Jump to content

forester problem chyba z wiskozą


zibi1980
 Share

Recommended Posts

Witam mam problem z moim forkiem. w momęcie skrętu kół coś jakby przeskakiwało w napędzie, znajomy mechanik powiedział że to może być coś z wiskozą. (co kolwiek to znaczy)

może ktoś z Was miał podobny problem.

Link to comment
Share on other sites

Witam mam problem z moim forkiem. w momęcie skrętu kół coś jakby przeskakiwało w napędzie, znajomy mechanik powiedział że to może być coś z wiskozą. (co kolwiek to znaczy)

może ktoś z Was miał podobny problem.

Opisz dokładniej zjawisko.

Ruszanie powoli, ruszanie gwałtowanie, charakter dźwięku, co się dzieje przy gwałtownym ruszeniu na wprost, czy lekkie wychylenie kierownicy już powoduje efekty czy tylko przy maks. skręconych... Więcej :wink:

Link to comment
Share on other sites

Padnięta wiskoza może mieć mimo wszystko negatywny wpływ na układ napędowy. Szczególnie mając na uwadze objawy, które opisałeś.

 

Może zmielić skrzynię, konkretnie zęby na wałku i zębatce w obudowie dyfra (tyl skrzyni) 2-2,5tyś. zl plus wiskoza :-)

Konkretniej, to pokrywę samej wiskozy trzyma na swoim miejscu w obudowie dyfra taki stalowy pierścień. Przegrzana

wiskoza wypycha ten pierścień. Od tej chwili Twój portfel jest w rękach losu :-) Tylko wiskoza, czy może z zębatkami?

U mnie od pierwszych objawów "przeskakiwania" jakies 10.000km.

 

Leszek

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli "na zimnym" nie ma objawów a pojawiają się jak wszystko się nagrzeje (przy istotnym skręcie kół w dowolną stronę) to własnie jest toto i wierz mi nówka kosztuje 2400, a ciężko kupić używkę- raczej całą skrzynkę. Za używaną wiskozę winszują sobie 700-900, a to zawsze loteria.Właśnie dzisiaj kupiłem sobie skrzynkę z 98 żeby po przeróbkach zagrała w moim Shreku z 99. Z tego co mówił mój subarowy mechanik to wiskoza w skrzynkach od polowy 99 jest mniej wytrzymała niż w starszych. Zobaczę czy to prawda. Swoją drogą tutaj na forum dałem anons o poszukiwaniach sprzęgła wiskotycznego i wiesz co? Nikt się nie zgłosił

Link to comment
Share on other sites

TOŚCIE MNIE NIE POCIESZYLI:(

 

CÓŻ TRZEBA ROBIĆ JAK NAJSZYBCIEJ

 

A OBJAWY NARAZIE TYLKO PRZY MAKSYMALNYM SKRĘCIE RACZEJ POWOLI JADĄC (WTEDY WYCZUWALNE) NA WPROST WSZYSTKO WPOŻO. PRZY SZYBKIEJ JEŹDZIE NIC NIE CZUJĘ

A I NIE ZAWSZE SIE TO ODCZUWA TYLKO RACZEJ PO PRZEJECHANIU PARUNASTU KILOMETRÓW.

DZIĘKI ZA OBSZERNE ODPOWIEDZI.

 

-- Cz mar 24, 2011 9:56 am --

 

MAM JESZCZE PYTANKO CZY MOŻE WIECIE CZY MOŻNA TĄ WISKOZE GDZIEŚ DOSTAĆ CZY TYLKO W ASO?

WIADOMO CHODZI BY BYŁO JAK NAJ TANIEJ I JAK NAJLEPIEJ:)

Link to comment
Share on other sites

TOŚCIE MNIE NIE POCIESZYLI:(

 

CÓŻ TRZEBA ROBIĆ JAK NAJSZYBCIEJ

 

A OBJAWY NARAZIE TYLKO PRZY MAKSYMALNYM SKRĘCIE RACZEJ POWOLI JADĄC (WTEDY WYCZUWALNE) NA WPROST WSZYSTKO WPOŻO. PRZY SZYBKIEJ JEŹDZIE NIC NIE CZUJĘ

A I NIE ZAWSZE SIE TO ODCZUWA TYLKO RACZEJ PO PRZEJECHANIU PARUNASTU KILOMETRÓW.

