Piaskos Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 No i pytanie jak w temacie. Jak wyprostować blaszki w IC? Szukałem podobnego tematu ale nic nie ma. U mnie po latach i wielu owadach połowa IC leży. W momencie próby wyprostowania blaszek, urywają się. Czy ktoś ma na to jakiś sposób?:> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Małym śrubokrętem podważysz sobie blaszkę a potem długimi szczypcami prostujesz . Robota dla wyjątkowo cierpliwego człowieka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 W momencie podważania blaszki urywa się :] Obrywają się na załamaniu czyli ok 1mm wgłąb IC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Powolutku i z wyczuciem a nic się nie złamie . Alternatywą jest nowy IC . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 No najchętniej to bym takiego z STi załozył Ale finanse na to nie pozwalają więc trzeba prostować. Ciekawy jestem w jakim stopniu wpływa to na osiągi auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 wyprostowanie blaszek wpływa pozytywnie - jeżeli tego dotyczyło pytanie. Poprawia się obieg powietrza, które przepływa przez IC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Ciekawy jestem w jakim stopniu wpływa to na osiągi auta. IC jest urządzeniem, które schładza powietrze sprężone przez turbo zanim dostanie się ono do silnika. Sprężanie powietrza powoduje wzrost jego temperatury, wzrost temperatury powietrza powoduje jego rozrzedzenie, więc im cieplej tym mniej tlenu a im mniej tlenu tym mniej mocy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Nie no Panowie wiem jak działa IC Chodziło mi raczej teoretycznie, czyli ile sie traci mocy przy np polowie zagiętych blaszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Piaskos, kup używany z WRX, koszt prawie zerowy (ok. 300-400 PLN) a jest szansa, że będzie nowszy (nie tak zasyfiony) a i blaszki może mieć już poprostowane ;-) Pozdrawiam Grzegorz PS. Można znaleźć i STi w dobrych pieniądzach, czytaj 700-800 PLN, tylko trzeba poszukać. A przyzwoicie schłodzonego powietrza w dolocie nigdy nie za dużo 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Grzesiek_67, ...to ja sie podepne. jesli wymianiac IC na inne wieksze i wlot na maske na wieksza np. od buga STI moze nawet ze spryskiwaczem to ten IC z jakiego wziac auta ??? czy bez remapu mozna wykonac taka operacje ??? Grzesiu jak wiesz nie chce i pewnie nie bede go remapowac ze znanych ci powodow (nie tylko finansowych), ale poprawiajac chlodzonko poprawiamy moc. tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 czy bez remapu mozna wykonac taka operacje ??? Remap nie ma nic do rzeczy. Wszystko to co napisałeś wyżej wymianiac IC na inne wieksze i wlot na maske na wieksza np. od buga STI moze nawet ze spryskiwaczem służy obniżenie temperatury powietrza w dolocie. Zimne powietrze, gęste powietrze (więcej cząsteczek w jednostce objętości) równa się możliwość większego doładowania, zmniejszenie ryzyka spalania stukowego. Jeżeli masz właściwie działający selenoid to i tak i tak przeładowania nie będzie a temperatura w dolocie niższa. A coś Ty się uparł z tym remapem (a raczej niechęcią do niego)? Jazda na seryjnej mapie jest wbrew pozorom bardziej zabójcza dla Twojego silnika, niż przyzwoicie zrobiony mapa. