MARCINECZEK Posted November 20, 2005 Share Posted November 20, 2005 Mam pytanie zwiazane z rorządam. Mam na liczniku 138tys. Byl serwisowany w niemczech Ostatni wpis w ksiazce serwisowej jest na 100tys. I mam pytanie czy jest sens wymiany rorzadu ?? Jezeli rozrzad wymiena sie co 100tys(Mozliwe ze byl wymieniony)?? Wiem ze jest niemaly wydatek z tym (napinacz hydrauliczny) Poradzie co zrobic. PS.Jak mozna stwierdzic ze cos jest z nim nie tak bez zdejmoawnia chlodnicy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesoly Posted November 20, 2005 Share Posted November 20, 2005 Wymienić rozrząd można spokojnie bez demontażu chłodnicy. Koszt części (pasek, dwie rolki gładnie, jedna zębata, napianacz) to koszt od 800zł w górę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inzynier_mamon Posted November 21, 2005 Share Posted November 21, 2005 Podłącze się do pytania 8) Wszycy piszą o wymianie rozrządu po 100tys km. Ale jak wiadomo 100 nie dzieli się przez 15. Czyli wymiana powinna być po 90 czy po 105 tys km? Jak to jest zalecane przez producenta? Czy jest różnica? Proszę o pomoc - próbowałem znaleźć odpowiedź, ale akurat na to pytanie nie znalazłem. Dziękuję Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
luki Posted November 21, 2005 Share Posted November 21, 2005 Podłącze się do pytania 8) Wszycy piszą o wymianie rozrządu po 100tys km. Ale jak wiadomo 100 nie dzieli się przez 15. Czyli wymiana powinna być po 90 czy po 105 tys km? Jak to jest zalecane przez producenta? Czy jest różnica? Proszę o pomoc - próbowałem znaleźć odpowiedź, ale akurat na to pytanie nie znalazłem. Dziękuję Pozdrawiam ale dzieli się przez 12500 :wink: przynajmniej u mnie, niewiem jak w nowszych wersjach... ja zmieniam na 100kkm czyli jeszcze 9kkm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
inzynier_mamon Posted November 21, 2005 Share Posted November 21, 2005 Noooo tak. Ale ja myslałem o wersji non-turbo. Czyżby przeglądy były też co 12500 :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luki Posted November 21, 2005 Share Posted November 21, 2005 Noooo tak. Ale ja myslałem o wersji non-turbo. Czyżby przeglądy były też co 12500 :? niestety w tej kwesti nic niewiem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Posted November 21, 2005 Share Posted November 21, 2005 Wymienić rozrząd można spokojnie bez demontażu chłodnicy.Koszt części (pasek, dwie rolki gładnie, jedna zębata, napianacz) to koszt od 800zł w górę. W wersji wolnossącej rozrząd kosztuje znacznie mniej. Lepiej wymienić rozrząd za wczesnie, niż za późno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inzynier_mamon Posted November 21, 2005 Share Posted November 21, 2005 Tak. Jasne jest że lepiej za wcześnie niż za późno, ale jak to wygląda według zaleceń producenta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Posted November 21, 2005 Share Posted November 21, 2005 Nie wiem jakie są zalecenia, przewaznie około 100tyś km, ale jeśli masz mozliwośc to wymień przy 90 tyś km lub między przeglądami. Choc nie sądze żeby coś sie miało urwać przy 105tys km.To nie Renault Ja bym zmienił przy 105tyś, albo pojechał na przegląd wczesniej przy 100-102 tyś km. Ale ja ryzykuję własnym silnikiem :wink: Edit: Mozna jeszcze sprawdzić czy rolki nie szumia, czy nie ma pilnej potrzeby wymiany. Ale to kolejna praca. U mnie, przypomniałem sobie, że kupiłem auto z przebiegiem 163 tyś km, a rozrzad zmieniłem przy 180tys. Okazało się, że mogłem dojeździć jeszcze 20tyś km, bo miałem wszystko ok, ale to okazało sie przy wymianie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogs Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 inzynier_mamon, czy Ty testujesz wpis [ YOU ] w swoim podpisie? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
inzynier_mamon Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Eee tak, testowałem, ale wydawało mi się, że wyłączyłem Początkująca informatyka w tym temacie jestem :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenny Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Przy okazji rozrzadu - czy w subarynach reguluje sie luz zaworow? Wymienia jakies plytki jak np w toyocie, a moze normalnie reguluje jak w hondach? Pytam, poniewaz ogladalem legaca 2,0 z 2000r. i jakos tak pracowal (zimny, nie wiem jak cieply, nie zdazyl sie nagrzac), jakby mial za duzy luz na zaworach (postukiwal). Leszek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norveg Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 W SI GT '99 wymiana rozrządu przewidywana jest co 100 tyś albo co 5 lat. Te dane przekazał mi