Skocz do zawartości

Drzwi kierowcy - centralny zamek nie otwiera


Tomasz_555

Rekomendowane odpowiedzi

LOL do potęgi, mam ze dwa takie silniki jak pozostałości z modeli okrętów... to standardowy silniczek do tanich modeli, kosztują teraz chyba 3,50zł. Przynajmniej kształt by się zgadzał :)

 

Rozumiem, że po otwarciu trzeba to będzie solidnie skleić klejem lub dobrą taśmą typu Power-Tape ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieregularna powierzchnia i porowatość akurat dobrze wpływa na "moc" spoiny

 

Bardziej chodziło mi o to, że przy cięciu piłką można coś tam więcej przepiłować - np. ośka od dźwigienki sterczy wyraźnie ponad poziom mechanizmu - jak to się uszkodzi to już d...pa z klejenia :). Faktycznie ta powierzchnia, którą zostawia piłka idealnie nadaje się do klejenia.

 

Cała historia wygląda tak. Finalnie okazało się, że pasuje siłownik od bagażnika (który miałem / został mi z naprawy zamka klapy tylnej). Trzeba było tylko delikatnie skrócić jedną ośkę na końcu dźwigienki popychającej. Pasuje jak ulał ma tylko trochę inny dźwięk jakby ten siłownik z tyłu miał większą moc. Unieważniłem więc transakcję na Allegro i w kieszeni zostało ponad 250 zł (poniosłem tylko koszty operacyjne). Wydaje mi się też, że zamiennie można stosować siłowniki z wszystkich drzwi - te z tylnych razem z zamkiem kosztują o 100 zł taniej niż te z przednich.

 

Może ktoś wie do czego służy ta folia za tapicerką drzwi. Bardzo utrudnia zabawy z drzwiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odmienne wtyczki nie są żadnym problemem.

Sie ucina kabelek do starej i nowej wtyczki, sie lutuje kabelki, sie izoluje połączenia i wszystko działa. 8)

Kilka razy, przy innych autach miałem różne urządzenia z nie pasującymi wtyczkami i zawsze tak robiłem.Byle by reszta pasowała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby co to mam jeden bialy lewy przedni zamek legacowy na zbyciu

a nie wiesz czy podejdzie do tylnych lewych drzwi bo tam priosytetowo musze wymienic bo nie dziala w ogole... i ile bys sobie zyczyl za niego ??

 

niestety nie ma opcji zeby go do tylu zalozyc- musisz sie zabawic w wymiane silniczka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W moim Legacy właściwie od momentu zakupu zamek tylnych lewych drzwi działa tylko w jeden sposób - zamyka drzwi ale ich nie otwiera, więc od dłuższego czasu radzę sobie otwierając te drzwi od środka. Możliwe, że poprzedni właściciel coś tam grzebał.. Macie pojęcie co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

corner, poczytaj wątek od początku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam,

podłącze się ze swoim problemem - szwankuje mi zamek w klapie bagaznika w moim Foresterze - zazwyczaj działa, ale też dzieje sie czasami, że przez jakiś czas nie moge otworzyć klapy i później ni z tego ni z owego otweira sie przy kolejnym otwarciu centralnego zamka? Czy to ten sam problem? Jak to ugryźć?

Pozdraiwma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nieco innym problemem - nie działa mi zdalne sterowanie z pilota na wszystkie drzwi.

Zaznaczam że bateryjkę w pilocie wymieniłem na nową.

 

Dzisiaj przez 10 min wciskałem "otwórz" na pilocie, próbowałem "włamać się" przez drzwi kierowcy stosując klucz, ale mnie zwyzywał :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wróciłem do tematu z racji długiego jesiennego wieczoru :mrgreen:

 

1. Przeglądając zdjęcia siłowników na allegro zauważyłem, że do mojego Forka obudowa siłownika jest dwuczęściowa, skręcana śrubkami. To by eliminowało niebezpieczną akcję krojenia.

 

2. Znalazłem siłownik za 150zł i za 79zł i byłbym w stanie je nabyć ale są z anglika. Mogą zatem mieć "złe wtyczki" i ogólnie średnio pasować analizując przypadek Apal.

 

Tak czy owak jutro jak zdążę przed zmrokiem to rozbieram drzwi i zobaczę co mam - wtedy podejmę decyzję co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz_555, z tych moich tajemniczych zamków zakupionych do OBKa nawet silniczek nie pasuje :idea: ... Janek Drop mi to wymieniał i musiał się biedak narobić, bo silniczki trzeba było rozebrać i przekładać do "mojej" obudowy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam jestem tu nowy choć jeżdze legacy 1999 2.5 automat ponad dwa lata jak dotąd bez uwag w zeszłym roku zamarzł mi zamek na wiosne odmarzl zapomniałem o sprawie ale w tym roku jak mrozy puśćiły zamek poległ .tzn działaja siłowniki jak przekręcam zapłon po kilku sekundach powinien zamknąć i zamyka ale wraca z powrotem do pozycji otwarte podobnie dzieje sie jak zamykam pilotem bagarznik działa ok domykanie szyby działa ok alarm też kazde dzwi muszę zamykać osobno proszę o jakieś wskazówki zebym nie musiał rozbierać wszystkich dzwi z gory dziękuje za pomoc pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Uwaga uwaga, będzie spektakular. Po 2 latach zabrałem się w końcu za ten temat. Zdjąłem boczek, wyrwałem folię, odkręciłem śruby i dupa. Pierwszy problem to te metalowe popychacze idące od wkładki zamka i od klamki. Ten od wkładki rozpiąłem bo to widać jak na dłoni, ale tego od klamki nie bardzo. Nie widzę tego, a do środka wchodzi mi albo lampa albo ręka :P Drugi problem to samo wyjęcie tego badziewia - przeszkadza mi prowadnica od szyby. Domyślam się, że trzeba jakiś myk zastosować typu wyjąć to pod kątem czy coś.

Jedyne co wiem już na 100%, że siłownik mam czarny. W anglikach są białe więc kupić używkę będzie niesamowicie ciężko. W USA mają to za 80$. Ciekawe ile u nas, jutro jadę podpytać w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Po 3 latach mój zamek znów działa. Zawziąłem się i wybebeszyłem wszystko. Silniczek spalony. Kupienie identycznego w EU praktycznie niemożliwe. Można ściągnąć z USA, ale 3-4 tygodnie czekania + dość drogo bo 50-70zł.

W Polsce kupiłem podobny silniczek tej samej firmy Mabuchi Motors za 42zł. Ma inne parametry i inną ośkę. Przełożyłem "dupkę" czyli ten biały plastik ze szczotkami i płytką komutatora do starej obudowy z wirnikiem i śmiga elegancko. U mnie w Forku MY05 jest czarny siłownik. Co ciekawe w każdych drzwiach jest taki sam - pasuje zarówno na przód i tył oraz na lewą i prawą stronę - kwestia tylko przełożyć blaszkę mocującą na drugą stronę. Jest rozbieralny (moim zdaniem to nie jest zgrzew) ale siedzi twardo więc na rogach naciąć nożem, a potem płaskim nożem wsuwać w szczelinę i delikatnie podważać. Generalnie potem bułka z masłem, czyścimy przekładnię, smarujemy i składamy do kupy. Nawet kleić nie trzeba - wystarczą dwie trytytki mocno ściągnięte.

 

Białe siłowniki moim zdaniem są do tych wersji, w których był system podwójnego ryglowania. Stąd też różnica wtyczek 4 PIN vs. 6 PIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...