Jump to content

2.0 N/A Check Engine - zapala się i gaśnie


buhhu
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

problem jak w tytule. Zapala się CE, nieregularnie, na wysokich, na niskich, na wolnych. Gaśnie również nieregularnie, po zapaleniu czuć delikatny spadek mocy i lekko szarpie. Dopiero od 4k obrotów zaczyna "ciągnąć". Próbowałem podłączyć przez OBT ale nie chciał się skomunikować. Może jakiś inny program ? Liczę, że komp by coś pokazał. Jakieś pomysły co to może być i jak to zrobić ? Impreza 2.0 N/A 1998r.

 

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

emotorsport, juz to robiliśmy właśnie - ecu explorer nie łączy po kablu, ani OBD SCOPE przez bluetooth nie łączy, w tym samym czasie sprawdzane na moim blobie i wszystko czyta bez problemów! i po kablu i przez BT

 

na kablu prąd jest po podłączeniu do jego wtyczki obd bo się dioda świeci... ( tak samo jak u mnie ) ale nie potrafi nic odczytać...

 

wtf?

Link to comment
Share on other sites

jesli juz wyskakuje to się świeci ( jak napisal buhh, gaśnie sobie co jakiś czas, nie zależnie od momentu i sytuacji ), nie ma możliwości odczytania błędu poprzez "wymruganie" błędu

 

to co, szukać stukowego, co aby spróbować zlikwidować od razu powód?

Link to comment
Share on other sites

emotorsport, juz to robiliśmy właśnie - ecu explorer nie łączy po kablu, ani OBD SCOPE przez bluetooth nie łączy, w tym samym czasie sprawdzane na moim blobie i wszystko czyta bez problemów! i po kablu i przez BT

 

na kablu prąd jest po podłączeniu do jego wtyczki obd bo się dioda świeci... ( tak samo jak u mnie ) ale nie potrafi nic odczytać...

 

wtf?

 

 

Może zmiana portu COM pomoże (z poziomu aplikacji).

Link to comment
Share on other sites

no właśnie że tak się wtrące z moim ...czytałem na forum , że niektórzy go czyszcza, jest lepiej... poźniej problem powraca i w końcu wymieniają cały czujnik i jest ok... wszystko rozumien ale czytałem też ,że błąd czujnika spalania stukowego objawia się gorszą dynamika w niskim zakresie obrotów lecz u mnie nie widze żadnych spadków mocy, wszak dzieje się to odkąd kupiłem auto (2000tys km temu) ale nie wiem czy jest to zamulone od dołu auto...wydaje mi się ,że jak na 115 km to tak normalnie i normalnym jest też, że budzi się na wyższych obrotach jak większość silników. Minimalny spadek mocy zauważyłem po zmianie tłumnika i kolektora wydechowego ale tego sie spodziewałem:) jak sądzicie czy jest sens kombinować coś przy tym czujniku skoro auto wydaje się jeźdźić ok? pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Na stronie EcuExplorera stoi, że gada z MY99+, więc może tu jest problem. Najsensowniej byłoby się podłączyć i zerknąć np. w knock correction, byłoby więcej danych (tylko nie wiem, jakim softem...). Profilaktycznie to czasem można pół silnika wymienić i nie usunąć problemu :)

Port COM raczej odpada, skoro z blobem gada.

Link to comment
Share on other sites

simonnt,

 

spadem mocy jest bardzo minimalny u dołu.

 

zrobić to by należało, bo procz stukowego CEL wyświetla tez inne problemy z silnikiem :-)

 

szkoda byloby przez głupotę mieć dużą awarię silnika poprzez zaniechanie CELa myśląc, że to tylko stukowy ;)

 

-- 2 sie 2011, o 11:14 --

 

COM zmieniany i nic :-)

 

w takim razie trzeba inny program ;-)

 

Jak juz pisalem, probowaliśmy OBD Scope oraz ECU Explorerem

Link to comment
Share on other sites

acha rozumiem...pika tak różnie ,że myśle ,że nie zakłóci innych ...czyli rozumiem ,że od samego uszkodzonego stukowego nie powinno sie wiele niedobrego stac?

 

-- Wt sie 02, 2011 1:19 pm --

 

acha rozumiem...pika tak różnie ,że myśle ,że nie zakłóci innych ...czyli rozumiem ,że od samego uszkodzonego stukowego nie powinno sie wiele niedobrego stac?

Link to comment
Share on other sites

Co do gadania z MY98:

 

EDIT: dobra, żenujące zamienianie linków do kreski mnie pokonało... Cytat z Azraela:

 

GT99 ma OBD-I

 

GT98 ma złącze ISO ale komunikuje się tylko w protokole SSM

 

GT97 i wcześniejsze nie mają złącza ISO tylko dedykowane SUbarakowe, nawet ASO potrzebuje specjalny adapter do SSM (SSM-III nie działa z nimi w ogóle bodajże).

 

Skanery OBD-II mają pole do popisu od bug eye.

Link to comment
Share on other sites

czyli jak rozumiem wina nieodpowiedniego kabla w kwestii podłączenia do kompa. sprobuje poszukac kogos kto ma adapter do SSM i moze wtedy wyjdzie o co chodzi. Spadek mocy na niskich jest u mnie odczuwalny wyraznie bo dzis jak jechalem i przyspieszalem z 2ki to akurat sie zapalil na chwile i zgasl...

Link to comment
Share on other sites

... nieregularnie, na wysokich, na niskich, na wolnych. Gaśnie również nieregularnie, po zapaleniu czuć delikatny spadek mocy i lekko szarpie. ...

 

Możliwe, że to uszkodzony mikrofon czyli czujnik spalania stukowego. Chciałem się też wymądrzyć w temacie błędów, ale doczytałem wątek do końca i cytatu z Azraela. Złącze "ISO" to chyba chodzi o fizyczny kształt złącza ale elektrycznie to ono nie jest OBD-coś a tylko SSM compatible.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

jak chcesz sie tylko dowiedziec jaki masz blad, mozesz to zrobic bez kabla.

1. wylaczasz zaplon,

2. zdejmujesz oslone pod deska(tam gdzie jest zlacze OBD)

3. masz prawdopodobnie cztery wiszace kabelki z wtyczkami. dwa zielone i dwa biale.

4. spinasz biale ze soba

5. wlaczasz zaplon(nie odpalasz silnika, tylko zaplon, zeby sie kontrolki zaswiecily)

6. odczytujesz mrugania kontrolki CHECK ENGINE - beda dlugie i krotkie mrygniecia, musisz je policzyc. procedura sie powtarza.

7. po zliczeniu mrugniec odczytujesz kod bledu np. 45 lub inny... trzeba poszukac na forum albo w manulau do Twojego modelu auta co oznacza ten blad.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...