galganov567 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Witam serdecznie! Jestem świeżo upieczonym szczęściarzem - czyt. posiadaczem pięknej czarnej Imprezy WRX 2.0 225KM z 2003r z pięknie grającą turbiną. Autko chciałbym użytkować z głową, więc lepiej zapytać kolegów z tym samym zamiłowaniem, niż robić coś bez pojęcia. 1. Ruszanie. Mam bardzo twarde i krótko biorące sprzęgło - nie wiem czy tak jest w każdej usportowionej Imprezie, ale jest problem z nim, ponieważ nie umiem wyczuć dobrego momentu spuszczania go z gazem, aby uzyskać płynny i szybki start. Boję się, że spalę sprzęgło jak będę na chama próbował (bez nauczania się samochodu) ścigać się na światłach na półsprzęgle. Moje pytanie - jak uzyskać efekt ruszania płynnego i zarazem bardzo dynamicznego, ale aby nie niszczyć tym sprzęgła? 2. Jaki wosk polecacie? Chciałbym nawoskować (ręcznie) sobie samochód, ale niestety nigdy tego nie robiłem i wszelkie porady co do techniki i suplementacji będą mi pomocne (linki mile widziane). 3. Jazda na niskich obrotach. Czy jadąc powiedzmy te 60-70 po mieście na trójce (2-3tys obrotów) silnik się męczy? Czy ekonomiczna jazda przy obrotach nie większych niż 4-4.5 tys obrotów katuje silnik? 4. Co polecacie na odpryski lakieru na masce? Takie jasne punkciki na czarnej masce, które powstały od kamyczków z naszych pięknych polskich dróg, zaczynają mnie irytować powoli. 5. Czy zabezpieczenie skrzyni biegów 'misiaczka' wystarczy, aby być spokojnym z nocy o samochód na ulicy, czy lepiej wstawiać go codziennie na podwórko? Czekam na odpowiedzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 1. Już chyba sam sobie częściowo odpowiedziałeś - raczej odpuść sobie ściganie się spod świateł z golfami itp. do czasu, kiedy trochę nie ogarniesz samochodu. Zresztą akurat do dragów to SI się średnio nadaje. Zależnie od sprzęgła i preferencji kierowcy - prawdopodobnie rozsądna podgazówka i puszczenie sprzęgła z lekkim uślizgiem powinna dobrze zadziałać, jeśli chcesz ruszyć ostrzej, ale raczej nie rób tego za każdym razem. Ostre starty obciążają sprzęgło, napędy i skrzynię, a szczególnie ta ostatnia (5MT) nie jest najmocniejsza w naszych samochodach. W szczególności drugi bieg pada dość szybko przy ostrym pałowaniu. 3. To nie F1 Ja nierzadko kulam się 70/h na czwórce. W mieście rzadko wychodzę ponad 5krpm, a przeważnie jeżdżę w rejonach 3-3,5. 5. Jak masz możliwość wstawienia samochodu na podwórko, to na pewno będzie ze 20% bezpieczniejszy Dla zdeterminowanego złodzieja nie będzie to raczej przeszkodą, tak samo jak wszelkie locki, ale raczej możesz spać spokojnie - SI jest na szczęście daleko w rankingach kradzieży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 2. Ja mojego woskuję Meguiar's Tech Wax w puszce. Bardzo łatwo się aplikuje i bardzo łatwo poleruje w porównaniu z tańszymi woskami i efekt też bardzo dobry. Cena niestety już nie taka zachęcająca. 3. Dla mnie 2 tyś to granica niskich obrotów. Poniżej tego nie depczę nigdy. Tym bardziej że nie ma sensu, bo i tak tam nie jedzie. Turlać się spokojnie na 2-3 tyś możesz. 4. Jakaś czarna kredka do lakieru? Jak lakier odprysł aż do podkładu, to nic nie poradzisz. Większe odpryski możesz spróbować podmalować punktowo lakierem. Ja bym się nie bawił, bo efekt może być różny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galganov567 Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 a co do słynnych świnek subaru - czy jest jakaś reguła, że ma być na lewym lub prawym lusterku, czy na obu też się spotyka? czy najlepiej jednak klapa bagażnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 u mnie jest jedna reguła: zawsze z tylu na klapie, zawsze z lewej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galganov567 Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 a co jeśli mam z lewej strony znaczek WRX impreza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 a co jeśli mam z lewej strony znaczek WRX impreza? Musisz zerwać. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Klej gdzie chcesz. Ważne żeby świnia była. Jak jest jedna to najczęściej na lewym lusterku, pewnie żeby kierownik mógł ją za uchem podrapać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Klej gdzie chcesz. Ważne żeby świnia była. Jak jest jedna to najczęściej na lewym lusterku, pewnie żeby kierownik mógł ją za uchem podrapać Dobre Ja mam na lewym zeby mijający z przeciwka wiedzieli że swojak na obu lusterkach już wieje troche wiejskim "sticker tuningiem" ,ale gusta na bok :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 na obu lusterkach już wieje troche wiejskim "sticker tuningiem" No no! Bez takich mi tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalm Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 2. Jeżeli masz lakier w miarę świeży, bez mikro rysek to zainwestuj w dobry wosk, jeżli są jakies ryski, lakier jest przymatowiony to polecam zrobić polerkę lakieru. Jeżeli nie masz za dużego doświadczenia w tej dziedzinie to lepiej zrób to ręcznie, ale lepszy efekt jest maszyną polerską. W jednym jak i w drugim przypadku pasta Farecla G3 nakładana na mokro i wcierana kolistymi ruchami, a dla efektu końcowego mleczko