Eden Prime Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Troszku mnie nie było na forum, ale odkąd kupiłem auto zastanawia mnie jedna kwestia. Auto sprowadziłem sobie z Islandii, tam rzekomo jest tylko PB91 bądź 95 (już teraz nie pamiętam, to było w styczniu br.). Sprzedawca na wszelkie sposoby przestrzegał mnie przed laniem PB98 a już w ogóle PB100. Nie zastanawiałbym się nad tym specjalnie, gdyby nie wersja modelu mojego auta, mianowicie PX. Może to jakaś wersja ułomna tylko pod PB91/95 ? Wiem na pewno że wykastrowano ją z ABSu. Z tego co widziałem GX i GL mają go w standardzie. Wiadomo światła zapalają się automatycznie (norma skandynawska), ogrzewanie działa tak że po odpaleniu silnika i wyjechaniu z parkingu, po 500 metrach jest już ciepło. Jest też standardowo podwyższone co najmniej tak jak OBK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bksjb Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 To jest kwestia oznaczenia. Polska pb95 wcale nie ma 95 oct, z regoly 89-91, tylko stosuja takie oznacznie. W wielu krajach benzyna ma oznaczenie wg octanow, niestety nie w pl. Takze mozesz spokojnie przyjac tlumaczenie: 91 skandynawskie = 95 polskie, 95 skandynawskie = 98 polskie Co do samego paliwa, jakie powinno byc lane do twojego auta, to nie mam pojecia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 bksjb, octany to związki pochodne kwasu octowego, u nas zazwyczaj podaje się liczbę oktanową. Przyznam, że większych bredni o liczbie oktanowej paliwa nie słyszałem :shock: Twierdzisz więc, że mając w instrukcji mojego piętnastoletniego auta za wzorcowe paliwo benzynę o LO95, to lać na stacji powinienem LO98? A co jak mam na wlewie, że zalecane LO98? Mam jechać tankować do Niemiec? Tylko jest problem, bo oni inaczej paliwo nazywają Przecież mi nawet baku na powrót ze stacji do domu nie wystarczy Mam wrażenie, że pomylił Ci się sposób pomiaru liczby oktanowej paliwa według normy RON i DON (jedna stosowana w całej Europie a druga w Ameryce Północnej). Eden Prime, co masz napisane na wlewie paliwa? Masz instrukcję do auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 To jest kwestia oznaczenia. Polska pb95 wcale nie ma 95 oct, z regoly 89-91, tylko stosuja takie oznacznie. możesz rozwinąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koniu0739 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 jestem na Islandii od 3 lat i nie widzialem zeby bylo paliwo 91, owszem spotkac 98 jest ciezko tylko na shellu z tego co wiem, ale na tych stacjach co znam sa wszedzie 95 nie wiedzialem 91! p.s. jak otworze u siebie wlew to jest naklejka jednej ze stacji mianowicie firm "OLIS"(http://www.olis.is/) i jest PB95 auto z 2006. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eden Prime Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Aflinta Na wlewie nie mam napisane nic, w instrukcji podają 95. Koniu0739 Auto kupowałeś na Islandii? Mój ma 13 lat ale był kupowany na Islandii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bksjb Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 moze faktycznie zle sie wyrazilem, chodzilo mi glownie o to, ze np polska 95 to odpowiednik 91 CZY 92 np w niemczech, a 98 to odpowiednik 95. pozatym chodzilo mi tez o to, ze polskie paliwo troche odbiega jakoscia od europejskiego. Tam jak ma miec 91 to ma, a u nas nie koniecznie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 moze faktycznie zle sie wyrazilem, chodzilo mi glownie o to, ze np polska 95 to odpowiednik 91, a 98 to odpowiednik 95. pozatym chodzilo mi tez o to, ze polskie paliwo troche odbiega jakoscia od europejskiego. Tam jak ma miec 91 to ma, a u nas nie koniecznie! Blagam - nie zaczynajcie tych bzdur od nowa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bksjb Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 moze faktycznie zle sie wyrazilem, chodzilo mi glownie o to, ze np polska 95 to odpowiednik 91, a 98 to odpowiednik 95. pozatym chodzilo mi tez o to, ze polskie paliwo troche odbiega jakoscia od europejskiego. Tam jak ma miec 91 to ma, a u nas nie koniecznie! Blagam - nie zaczynajcie tych bzdur od nowa... http://pl.wikipedia.org/wiki/Benzyna_bezo%C5%82owiowa Jak wiesz, to sie podziel wiedza, albo daj odnosnik do dyskusji, gdzie zostalo to wytlumaczone! