Krzychu_chris Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Znalazłem OBK sprowadzonego ze stanów, którego potencjalnie mógłbym stać się właścicielem. Jednak auto jeździ w Polsce tak jak było w US. Słyszałem z pewnych źródeł, że takie auto może nie przejść przeglądu. W związku z tym mam pytanie ile może kosztować przystosowanie OBK 2006 US do przepisów w PL? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronx Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Jeżdżę takim samochodem i jak na razie kupiłem dwie żarówki po 50,-zł postój/migacz tak aby były zgodnie z przepisami i zamontowałem. Jak na razie rejestrują bez problemu. A jak by się uparli to wymiana reflektorów na asymetryczne = 2 x 500 plus podłączenie 100,- zł ?, do tego tylne przeciwmgielne (np. dwie czerwone diody w kloszu lampy + włącznik w kabinie) = 100,- zł? no i już super luxus - dwa migacze boczne = 200?. Mam kolegę, co jeździ takim samym i nic nie zrobił i jeździ i się nie przejmuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car1961 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Reflektory przechodzą ,najbardziej czepiają sie braku przeciwmgielnego ,ale przy takiej ilosci stacji diagnostycznych nie jest to problem , a policja? kiedy przy kontroli sprawdzala Wam swiatla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu_chris Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Dzięki Bronx, bałem się że kwoty mogą być większe, ale te mnie nie przerażają. Jestem coraz bliżej decyzji o zakupie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 przeciwmgłowe można zamontować jakieś dodatkowe i podłączyć pod przeciwmgłowe przednie. Z przednimi to uważaj żebyś nie kupił od angola. Ja swoim Forkiem US jeździłem bez zmiany przodu i żadna glina się nie czepiała przy kontroli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 znając polskie realia, to każdy ma kogoś, kto zna kogoś, kto zna diagnostę na stacji kontroli pojazdów, i na ogół wystarczy butel jakiegoś podłego trunku, żeby ów diagnosta nie zauważył z lekka inaczej świecących reflektorów....zresztą tak naprawdę, to US lampy wcale aż tak nie oślepiają, gorzej już z angolami.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronx Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Myślę, że najważniejsze są białe postoje, bo to widać przy każdej kontroli. A potem to tylko jeździć i przyzwyczaić się do radia, i indiańskich jednostek na komputerze. Ja w sumie jestem zadowolony i jeżdżę bez problemów. Lampy oczywiście nie oślepiają, ale nie doświetlają pobocza - ale ja tego nie widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Grisha Rosiak Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Sorry za odgrzewanie odkopanego tematu, ale mam dylemat: od kilku tygodni mam OTB z US. Nie przeszkadzają mi ani jednostki miary ani częstotliwości radia ani stopnie. Natomiast reflektory mnie irytują. Czy wiecie, czy można legalnie dostosować reflektory w wersji US, tak, aby bez amatorskich przeróbek były zgodne z przepisami? Słyszałem, że wersje EU mają inne mocowanie w porównaniu do US. W grę wchodzi też przeróbka na asymetryczne i pozycyjne, ale to trąca amatorszczyzną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Proszę Cię bardzo: http://www.xenon24.pl/Oferta.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 przestrojenie radia 50 zł termometru nie ogarnąłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Grisha Rosiak Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Proszę Cię bardzo: http://www.xenon24.pl/Oferta.htm Robiłeś u nich, czy w necie znalazłeś? Jakiś czas temu rozmawiałem, ze mogą mi przerobić, ale to jest obejście problemu bo to samowolka bez homologacji. Ide w kierunku wymian reflektorów na eu. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 @Grzegorz - znajomy miał w firmie dwa auta zrobione właśnie w Pruszkowie. Widziałem oba - przyzwoicie wykonane. To co zrobisz to już wolny wybór. Zajrzyj jeszcze tutaj: http://hidretrofit.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 miałem legacy US, po około roku użytkowania pewien policjant zabrał mi dowód za pomarańczowe pozycyjne. Odłączyłem więc jego zasilanie i kolejne prawie 3 lata pojeździłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Grisha Rosiak Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Jeszcze jedno pytanie: czy ktoś wie, czy reflektory z US różnią się od wersji EU w konstrukcji obudowy, czyli w montażu? Pytam dlatego, że ASO w Łomiankach twierdzi, że tak. Ale twierdzili też, że amortyzatory do US będą kosztować ponad 1000 sztuka, a maglownica 6000. Okazało się, że jeden amortyzator to 300, a maglownica 2200. Obawiam się, że w przypadku lamp też mogą mieć niepełną wiedzę. Czy ktoś to wie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sheriff_leg Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Tak różnią się i to znacznie -inne mocowanie chociażby do błotnika (nie pamietam dokładnie ale jedne mają mocowanie od góry a drugie (najprawdopodobniej EU) mocowanie od dołu). Róznią sie także samym ksztłtem "szkła" przedniego (widoczny pod lampą). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jo_gurt Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Jeżdżę takim samochodem i jak na razie kupiłem dwie żarówki po 50,-zł postój/migacz tak aby były zgodnie z przepisami i zamontowałem. Jak na razie rejestrują bez problemu. A jak by się uparli to wymiana reflektorów na asymetryczne = 2 x 500 plus podłączenie 100,- zł ?, do tego tylne przeciwmgielne (np. dwie czerwone diody w kloszu lampy + włącznik w kabinie) = 100,- zł? no i już super luxus - dwa migacze boczne = 200?. Mam kolegę, co jeździ takim samym i nic nie zrobił i jeździ i się nie przejmuje. :D Gwoli ścisłości, bo mnie już te powtarzane nagminnie głupoty drażnią Lampy z USA też są asymetryczne, tylko troszkę inaczej. Wersja EU oświetla trochę dalej w przód pobocze. Czasem da się wyregulować światła US na tyle, że ledwo ledwo, ale mieszczą się w normie. Oczywiście ciągle nie są homologowane w EU, ale nie wiem jak to wtedy wygląda prawnie, bo niby stacja się pod tym podbija wtedy całkiem świadomie. BTW - nie wiem czy zamianka 1:1 reflektorów US:EU jest bezproblemowa, ale zaczepy wyglądają co najmniej podobnie (jedne i drugie są u góry!). Wystarczy pooglądać znany portal aukcyjny, bo są tam czasem przyzwoite zdjęcia i jednych i drugich. Ja np. w OBK05 US mam przedni zderzak z EU (poprzedni właściciel nie czekał na import), widać drobną szparę przy nadkolu, ale tylko jak ktoś wie, że ma patrzeć. Także podejrzewam, że dałoby radę i zamontować reflektor EU w zderzaku US. PS. To są tylko moje podejrzenia, bo sam swego czasu się uparłem, że wymienię na EU. A że jestem leniwy, to było to ponad 2 lata temu i ciągle jeżdżę z US Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 (edytowane) Przepraszam za kotleta ale czy w końcu udało się komuś wymienić reflektory USA na EU?? Wszyscy o tym piszą ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. I co w końcu z przestrojeniem radia - możliwe? Edytowane 22 Stycznia 2016 przez remoo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sheriff_leg Opublikowano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Tak jak pisałem wcześniej - nie wymienisz lamp plug&play - pozostaje jedynie zmiana samych soczewek + dorobienie białej postojówki lub użycie gotowej żarówki (do nabycia w jednym z popularnych serwisów aukcyjnych )Możesz wyjąc z lampy także ten pomarańczowy cover -lampa będzie wyglądała "bardziej europejsko"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jo_gurt Opublikowano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Ja mam wymienione na EU. Jest drobna różnica w montowaniu (bolec w eu jest u dołu, w us u góry - albo odwrotnie) + różne wtyczki wiązki (3 żyły US, 4 EU). Kumaty mechanik sobie poradzi. Cena reflektora to 550zł używka takiej sobie jakości albo anglik. Przyzwoity stan to już z 700zł i wcale nie tak łatwo znaleźć. Żarówki dwukolorowe w miejsce kierunków albo podłączanie przeciwmgielnego tylnego pod przednie jest oczywiście niezgodne z ustawą i to tylko łatanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Sam szukam dobrego magika który w rozsądnych pieniądzach dostosuje przednie lampy Do forestera. Z ciekawości ile kosztowały przeróbki o których koledzy wspomnieli ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jo_gurt Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Ja w obk za dostosowanie oświetlenia zapłaciłem ~1500. Wymiana reflektorów, dorzucenie przeciwmgielnego z tyłu zamiast lewego wstecznego, z osobnym włącznikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Znalazłem lampy US nowe w dobrej cenie bo ok 900 zł komplet . Natomiast wszędzie za dostosowanie wołają ok 500-600 zł za sztukę. Jakaś masakra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Ale po co kupować nowe lampy US? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Ale po co kupować nowe lampy US? Nowa lampa kosztuje nie mniej niż 1200 zl. Wiec bardziej sie opłacało kupić dwie do wersji US za 900 zl tyle ze dostosowanie do polskich norm to ok 500 zl za sztukę wiec rachunek ekonomiczny jest prosty. A powodem chęci wymiany reflektora jest jego uszkodzenie bo uległ lekkiemu przytopieniu podczas pożaru śmietnika . Tyle w filmowym skrócie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Z tym że lampa US dalej nie jest homologowana i dalej nie spełnia norm - Policja dalej może zabrać dowód rejestracyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się