Jump to content

dobijanie napędu??... automat wolnyssak 99r


kamson

Recommended Posts

Witam,

 

Moja dziołcha jest szcześliwą posiadaczką forestera 2.0 w automacie od roku. Zauważyłem (juz co prawda dawno ) iż automat czasem jakby " dobija" tylny naped (oczywiście przy kickdown-ie.) Rozumiem coś takiego na sliskim, ale na suchym??? :shock: Ma ktoś tak?? może cus trzeba podregulować???

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien, ale chyba na środku masz mokre sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektronicznie. Problem może być z sterowaniem albo sprzęgło się skończyło, ale to drugie raczej trudne jest.

 

Możesz spróbować wsadzić bezpiecznik w gniazdo FWD i sprawdzić zachowanie. Będziesz miał przynajmniej pewność, że to nie problem z automatem tylko centralnym dyfrem.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Moja dziołcha jest szcześliwą posiadaczką forestera 2.0 w automacie od roku. Zauważyłem (juz co prawda dawno ) iż automat czasem jakby " dobija" tylny naped (oczywiście przy kickdown-ie.) Rozumiem coś takiego na sliskim, ale na suchym??? :shock: Ma ktoś tak?? może cus trzeba podregulować???

 

To ze przy kickdown-ie naped spinany jest 50:50 to normalne, tak ma byc. Natomiast uderzenie nie jest normalne. Powodem moze byc zuzyty plyn ATF ( w ciezkich warunkach eksploatacyjnych, np. jazda po miescie powinien byc wymieniany co 25 tkm), za niski poziom plynu ATF ew. zuzyty/nieodpowiedni olej w tylnym dyfrze, wymiana rowniez co 25-50tkm. Problemem moga byc tez opony, wszystkie 4 powinny byc jednakowe, podobnie zuzyte i odpowiednio napompowane.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki chłopaki.....cięzko bedzie cokolwiek jednak stwierdzic gdyz nie dzieje sie to zbyt często (ale jednak) i chyba gdy jest jeszcze niedogrzany. Wcześniej miałem outbacka 97 w aut i to się zdarzało,ale tylko w wypadku kiedy np był lód i któraś tam ośka slizgała sie....troche mnie to wkurzało bo czułem się jak w hondzie crv :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

dobijanie znaczy.....z lekkim hukiem dołączanie, az głowa w zagłówki uderza:)

 

 

Spróbujmy może na początek sprawdzić nieco banalniej :

- poduszki pod silnikiem,

- gumy tylnego dyfra ,

- łapę skrzyni.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Spróbujmy może na początek sprawdzić nieco banalniej :

- poduszki pod silnikiem,

- gumy tylnego dyfra ,

- łapę skrzyni.

Plus poduszki skrzyni.

 

Grzesiek_67, a w ogóle to dlaczego Cię gdzie indziej nie widuję :?

Link to comment
Share on other sites

Plus poduszki skrzyni.

 

No właśnie i tu nie byłem pewien - są one (te poduszki skrzyni), czy ich nie ma ? :mrgreen:

 

Ale jak są, to oczywiście też sprawdzamy.

 

Z rzeczy nieprzyjemnych bo drogich, sprawdź jeszcze podporę wału. Jak wał złapał tam luz, to również przy nagłym przyśpieszeniu będzie walić...

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...