Skocz do zawartości

Snieg + Subaru = radocha


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Mam prosbe , czy moglibyscie mi polecic dobre opony zimowe do nabycia w Polsce

/ marka/ .Zrobila sie zima i kobieta ma problem z dojazdami do pracy.

I czy to prawda ze w Polsce opony z kolcami / studded tires/sa zabronione,/ taka informacje uzyskala dzis kobieta w serwisie z oponami/ :shock:

Bede wdzieczny za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 209
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam prosbe , czy moglibyscie mi polecic dobre opony zimowe do nabycia w Polsce

/ marka/ .Zrobila sie zima i kobieta ma problem z dojazdami do pracy.

I czy to prawda ze w Polsce opony z kolcami / studded tires/sa zabronione,/ taka informacje uzyskala dzis kobieta w serwisie z oponami/ :shock:

Bede wdzieczny za odpowiedz.

Polecam Nokian'y - stosunek jakosc/cena raczej nie do przebicia... takze opony zimowe Continental'a sa OK

co do opon z kolcami, to tak, prawda (sa dozwolone tylko w Polnocnej czesci UE :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wlasnie snieg pada troszke.Oby tak dalej i wieczorem ruszam na jakis drifting :D .

 

...no właśnie. U mnie też trochę popadało. Chciałbym poruszyć temat techniki jazdy, bo zimą oprócz zabawy można trochę poćwiczyć i poznać auto. Chodzi o pokonywanie zakrętów na śliskim albo nawrocik. Mi narazie pomimo AWD idzie gorzej jak w ośce. Jak dotąd SI wydaje mi się na śliskim podsterowna. Nie ciągnę ręcznego, bo podobo wisko nie lubi. Dodając gaz na zakręcie czuję się jak w aucie RWD. Nie czuję, że mam AWD... :(

 

Jak poznać i wykorzystać zalety AWD?? Jeśli ktoś może się podzielić to byłoby super.

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wciskaj sprzęgło i będzie OK.

Czy wciśnięte sprzęgło rozłącza zatem osie? Bo mi się zawsze wydawało, że odłącza jedynie "silnik od kół", które i tak ciągle są ze sobą spięte (a przynajmniej osie). Hmm..to jak to w końcu jest? Pytam, bo nie wiem.

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SebastianZ1, nie rozłącza ale można uzyc ręcznego bo nie ma obciążenia w układzie

Ale na wiskozę zadziała to tak samo chyba? W sumie co za różnica, czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie, efekt dla niej jest taki sam, czyli przednie koła się kręcą, a tylne nie. Tak ja to widzę. Co do pozostałych elementów układu, to się zgodzę-naprężenia będą większe. Pytanie, czy istotnie większe? W zasadzie będą one wprost proporcjonalne do momentu przenoszonego przez wiskozę, a wiadomo, że ona puszcza dość szybko. Nie jest nawet w stanie na śniegu zblokować przednich kół przy podcięciu rękawem (sprawdzane).

Nasuwa się więc następujący wniosek: zaciągnięty rękaw ze sprzęgłem i bez niego w taki sam sposób oddziałuje ja wiskozę - i jeden i drugi sposób wykańcza ją w tym samym stopniu. Naprężenia w układzie przeniesienia bez użycia sprzęgła są większe, porównywalne z np. hamowaniem LFB, czyli jednak bez stresu.

Hmmm..to takie moje luźne przemyślenia. :wink:

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...