Skocz do zawartości

wyłączenie kontroli trakcji w obk 2010


spi630

Rekomendowane odpowiedzi

pomimo wyłączenia kontroli trakcji guzikiem i walącej po oczach żółtej kontrolce tegoż, dalej cholerstwo nie pozwala na boka. może jest jakiś sposób by ten cholerny guzik działał tak jak powinien? a może jakoś inaczej do tematu podejść, bezpiecznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co nie lata jak lata :D

http://www.youtube.com/user/haubi65#p/a/u/0/rmxfXFjIHFY

podobno powyzej 60 znowu sie wlancza.

 

Podejrzewam, ze masz trudnosci doprowadzic do tego by zaczal isc bokiem. Na szutrze bardzo trudno :!: MY10 MT ma bardzo poprawiona trakcje w OBK 2,5 MY05 nie bylo problemu no i silnik niezaturbiony jest o wiele przyjemniejszy do zabawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co nie lata jak lata :D

http://www.youtube.com/user/haubi65#p/a/u/0/rmxfXFjIHFY

podobno powyzej 60 znowu sie wlancza.

 

włącza

 

Podejrzewam, ze masz trudnosci doprowadzic do tego by zaczal isc bokiem. Na szutrze bardzo trudno :!: MY10 MT ma bardzo poprawiona trakcje w OBK 2,5 MY05 nie bylo problemu no i silnik niezaturbiony jest o wiele przyjemniejszy do zabawy

 

raczej podstawy jakieś mam, mój wcześniejszy wrx nie miał kontroli trakcji.

 

a tak serio to pomimo że naciśnie się wyłącznik kontroli trakcji to nadal próbuje się auto wyprostować przy próbie boka przyhamowując koła. jak to wyłączyć? w wrxsie było tak fajnie, żadnego kagańca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co nie lata jak lata :D

http://www.youtube.com/user/haubi65#p/a/u/0/rmxfXFjIHFY

podobno powyzej 60 znowu sie wlancza.

 

Podejrzewam, ze masz trudnosci doprowadzic do tego by zaczal isc bokiem. Na szutrze bardzo trudno :!: MY10 MT ma bardzo poprawiona trakcje w OBK 2,5 MY05 nie bylo problemu no i silnik niezaturbiony jest o wiele przyjemniejszy do zabawy

 

MY05 MT miał po prostu lepszy/inny napęd. Tylna wikoza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi sie wydaje, ze jak sie nie chce ustawic bokiem na szutrze to trakcje ma lepsza, jak dla mnie logiczne. OBK plywal a legacy idzie jak po szynach.

 

Wlacza wylacza ... hak mu w smak ... mi nic sie nie prostuje. Filmik obejrzany :?: lata bokiem jak ta lala. Jak nie chce to sie nie umie lub miejsca za malo i kropka :twisted: Prawda jest taka, ze jak turbo pompuje to auto robi sie za szybkie a do 1600 u/min trzeba duzo wyczucia. W WRX trubo laduje od 2500 do tych obrotow mozna sie bawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak ostatnio pojechałem bokiem na ostrym zakręcie (włączone VDC, piasek na asfalcie) to VDC zareagowało dopiero jak skontrowałem kierownicą. Jak trzymałem koła skręcone to auto leciało bokiem. Lekko odkręciłem i zaraz korekta hamulcami poszła. Ciekawe zachowanie :shock: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ale pokazuje, ze esp nie ingeruje jezeli sie wylaczy i nie przekracza 60. jakos nie chce mi sie wierzyc, ze ktos powyzej 60 chce latac bokiem. ja nie mam gdzie z taka predkoscia sie bawic. w Polsce probowalem ale zaraz za szybko sie robilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ja jak ostatnio pojechałem bokiem na ostrym zakręcie (włączone VDC, piasek na asfalcie) to VDC zareagowało dopiero jak skontrowałem kierownicą. Jak trzymałem koła skręcone to auto leciało bokiem. Lekko odkręciłem i zaraz korekta hamulcami poszła. Ciekawe zachowanie :shock: .