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Szukajka sie zepsula? O benzynie, bzdurach o tym, ze w Polsce jest zle paliwo i o liczbie oktanowej, liczonej na rozne sposoby bylo juz tyle razy, ze szukajka na pewno sobie z tym poradzi dla Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bksjb Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 tak jak myslalem, zero merytorycznego przeslania.. :/ To nie moj temat, podzielilem sie tylko swoimi spostrzezeniami, nie zamierzalem niczego szukac! Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 pracuję w jednej z 2 firm produkujących w Polsce paliwo o nazwie "benzyna bezołowiowa". pozwolę sobie nie zgodzić z wypowiedziami bksjb, nie z racji biznesowego patriotyzmu i wypranego mózgu, ale z racji... bliskości procesów, od wydobycia ropy, poprzez jej transport, kontrolę jakości, przetwórstwo/destylację, blending paliw gotowych, po proces dytrybucji. Nie raz wypowiadałem się na temat paliw, jakości, itd, w Polsce. Więcej mi się nie chce. A róbta co chceta. i myślta też. lub bezmyślta. bksjb, nie masz racji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 tak jak myslalem, zero merytorycznego przeslania.. :/To nie moj temat, podzielilem sie tylko swoimi spostrzezeniami, nie zamierzalem niczego szukac! Pozdrawiam, Merytorycznie juz bylo wiele razy. Po prostu chodzi o to, ze "mieszasz dwa systemy walutowe" - a do tego dodajesz na okrase bzdury o jakosci paliwa. Bez urazy - ale temat naprawde byl walkowany wiele razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koniu0739 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Koniu0739 Auto kupowałeś na Islandii? Mój ma 13 lat ale był kupowany na Islandii tak kupowalem Subaraka na Islandii, dodam ze dzisiaj widzialem na 4 stacjach(kazda z innej firmy) ze na cenniku (bilbordzie)jest napisane "95 octan". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Ostatnio byłem na Białorusi i tankowałem tam PB 92 cena ok.2,40 PL za L. Nie odczuwam , żadnej różnicy między polską 95 o białoruską 92. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Wielki Szu, przy tak niewysilonym silniku jaki masz, to raczej nie zauważysz różnicy, gorzej jakbyś miał turbo pod maską. Czy Twój Civic na sprzedaż też łykał bez problemu białoruskie paliwo? Tam już chyba kompresja większa, więc i ryzyko spalania stukowego wzrasta. Zawsze jest jeszcze elektronika, która może nam tu pomóc zmieniając czas zapłonu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Civic tylko i wyłącznie PB 98 na 95 miałem spalanie stukowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Dokładnie , ludzie dalej myślą , że tankujac na BP, orlen, shell, statoil, Lotos itp. mają wyjątkowe paliwa :roll: szkoda tylko że nie wiedzą że to są praktycznie te same paliwa , róznia sie cena, i w kilku przypadkach śladowymi dodatkami mniej czy bardziej przydatnymi , jak np. w zimie paliwo ze statoil reklamowane jako najbardziej odporne na niskie temp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Ja tam nie wnikam ile jest oktanów w popularnej Pb95 bo tego ani okiem, ani smakiem nie zmierzę. Ale coś z tą gorszą jakością paliw w Polsce jest na rzeczy. Pisałem o tym w wątku "ile nam pali". Mój Forek do Chorwacji jechał na polskim paliwie z klima 30% i spalanie wyszło 8,6. Powrót na chorwackim paliwie, klima 80% i spalanie 7,5. W obie strony prowadziłem osobiście i zaręczam, że styl jazdy ten sam. Gdyby różnica była 0,2l to nie pisnąłbym słowa. Ale to jest ponad jeden litr i to przy prawie 100% obciążeniu klimatyzacją - coś zatem musi być powodem i przyczyny doszukiwałbym się własnie w gorszym paliwie z