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Czy IC z WRX 01-05 bedzie pasował bez przeróbek czy trzeba będzie rzeźbę odstawiać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Sprawdzaliśmy czy IC z WRX-a MY06 pasuje do S-turbo, niestety nie ... Jak jest ze starszymi rocznikami, nie wiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Piaskos, kup używany z WRX, koszt prawie zerowy (ok. 300-400 PLN) a jest szansa, że będzie nowszy (nie tak zasyfiony) a i blaszki może mieć już poprostowane ;-) jak chcesz, to mam IC z WRX'01, razem z Y-rurką, oddam za 250zł ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Piaskos, kup używany z WRX, koszt prawie zerowy (ok. 300-400 PLN) a jest szansa, że będzie nowszy (nie tak zasyfiony) a i blaszki może mieć już poprostowane ;-) jak chcesz, to mam IC z WRX'01, razem z Y-rurką, oddam za 250zł ;-) Póki co, wykosztowałem się na autko i trosze napraw więc z kupnem musze się wstrzymać Ale na pewno będę go wymieniał bo mój wygląda jakby przez wlot wpadło stado szerszeni albo ptok jakiś :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Grzesiek_67, ...dlaczego? no przeciez wiesz ze jestem juz po zrobionej UPG a koszt 4,5tys. byl bolesny w tak trudnym finansowo dla mnie okresie. jak mam wierzyc ze po mapie to sie nie powtorzy jezdzac na podtlenku ...ale zaraz moze doprecyzujmy ile taki remap pociaga za soba klopotow od samego strojenia to sie dopiero zaczyna, czy nie ? jaki to teraz koszt nadal kolo 5tys. pln ? tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 no przeciez wiesz ze jestem juz po zrobionej UPG a koszt 4,5tys. byl bolesny Nie zrobienie remapu nie jest żadnym gwarantem nie wystąpienia UPG w przyszłości. Przecież UPG wystąpiło u Ciebie w jednostce, które nie była wcześniej remapowana. Remap może mieć różne cele, zazwyczaj idziemy grubo w górę z parametrami moc/moment ale możemy również zrobić remap tzw. delikatny, podniesiemy jedynie pierwszy odcinek krzywej momentu, nie ruszając bądź nawet delikatnie zmniejszając wartości maksymalne parametrów moc/moment. Uwierz mi samochód nie będzie wcale gorzej jeździł a jest szansa, że nowa mapa będzie bezpieczniejsza dla jednostki. Koszt zawsze i wszędzie (poza chlubnym wyjątkiem ) oscyluje w granicach 3 tys. PLN. Ja oczywiście nie namawiam Tomku, żeby było to jasne. Jeżeli jednak rezygnujesz z remapu to daj se siana z tymi wszystkimi IC, splitterami, wydechami, kurnikami i innymi pierdołami. Jak ma być seria, to niech będzie seria. Jest dobra...choć Ty już wiesz, że z 2,5XT (EJ255) bywa różnie. Pozdrawiam Grzegorz -- 26 lip 2011, o 12:02 -- Sprawdzaliśmy czy IC z WRX-a MY06 pasuje do S-turbo, niestety nie ... Taa ale to jest ten długi i wąski ;-) Od którego roku taki jest nie wiem. Wcześniej był nieco krótszy i szerszy - wymiarami bardzo zbliżony do Forkowego(S-trubo)/GTkowego. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Pinceta łapiesz blaszkę z obu stron przesuwasz w bok i gotowe. Do tego muchi można powyjmować ;D Sprzęt do kupienia w sklepie elektronicznym 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Pinceta łapiesz blaszkę z obu stron przesuwasz w bok i gotowe. a W momencie podważania blaszki urywa się :] Jak już są mocno i trwale pogięte a do tego mają 100.000 lat w znoju, śniegu, deszczu etc. to jest problem przy prostowaniu. Bierą i się kurna urywają Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 W temacie dyskusji Grześka_67 z tadaoando'em dotyczącej remapu / modyfikacji / lekkiego tuningu Subaru to polecam odcinek Wheeler Dealers'ów z kanału Discovery. O tu -> http://www.youtube.com/watch?v=9KGY2hgZ ... 03755537B4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Pinceta łapiesz blaszkę z obu stron przesuwasz w bok i gotowe.Do tego muchi można powyjmować ;D Ja prostowałem zwykłą drewnianą wykałaczką. Muchy też się dobrze wydłubuje tym sprzętem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się