Jump to content

Forester XT - żłopie olej


filester

Recommended Posts

Niestety muszę założyć taki wątek. Okazuje się, że "nowy" Forek XT 2.0 bardzo lubi olej. Znika go naprawdę dużo - plus/minus jakieś 0,5L na 100km (tak, wszystkie zera i przecinki są tak jak powinny). Początkowo podejrzenie padło na turbinę, została wymieniona ale dalej oliwa znika. Co dziwne nie zostawia wielkiej siwej chmury z tyłu, nie zauważyłem aby mieszał się z płynem albo kapał. Pęknęty tłok albo brak pierścieni? Ew jakieś inne pomysły?

Przy ewentualnym remoncie wystarczy remap i wymiana głowic na te z WRX aby cieszyć się większą mocą? Zastanawiamy się czy remontować ewnetualnie ten czy nie lepiej kupić używkę z WRX + ECU, pojeździć i późnej najwyżej remont wrx`owego.

Najsmutniejsze to że auto niby forumowe :roll:

Link to comment
Share on other sites

grubo :shock: , zdecydowanie remontowac :roll: ,chyba ze masz na oku zdrowy silnik, pewny itp, ale to naprawde nie jest proste :cry:

Link to comment
Share on other sites

A powiedz jakie są techniczne różnice między silnikiem XT i WRX? Głowice i mapa czy coś jeszcze? I przy okazji PW.

Dałbym głowę, że przy takim zużyciu oleju powinno być czarno za samochodem....a tu puści chmurkę przy jakiejś przegazówce i nic więcej. Przy spokojnej jeździe nawet nie ma oznak dymnych.

A dodatkowy objaw to dławienie przy mocniejszym bucie i podwyższone spalanie, niby EcuExplorer nie wywala błędów ale coś jest ewidentnie na rzeczy.

Po wymianie wiatraczka nie było okazji i wolnego dnia żeby skoczyć porobić logi.

Link to comment
Share on other sites

Jaki wpływ ma mieć "forumowość" auta na zużycie oleju/padnięty silnik :?:

 

Zapytam tak:

Jakie inwestycje (tak z grubsza) należy poczynić aby pojeździć silnikiem turbo w subaru (i wykorzystując jego potencjał) dłużej niż ok 100-150kkm bez jego poważnej awarii (głowice, panewki, itp).

Czy to jest w ogóle możliwe?

Czy to jest fabrycznie krótkodystansowa petarda (bo takie smutne wrażenie odnoszę czytając forum)?

 

Współczuję...

 

 

... i gdzieś tam po cichu kolejny raz się cieszę z posiadania (bardzo)wolnegossaka :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jaki wpływ ma mieć "forumowość" auta na zużycie oleju/padnięty silnik :?:

 

Zapytam tak:

Jakie inwestycje (tak z grubsza) należy poczynić aby pojeździć silnikiem turbo w subaru (i wykorzystując jego potencjał) dłużej niż ok 100-150kkm bez jego poważnej awarii (głowice, panewki, itp).

Czy to jest w ogóle możliwe?

Czy to jest fabrycznie krótkodystansowa petarda (bo takie smutne wrażenie odnoszę czytając forum)?

 

Współczuję...

 

 

... i gdzieś tam po cichu kolejny raz się cieszę z posiadania (bardzo)wolnegossaka :mrgreen:

Bez przesady... poprzedni Forek S-Turbo miał nalatane 170 tys km i chodził super. Nie brał oleju wcale - moze ze 2-3 mm na bagnecie ubywaly przez 10 tys km.

Służył nam przez 4 lata bezproblemowo.

GT przy sprzedazy miał na liczniku prawie 300 tys km, wprawdzie w miedzyczasie jakąś wymianę silnika miał ale chodził jak burza.

Ludzie na forum mają przebiegi grubo ponad 200 tys km na jednym silniku i nic się nie dzieje.

Głowice raczej nie padają w 2.0 Częściej panewki.

Link to comment
Share on other sites

Miałem dokładnie te same objawy. Carfit by to lepiej wytłumaczył, ale z grubsza tłoki nie były już całkiem okrągłe... i pluł olejem w wydech. Ja bym nie wymieniał silnika. Remont raz i porządnie :idea: Powodzenia!

Link to comment
Share on other sites

Na początek zmień olej, teoretycy olejowi zaraz się na mnie rzucą, ale mój OBK, co prawda N/A i 2,5L, ale po wymianie z teoretycznie rewelacyjnego Valvoline Max Life czy jak mu tam, (który mu nad wyraz smakował...), na rozlewnego Castrola (z beczki :shock: ) rzucił nadmierną konsumpcję oleju....chyba najtańsza próba naprawy, zanim wyremntujesz lub wymienisz na drugi swój żarłoczny motorek :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...