Jump to content

Drzwi kierowcy - centralny zamek nie otwiera


Tomasz_555
 Share

Recommended Posts

Dałem do ogólnego, bo przypuszczam, że w każdym subaru jest podobnie to rozwiązane.

Centralny zamek działa. Reaguje na polecenia pilota jak i panelu w drzwiach. Jedynie drzwi kierowcy trzeba otwierać/zamykać kluczykiem bądź od środka przełącznikiem. Gdzie szukać przyczyny ?? Zauważyłem, że od klameczki wewnętrznej wychodzi tylko samo cięgno, nie wiem gdzie dalej leci bo tam pełno folii jest.

Dodam jeszcze, że czasami sytuacja zmienia się przy zmianach temperatur. Jak w grudniu mocno spadly temp. to drzwi przestały się otwierać/zamykać. Dziś jak zrobiło się mocno ciepło to o dziwo zamek zareagował i się zamknął. Odnoszę zatem wrażenie, że albo gdzieś styku brakuje, albo np.: jakis pancerz linki itp się zasyfił i stawia za duży opór dla mechanizmu centralnego zamka.

 

No, sie nagadałem. Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym obstawiał raczej osłony cięgieł. Miałem podobną sytuację w Imprezie GX. Tym bardziej prawdopodobne jeżeli wcześniej były te drzwi rozbierane na przykład do lakierowania.

Bez serwisu chyba się nie obejdzie... :)

Link to comment
Share on other sites

W OBKu przestał działać zamek tylnych drzwi. Siłownik padł i musiałam wymienić.

Kupiłam cały zamek, a nawet kilka, bo okazało się, ze to co kupiłam najpierw nie pasowało :roll: :wink:

Link to comment
Share on other sites

U mnie przestał działać zamek drzwi przedniego pasażera. Jeszcze nie rozbierałem więc jestem ciekaw rozwiązania tego problemu. Drzwi nigdy nie naprawiane i nie rozbierane.

Link to comment
Share on other sites

Drzwi kierowcy nie rozbierałem. W drzwiach pasażera zdejmowałem tapicerke. Jeśli problemem mają być osłony cięgien to ogarnę to, tylko muszę wiedzieć w których miejscach ich szukać. Nie wydaje mi się aby problem był złożony, bo czasem (choć coraz rzadziej) drzwi zadziałają.

Dziwi mnie też, dlaczego akurat te jedne drzwi padły, skoro wszystkie otwierane są tak samo często.

 

Siłownik padł i musiałam wymienić.

Kupiłam cały zamek

Mało optymistyczna wersja... :(

Link to comment
Share on other sites

Ja już zamek tylnej klapy wymieniałem bo wypróchniały styki elektryczne w nim. Całe szczęście, że przez internet udało mi się te element za grosze z anglika kupić.

 

I faktycznie - u mnie te drzwi pasażera też czasami działają (czasami to znaczy bardzo rzadko) i to jest właśnie dziwne.

Link to comment
Share on other sites

Ja już zamek tylnej klapy wymieniałem bo wypróchniały styki elektryczne w nim. Całe szczęście, że przez internet udało mi się te element za grosze z anglika kupić.

 

Ja też kupiłam zamki niby pasujące, ale okazało się że to jest z anglika i wtyczka nie pasowała. Najlepiej sprawdzić jaką się ma, żeby później nie było zdziwienia.

Od czasu zakupu zamków do czasu wymiany minęło kilka miesięcy, to już było za późno na reklamację... :roll:

Mam te zamki do dzisiaj, tylny lewy i prawy i do klapy, bo se "na wszelki wypadek" kupiłam :lol: :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mam już diagnozę dotycząca mojego auta - uszkodzeniu uległ element elektryczny przy zamku drzwi - tzw. popychacz / siłownik. Napięcie w trakcie zamykania drzwi jest podawane na element, a w nim słychać tylko ciche "plum" i małe plastikowe cięgiełko się nie przesuwa nie odblokowując / blokując zamek.