człowiek który subaraki zna na wylot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norveg Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 (Mozliwe ze byl wymieniony)?? na twoim miejscu bym wymienił i nie miał takiego dylematu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luter33 Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 pocziesza fakt że ewentualne zerwanie paska nie powoduje w konsekwencji uszkodzenia silnika( pogięcia zaworów) Jeśli pasek miałby mieć ok.36000 to będa na nim dość czylelne napisy,- jest to może nie 100% sposób na stwierdzenie czy był wymieniany czy nie , ale zawsze... . Z koleji jesli o koszty chodzi to sprawa też nie jest taka oczywista , bo np: napinacz wymienia sie tylko wtegy gdy jest taka potrzeba (jeśli trzeba opiszę sposób sprawdzenia ) , rolki również należy sprawdzić , a sam pasek to koszt niewielki bo ok90zł.Co do wymiany bez wyjęcia chłodnicy , udaje się tylko czasem , gdy nie ma potrzeby użycia ściągacza do ściągnięcia koła pasowego wału korbowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldenarts Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Z koleji jesli o koszty chodzi to sprawa też nie jest taka oczywista , bo np: napinacz wymienia sie tylko wtegy gdy jest taka potrzeba (jeśli trzeba opiszę sposób sprawdzenia ) , rolki równierz należy sprawdzić , a sam pasek to koszt niewielki bo ok90zł Czy to samo się tyczy silnika w Legacy 2,2? I czy tez jest to silnik bezkolizyjny? Jeśli tak to poproszę o instrukcje sprawdzenia do napinacza i rolek... Pozdrawiam Rafał Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Czy to samo się tyczy silnika w Legacy 2,2? I czy tez jest to silnik bezkolizyjny? Silniki OHC są bezkolizyjne, DOHC już niestety nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luter33 Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 DOHC turbo jest bezkolizyjny. Niepotrzebne zaciemnianie sprawy Pytanie jest precyzyjne o 2,2 a to silnik OHC to po co pisać o innym ? 2. Sprawdzenie napinacza: A. Napinacz bez sladów wycieku oleju inaczej czy jest suchy B. Sprawdzić ile wystaje popychacz: wiecej niż 16 mm wymiana C. Jeżeli udaje się wcisnąc oparty o coś solidnego i trzymany w ręku napinacz : wymiana Jezeli ABC ok to : D. Za pomocą np. imadła wpychamy popychacz BARDZO POWOLI !!!!! i blokujemy kołeczkiem E. Montujemy pasek odblokowujemy napinacz i kilkakrotnie obracamy wałem korbowym i powtórnie sprawdzamy napięcie paska. Zdarza się że napinacz po w ciśnięci nie napnie się ponownie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 DOHC turbo jest bezkolizyjny ???? Wszystkie? Pytam, bo się spotkałem z opinią, ze OHC w subaru były bezkolizyjne a DOHC już nie, i to niezależnie czy turbo czy bez. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luter33 Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Może opiniotwórcza jest Autodata bo tam jest napisane " zazwyczaj następuje uszkodzenie silnika przed zdjęciem głowicy nalezy sprawdzić ciśnienie spręzania " formułka dla tzw. świętego spokoju. Turbo seryjny jest bezkolizyjny wielkorotnie sprawdzone . Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldenarts Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 rolki również należy sprawdzić A jak sprawdzić rolki? Tylko na wygląd? Pozdrawiam Rafał Link to comment Share on other sites More sharing options...
luter33 Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Dobra rolka powinna obracać się bez "szelestu" ( nie wspominam o "gorszych" dzwiękach) nie powinna równierz "obnośic sie z nadmiernym luzem" niestety do prawidłowej oceny potrzebna staje się odrobina doświadczenia... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 jak zakrecona wyje niczym pikujacy samolot... to pomoc nadeszla minute przed zgonem :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
inzynier_mamon Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 W porządku. Przy wymianie rozrządu nie wyją rolki i napinacz OK, więc nie trzeba ich ruszać. Ale czy wytrzymają kolejne 100tys? Teoretycznie nowe też moga się zepsuć, ale jest mniejsza szansa :roll: A jak wymienię w warsztacie sam pasek i coś się stanie w "międzyczasie" wówczas nie wiem, czy można liczyć na gwarancję naprawy - Chciał Pan sam pasek to teraz Pan cierp - i trudno będzie udowodnić, czy nie wymienione części nie miały wpływu na awarię Link to comment Share on other sites More sharing options...
luter33 Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 No tak to już jest na tym świecie, albo tanio, albo gwarancja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts