Skocz do zawartości

CO mam Zrobic Z tym Rozrządem


MARCINECZEK

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie zwiazane z rorządam. Mam na liczniku 138tys. Byl serwisowany w niemczech Ostatni wpis w ksiazce serwisowej jest na 100tys.

I mam pytanie czy jest sens wymiany rorzadu ??

Jezeli rozrzad wymiena sie co 100tys(Mozliwe ze byl wymieniony)??

Wiem ze jest niemaly wydatek z tym (napinacz hydrauliczny)

Poradzie co zrobic.

 

PS.Jak mozna stwierdzic ze cos jest z nim nie tak bez zdejmoawnia chlodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do pytania 8) Wszycy piszą o wymianie rozrządu po 100tys km. Ale jak wiadomo 100 nie dzieli się przez 15. Czyli wymiana powinna być po 90 czy po 105 tys km? Jak to jest zalecane przez producenta? Czy jest różnica?

Proszę o pomoc - próbowałem znaleźć odpowiedź, ale akurat na to pytanie nie znalazłem. Dziękuję

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do pytania 8) Wszycy piszą o wymianie rozrządu po 100tys km. Ale jak wiadomo 100 nie dzieli się przez 15. Czyli wymiana powinna być po 90 czy po 105 tys km? Jak to jest zalecane przez producenta? Czy jest różnica?

Proszę o pomoc - próbowałem znaleźć odpowiedź, ale akurat na to pytanie nie znalazłem. Dziękuję

 

Pozdrawiam

ale dzieli się przez 12500 :wink: :lol: przynajmniej u mnie, niewiem jak w nowszych wersjach...

ja zmieniam na 100kkm czyli jeszcze 9kkm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić rozrząd można spokojnie bez demontażu chłodnicy.

Koszt części (pasek, dwie rolki gładnie, jedna zębata, napianacz) to koszt od 800zł w górę.

W wersji wolnossącej rozrząd kosztuje znacznie mniej.

Lepiej wymienić rozrząd za wczesnie, niż za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie są zalecenia, przewaznie około 100tyś km, ale jeśli masz mozliwośc to wymień przy 90 tyś km lub między przeglądami. Choc nie sądze żeby coś sie miało urwać przy 105tys km.To nie Renault :lol: Ja bym zmienił przy 105tyś, albo pojechał na przegląd wczesniej przy 100-102 tyś km. Ale ja ryzykuję własnym silnikiem :wink:

Edit: Mozna jeszcze sprawdzić czy rolki nie szumia, czy nie ma pilnej potrzeby wymiany. Ale to kolejna praca. U mnie, przypomniałem sobie, że kupiłem auto z przebiegiem 163 tyś km,

a rozrzad zmieniłem przy 180tys. Okazało się, że mogłem dojeździć jeszcze 20tyś km, bo miałem wszystko ok, ale to okazało sie przy wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przy okazji rozrzadu - czy w subarynach reguluje sie luz zaworow? Wymienia jakies plytki jak np w toyocie, a moze normalnie reguluje jak w hondach? Pytam, poniewaz ogladalem legaca 2,0 z 2000r. i jakos tak pracowal (zimny, nie wiem jak cieply, nie zdazyl sie nagrzac), jakby mial za duzy luz na zaworach (postukiwal).

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pocziesza fakt że ewentualne zerwanie paska nie powoduje w konsekwencji uszkodzenia silnika( pogięcia zaworów) Jeśli pasek miałby mieć ok.36000 to będa na nim dość czylelne napisy,- jest to może nie 100% sposób na stwierdzenie czy był wymieniany czy nie , ale zawsze... . Z koleji jesli o koszty chodzi to sprawa też nie jest taka oczywista , bo np: napinacz wymienia sie tylko wtegy gdy jest taka potrzeba (jeśli trzeba opiszę sposób sprawdzenia ) , rolki również należy sprawdzić , a sam pasek to koszt niewielki bo ok90zł.Co do wymiany bez wyjęcia chłodnicy , udaje się tylko czasem , gdy nie ma potrzeby użycia ściągacza do ściągnięcia koła pasowego wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z koleji jesli o koszty chodzi to sprawa też nie jest taka oczywista , bo np: napinacz wymienia sie tylko wtegy gdy jest taka potrzeba (jeśli trzeba opiszę sposób sprawdzenia ) , rolki równierz należy sprawdzić , a sam pasek to koszt niewielki bo ok90zł

 

Czy to samo się tyczy silnika w Legacy 2,2? I czy tez jest to silnik bezkolizyjny?

 

Jeśli tak to poproszę o instrukcje sprawdzenia do napinacza i rolek...:)

 

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOHC turbo jest bezkolizyjny. Niepotrzebne zaciemnianie sprawy Pytanie jest precyzyjne o 2,2 a to silnik OHC to po co pisać o innym ?

2. Sprawdzenie napinacza:

A. Napinacz bez sladów wycieku oleju inaczej czy jest suchy

B. Sprawdzić ile wystaje popychacz: wiecej niż 16 mm wymiana

C. Jeżeli udaje się wcisnąc oparty o coś solidnego i trzymany w ręku napinacz : wymiana

Jezeli ABC ok to :

D. Za pomocą np. imadła wpychamy popychacz BARDZO POWOLI !!!!! i blokujemy kołeczkiem

E. Montujemy pasek odblokowujemy napinacz i kilkakrotnie obracamy wałem korbowym i powtórnie sprawdzamy napięcie paska. Zdarza się że napinacz po w ciśnięci nie napnie się ponownie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządku. Przy wymianie rozrządu nie wyją rolki i napinacz OK, więc nie trzeba ich ruszać. Ale czy wytrzymają kolejne 100tys? Teoretycznie nowe też moga się zepsuć, ale jest mniejsza szansa :roll:

A jak wymienię w warsztacie sam pasek i coś się stanie w "międzyczasie" wówczas nie wiem, czy można liczyć na gwarancję naprawy - Chciał Pan sam pasek to teraz Pan cierp - i trudno będzie udowodnić, czy nie wymienione części nie miały wpływu na awarię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...