 

Z tego co pamiętam (wymieniałem już zamek tylnej klapy - sam zamek bo popychacz / siłownik był sprawny) w ASO można to kupić w następującej konfiguracji:

sam zamek - nie (tylko w komplecie z popychaczem / siłownikiem)

sam popychacz / siłownik - tak (czyli dobrze w tym przypadku)

 

W poniedziałek zadzwonię do ASO i zapytam jaka jest dostępność i cena. Do tego czasu jeżdżę bez tapicerki drzwi - trochę jak w aucie driftowym :).

Link to comment
Share on other sites

Siłowniki są dostępne na bieżąco, nawet w ASO w Gdańsku do Forka leżały na półce :mrgreen: . Ceny nie pamiętam szczerze mówiąc, ale rzędu kilkuset złotych.

W związku z tym kupiłam cały używany zamek za 250, wyszło dużo taniej niż wymiana siłownika.

 

Tylko trzeba zwrócić uwagę na to co kupujemy używanego, ja najpierw kupiłam zamki, w których była inna wtyczka i później szukałam z taką, która pasowała.

Link to comment
Share on other sites

Tomasz_555, ja przez rok otwierałam tylne drzwi od środka... i zamykałam je tak samo... pod warunkiem, że nie zapomniałam :wink:

 

Niestety "nic" do Subaru wciąż kosztuje 100, a "cokolwiek" 1000 zł :roll:

Link to comment
Share on other sites

Na Allegro faktycznie zamek wraz z siłownikiem 250 zł + dostawa. Jak w ASO będzie drożej to raczej tam nie kupię.

 

I jeszcze jedna konkluzja - tam oprócz siłownika raczej nic się nie może popsuć. Zła działanie centralnego zamka w drzwiach, moim zdaniem w większości przypadków wskazuje właśnie na siłownik. No chyba, że to problem elektryczny (np. bezpiecznik) ale wtedy to już cały układ nie działa.

 

Dobra, właśnie kupiłem 250 zł + 27 za kuriera (ile mogę bez tapicerki drzwi jeździć). Mam już (będę miał) niepotrzebny zamek drzwi prawych + siłownik od bagażnika (bo tam akurat popsuł się / wygnił zamek). Majątek już na te zamki w Subaru wydałem - produkuje to firma NILES - część osprzętowa Nissan'a (Made in Japan - logo to "L" w kółku).

Link to comment
Share on other sites

crem, jeśli będziesz kupował na A. sprawdź wtyczkę. U mnie miała pasować, a okazało się, ze jest kompletnie inna. W zasadzie wg moich ustaleń chyba powinno wystarczyć to, czy zamek jest biały czy czarny. W EU były białe i taki mam teraz. Ten ze złą wtyczką był czarny.

Link to comment
Share on other sites

Tomasz_555, ja przez rok otwierałam tylne drzwi od środka... i zamykałam je tak samo... pod warunkiem, że nie zapomniałam :wink:

Ja o dziwo o tym pamiętam i nie jest to problem, ale lubię mieć wszystko tip-top :D

 

I jeszcze jedna konkluzja - tam oprócz siłownika raczej nic się nie może popsuć.

Patrząc na zdjęcia zamka też mi to przez myśl przeszło :)

 

Jeszcze pytanie czy ten zamek między modelami się różnił ? Bo z mojego inżynierskiego punktu widzenia we wszystkich powinien być taki sam, bo po co to udziwniać i generować koszty ?? :) To by dało większe pole manewru jeśli chodzi o zakup używki.

Link to comment
Share on other sites

Tomasz_555, mogę Wam wrzucić zdjęcia mojego zamka, tego pasującego i niepasującego... i numer części :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli kupiłem zły to już za późno :).

 

250 zł + 27 za kuriera (ile mogę bez tapicerki drzwi jeździć). Mam już (będę miał) niepotrzebny zamek drzwi prawych + siłownik od bagażnika (bo tam akurat popsuł się / wygnił zamek). Majątek już na te zamki w Subaru wydałem - produkuje to firma NILES - część osprzętowa Nissan'a (Made in Japan - logo to "L" w kółku).

