Skocz do zawartości

urwana szpilka piasty- forester, przednie koło


waka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Próbowałem dziś odkręcić koło, ale jedna śruba tak się zapiekła, że urwałem szpilkę. W związku z tym mam pytania. Czy mogę przejechać 200km na 4 śrubach? Czy wymiana szpilki jest ciężka? Jak za to się zabrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Próbowałem dziś odkręcić koło, ale jedna śruba tak się zapiekła, że urwałem szpilkę. W związku z tym mam pytania. Czy mogę przejechać 200km na 4 śrubach? Czy wymiana szpilki jest ciężka? Jak za to się zabrać?

 

Według mnie możesz, ale zaraz napiszą że nie :mrgreen: przy normalnej jeździe nic się nie stanie.

Co do wymiany to nie wiem jak przód, ale tyłu nie da rady bez rozbierania piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Próbowałem dziś odkręcić koło, ale jedna śruba tak się zapiekła, że urwałem szpilkę. W związku z tym mam pytania. Czy mogę przejechać 200km na 4 śrubach? Czy wymiana szpilki jest ciężka? Jak za to się zabrać?

 

Jedź spokojnie na czterech :idea: , ja nie raz na upalaniu urwałem szpilke i jexdziłem na slicku, tak że spokojnie nie stresuj sie :D

 

-- 4 sie 2011, o 20:17 --

 

ale tyłu nie da rady bez rozbierania piasty.

 

zapewniam Cie że da rade :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazio napisał(a):

ale tyłu nie da rady bez rozbierania piasty.

 

 

zapewniam Cie że da rade

pewnie, że da radę tylko musi się zaopatrzyć w przyzwoity imbus .

 

PS przejechałem jakieś 2-3k km zanim zorientowałem się, że nie mam piątej nakrętki :oops: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odkopuję temata.

Dziś urwałem szpilkę w imprezie w tylnym kole.

Obejrzałem kilka filmów na youtube i stwierdziłem, że sam zabiorę się za wymianę, ale...

Na większości filmów chłopaki pokazują jak to zrobić przy hamulcach tarczowych, a u mnie są bębny :(

Odnośnie wymiany szpilki przy hamulcu bębnowym znalazłem jedynie takie coś:

 

Z mojej znajomości angielskiego wynika, iż trzeba odkręcić pierścień ABS, ale czy na pewno trzeba rozpinać sprężyny od okładzin hamulca?

Wolałbym, żeby mi się tam nic nie rozsypało.

 

Jeszcze znalazłem coś takiego:

http://www.dirally.com/forums/showthread.php?15245-Rear-wheel-stud-replacement-for-WRX-STi

Wprawdzie dotyczy to tarczo bębna, ale u mnie po ściągnięciu bębna, wygląda to niemal tak samo.

Czy muszę demontować czujnik prędkości koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pajac_am napisał:

Czy muszę demontować czujnik prędkości koła?

 

Mam całkiem inaczej, ale.. 

Musisz albo wydrzeć całą piastę, albo odkręcić od piasty ten pierścień i ewentualnie zdemontować czujnik abs. Powinno się zrobić tyle miejsca żeby szpilkę wyjąć. Przy drugim sposobie mniej roboty zdecydowanie, ale uważaj na czujnik coby go nie uwalić. Rozpinać okładzin chyba nie musisz, a nawet gdyby to nie ma tam filozofii żadnej - tylko ciężko się zapina z powrotem ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...