Farecla G10, poświęcisz na to przynajmniej pół dnia, ale efekt posiadania nowego lakieru bezcenny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 w razie gdybyś robił maszyną to uważaj żeby nie spalić lakieru lub go nie zeszlifować całego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptkrally Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Jaki wosk polecacie? Chciałbym nawoskować (ręcznie) sobie samochód w razie gdybyś robił maszyną to uważaj żeby nie spalić lakieru lub go nie zeszlifować całego. Co do wosku i renowacji lakieru zagadaj do luk skywalker ma zajawkę na tym punkcie i chętnie odpowie na pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Albo tutaj: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=12&t=131684 Użytkownik mile jest specjalistą od detailingu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galganov567 Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 witam panowie! mam taką sprawę. przy przyspieszaniu (dynamicznym, od 3,5-4k obrotów) w okolicach prawej strony samochodu spod maski wydobywa się taki odgłos, jakby 'zapierd*lającego' wiatraczka, często jest to głośniejsze, niż muzyka w samochodzie. czy to po prostu zwykła wrxowska turbina, czy może coś innego? i czy to COŚ może być zabrudzone, że chodzi tak głośno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Osłona wydechu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hemi112 Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Klej gdzie chcesz. Ważne żeby świnia była. Jak jest jedna to najczęściej na lewym lusterku, pewnie żeby kierownik mógł ją za uchem podrapać Dobre Ja mam na lewym zeby mijający z przeciwka wiedzieli że swojak na obu lusterkach już wieje troche wiejskim "sticker tuningiem" ,ale gusta na bok :wink: jaki znowu wiejski tuning :? ja mam dwa chlewiki,po lewej normalny biały,standardowy,a po prawej ...z myślą o mej ukochanej ...różowy w stylu hello kitty (wzór nr 4http://moto.allegro.pl/naklejka-na-auto-subaru-pig-okazja-westart-pl-i1684575975.html) wiem wiem ,rzuca się w oczy,no ale cóż -- Wt lip 19, 2011 3:36 am -- http://moto.allegro.pl/naklejka-na-auto ... 75975.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galganov567 Opublikowano 19 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 ponawiam pytanie: witam panowie! mam taką sprawę. przy przyspieszaniu (dynamicznym, od 3,5-4k obrotów) w okolicach prawej strony samochodu spod maski wydobywa się taki odgłos, jakby 'zapierd*lającego' wiatraczka, często jest to głośniejsze, niż muzyka w samochodzie. czy to po prostu zwykła wrxowska turbina, czy może coś innego? i czy to COŚ może być zabrudzone, że chodzi tak głośno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczęka Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Jeśli nie jest to gwizd, a rzężenie to najpewniej osłona termiczna. Zrobione są z blachy grubości bliskiej folii, więc potrafią rezonować. Czasem wystarczy tylko lekko podgiąć i jest spokój na jakiś czas. Turbina wydaje mi się raczej cicha, mimo zdjętych wygłuszeń, ale to subiektywna opinia. Nieprzyzwyczajeni pasażerowie zwykle narzekają na hałas i nie wyobrażają sobie podróżowania moim autem w trasę. Fakt, radia wtedy nie da się słuchać :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmunt3waza Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Dobre Ja mam na lewym zeby mijający z przeciwka wiedzieli że swojak na obu lusterkach już wieje troche wiejskim "sticker tuningiem" ,ale gusta na bok :wink: widzisz matiz ja mam na obu bo od czasu do czasu wyprzedzam :wink: a po drugie: mase trzeba zawsze rowno rozkladac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hemi112 Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Dobre Ja mam na lewym zeby mijający z przeciwka wiedzieli że swojak na obu lusterkach już wieje troche wiejskim "sticker tuningiem" ,ale gusta na bok :wink: widzisz matiz ja mam na obu bo od czasu do czasu wyprzedzam :wink: a po drugie: mase trzeba zawsze rowno rozkladac nie dość że masa ta sama musi być to i jeszcze zróznicowanie płciowe mile widziane:D u mnie po prawej jest Kasiowa rózowa trzoda ,a po mej stronce normalna biała:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 witam panowie!mam taką sprawę. przy przyspieszaniu (dynamicznym, od 3,5-4k obrotów) w okolicach prawej strony samochodu spod maski wydobywa się taki odgłos, jakby 'zapierd*lającego' wiatraczka, często jest to głośniejsze, niż muzyka w samochodzie. czy to po prostu zwykła wrxowska turbina, czy może coś innego? i czy to COŚ może być zabrudzone, że chodzi tak głośno? Jak mam strzelać, to może być wastegate solenoid. Masz go właśnie zamontowanego z przodu po po prawej stronie. U mnie słychać go, ale tylko jak jest zimno. Latem nie. I w sumie nie wiem, czy tak powinno być. Czytałem nawet, że Subaru montuje go właśnie jak najdalej od kierowcy, żeby nie denerwował. Możesz spróbować odłączyć od niego wtyczkę na próbę i sprawdzić, czy ciągle terkocze. Tylko ostrożnie, bo nie wiem czy jak odłączysz solenoid to masz wastegate otwarty czy zamknięty. Jak nie będziesz wchodził na pełny boost to nic się nie stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się