Kamzool Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Witam wszystkich. Mam dość niespotykany pomysł, który pewnie niejednego forumowicza zaciekawi, niejednego też rozśmieszy. Jako, że moja Impreza MY97 2.0 NA prosi o kolektor różnoodległościowy oraz posiada kilka braków typu uszkodzony czujnik ABS, spalona pompka spryskiwaczy reflektorów...Postanowiłem zakupić starego legacy celem adaptacji z niego coniektórych gratów. Cenowo zapłaciłbym podobnie za wszystkie części, co za całe auto W związku z tym zrodził się pomysł przygotowania Legacy do....hmm driftu! Tak dobrze przeczytaliście Pomysł nieco poroniony, ale! Legacy dostałoby równy kolektor od mojej imprezy. Wybebeszyłbym wnętrze auta do gołej blachy. Pozbyłbym się przednich półosi, aby zrobić z awd --> rwd. Do tego zaspawałbym tylny mechanizm różnicowy tworząc elektroszperę. Jako, że byłby to projekt niskobudżetowy, zawieszenie utwardziłbym sportowymi sprężynami obniżającymi legasia o 35-40mm, nówki z alledrogo ok500zł. Negatyw zrobiłbym przy pomocy szlifierki i migomatu Wydech całkiem odetkany zrobiłbym z kwasiaka. Do tego fotel kubełkowy, 3pk pasy, naba, kiera..itp. Wiem, że 115 rumaków nie do końca chętnie lata bokiem, ale założenie na tył 14" wąskiej opony, z przodu nikoprofilowego, szerokiego kapcia z pewnością by im pomogły. Nie raz byłem świadkiem efektownych boków w wykonaniu poloneza czy dużego fiata, więc myślę, że maksymalnie wybebeszony legaś w dobrych rękach dał by radę. Co sądzicie na temat moich "zamiarów" . Tak czy siak to zrobię, ale zawsze cenie zdanie i doświadczenie innych, często mądrzejszych forumowiczów. Całość okraszę fotorelacją, opisami i filmikami Pozdrawiam Karol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Po co zmieniać Subaru na driftowóz :? Szkoda auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamzool Opublikowano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Witam! Czy posiada ktoś wiedzę na temat przeróbki Subaru Legacy 93' 2.0 115Km z AWD na RWD? Czy samo pozbycie się przednich półosi wystarczy? Z logicznego punktu widzenia, wtedy moc auta nie będzie się kumulować na tylnym dyfrze, przednie przeguby i tak będą pracowały. Trzeba coś zatem przerabiać w skrzyni? Będzie to w ogóle jeździć, jeżeli zdecyduje sie na wykręcenie przednich półosi? Na amerykańskim forum tak robią i mowią, że jest ok, ale jeśli ktoś coś wie w tym temacie, lub zna link do jakiejś dyskusji, proszę o pomoc Pozdrawiam! Karol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Odrobina wysiłku użycia wyszukiwarki i jeden z pierwszych wyników to: viewtopic.php?f=26&t=141870 Miłej lektury. I bez sensu zakładać dwa wątki na ten sam praktycznie temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamzool Opublikowano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 aflinta, Dziękuje Ale akurat ten topic przestudiowałem, nie ma w nim rzeczowych treści do odpowiedzi na moje pytanie Odnośnie pozbycia się półosi przednich...ale miło z Twojej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Kamzool, ależ jest, mogłeś nie zauważyć tego linka: http://www.mrtrally.com.au/performance/ ... ersion.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 w ssaku nie masz wiskozy międzyosiowej, tylko torsena, więc moim zdaniem trzeba go zaspawać, żeby napęd był przekazywany tylko na tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 w ssaku nie masz wiskozy międzyosiowej, tylko torsena, :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 motorOla, jaki torsen? :shock: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdzielający napęd na tył i przód nie jest jak w modelach z turbiną - oparty na sprzęgle wiskotycznym potocznie zwanym wiskozą, tylko na mechanicznym zębatkowym mechaniźmie róznicowym podobnym jak np. w audi, czy po prostu w tylnym dyferencjale... wyjmując same przednie półośki ze skrzyni zrobisz sobie tak, jakbyś wyjął jedną półośkę z tylnego dyferencjału - czyli auto przestanie jechać :shock: -- 26 wrz 2011, o 14:18 -- motorOla, jaki torsen? :shock: :shock: sraki , taki brat torsji.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Czyli u mnie w forku podczas zabaw w piaskownicy smierdzial torsen? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 ooo, jak fajna dyskusja....zależy Michałku jaką masz skrzynię, czy na pedała czy na śnurek, jak w grawelu , ale raczej nie masz wiskozy w ssaczku, właśnie rozebrałem skrzynię od OBK 2001....piękne zębatki..... , a śmierdzieć może w aucie dużo....np.u kumpla w bagażniku w Foresterze S-turbo znalazłem (kierując się kierunkiem lotu muchów owocówków ) worek pięknych, zielonych kanapków.