Jump to content

Poprawa zawiasu w turbodziadku ??


-Chudy-
 Share

Recommended Posts

Witam

Powoli zastanawiam się jak można trochę polepszyć zachowanie zawieszenia w turbodziadkowym kombi. Głównie chodzi mi o mniejsze przechylanie w zakrętach i może delikatne obniżenie. Stąd pytanie do bardziej obytych w temacie. Czy może stabilizatory od GT'eka albo WRX'a podchodzą do legacy P&P oraz czy mają większą średnicę?? Czy sprężyny od GT'eka również podejdą do dziadka i czy trochę usztywnią zawias??

Z góry dzięki za pomoc :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sprezyny podejda

Staby tez(przod), natomiast tyl moze obijac o podwozie jak beda dziury

Pewien zbyszek z pewengo serwisu twierdzi ze staby maja ta sama grubosc, Ty w turbo kombi i tak masz z tylu grubszy niz w sedanie o 1mm

Pod staby z GT trzeba podbijac podloge zeby dobrze 'chodzily' poszukaj moze dedykowanych do turbo dziada ale whitelina (ale tutaj kasa jest duza)

Jesli masz dziada przed 93 to jescze laczniki staba beda inne niz w gt

 

Generalnie, sprezyny h&r za ok 5-6stow obnizajace o 30mm plus kyb agx (koszt ok 2k) zrobia naprawde dobra robote, i ja bym raczej stabow nie ruszal, zbadaj dokladnie ewentualnie te grubosci z gt

 

Ja u siebie mam agx ustawione na: 2/4 - p/t, seria sprezyna, ktora w wolnymssaku jest wyzsza od turbodziada i mieksza, jezdzi sie juz duzo milej, chcialbym jescze zamonotpowavc staba na tyl, bo nie ma wogole

Link to comment
Share on other sites

Whiteline nie wchodzi w grę bo to już trochę za duża kasa. Głównie interesują mnie staby i sprężyny z GT i WRX czy podejdą do legacy i czy dadzą jakąś odczuwalną poprawę. Legacy jest z 93 roku.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Powoli zastanawiam się jak można trochę polepszyć zachowanie zawieszenia w turbodziadkowym kombi. Głównie chodzi mi o mniejsze przechylanie w zakrętach i może delikatne obniżenie. Stąd pytanie do bardziej obytych w temacie. Czy może stabilizatory od GT'eka albo WRX'a podchodzą do legacy P&P oraz czy mają większą średnicę?? Czy sprężyny od GT'eka również podejdą do dziadka i czy trochę usztywnią zawias??

Z góry dzięki za pomoc :wink:

 

Jeżeli zawias jest do jazdy na codzień, to zmień stabilizatory najpierw i zobacz czy odpowiada. Dzięki temu zachowasz komfort, spory skok i będzie dużo lepiej w zakrętach.

Ja mam z gt-ka na tyle, ale bez młota i patentu się nie obyło. Musiałem wymienić wahacze "wytłoczki" na pręty gietekowe (w rocznikach 93-94 chyba są już jak w gt, mój jest 92) łączniki stabilizatorów i podpory. Gumy zostały. Były wprawdzie trochę luźne ale nie sparciałe i większa sztaba idealnie w nie weszła.

Przód z gtka chyba pasuje pnp. Ale nie jestem pewien bo zamontowałem znalezioną 22mm.

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym go delikatnie usztywnić i obniżyć o około 3cm. Czy wiecie może jaka rozpórka od innych modeli subaru pasuje P&P do dziadka z wodnym coolerem?? Z pierwszych zakupów związanych z poprawą zawiasu zakupiłem przedni stabilizator z WRX'a 20mm zamiast seryjnego 18mm :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak jak już ci Jako napisał - zmiana tyłu to zazwyczaj koniecznośc wymiany rowniez wahaczy na GTkowe bo seria nie podchodzi - inny kształt - chyba że maz już GTkowe ktore byly montowane w ostatniej serii. To akurat łatwo sprawdzić. Dodatkowo potrzeba dużego młota żeby wklepać podłogę i diaxa do podcięcia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
A czy niższe sprężyny dedykowane do GT'eka będą pasować tylko od kombi czy też od sedana :?:

 

Podbijam.

 

Pytanie o sprezyny do dziada, podobno gietekowych tyl nie pasuje, jest za krotki, jak nie od gieteka to co nizszego i nie koniecznie twardszego, ale moze byc twardsze

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

To i ja zapytam :)

Czy warto zakładać do dziada zawiechę z jdm sti gc8? Jak taka zawiecha ma się do agx-a?

Link to comment
Share on other sites

Spoko tylko sie zastanow, to juz swoj wiek i przebieg ma, moze sie okazac ze i tak zainwestujesz w agx i sprezyny obnizajace, bo te z sti juz beda zuzyte. Zakladaj jeszcze stabilizator na tyl, najlpeiej od TurboAntyka kombi, tez duzo da, pamietam jak moj mial seryny zawias to lusterkami po kraweznikach rysowalem :D

Link to comment
Share on other sites

Właśnie towar za dobry pieniądz i z małym przelotem więc zaryzykuję. Bujanie na zakrętach nawet w porównaniu ze zwykłą imprezą jest masakryczne więc stabilizator też będzie. Następnie zainstaluje grubszy stab z przodu, większe heble, inny kubeł, inne pasy, inne opony, inne turbo, inny silnik, inną skrzynię, inny wydech ...inne zawieszenie itd.. Pytanie tylko czy komuś udało się z tego wyleczyć ? :twisted:

Link to comment
Share on other sites

STIFF, wiek taki że człowiek zapomina o oczywistych oczywistościach :wink:

gendziu, mam zrobioną konwersję ej18s z spi na mpi, całość zaturbiona na k14, sterowana megasquirtem. Silnik spięty sprzęgłem z golfa vr6 ze skrzynią gc8 sti. I inne takie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

STIFF, na pewno kiedyś podjadę. Teraz próbuję założyć głowice z ej22e i nie wiadomo czy to nie będzie ostatni mod na tym silniku :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...