Skocz do zawartości

Zmiana biegow bez sprzegla.


Kuba

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni zaczolem w swoim WRX zmieniac biegi bez uzycia sprzegla. W zwiazku z tym mam dwa pytania:

1. Czy ma to jakie szkodliwy wplyw na zywotnosc i prace skrzyni biegow?

2. Prosze o podanie stron, opisujacych technike jazdy z hamowaniem lewa noga (jesli wogole ktos jezdzi w ten sposob i ma to jakies praktyczne zastosowanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy ma to jakie szkodliwy wplyw na zywotnosc i prace skrzyni biegow?

 

Zasadniczy. Jak chcesz się bawić bez sprzęgła, to kup sobie dogboxa albo chociaż straight-cut gearset.

 

2. Prosze o podanie stron, opisujacych technike jazdy z hamowaniem lewa noga

 

http://www.virtualracersedge.com/left_foot_braking.htm

http://www.sevenoaksmotorclub.com/acorn ... tfoot.html

 

Tak żeby trzymało się to kupy, to warto wcześniej umieć h&t:

 

http://www.wrxrally.com/drivingtips/heeltoe.html

 

(jesli wogole ktos jezdzi w ten sposob i ma to jakies praktyczne zastosowanie).

 

Jeździ niemal każdy kierowca rajdowy (chyba już nie ma takich, którzy nie używają LFB) i dość liczne grono entuzjastów. Praktyczne zestosowanie jest olbrzymie, począwszy od możliwości ustawienia auta do zakrętu a skończywszy na utrzymywaniu czterokołowego poślizgu aż do wyjścia z zakrętu. Generalnie nie ma bez LFB i h&t sportowej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździ niemal każdy kierowca rajdowy (chyba już nie ma takich, którzy nie używają LFB) i dość liczne grono entuzjastów. Praktyczne zestosowanie jest olbrzymie, począwszy od możliwości ustawienia auta do zakrętu a skończywszy na utrzymywaniu czterokołowego poślizgu aż do wyjścia z zakrętu. Generalnie nie ma bez LFB i h&t sportowej jazdy.

Generalnie nie ma, ale oczywiście są spektakularne wyjątki.

Tommi Makinen zdobył 4 tytuły mistrza świata bez hamowania lewą nogą. Jako jeden z nielicznych nie stosuje tej techniki :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bynajmniej mialem kiedys maluchi. jeden nie raczyl za zadne skarby jechac szybciej niz 90 nawet z gorki. Ale drugi raz w tyl w bok oebrwal, poszedl do roboty pod Warszawe ( to 20 lat temu bylo) i tam go tak pan na CH przerobił, ze auto chulao złoty czterdziesci i na tym sie zona uczyla.

No niestety nawet ten pan nie zabez[pieczyl auta przed urywaniem sie linki sprzegla, w zwiazku z czym zycie zmusilo nasz do nauki jazdy bez sprzegla. Sprawa dosc prosta. Ale i przydatna jak widac umiejetnosc.

Obawiam sie jednak, ze w wartosciach granicznych jak to mowia w telewizorze, to mozna niezle rozpeer pol skrzyni i silnika.

Polecam rowniez jazde STAREM starym, jelczem jakims, ghdzie sie biegi zmienialo z przegazowka.

Nysa tez dobra, ta trzy biegowa. Raz tym dzielem sztuki z Wawy do NOrwegii udalo nam sie dojechac na lodowce. Ciagnac przyczepe. Trzeba miec w sobie duzo buddyjskiej cierpliwosci, zeby sie wlec 2000km 70 km/h. Ale w milem towatrzystwie, czas mija powoli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz znalezc elementy skrzyni rozsypane za samochodem.

Prosze jednak o jakies konkrety, jezdze w ten sposob od kilku dni i nic zlego sie nie dzieje, przy zmianie biegow nic nie zgrzyta.