Polski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 może jest mniej kaloryczne, ale to nie znaczy gorsze. normy spelnia. ile kosztuje litr paliwa w Austrii, Niemczech, czy Chorwacji? tak z ciekawosci, bo tak naprawde wiadomo, że w cenie wiekszosc to podatki, ale ... z ciekawosci. ja skonczylem z porównywaniami "ile mi pali", tylko "ile mnie kosztuje 100 km". ile kosztowalo przejechanie 100 km na polskim paliwie, a ile na chorwackim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Tomasz_555, wina warunków drogowych, pogody i trasy. Z Polski do granicy Chorwacji raczej ciężko dojechać na jednym zbiorniku (przynajmniej z krakowa), by pomiar był wiarygodny trzeba by trasę pokonać wielokrotnie i najlepiej w tę samą stonę by mieć jakiekolwiek porównanie. Na laboratoriach z elektroniki gdzie pomiary są daleko bardziej precyzyjne by można było mówić o jakiejkolwiek dokładności, robi się pięć pomiarów, odrzuca dwa skrajne i potem wyciąga średnią - ale jako inżynier to chyba wiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bksjb Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Troszku mnie nie było na forum, ale odkąd kupiłem auto zastanawia mnie jedna kwestia. Auto sprowadziłem sobie z Islandii, tam rzekomo jest tylko PB91 bądź 95 (już teraz nie pamiętam, to było w styczniu br.). Sprzedawca na wszelkie sposoby przestrzegał mnie przed laniem PB98 a już w ogóle PB100. Nie zastanawiałbym się nad tym specjalnie, gdyby nie wersja modelu mojego auta, mianowicie PX. Może to jakaś wersja ułomna tylko pod PB91/95 ? Wiem na pewno że wykastrowano ją z ABSu. Z tego co widziałem GX i GL mają go w standardzie. Wiadomo światła zapalają się automatycznie (norma skandynawska), ogrzewanie działa tak że po odpaleniu silnika i wyjechaniu z parkingu, po 500 metrach jest już ciepło. Jest też standardowo podwyższone co najmniej tak jak OBK. Staralem sie wyjasnic wlasnie ta roznice, jak to nazwaliscie: w systemie walutowym. Ze sa inne oznaczenia To ze paliwo sie miesci w normach to ok, ale norma nazywamy przestrzen pomiedzy dolna a gorna granica pewnych wartosci paliwa. Moge sie wypowiedziec co do LPG, bo wielokrotnie bylem na zaladunku cystern czy to w Sokolce czy Vitebsku i pod jeden sklad podjezdzaly cysterny orlenu, bp, czy shella (teraz amerigas) i zwykle cysterny zaopatrujace niezrzeszone stacje. Wiec pod tym wzgledem podzial np. LPG na lepszy, bo z shella nikt mnie nie przekona, wiec tankuje od tamtej pory tam, gdzie jest najtaniej!!! Jedyna roznica moze byc w skladzie gazu i stad roznica ze na tej stacji jak zatankuje, to lepiej idzie, a na taj jak zatankowalem to mi mniej spalil, tylko roznica moze byc w tym, ze na jednej stacji malo sprzedaja i moga miec gaz z przed tygodnia o innym skladzie, a na innej stacji moga miec gaz z wczoraj, ktory tez moze miec inny sklad. Pozatym jest jeszcze sprawa filtrow, cisnienia jakie podaje pompa i wszelkiego rodzaju "sztuczek" sprzedawcow, ktorzy kombinuja przy przeplywomierzach, ale ze tak powiem jest juz inna bajka. Taka jest polska rzeczywistosc, stad wyciagam wnioski, ze z benzyna wcale nie musi byc lepiej, dlatego tez leje gdzie najtaniej (z regoly bliska) i nie wnikam! Moze gdybym mial auto za 400tysiecy, albo jakiegos faktycznie nowoczesnego diesla, to bym sie zastanowil, co tankowac, ale posiadacze takich aut z regoly jest stac zaplacic te 20-30gr wiecej na litrze dla czystego sumienia i swietego spokoju w razie awarii i oskarzen dealera, ze zle pan paliwo lal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eden Prime Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Zatankowałem PB98 40L i...puściła mi rura idąca od wlewu do zbiornika, tam przy tym plasticzku co chyba chroni rurę przed uderzeniami i kamieniami 8) chrzanić 98 wracam do 95 tak na poważnie to zmian absolutnie żadnych nie zauważyłem, jak mówił Aflinta,poza tym że jechałem i gubiłem 98 8) Teraz czuje się jak krezus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się