daje samo sobie radę 4) trzeba wiedzieć jak i gdze podłaczyć ale co najwazniejsze skąd wytrzasnąć adaptery, znać się na gwinatachitp plus elektryka 5) zilono/biały, patrz film 6) patrz film, pasują, nie zasłaniają, itd http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=26&t=123103&start=350 Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
sender3 Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 1) 2) WG mnie wystarczą zwykłe AG, ale poczytaj temat bo chyba zadużo oczekujesz 3) ciśnenie oleju, temp oleju, boost, potem ew ciśnienie paliwa, mozę egt i afr ale ecu daje samo sobie radę 4) trzeba wiedzieć jak i gdze podłaczyć ale co najwazniejsze skąd wytrzasnąć adaptery, znać się na gwinatachitp plus elektryka 5) zilono/biały, patrz film 6) patrz film, pasują, nie zasłaniają, itd http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=26&t=123103&start=350 Pozdrawiam Dzięki za pomoc i wskazówki. Czy ktoś z Wawy mógłby mi polecić gdzie najlepiej zakupić i zamontować zegarki AG ?? -bo wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem jest montować tak gdzie sprzedają te specyfiki bo gdyby nie działały to nie będę się bujał w reklamacje przez allegro ;/ -dobrze myślę ?? :> Link to comment Share on other sites More sharing options...
bohun Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 sender3, Dokładnie przechodziłem przez to samo co Ty. Mój samochód też 07FXT, też nie dłubany (oprócz LPG) Zrobiłem sobie w końcu BOOST, EGT, TEMP OIL. Miałem prościej bo nie miałem tej konsoli i sobie jakoś dostosowałem obudowę na 3zegary, wygląda nieźle i cieszy oko Zamontowali mi wskaźniki w serwisie, wyciągnęli kable do kabiny a ja zrobiłem resztę rzeźbienia, zajęło mi to kilka godzin. Ze swojej strony z tych tańszych zegarów mogę polecić nie AG.. a DEPO. Tylko trochę droższe a moim zdaniem znacznie lepsze niż AG - używałem w poprzednim samochodzie AG. Zresztą to chyba ta sama firma... Kontakt na PW - mogę podać namiary,co i jak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sender3 Posted November 18, 2011 Author Share Posted November 18, 2011 sender3, Dokładnie przechodziłem przez to samo co Ty. Mój samochód też 07FXT, też nie dłubany (oprócz LPG)Zrobiłem sobie w końcu BOOST, EGT, TEMP OIL. Miałem prościej bo nie miałem tej konsoli i sobie jakoś dostosowałem obudowę na 3zegary, wygląda nieźle i cieszy oko Zamontowali mi wskaźniki w serwisie, wyciągnęli kable do kabiny a ja zrobiłem resztę rzeźbienia, zajęło mi to kilka godzin. Ze swojej strony z tych tańszych zegarów mogę polecić nie AG.. a DEPO. Tylko trochę droższe a moim zdaniem znacznie lepsze niż AG - używałem w poprzednim samochodzie AG. Zresztą to chyba ta sama firma... Kontakt na PW - mogę podać namiary,co i jak. Jak możesz podać namiar to będę ogromnie wdzięczny za info na PW. Rozumiem że jest to tylko sprzedawca -bez opcji montażu? Masz może jakieś fotki tego jak wygląda to u Ciebie? -chodzi głownie czy bardzo razi w nocy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Miałem prościej bo nie miałem tej konsoli i sobie jakoś dostosowałem obudowę na 3zegary, wygląda nieźle i cieszy oko no mógłbyś pokazać, jak wyszedł ten kurnik na zegary :!: u mnie Defi wyglądają tak: patrz film strasznie kwiczą... :wink: wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem jest montować tak gdzie sprzedają te specyfiki tam, gdzie sprzedają te specyfiki, niekoniecznie je montują... głównie są właśnie na allegro Link to comment Share on other sites More sharing options...