DZIĘKI ZA OBSZERNE ODPOWIEDZI.

 

-- Cz mar 24, 2011 9:56 am --

 

MAM JESZCZE PYTANKO CZY MOŻE WIECIE CZY MOŻNA TĄ WISKOZE GDZIEŚ DOSTAĆ CZY TYLKO W ASO?

WIADOMO CHODZI BY BYŁO JAK NAJ TANIEJ I JAK NAJLEPIEJ:)

Wygląda jednak na wiskozę...

ZTCW to zamienników nie ma, więc tylko ASO i tak jak było napisane wyżej, zostaje Ci używka, a to zawsze jest loteria, szczególnie jeśli chodzi o wiskozę. Być może lepiej będzie wziąć całą skrzynię, być może :|

Link to comment
Share on other sites

Wygląda jednak na wiskozę...

niekoniecznie

OBJAWY NARAZIE TYLKO PRZY MAKSYMALNYM SKRĘCIE RACZEJ POWOLI JADĄC (WTEDY WYCZUWALNE) NA WPROST WSZYSTKO WPOŻO

wskazuje to raczej na przegub

wiskoza (sprzęgło wiskotyczne) ma za zadanie wyrównanie prędkości obrotowej pomiędzy napędem osi przedniej i tylnej, podczas normalnej jazdy na wprost nie przenosi żadnych obciążeń, aby sprawdzić czy to wiskoza proponuje abyś podjechał do dowolnego zakładu. gdzie mają podnośnik, niech ci podniosą auto na nim, i na pracującym silniku, z osobą w aucie, która będzie "na niby jechać" (powiedzmy V bieg, 100km/h i 2500 obr/min) nasłuchuj czy wiskoza (umieszczona w tylnej części skrzyni) wyje/świszcze, jeżeli nie to na 100% nie wiskoza

Link to comment
Share on other sites

Przegubu raczej nie słychać przy wolnej jeździe

przegub jest słyszalny tylko przy wolnej jeździe i max skręcie kół (lub prawie max) i można powiedzieć, że rytmicznie tyrkocze (tyka jak kto woli), poza tym na forum to możemy sobie stawiać prawie każdą diagnozę, w zależności jakie są opisane objawy i to w interesie zibi1980 jest aby podjechał do dowolnego warsztatu samochodowego, gdzie mu przynajmniej stwierdzą w którym miejscu napędu coś mu przeskakuje (jak sam pisze) i to już wiele wyjaśni

Link to comment
Share on other sites

Może ujmę to inaczej, jeżeli przegub padła, to na 100% będzie go też słychać przy jeździe na wprost przy gwałtownym ruszeniu, i tak, jest to rodzaj tyrkotania, bardzo charakterystyczny...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

witam wszystkich... chyba trafiłem na temat... mam takie objawy u mnie w forku II 2002r 2.0.125km manual... coś strzela , przeskakuje przy ruszaniu i wolnej jeździe np parkingi... na skręconych kołach i to już nawet nie na maxa skręconych... jak zimny to ok dopiero jak się nagrzeje,,, jazda na wprost też ok... i coś strasznie wyje pod dupą jakby jakieś łożysko czy to może być to o czym piszecie... WISKOZA???

Link to comment
Share on other sites

witam wszystkich... chyba trafiłem na temat... mam takie objawy u mnie w forku II 2002r 2.0.125km manual... coś strzela , przeskakuje przy ruszaniu i wolnej jeździe np parkingi... na skręconych kołach i to już nawet nie na maxa skręconych... jak zimny to ok dopiero jak się nagrzeje,,, jazda na wprost też ok... i coś strasznie wyje pod dupą jakby jakieś łożysko czy to może być to o czym piszecie... WISKOZA???


Tak to na 99 % wiskoza.
Do weryfikacjii także trzy łozyska.
Dwa od wiskozy jedno od wałka.

Na Twoim miejscu za dużo bym już nie jezdził jak wyje, spadnie Ci pierścień zabezpieczający z wisco i może zmielić Ci skrzynie.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 10.07.2017 o 16:00, szymon26 napisał:

dzięki za pomoc... można podjąć jakieś kroki pozdro

 

Wiskozę można zregenerować, koszty dużo niższe i gwarancja 12 mcy, robiłem w Outback'u, jest ok

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...