Do tej pory jezdze juz cztery lata malymi ciezarowkami z silnikami diesla i tam tez zmieniam biegi bez sprzegla (wiem ze to troche inny przypadek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Znaczy się WRC z sekwencyjną skrzynią jeździ za pomocą jednej nogi?[/
quote]

 

No i tutaj to ja już nic nie rozumiem. Walczy się o to żeby WURC był jak najlżejszy, a kierowce się wpuszcza do auta z niepotrzebną nogą. A pilota powinni ogrzniczyć do.........kasku z mikrofonem i zeszytu sześciokartkowego ......i oderwać okładkie......w pizdu !!!!!!!!

 

Siwus extremus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy maksymalnych obrotach tez zmieniam bez sprzegla, w kazdym zakresie obrotow technika jest identyczna. Jesli chcesz to mozemy sie kiedys spotkaci i Ci pokaze jak to robie. Jak narazie troche slabo mi idzie z redukcja przed zakretami bo nie opanowalem jeszcze hamowania lewa noga (kiedys o maly wlos nie wylecialem przez to przez przednia szybe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa początkui hamowania lewą noga bywają zabawne ;-) Ale po co Ci hamowanie lewą nogą do samego zredukowania przed zakrętem? Nie wystarczy heel&toe? Swoją drogą ja jakoś nie mogę się nauczyć bez sprzegła, może to kwestia skrzynek w autach którymi na codzień jeżdże a drogiej skrzyni do Coswortha czy innych takich autek mi szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Tommi Maekinen uzywa techniki hamowania lewa noga :!: Ostatnim z wielkich, ktorzy tego nie robili byl Juha Kankkunen...

 

2.Po opanowaniu techniki redukcji z miedzygazem, zmiana biegow bez sprzegla nie ma wplywu na skrzynie biegow... co wiecej, jest to nawet lepsze dla niej, gdyz nie sa obciazane synchronizatory.

 

Osobiscie po jakims czasie jezdzenia w ten sposob zaczalem uzywac i miedzygazu, i sprzegla... :wink:

 

Technika heel&toe jest niewykonalna w wielu samochodach bez zastosowania nakladek na pedaly...

 

3.Hamowanie lewa noga ma najwieksze znaczenie w samym zakrecie, a nie na hamowaniu przed nim... a wykorzystuje sie je, do niwelowania efektu podsterownosci, poprzez dociazenie przodu, wynikajace z nacisniecia hamulca... a na szutrach/sniegu do wprowadzenia samochodu w poslizg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ca być dziarskim chopem co by te akrobacje wycyniać. A tak ogólnie to próbowałeś zapiuńć pas prawo nogo, a lewo w tem casie poprawić se wśtecne lusterecko. To dopiero śtuka. A to co opisałeś, da sie zrobić z batem i kuniem ????????

 

Kunia mom zrywnego. Zośce trzy razy z pod dupy ucik. Ino jes decko nadsterowny, zwłasca jak po zewnencnej psenicka rośnie. A wydech to mo chyba po jakim tuningu, abo mu sie katalizator spolił, bo jak ogun podniesie , to syćkie wiejo.

 

Siwek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technika heel&toe jest niewykonalna w wielu samochodach bez zastosowania nakladek na pedaly...

Da sie w kazdym, tylko moze to byc malo wygodne.

3.Hamowanie lewa noga ma najwieksze znaczenie w samym zakrecie, a nie na hamowaniu przed nim... a wykorzystuje sie je, do niwelowania efektu podsterownosci, poprzez dociazenie przodu, wynikajace z nacisniecia hamulca... a na szutrach/sniegu do wprowadzenia samochodu w poslizg...

Dodatkowo w autkach turbo utrzymujesz obroty turbinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technika heel&toe jest niewykonalna w wielu samochodach bez zastosowania nakladek na pedaly...

Da sie w kazdym, tylko moze to byc malo wygodne.

 

 

W seryjnym Escorcie Cossie nie da się zupełnie. Odległośc między pedałami jest zbyt duża - juz paru kierowców rajdowych próbowało i każdy mówi że nie da rady, trzeba przerobic pedały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W seryjnym Escorcie Cossie nie da się zupełnie. Odległośc między pedałami jest zbyt duża - juz paru kierowców rajdowych próbowało i każdy mówi że nie da rady, trzeba przerobic pedały.

Znaczy nie da sie z noga w poprzek nacisnac hamulca i gazu? To chyba hamulec jest po lewej stronie. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...