spi630 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 pomimo wyłączenia kontroli trakcji guzikiem i walącej po oczach żółtej kontrolce tegoż, dalej cholerstwo nie pozwala na boka. może jest jakiś sposób by ten cholerny guzik działał tak jak powinien? a może jakoś inaczej do tematu podejść, bezpiecznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen93 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Jest na YT filmik jak Juraj Sebajl lata zimą bokami OBK/Legacy. W samochodzie nie działa obrotomierz i świecą się wszstkie lampki na desce, więc napewno jest jakaś możliwość deaktywacji ESP, prawdopodobnie przez bezpiecznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 co nie lata jak lata http://www.youtube.com/user/haubi65#p/a/u/0/rmxfXFjIHFY podobno powyzej 60 znowu sie wlancza. Podejrzewam, ze masz trudnosci doprowadzic do tego by zaczal isc bokiem. Na szutrze bardzo trudno :!: MY10 MT ma bardzo poprawiona trakcje w OBK 2,5 MY05 nie bylo problemu no i silnik niezaturbiony jest o wiele przyjemniejszy do zabawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spi630 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 co nie lata jak lata http://www.youtube.com/user/haubi65#p/a/u/0/rmxfXFjIHFY podobno powyzej 60 znowu sie wlancza. włącza Podejrzewam, ze masz trudnosci doprowadzic do tego by zaczal isc bokiem. Na szutrze bardzo trudno :!: MY10 MT ma bardzo poprawiona trakcje w OBK 2,5 MY05 nie bylo problemu no i silnik niezaturbiony jest o wiele przyjemniejszy do zabawy raczej podstawy jakieś mam, mój wcześniejszy wrx nie miał kontroli trakcji. a tak serio to pomimo że naciśnie się wyłącznik kontroli trakcji to nadal próbuje się auto wyprostować przy próbie boka przyhamowując koła. jak to wyłączyć? w wrxsie było tak fajnie, żadnego kagańca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gforce Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 odepnij sobie jeden czujnik od ABS np przy przednim kole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 gforce, nie prościej wyjąć bezpiecznik ABS'u? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joanna7f Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 zazwyczaj wystarczy wyjąć sam bezpiecznik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gforce Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 może i prościej, ale nie wiadomo czy do zdeaktywuje także esp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 może i prościej, ale nie wiadomo czy do zdeaktywuje także esp. ESP korzysta z czujników ABS. Można więc upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spi630 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 może i prościej, ale nie wiadomo czy do zdeaktywuje także esp. ESP korzysta z czujników ABS. Można więc upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu :wink: czyli możliwości wyłączenia esp bez wyłączania absu nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joanna7f Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 jak wyjmiesz bezpiecznik, wyłączysz też ABS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 co nie lata jak lata http://www.youtube.com/user/haubi65#p/a/u/0/rmxfXFjIHFY podobno powyzej 60 znowu sie wlancza. Podejrzewam, ze masz trudnosci doprowadzic do tego by zaczal isc bokiem. Na szutrze bardzo trudno :!: MY10 MT ma bardzo poprawiona trakcje w OBK 2,5 MY05 nie bylo problemu no i silnik niezaturbiony jest o wiele przyjemniejszy do zabawy MY05 MT miał po prostu lepszy/inny napęd. Tylna wikoza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 a mi sie wydaje, ze jak sie nie chce ustawic bokiem na szutrze to trakcje ma lepsza, jak dla mnie logiczne. OBK plywal a legacy idzie jak po szynach. Wlacza wylacza ... hak mu w smak ... mi nic sie nie prostuje. Filmik obejrzany :?: lata bokiem jak ta lala. Jak nie chce to sie nie umie lub miejsca za malo i kropka Prawda jest taka, ze jak turbo pompuje to auto robi sie za szybkie a do 1600 u/min trzeba duzo wyczucia. W WRX trubo laduje od 2500 do tych obrotow mozna sie bawic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Ja jak ostatnio pojechałem bokiem na ostrym zakręcie (włączone VDC, piasek na asfalcie) to VDC zareagowało dopiero jak skontrowałem kierownicą. Jak trzymałem koła skręcone to auto leciało bokiem. Lekko odkręciłem i zaraz korekta hamulcami poszła. Ciekawe zachowanie :shock: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 w poprzednim wiskoza na tyle była spięta dość mocno a w obecnym nie ma jej wcale. Stąd różnice. OBK ustawia się bokiem trudniej ale da się. Zakres obrotów faktycznie nie pomaga. Z drugiej strony na śniegu to i rowerem można bokiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 jasne ale pokazuje, ze esp nie ingeruje jezeli sie wylaczy i nie przekracza 60. jakos nie chce mi sie wierzyc, ze ktos powyzej 60 chce latac bokiem. ja nie mam gdzie z taka predkoscia sie bawic. w Polsce probowalem ale zaraz za szybko sie robilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Ja jak ostatnio pojechałem bokiem na ostrym zakręcie (włączone VDC, piasek na asfalcie) to VDC zareagowało dopiero jak skontrowałem kierownicą. Jak trzymałem koła skręcone to auto leciało bokiem. Lekko odkręciłem i zaraz korekta hamulcami poszła. Ciekawe zachowanie :shock: . Sprawdziłem jeszcze raz i muszę skorygować swoją wcześniejszą opinię. To nie VDC (ono nawet nie błysnęło). To VTD tak działa. Nie robi tego hamulcami tylko szperą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Sprawdziłem jeszcze raz i muszę skorygować swoją wcześniejszą opinię. To nie VDC (ono nawet nie błysnęło). To VTD tak działa. Nie robi tego hamulcami tylko szperą. Ciekawe. Może w pojazdach z VTD, kontrola trakcji VDC jest inaczej zestrojona... Bez wyłączenia VDC osiągnięcie uślizgu w pojazdach ze skrzynią manualną (diesel) jest niezmiernie trudne do osiągnięcia (o ile w ogóle wykonalne). Na torze w Kielcach, owszem udawało się osiągnąć uślizgi ale tylko przy wyłączonej kontroli trakcji. Z VDC nie było żadnych szans, także na śliskim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Wiskoza jest niesterowalna i nie można wykorzystać przekazywania momentu przód-tył do kontroli stabilności. W MT pozostają tyko hamulce lub moment silnika ('kaganiec' może być 'ciaśniejszy') . Zaś w VTD, gdzie 55% momentu idzie na tył auto potrafi zachowywać się 'krnąbrnie' :wink: dopóki nie zadziała sterowanie szpery. Jak w zimie ostro dodajesz gazu, to auto idzie prosto, czy tyłek lekko lata na boki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 W MT pozostają tyko hamulce lub moment silnika ('kaganiec' może być 'ciaśniejszy') . Zaś w VTD, gdzie 55% momentu idzie na tył auto potrafi zachowywać się 'krnąbrnie' :wink: dopóki nie zadziała sterowanie szpery. VTD dodaje sportowego charakteru Jak w zimie ostro dodajesz gazu, to auto idzie prosto, czy tyłek lekko lata na boki ? Trzyma kierunek, zarówno przy relatywnie szybkim (diesel) starcie z 1-ki, jak przy i wyprzedzaniu na 3-ce. Szczególnie jest to widoczne w drugim przypadku, biała beskidzka droga, redukcja, gaz...i już jesteśmy z przodu. Jak tu nie doceniać Subaru AWD W Subaru Diesel kaganiec jest i tak słabszy niż w BMW (RWD). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 VTD dodaje sportowego charakteru U mnie tańczy lekko lewo-prawo. To chyba ten lekki RWD-style :wink: . Ale za to w zakrętach jest fantastyczny . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Mnie osobiscie w forku troche dobija niemozliwosc wylaczenia kontroli stabilizacji bez wylaczania abs bezpiecznikiem. Takie pytanko Forek ma gdzies czujnik polozenia/przechylu auta. System kontroli stabilizacji koraysta z niego. Czy odlaczenie tego ustrojstwa nie rozwiazalo by problemu. :roll: Korzysta z niego rowniez isr. Czy ktos wie gdzie on jeSt. Mam nadzieje ze nke wbudowany w ecu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Forek ma gdzies czujnik polozenia/przechylu auta. System kontroli stabilizacji koraysta z niego. Czy odlaczenie tego ustrojstwa nie rozwiazalo by problemu. :roll: Korzysta z niego rowniez isr. Czy ktos wie gdzie on jeSt. W Subaru jest czujnik przyspieszenia bocznego i na pewno wymienia dane z VDC (może także ECU?) po magistrali CAN. O ile dobrze pamiętam z dokumentacji umiejscowiony jest w okolicach lewarka skrzyni biegów. ISR jest natomiast autonomicznym układem, który w zasadzie z żadnych danych pomiarowych auta nie korzysta. Jedynie monitoruje napięcie zasilania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 subleo, czy myslisz ze wypiecie tego czujnika wylaczey to podhamowywanie jednego kola??? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 subleo, czy myslisz ze wypiecie tego czujnika wylaczey to podhamowywanie jednego kola??? :roll Brak danych pomiarowych z czujników (np. przyspieszenia bocznego), powinno spowodować wyłączenie VDC. Dzieje się tak np. w przypadku braku akwizycji danych z czujnika skrętu kierownicy. Wartość przyspieszenia bocznego jest b.ważną daną pomiarową dla VDC, więc powinno być podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się