 

Zdjęcia na Allegro wydają się precyzyjne i gniazdo chyba jest identyczne do tego, które jest w tym zepsutym.

 

Zamek jest biały, a siłownik czarny - w dobrym i zepsutym tak samo. Na siłowniku (tym zepsutym) jest numer 6715A.

 

Ten stary rozbiorę za jakiś czas i zobaczę co szwankowało - jest zgrzewany ultradźwiękowo więc to już będzie jego druga śmierć :).

Link to comment
Share on other sites

Aga, ja w moim lagacu wymieniłem już wszystkie zamki oprócz lewego tyłu.

 

my mamy raczej takie same rozwiazanie wiec wiem na pewno że są 2 rodzaje zamków: czarne i białe :) ja mam białe

 

za pierwszym razem tak jak Ty kupilem używany i wymieniłem cały zamek.

 

jakiś miesiąc temu padły jednocześnie zamki w dwóch drzwiach- tym razem rozebrałem zamki i wymieniłem w nich same silniczki, które nie miały siły żeby obracać slimakiem i otwierać/zamykać zamek.

 

miałem pod ręką kilka zamków od toyot i we wszystkich w środku były takie same silniczki. wymieniłem silniczki, skleilem obudowy zamków bo są nierozbieralne ;) i wszystko gra i buczy :)

 

do powyższego zabiegu polecam zamki od toyoty rav4 poprzedni model, bo w jednym zamku są 2 silniczki więc starcza do naprawy 2 zamków w subaraku :)

 

miłej zabawy :)

 

Tomasz_555, podejrzewam że w forkowym zamku też można silniczek podmienić...

Link to comment
Share on other sites

my mamy raczej takie same rozwiazanie wiec wiem na pewno że są 2 rodzaje zamków: czarne i białe :) ja mam białe

 

Dokładnie tak jest :idea:

 

Czarne do mnie nie pasują.

Nie wiesz czy silniczki z czarnych zamków pasują do białych?

Da się je przełożyć? Tych czarnych się nie pozbyłam.

 

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

drZ, dzięki za podpowiedź, to jedyna optymistyczna wypowiedź w związku z zamkiem drzwi. Muszę się za to zabrać w końcu. :) Silniczki pewnie są znormalizowane więc możliwe, że w ogóle można je kupić za cenę typu "3,85zł" :P

Link to comment
Share on other sites

my mamy raczej takie same rozwiazanie wiec wiem na pewno że są 2 rodzaje zamków: czarne i białe :) ja mam białe

 

Dokładnie tak jest :idea:

 

Czarne do mnie nie pasują.

Nie wiesz czy silniczki z czarnych zamków pasują do białych?

Da się je przełożyć? Tych czarnych się nie pozbyłam.

 

Pozdrawiam :)

 

 

kurcze, nie wiem ale skoro pasują z rav4 to myślę że z czarnych do bialych też :) ja tez mam biale.

 

drZ, dzięki za podpowiedź, to jedyna optymistyczna wypowiedź w związku z zamkiem drzwi. Muszę się za to zabrać w końcu. :) Silniczki pewnie są znormalizowane więc możliwe, że w ogóle można je kupić za cenę typu "3,85zł" :P

 

silniczki są identyczne jak kiedyś miałem w klockach lego :D oczywiście po rozebraniu legowego silniczka z obudowy!

 

jak będę u Taty i znajdę te stare to zrobię fotkę i wrzucę.

 

pozdrowionka

Link to comment
Share on other sites

Tak to wygląda w środku. Element praktycznie niezniszczalny pod warunkiem, że nie spali się silniczek.

o to nie musze juz fotek wrzucac :)

 

w bialym zamku od legaca jest troszeczke inaczej ale na tej samej zasadzie,

na silniczku napisane jest made in vietnam i ma on scieta oske na ktora wchodzi slimak...

 

Btw toyota rozwiazala sprawe chyba bardziej niezniszczalnie bo sa tam 2 silniczki- jeden otwiera, 2 zamyka przez co sa one mniej obciazone :)

 

jakby co to mam jeden bialy lewy przedni zamek legacowy na zbyciu :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...