 

Sprawdziłem jeszcze raz i muszę skorygować swoją wcześniejszą opinię. To nie VDC (ono nawet nie błysnęło). To VTD tak działa. Nie robi tego hamulcami tylko szperą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jeszcze raz i muszę skorygować swoją wcześniejszą opinię. To nie VDC (ono nawet nie błysnęło). To VTD tak działa. Nie robi tego hamulcami tylko szperą.

Ciekawe. Może w pojazdach z VTD, kontrola trakcji VDC jest inaczej zestrojona... Bez wyłączenia VDC osiągnięcie uślizgu w pojazdach ze skrzynią manualną (diesel) jest niezmiernie trudne do osiągnięcia (o ile w ogóle wykonalne). Na torze w Kielcach, owszem udawało się osiągnąć uślizgi ale tylko przy wyłączonej kontroli trakcji. Z VDC nie było żadnych szans, także na śliskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiskoza jest niesterowalna i nie można wykorzystać przekazywania momentu przód-tył do kontroli stabilności. W MT pozostają tyko hamulce lub moment silnika ('kaganiec' może być 'ciaśniejszy') . Zaś w VTD, gdzie 55% momentu idzie na tył auto potrafi zachowywać się 'krnąbrnie' :wink: dopóki nie zadziała sterowanie szpery. Jak w zimie ostro dodajesz gazu, to auto idzie prosto, czy tyłek lekko lata na boki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MT pozostają tyko hamulce lub moment silnika ('kaganiec' może być 'ciaśniejszy') . Zaś w VTD, gdzie 55% momentu idzie na tył auto potrafi zachowywać się 'krnąbrnie' :wink: dopóki nie zadziała sterowanie szpery.

VTD dodaje sportowego charakteru :)

 

Jak w zimie ostro dodajesz gazu, to auto idzie prosto, czy tyłek lekko lata na boki ?

Trzyma kierunek, zarówno przy relatywnie szybkim (diesel) starcie z 1-ki, jak przy i wyprzedzaniu na 3-ce. Szczególnie jest to widoczne w drugim przypadku, biała beskidzka droga, redukcja, gaz...i już jesteśmy z przodu. Jak tu nie doceniać Subaru AWD :)

 

W Subaru Diesel kaganiec jest i tak słabszy niż w BMW (RWD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiscie w forku troche dobija niemozliwosc wylaczenia kontroli stabilizacji bez wylaczania abs bezpiecznikiem.

Takie pytanko

Forek ma gdzies czujnik polozenia/przechylu auta. System kontroli stabilizacji koraysta z niego. Czy odlaczenie tego ustrojstwa nie rozwiazalo by problemu. :roll:

Korzysta z niego rowniez isr. Czy ktos wie gdzie on jeSt.

Mam nadzieje ze nke wbudowany w ecu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek ma gdzies czujnik polozenia/przechylu auta. System kontroli stabilizacji koraysta z niego. Czy odlaczenie tego ustrojstwa nie rozwiazalo by problemu. :roll:

Korzysta z niego rowniez isr. Czy ktos wie gdzie on jeSt.

W Subaru jest czujnik przyspieszenia bocznego i na pewno wymienia dane z VDC (może także ECU?) po magistrali CAN. O ile dobrze pamiętam z dokumentacji umiejscowiony jest w okolicach lewarka skrzyni biegów.

 

ISR jest natomiast autonomicznym układem, który w zasadzie z żadnych danych pomiarowych auta nie korzysta. Jedynie monitoruje napięcie zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subleo, czy myslisz ze wypiecie tego czujnika wylaczey to podhamowywanie jednego kola??? :roll

Brak danych pomiarowych z czujników (np. przyspieszenia bocznego), powinno spowodować wyłączenie VDC. Dzieje się tak np. w przypadku braku akwizycji danych z czujnika skrętu kierownicy. Wartość przyspieszenia bocznego jest b.ważną daną pomiarową dla VDC, więc powinno być podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...