Skocz do zawartości

stuki z napedu ?


Knurek1111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od pewnego czasu borykam się z dziwnym objawem (legacy MY08 2.0D, na resztkach gwarancji).

 

Jest to pojedyncze głuche stuknięcie, gdzieś z okolic napędu. Występuje przy ruszaniu z miejsca oraz kiedy dodaję gazu po wrzuceniu I biegu na powoli toczącym się samochodzie.

Raczej (na 99.9%) źródłem nie jest zawieszenie (brak luzów i względna cisza podczas jazdy niezależnie od nawierzchni).

Co ciekawe, na pewno ma to związek z temperaturą silnika lub bardziej chyba skrzyni biegów (bo jest silnie zależne od temperatury otoczenia). Przy 15stC mam to praktycznie ciągle, powyżej 25stC tylko na pierwszych kilku kilometrach od startu spod domu.

 

Tak wiem, auto na gwarancji, jechać do ASO itd. Byłem tam już. Nie udało się zreprodukować objawu (akurat trafił się upalny dzień) ale werdykt zapadł: "na pewno amortyzator i na pewno reklamacja nie przejdzie. zresztą przecież to auto ma przejechane 70tys. km więc już może stukać". Nie skomentuję :evil:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś w zawieszeniu skrzyni albo silnika, i raczej ciężko będzie zdiagnozować, dopóki się nie ,,rozstuka" mocniej....

w ASO pewno oglądali auto na podnośniku, z wiszącymi kołami, a tu by trzeba było na kanale, żeby auto stało na kołach, kliny, ręczny, i powoli ,,ruszać", żeby napiąć napęd, może wtedy by było można coś ustalić

 

 

i nie dziw się opinii mechaników, że jak ma 70k km, to już może stukać....70k km zrobione po Polsce, to jak ćwierć miliona zrobione na normalnych drogach :(:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś w zawieszeniu skrzyni albo silnika, i raczej ciężko będzie zdiagnozować, dopóki się nie ,,rozstuka" mocniej....
OK, czyli pewnie po gwarancji...
i nie dziw się opinii mechaników, że jak ma 70k km, to już może stukać....70k km zrobione po Polsce, to jak ćwierć miliona zrobione na normalnych drogach :(:D
W takim razie niech dają gwarancje na 70kkm :idea: Będzie przynajmniej uczciwie.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda gwarancja ma wyjątki, jak każde ubezpieczenie... :mrgreen::D
Intencją umowy, także gwarancyjnej, jest w miarę precyzyjne określenie warunków. I w ramach tego mamy określone 100kkm a z drugiej strony spotykasz się z podejściem "70kkm więc spadaj kliencie"... Tak ogólnie, bez konkretów, dyskusji o wyjątkach itp.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji piszą o tego typu objawie jako o normie (pytanie czy to ten sam objaw :P )

pojedyncze stuknięcie gdy auto rusza po dłuższym postoju (ma to związek z napędem 4x4 z tego co pamiętam :? jutro sprawdzę dokładnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji piszą o tego typu objawie jako o normie (pytanie czy to ten sam objaw :P )

pojedyncze stuknięcie gdy auto rusza po dłuższym postoju (ma to związek z napędem 4x4 z tego co pamiętam :? jutro sprawdzę dokładnie)

Hmm, może być... Ja nie czytałem instrukcji, poza wersją skróconą ;-)

Czy postój na światłach to dłuższy postój ? :mrgreen:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Czy coś się wyjaśniło u Ciebie z tymi stukami? Ja mam podobny problem ale w Tribece.
Witam,

 

Nie ale w czwartek kolejne podejście w serwisie... Dam znać po wszystkim.

Na razie dokładniej zdiagnozowałem moment, kiedy to występuje: po zjechaniu z progu zwalniającego tylnymi kołami, kiedy tył lekko siada. Tyle, że stuki słychać wyraźnie z przodu i tego jestem pewien ponad wszelką wątpliwość :roll:

Oprócz tego stuka przy mało delikatnym zasprzęgleniu, zwłaszcza kiedy auto powoli toczy się w przeciwnym kierunku.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy coś się wyjaśniło u Ciebie z tymi stukami? Ja mam podobny problem ale w Tribece.
Witam,

 

Nie ale w czwartek kolejne podejście w serwisie... Dam znać po wszystkim.

Na razie dokładniej zdiagnozowałem moment, kiedy to występuje: po zjechaniu z progu zwalniającego tylnymi kołami, kiedy tył lekko siada. Tyle, że stuki słychać wyraźnie z przodu i tego jestem pewien ponad wszelką wątpliwość :roll:

Oprócz tego stuka przy mało delikatnym zasprzęgleniu, zwłaszcza kiedy auto powoli toczy się w przeciwnym kierunku.

 

Pozdr.

 

to dobijanie "samolotu" dyfra, typowe, sproboj dluzej przytrzymac sprzeglo i dopiero wrzucic bieg - powinno byc cicho :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
kolega miał podobny problem tyle, że u niego chyba za 3 czy 4 podejściem w serwisie udało się zdiagnozować mechanik usłyszał i wymienili mu całą półoś jeszcze na gwarancji przebieg ma coś koło 70 kkm i 2.0 D
U mnie stuka od 65kkm, obecny przebieg 75kkm. Legac D :mrgreen:

 

A nie ma luzów przypadkiem na górnych mocowaniach McPherson'ów? Jak tył siada to przód jest wtedy odciążony i może stąd te stuki.
No wlasnie to był mój pierwszy typ ale serwis twierdzi, że w zawieszeniu jest wszystko w porządku. Choć od niedawna słyszę ciche trzaski/skrzypienie przy skręcaniu kołami, zwłaszcza podczas hamowania.

 

Pozdr.

 

-- 15 wrz 2011, o 20:08 --

 

Czy coś się wyjaśniło u Ciebie z tymi stukami? Ja mam podobny problem ale w Tribece.
No więc się wyjaśniło. Mocowanie / łapa skrzyni biegów. Jest wymieniona i jest spokój.

 

Duże brawa dla załogi serwisu Emila. Tym razem naprawdę się przyłożyli i zrobili więcej niż musieli żeby ten problem rozwiązać.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...