RTR Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Tu masz link do AG. Jak kupowalem od niego wskazniki do 2 samochodow i nigdy nie bylo problemow. http://www.dabtuner.pl/Green_White-k31-0-3-default.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
DerickB Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 anakinsky, a gdzie dopaść taką obudowę na zegary? Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 anakinsky, a gdzie dopaść taką obudowę na zegary? w ASO oczywiście (też możesz próbować) . A tak poważnie, to jest obudowa navi 1DIN, dostępna tylko na rynek europejski (nawet na JDM nie). Ciężka do dostania, ja czekałem ok. 3 miesięcy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
levy Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 U mnie jest pakiet NO SMOKING czyli Defi w popielniczce :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 levy, jak rozumiem - czerpałeś inspirację z subtle-solutions? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 dla mnie ustawianie zegarów ponieżej budki mija się z celem :| nie widać ich, trzeba odrywać wzrok itp. Boost mam oryginalny subaru na kolumnie kierownicy i jakoś tam jest. dużo lepszym rozwiązaniem jest lewy róg deski czyli przy słupku najbliżej szyby. Tak mam i jest rewelacja. w stilo mam tak navi i nie jest to wygodne, trzeba mocno odrywać wzrok. oczywiście na wskaźniki też nikt w kółko się nie gapi Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewen Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Ja mam AG SM Peak + warning montowane na stopkach przy lewym słupku. Zrobie jutro zdjecie. Jak sie wylaczy procedure startowa to sa OK. A cena smieszna Kupowalem od dabtunera na Aledrogo Link to comment Share on other sites More sharing options...
levy Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 levy, jak rozumiem - czerpałeś inspirację z subtle-solutions? Szczerze? Ze starych VW m.in. Corrado i Pasków 8) Poza tym nie chciałem wywalać navi i lubię ..... dyskrecję Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewen Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Ja mam AG SM Peak + warning montowane na stopkach przy lewym słupku. Zrobie jutro zdjecie. Jak sie wylaczy procedure startowa to sa OK. A cena smieszna Kupowalem od dabtunera na Aledrogo Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
sender3 Posted November 28, 2011 Author Share Posted November 28, 2011 Ja mam AG SM Peak + warning montowane na stopkach przy lewym słupku. Zrobie jutro zdjecie. Jak sie wylaczy procedure startowa to sa OK. A cena smieszna Kupowalem od dabtunera na Aledrogo Uploaded with ImageShack.us a możesz zdradzić tajemnice w jaki sposób zaczepiałeś wskaźniki a dokładnie ich podstawki do deski? -taśma dwustronna czy inwazyjne śrubki;/ ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewen Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 sender3, taśma 3M - trzyma jak złoto Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 lewen, a coż to za "futro" na kierze masz... :?: :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewen Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 lewen, a coż to za "futro" na kierze masz... :?: :wink: ULTRA KAWIOR!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
drout Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Mam AG dokładnie tak samo jak Lewen zamonowane i mysle ze optymalnie i ... tanio Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakupno Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 wkońcu wątek o zegarach w forku anakinsky, możesz podać numer tego swojego daszka to też bym zamówił sobie a wiecie czy można dostać mocowanie na słupek pasujące do forka czy trzeba coś od imprezy brać:?: -- Pt gru 02, 2011 11:05 am -- a sam osobiście będę pakował zegarki HKS (biała tarcza i zielone podświetlenie) w składzie: -Ciśnienie doładowania -Ciśnienie oleju -Temperatura oleju -Temperatura spalin Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewen Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Zastanawiam się nad sensem EGT (ja nie mam). Czujnik pokazuje temp uśrednioną z 4 cylindrów - czy uda się coś zauważyć, jak z jednym cylindrem coś się podzieje? Pytanie do ekspertów Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 anakinsky, możesz podać numer tego swojego daszka to też bym zamówił sobie życzę powodzenia... i duzo cierpliwości: H0010SA000a wiecie czy można dostać mocowanie na słupek pasujące do forka czy trzeba coś od imprezy brać:?: można zrobić na zamówienie, ale w takim "zestawie": a sam osobiście będę pakował zegarki HKS (biała tarcza i zielone podświetlenie) w składzie:-Ciśnienie doładowania-Ciśnienie oleju-Temperatura oleju-Temperatura spalin bedziesz miał niezłą oczojebną choinkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakupno Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 anakinsky, i tak jeszćze kilka zegarów chce w sadzić na tą choinkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewen Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 bakupno, jak chcesz tyle parametrów, to sobie załóż jakiś system z wyświetlaczem LCD (chyba np HKS ma takie). Podpinasz do tego wiele czujników. Na oddzielnych zegarach pójdziesz w wiejski tuning ... :roll: :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now