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamzool Opublikowano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Czyli zaspawać brata Torsena, wyciągnąć półośki i po robocie? Czad! : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Abstrahując od sensu takiej przeróbki - chyba tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamzool Opublikowano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 http://www.mx-5.pl/files/thumbs/t_torsen_327.jpg Torsen! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Ola/Elek, nie chodzi o "ciekawą dyskusję". Po prostu całe subarowe życie, kojarzylem że subaru GL/GT=wisko. A tu Jak grom z jasnego nieba padło :shock: hasło TORSEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 To co w takim razie mi się ugotowało, że przeskakuje przy pełnym skręcie? -- 27 wrz 2011, o 07:27 -- Nie no, Elek wkręcasz nas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melina26 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 w ssaku nie masz wiskozy międzyosiowej, tylko torsena, więc moim zdaniem trzeba go zaspawać, żeby napęd był przekazywany tylko na tył Dobre dobre Chętnie zobaczę jak wygląda subarowy torsen. Kamzool, żeby nie kombinować zbytnio wystarczy zainstalować skrzynię z legaca 1.8 z dołączanym tyłem. W takiej skrzyni nie ma w ogóle miedzyosiowego, Całość spina się na sztywno. Taki więc odpinasz przednie półosie, zakładasz skrzynie, blokujesz na stałe 4wd (taka mała dźwignia na obudowie skrzyni) i gotowe. A i jeszcze trzeba zainstalować wał z 1.8 który był przy takiej skrzyni, ze względu na to że jest kilka cm dłuższy. Swoją drogą mam dwie takie skrzynię i jeśli sobie po nie przyjedziesz to darmo je oddam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamzool Opublikowano 27 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 melina26, Pisałbym się na to! Skoro jest to najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie, to kierując sie logiką, tak powinno się to rozwiązać Rozumiem, że wału takiego nie masz? Ale to nie problem zakupić na alledrogo Tak więc problem sam się rozwiązał Skorzystam z Twojej oferty i dziekuję. Podałbyś mi nr do siebie na pw? -- Wt wrz 27, 2011 1:54 pm -- melina26, Czyli to info odnośnie zaspawania centralnego dyfra i tylnego dyfra oraz pozbycie się półosi (czy też przyspawanie ich do obudowy skrzyni) to mit? Czy tak też się da? Kurde, mieszkam pod Wrocławiem...daleko mam, poza tym ciężko znaleźć taki wał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Chlopie, odpusc...kup sobie jakieś stare RWD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamzool Opublikowano 27 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Gdybym wam powiedział, za ile kupiłem 2 piękne sztuki legasia z niemiec, musiałbym was zabić, więc to już przesądzone ;P Amerykańskie forum zobrazowało dokładnie co i jak zrobić...z fotorelacją ;P Zaspawać centralny dyfer odkręcić półosie i po kłopocie ;P Skoro mam 2 legasie to jeden zostanie awd, a drugi pójdzie na rwd ;P A na codzień jeżdżę imprezą...Jakiś fan wolnychssaków jestem ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melina26 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Można oczywiście zrobić tak jak piszesz i też będzie działało. Wystarczy zaspawać wiskozę i odpiąć półosie. Nie musisz ich przyspawać do obudowy. Ale skrzynię gdyby coś to mam a wał chyba też gdzieś by się znalazł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamzool Opublikowano 7 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Moje założenie, to wybebeszyć legasia, aby zejść do ok tony wagi całkowitej, co nie będzie zbytnim problemem. Przelicznik mocy do wagi będzie wynosił wtedy 1,15KM na 10kg, do tego odetkany wydech też poprawi delikatnie moc. Czyli to jakby dwutonowe auto miało 230KM?! Wynik b.zadowalający jak na mój gust.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 do tego odetkany wydech też poprawi delikatnie moc. Zmiany w wydechu N/A niekoniecznie muszą zwiększyć moc. Wolne ssaki korzystają z rezonansu układu wydechowego aby usprawnić usuwanie spalin. Jak to zaburzysz - będzie słabszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamzool Opublikowano 7 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 mcbeth, Tak wiem, że w wolnymssaku wydech pełni ważną rolę, ale chyba zwiększenie przepustowości spalin poprzez pozbycie się oporów katalizatora bardziej pomoże niż zaszkodzi, katy są wymogiem ekologicznym, wątpie, że gdyby nie te restrykcje stosowali by jakieś przeszkody dla spalin. Chodzi ci chyba bardziej o średnicę rur.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się