Skocz do zawartości

Subaru Legacy do driftu


Kamzool

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam dość niespotykany pomysł, który pewnie niejednego forumowicza zaciekawi, niejednego też rozśmieszy. ;) Jako, że moja Impreza MY97 2.0 NA prosi o kolektor różnoodległościowy oraz posiada kilka braków typu uszkodzony czujnik ABS, spalona pompka spryskiwaczy reflektorów...Postanowiłem zakupić starego legacy celem adaptacji z niego coniektórych gratów. Cenowo zapłaciłbym podobnie za wszystkie części, co za całe auto ;) W związku z tym zrodził się pomysł przygotowania Legacy do....hmm driftu! Tak dobrze przeczytaliście :P Pomysł nieco poroniony, ale! Legacy dostałoby równy kolektor od mojej imprezy. Wybebeszyłbym wnętrze auta do gołej blachy. Pozbyłbym się przednich półosi, aby zrobić z awd --> rwd. Do tego zaspawałbym tylny mechanizm różnicowy tworząc elektroszperę. Jako, że byłby to projekt niskobudżetowy, zawieszenie utwardziłbym sportowymi sprężynami obniżającymi legasia o 35-40mm, nówki z alledrogo ok500zł. Negatyw zrobiłbym przy pomocy szlifierki i migomatu :P Wydech całkiem odetkany zrobiłbym z kwasiaka. Do tego fotel kubełkowy, 3pk pasy, naba, kiera..itp. Wiem, że 115 rumaków nie do końca chętnie lata bokiem, ale założenie na tył 14" wąskiej opony, z przodu nikoprofilowego, szerokiego kapcia z pewnością by im pomogły. Nie raz byłem świadkiem efektownych boków w wykonaniu poloneza czy dużego fiata, więc myślę, że maksymalnie wybebeszony legaś w dobrych rękach dał by radę. Co sądzicie na temat moich "zamiarów" . Tak czy siak to zrobię, ale zawsze cenie zdanie i doświadczenie innych, często mądrzejszych forumowiczów. Całość okraszę fotorelacją, opisami i filmikami :) Pozdrawiam Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Czy posiada ktoś wiedzę na temat przeróbki Subaru Legacy 93' 2.0 115Km z AWD na RWD? Czy samo pozbycie się przednich półosi wystarczy? Z logicznego punktu widzenia, wtedy moc auta nie będzie się kumulować na tylnym dyfrze, przednie przeguby i tak będą pracowały. Trzeba coś zatem przerabiać w skrzyni? Będzie to w ogóle jeździć, jeżeli zdecyduje sie na wykręcenie przednich półosi? Na amerykańskim forum tak robią i mowią, że jest ok, ale jeśli ktoś coś wie w tym temacie, lub zna link do jakiejś dyskusji, proszę o pomoc :) Pozdrawiam! Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdzielający napęd na tył i przód nie jest jak w modelach z turbiną - oparty na sprzęgle wiskotycznym potocznie zwanym wiskozą, tylko na mechanicznym zębatkowym mechaniźmie róznicowym podobnym jak np. w audi, czy po prostu w tylnym dyferencjale...

 

wyjmując same przednie półośki ze skrzyni zrobisz sobie tak, jakbyś wyjął jedną półośkę z tylnego dyferencjału - czyli auto przestanie jechać :shock:

 

-- 26 wrz 2011, o 14:18 --

 

motorOla,

jaki torsen? :shock: :shock:

 

sraki :P , taki brat torsji.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo, jak fajna dyskusja....zależy Michałku jaką masz skrzynię, czy na pedała czy na śnurek, jak w grawelu :P:D , ale raczej nie masz wiskozy w ssaczku, właśnie rozebrałem skrzynię od OBK 2001....piękne zębatki..... :D , a śmierdzieć może w aucie dużo....np.u kumpla w bagażniku w Foresterze S-turbo znalazłem (kierując się kierunkiem lotu muchów owocówków :twisted: ) worek pięknych, zielonych kanapków.... :mrgreen::mrgreen::mrgreen::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ssaku nie masz wiskozy międzyosiowej, tylko torsena, więc moim zdaniem trzeba go zaspawać, żeby napęd był przekazywany tylko na tył

Dobre dobre :D Chętnie zobaczę jak wygląda subarowy torsen.

Kamzool, żeby nie kombinować zbytnio wystarczy zainstalować skrzynię z legaca 1.8 z dołączanym tyłem. W takiej skrzyni nie ma w ogóle miedzyosiowego, Całość spina się na sztywno. Taki więc odpinasz przednie półosie, zakładasz skrzynie, blokujesz na stałe 4wd (taka mała dźwignia na obudowie skrzyni) i gotowe. A i jeszcze trzeba zainstalować wał z 1.8 który był przy takiej skrzyni, ze względu na to że jest kilka cm dłuższy. Swoją drogą mam dwie takie skrzynię i jeśli sobie po nie przyjedziesz to darmo je oddam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

melina26, Pisałbym się na to! :) Skoro jest to najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie, to kierując sie logiką, tak powinno się to rozwiązać :) Rozumiem, że wału takiego nie masz? Ale to nie problem zakupić na alledrogo :) Tak więc problem sam się rozwiązał ;) Skorzystam z Twojej oferty i dziekuję. Podałbyś mi nr do siebie na pw?

 

-- Wt wrz 27, 2011 1:54 pm --

 

melina26, Czyli to info odnośnie zaspawania centralnego dyfra i tylnego dyfra oraz pozbycie się półosi (czy też przyspawanie ich do obudowy skrzyni) to mit? Czy tak też się da? Kurde, mieszkam pod Wrocławiem...daleko mam, poza tym ciężko znaleźć taki wał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym wam powiedział, za ile kupiłem 2 piękne sztuki legasia z niemiec, musiałbym was zabić, więc to już przesądzone ;P Amerykańskie forum zobrazowało dokładnie co i jak zrobić...z fotorelacją ;P Zaspawać centralny dyfer odkręcić półosie i po kłopocie ;P Skoro mam 2 legasie to jeden zostanie awd, a drugi pójdzie na rwd ;P A na codzień jeżdżę imprezą...Jakiś fan wolnychssaków jestem ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można oczywiście zrobić tak jak piszesz i też będzie działało. Wystarczy zaspawać wiskozę i odpiąć półosie. Nie musisz ich przyspawać do obudowy. Ale skrzynię gdyby coś to mam a wał chyba też gdzieś by się znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moje założenie, to wybebeszyć legasia, aby zejść do ok tony wagi całkowitej, co nie będzie zbytnim problemem. Przelicznik mocy do wagi będzie wynosił wtedy 1,15KM na 10kg, do tego odetkany wydech też poprawi delikatnie moc. Czyli to jakby dwutonowe auto miało 230KM?! Wynik b.zadowalający jak na mój gust..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mcbeth, Tak wiem, że w wolnymssaku wydech pełni ważną rolę, ale chyba zwiększenie przepustowości spalin poprzez pozbycie się oporów katalizatora bardziej pomoże niż zaszkodzi, katy są wymogiem ekologicznym, wątpie, że gdyby nie te restrykcje stosowali by jakieś przeszkody dla spalin. Chodzi ci chyba bardziej o średnicę rur..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...